Gå til innhold

Kvinnen med hijab blir skjelt ut og slått på t-banen


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

clyde: ser ut til at du har rett ja: http://www.dagbladet.no/2015/07/29/nyheter/tv2/hverdagsrasisme/presse/journalistikk/40386031/ Anonymous poster hash: a5d5a...a28

Jeg håper noen klager inn tv2 for PFU. Jeg forsvarer ikke damen, men redaksjonen burde vært oppegående nok til å skjønne at hun ikke er helt frisk. Svakt å si at de ikke har hørt om damen før. Flere av deres ansatte tar vel kollektiv? De aller fleste i Oslo som tar kollektiv, har vel hørt/sett denne damen. Rett og slett dårlig journalistikk eller desperat forsøk på å få mest mulig klikk.

Jeg er selv mørk i huden og blitt skreket N-ordet av damen, men er heldigvis ikke så nærtagen av meg. På en god dag kan hun til og med hilse pent.

Anonymous poster hash: 0ba5b...894

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er en fæl sak, men alikevel så skaper det norske samfunnet rasisme dessverre. Innvandrere har jo alltid fått flere goder enn det en stakkarslig nordmann som faktisk sliter økonomisk. Det er verken riktig eller rettferdig, de burde få like mye hjelp, uansett om en er nordmann eller utenlandsk.

 

Men er på ingen måte riktig å gå til angrep på muslimkvinnen, er det norske systemet som det bør gjøres noe med.



Anonymous poster hash: 48afd...f89
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Det var fortsatt rasisme.

 

Absolutt. Men siden hun er psykisk syk så pleier man å tilgi slike ting. Det at hun slo henne var dog ikke noe bra, og jeg håper det politianmeldes. Må ha vært ganske traumatisk for kvinnen som ble slått. 

 

Syns det er ille at folk som er syke nok til å gå løs på fremmede på denne måten og til og med utøve vold (!!) får lov til å vandre rundt fritt og alene i offentligheten. Hadde jeg opplevd denne damas oppførsel som barn, hadde det skremt livsjiten ut av meg. Hun burde etter mitt syn vært innelåst på lukket avdeling.

Anonymous poster hash: 03a3c...c37

 

På lukket avdeling sitter folk som dreper, blandt annet trikkedrapsmannen (eller han er vel ute på gata igjen for lengst). Ingen som hun damen sitter på lukket. De bor på bemannede boliger under DPS rundt om i bydelene. Det kryr av slike boliger, og det kryr av folk med omtrentelig hennes mentale funksjonsnivå ute på gatene. Hun har nok diagnosen schizofren. Synes til og med jeg dro kjensel på henne.

 

Det er ofte ikke så traumatisk å oppleve vold av tilfeldige mennesker. I hvert fall ikke når volden ikke er av svært grov art. Jeg tror hijabdama klarer seg bra, selv om det er klart det var en traumatisk opplevelse. 

Endret av Walden
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper noen klager inn tv2 for PFU. Jeg forsvarer ikke damen, men redaksjonen burde vært oppegående nok til å skjønne at hun ikke er helt frisk. Svakt å si at de ikke har hørt om damen før. Flere av deres ansatte tar vel kollektiv? De aller fleste i Oslo som tar kollektiv, har vel hørt/sett denne damen. Rett og slett dårlig journalistikk eller desperat forsøk på å få mest mulig klikk.

Jeg er selv mørk i huden og blitt skreket N-ordet av damen, men er heldigvis ikke så nærtagen av meg. På en god dag kan hun til og med hilse pent.

Anonymous poster hash: 0ba5b...894

 

Hun har stemplet meg som hore fordi jeg hadde støvletter på... 

Anonymous poster hash: 645b1...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Jeg håper noen klager inn tv2 for PFU. Jeg forsvarer ikke damen, men redaksjonen burde vært oppegående nok til å skjønne at hun ikke er helt frisk. Svakt å si at de ikke har hørt om damen før. Flere av deres ansatte tar vel kollektiv? De aller fleste i Oslo som tar kollektiv, har vel hørt/sett denne damen. Rett og slett dårlig journalistikk eller desperat forsøk på å få mest mulig klikk.

Jeg er selv mørk i huden og blitt skreket N-ordet av damen, men er heldigvis ikke så nærtagen av meg. På en god dag kan hun til og med hilse pent.

Anonymous poster hash: 0ba5b...894

 

Enig.

Det er dårlig mobbete stil å henge ut psykisk syke. Litt som de gjør med de såkalte nettrollene også. Jeg synes det er forjævlig mobbete å henge ut psykisk syke folk med lav IQ og bånn i bøtta sosial status. Klarer de virkelig ikke finne noen rasistiske rikmannsgutter fra vestkanten som stemmer FRP og som sier noe dumt på facebook? Eller er ikke de dumme nok til å stille opp og bli filmet kanskje?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

 

Hun har stemplet meg som hore fordi jeg hadde støvletter på... 

Anonymous poster hash: 645b1...4d9

 

 

Se her ja. Så flere kjenner til dama, og vet at hun er psykisk syk. Tok meg tre sekunder å oppfatte det i videoen. Som sagt, jeg tror også jeg har jobbet med henne, og vet hvem hun er. 

 

Saken burde klages inn. Det er evnt legen hennes og DPS som burde ta støyten som ikke klarer gi henne gode nok medisiner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv jeg som er konfliktsky som fy hadde gått bort til henne. Dessverre tror jeg nok jeg hadde knuffet litt på henne mens jeg ropte mindre fine ord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg gleder meg til visse brukere snart dukker opp og stiller seg skeptiske til at dette er rasisme. "det er ikke sikkert dama er rasist. Ikke dra rasismekortet!" Osv. Jeg bare gleder meg.

Man skal ALDRI dra rasismekortet. Det er uhøflig og stigmatiserende, og derfor lite politisk korrekt. :sarkasme:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Interessant at alle kritikkverdige handlinger mot muslimer handler om galne enkeltindivider. Mens alle kritikkverdige handlinger gjort av en muslim blir generalisert til å si noe om muslimer som gruppe. 

Anonymous poster hash: 506c3...694

 

Det er sånn det er. Når noen fra utgruppen gjør noe uakseptabelt, så er han eller hun en typisk representant for den gruppen. Når noen fra inn-gruppen gjør noe uakseptabelt, så er det fordi vedkommende er forvirret, syk, eller noe annet som unnskylder det. Evt ikke en av oss i det hele tatt.

Også kjent som "No True Scotsman", en ganske vanlig tankefeil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja. Så flere kjenner til dama, og vet at hun er psykisk syk. Tok meg tre sekunder å oppfatte det i videoen. Som sagt, jeg tror også jeg har jobbet med henne, og vet hvem hun er. 

 

Saken burde klages inn. Det er evnt legen hennes og DPS som burde ta støyten som ikke klarer gi henne gode nok medisiner. 

 

Alle som tar kollektiv ofte vet hvem hun er. Hun har kjeftet på de fleste.

Anonymous poster hash: 645b1...4d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja. Så flere kjenner til dama, og vet at hun er psykisk syk. Tok meg tre sekunder å oppfatte det i videoen. Som sagt, jeg tror også jeg har jobbet med henne, og vet hvem hun er. 

 

Saken burde klages inn. Det er evnt legen hennes og DPS som burde ta støyten som ikke klarer gi henne gode nok medisiner. 

 

Hahaha! Dps som ikke gir henne gode nok medisiner, nå har jeg hørt det også. Har jobbet i psykisk helsevern og problemet der er jo at de ennå ikke har funnet ut hvordan de kan medisinere pasientene. Folk er klin psykotiske til tross for haugesvis av medisiner de står på. Har null tro på at psykatrien faktisk vet hvordan de skal behandle pasienter etter det jeg har sett i dette systemet. Riktige medisiner finnes ikke der. Det er ikke oppfunnet ennå.

Anonymous poster hash: 49aba...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uchiha Madbrah

Har ikke lest gjennom tråden, så det kan hende at jeg bommer litt. Beklager det på forhånd.

 

Utrolig trist og kjip situasjon for denne damen. Uavhengig av religion (eller mangel på religion), etnisitet, eller personlige meninger så fortjener ingen å bli slått ned. Leser nå at hun kanskje er mentalt ustabil, noe som gjør situasjonen bare dårligere. Det er synd på denne damen - og det vi på KG kan gjøre kollektivt er å drite å blande inn religion eller hvordan det norske systemet behandler mennesker med utenlandsk bakgrunn sammenlignet med "etniske nordmenn" og heller stå samlet og vise vår avsky til idioter som tyr til vold. Ikke akseptabelt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Stusselig at ingen reiste seg opp og ba henne klappe igjen. Crazy old bat.

Opplevde noe av det samme for lenge siden på bussen, hvor det var to gamle kjerringer som satt og snakket høyt om fæle negre når det satt en ung mørkhudet mann i setet ved siden. Sa noe sånt som "hold kjeft jævla rasistiske gamle hespetre" og jammen ble det tyst.

Sa han eller du?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre et stort problem at blind vold, tyveri, nasking osv ikke blir etterforsket og prioritert, mens politiet har store ressurser (tilsynelatende) til å leke fotoboks (en jobb som kan erstattes av en påle uten flere års politihøgskole), etterforske gambling, arrestere brukere av rusmidler og gå etter mennesker som unnlater å betale deler av sin inntekt til staten. 

Dette resulterer selvsagt i et samfunn hvor voldelige mennesker i langt større grad tror de kan ta seg til rette uten konsekvens. Legg til svært lave straffer og du har en oppskrift på katastrofe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det står i artikkelen, men på 21-nyhetene igår sa jentene som filmet at den gale kvinnen satt alene også kom hun med hijab og satte seg ved siden av henne. Da ble hijabdamen bedt om å flytte seg og noe hun også gjorde. Som man kunne se på videoen så var det nok av ledige plasser.

Men hijabdamen kom visst tilbake og satte seg ved siden av henne igjen. Det syns jeg var dumt av henne. Da ber du om bråk.

Jeg håper bare at den gale damen får fred etter dette og ikke blir utsatt for hevn.

Anonymous poster hash: 0ba5b...894

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gale folk som roper og skriker på buss i de større byene er i seg selv ikke noe å rope varsko om. Selv jeg, som bare har kanskje 30 turer med kollektivtransport i Oslo bak meg har opplevd det ved to anledninger (samt en eldre dame ikledd gule vaskehansker med stetoskop rundt halsen som senket intet mindre enn tre bayere på turen mellom Majorstuen og Helsfyr, men det er en historie for en annen gang).

 

Det som gjør denne episoden mer alvorlig er at kvinnen tyr til vold. Det er ellers liten grunn til å diskutere om volden var rasistisk motivert, denne gangen er det sannsynliggjort godt nok til at det ville holde i en rettsak. Uavhengig av om denne kvinnen er psykiatri eller ikke.

 

Saken får den omtalen den får fordi det finnes video av angrepet, som i tilfeller fra Namsos. Ulikt Namsos burde man kanskje vurdert om dette er psykiatri. Dersom det er det er det aktuelt å spørre om videoen burde vært publisert i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har stemplet meg som hore fordi jeg hadde støvletter på...  Anonymous poster hash: 645b1...4d9

Uff, stakkars deg. Du burde kanskje kontakte tv2, du også? Det må ha vært traumatisk for deg.

Anonymous poster hash: 0ba5b...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi han er mistenkt, ikke dømt. skulle bare mangle at man får beskyttelse mot anklager som dere tydeligvis ikke bryr dere om er sanne eller ikke så lenge dere kan stigmatisere noen.  Anonymous poster hash: b1e0e...748

Eh,når det kommer opp et bilde på nyhetene at noen er etterlyst av politi for flere grove overfallsvoldtekter så er det rimelig klart at han må stå på bak. Politiet går ikke ut med sånt om man kun er mistenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er dumt med mentalt syke personer er at de kan "komme unna"med hva som helst. De kan slå,spytte,skrike,drite,pisse etc og folk må bare godta at det er sånn de er, de er psykisk syke og kan ikke noe for det...lurer på hva som hadde skjedd om noen slo til henne, da ville de jo slått til en psykisk syk person som er utilregnelig og med en mental tilstand som et barn. Da vil man nok ende opp som den slemme ulven som tok igjen mot det stakkars psyke offeret...sånne folk bør ikke kunne gå fritt så lenge de ikke klarer å holde seg i tøylene, jeg mener ikke at man skal sperre dem inne eller isolere dem, men det må da gå ann å ha en viss kontroll på sånne folk? Det skal da ikke være en fare for oss andre å ta kollektivtransport?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tv2.no/2015/07/29/nyheter/kollektivtransport/rasisme/vold/7201788

Hva faen er det som feiler visse folk? Jeg blir så provosert...

 

Mye rart, noe mennesker er bare sære i Oslo, virkelig sære og det eneste man kan tenke at det handler ikke om deg personlig. 

 

1. Jeg har blitt utskjelt på Tøyen senteret mens jeg gikk med sønnen min som var to år på det tidspunktet. Barn forpester samfunnet, suger ut penger fra statskassen og horer som meg kan dra til helvete. Hyggelig dame. Hun gikk rett opp til meg og skrek meg i ansiktet. Ble litt satt ut, mildt sagt. 

 

2. Når sønnen min var liten så var det tydelig at han var syk, og når jeg var ute med min nyfødte så ble jeg utskjelt for å få barn som forpester samfunnet, syke barn burde avlives fordi at det drar så mye penger ut av statskassen og Norge går konkurs. 

Anonymous poster hash: 2327e...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...