Gå til innhold

Kvinnen med hijab blir skjelt ut og slått på t-banen


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Hun er tilsynelatende ikke er en reell trussel mot eget eller andres liv, dermed kan hun uansett ikke dømmes til tvungent psykisk helsevern.

Anonymous poster hash: 4ad41...e25

Hun er jo det når hun slår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal LITT mer til...

Det burde ikke det. Å slå noen burde føre til konsekvenser uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette selger som varmt hvetebrød i tørt gress ( hmm fåkke laga slike morsomme fjes mer jeg ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det er ikke rasisme, det er nærmere xenofoni. Jeg er ikke rasist hvis jeg blir provosert av sørstatsamerikanere eller russiskortodokse gopniker.

 

Kanskje lurt å huske på at arabiske muslimer er de verste rasistene selv.. spesielt mot fremmedarbeidere fra sørøst-Asia.

 

Hilsen noen som har bodd i et arabisk, muslimsk land i midtøsten og fått se og føle på den enorme rasismen og fremmedhatet som eksisterer der.

 

Hva har det med saken å gjøre? En av mine venninner som er innvandrer uttaler dessverre en del rasistisk mot arabere og somaliere, men det betyr da ikke at det er greit at vi nordmenn er rasister.

 

Rasisme eller xenofobi... Same shit, different wrapping. Xenofobi kalles ofte nyrasisme.

Anonymous poster hash: 03d7e...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at psykisk syke mennesker ikke kan være rasister?

 

Selvsagt kan de det, hva er poenget ditt?

 

Mitt var at denne kvinnens aggresjon kommer av at hun er psykisk syk, hun skjeller ut folk i alle former og farger for hver minste lille tilfeldighet. Hun er sikkert rasist også, hun virker jo å hate de aller fleste mennesker for et eller annet, men det at hun flyr sånn i flint kommer nok mer av sykdommen hennes (hva nå enn det måtte være) enn at det liksom er typisk hverdagsrasisme.

 

Det blir som å filme den sagnomsuste fyren som gjemmer seg på festivaldoer og kaster bæsj på folk en gang han treffer en jødisk person, og bruke det som et eksempel på dagens antisemittisme og hva jødene må gjennomgå. Kan godt være bæsjemannen er antisemittisk også, men det er fremdeles ikke et veldig godt eksempel på jødehat i hverdagen. At han er klin kokkos er nok en sterkere årsaksforklaring enn eventuell rasisme.

 

I tillegg er det litt kjipt å henge ut psykisk syke på den måten, jeg kjenner så klart ikke til hvilken diagnose hun eventuelt må ha, men hun har kanskje ikke helt kontroll på alt hun sier. Hun er sladdet, men så godt som alle i Oslo vet jo hvem hun er, kjenner lett igjen den stemmen og ikke minst oppførselen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Det behøver ikke være snakk om livsfare. Vold rekker i massevis.

 

Neida. Vi har hatt titalls episoder med både kniv, slag og spark på jobben. De blir ikke fengslet selv om det anmeldes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Rasisme eller xenofobi... Same shit, different wrapping. Xenofobi kalles ofte nyrasisme.

Anonymous poster hash: 03d7e...79b

 

 

 

Man må være forsiktig med å bruke xenofobi. Xenofobi handler om alt som er nytt, ikke om utvalgte nye ting man er uenig med. :) Xenofobi er også irrasjonell, mens å kritisere kritikkverdige ting er en ganske rasjonell handling. :) Jeg mistenker at xenofobi blir like mye misbrukt og utvannet som rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Vi har hatt titalls episoder med både kniv, slag og spark på jobben. De blir ikke fengslet selv om det anmeldes. :)

Si meg. Er det noe å smile av?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er åpenbart rasisme inn i bildet...

Ja, dette er hverdagsrasisme. Det er tusenvis av slike damer som holder på slik. Vi har alle et ansvar for dette.

Anonymous poster hash: cbee7...7bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, dette er hverdagsrasisme. Det er tusenvis av slike damer som holder på slik. Vi har alle et ansvar for dette.

Anonymous poster hash: cbee7...7bf

Hvor er kildene på at tusenvis av damer holder på slik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Neida. Vi har hatt titalls episoder med både kniv, slag og spark på jobben. De blir ikke fengslet selv om det anmeldes. :)

 

En kan få fengsel opptil tre år om fornærmelsen har tilført legemet skade eller stort smerte. For at § 228 evt 229 skal kunne komme til anvendelse må skaden ha en viss varighet, art og omfang.

 

Det er klart at ved gjentagelse, selv om en skal ha sluppet unna, vil ikke retten se lett på dette. Jeg har selv ved flere anledninger vært med på dette. Det vil da ende opp med fengsel. 

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er kildene på at tusenvis av damer holder på slik?

Du glemte ironibrillene.

Anonymous poster hash: cbee7...7bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener at TV 2 har gjort det helt riktig og vise denne snutten. Ingen vet hvem av oss som eventuelt har en psykisk lidelse, eller sykdom. Det er mange der ute som har ulike personlighetsforstyrrelser, vi kan ikke ta hensyn til disse. De vet utmerket hva dem gjør. ABB har en dyssosial personlighetsforstyrrelse, det er ingen sykdom.

Personlighetsforstyrrelse er en sykdom, en psykisk lidelse, men man regnes som tilregnelig så lenge det ikke er psykotiske symptomer. Og de fleste med pf oppfører seg ikke som denne dama, selv om noen få kan gjøre det. IQ, utdanningsnivå og en del andre faktorer vil ha stor betydning for hvordan en pf slår ut.

Anonymous poster hash: d283f...0ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...