Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke gjest men huseier (100+ kg) som setter seg på barnet mitt sin sykkel for å ha noe å støtte seg på mens vi prater. Går an å ha respekt for andres eiendeler men nei... Dessuten tåler ikke barnesykler sånn vekt.

Anonymkode: 2f71d...935

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som kun kommer på besøk fordi de har en agenda. Enten så vil de prate hele kvelden om et problem de har, og dermed ikke la andre slippe til å prate. Så hele den hyggelige kvelden KUN blir om dette "problemet"eller situasjonen.  Evt at de vil ha noe, selge noe, trenger barnevakt/hundevakt, låne bil, penger etc. 

At du skjønner at det var KUN derfor de kom, for å kunne legitimere spørsmålet om at de vil ha noe/en tjeneste. 

Anonymkode: 88ead...2bb

Sånne kan også plutselig komme på å invitere deg😄

Anonymkode: 8a1ba...6f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som leser brev/innkallinger/huskelister etc som henger på "korktavla" på kjøkkenet. Alt fra legetimer , bup(et av barna), ukeplaner skole og oss her hjemme. 

Alt dette henger innerst på kjøkkenet, og de må liksom gjennom kjøkkenet og forbi bordet for å komme til å lese. 

Svigermor gjør alltid det. Ser på kalenderen vår hva vi skal, nåe jeg skal jobbe etc. 

Har begynt å snu brev og bla om kalenderen når jeg vet hun kommer. 

Men jeg har andre venner som også gjør det samme, altså leser mine private ting.

Endret av MiniMjau
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2020 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Jeg tror vi må lage en egen tråd om føtter. Jeg vet rett og slett ikke hvorfor føtter er så ekle, men de er bare det. Sykt ekle. Føtter blir svette, det samler seg dritt under negler, de får sopp, hard ekkel hud, de blir svarte og klamme og klasker mot parketten min, og det blir fotmerker på parketten når folk går der. Så ekkelt at jeg blir fysisk dårlig. 

For å si det sånn, om jeg fikk valget om å stikke tunga mi langt inn i ørevoksen på vilt fremmede folk eller slikke på en (ren) stortå, hadde jeg valgt øret. Og ganske mange andre plasser på kroppen før jeg nærmet meg føttene. Jeg hater føtter. Og kommer du på besøk til meg uten sokker blir besøket kort...! 

Anonymkode: a2bbc...c46

På 6.3.2020 den 9.11, AnonymBruker skrev:

Jeg låner ikke ut toalettet, uansett. Så pleier ikke ha noe særlig gjester nei.

Man vet jo hvordan man blir syk, jo det kommer fra andre sin bakterieflora.

Anonymkode: c7b9f...0d5

Jøss, denne tråden tiltrekker seg en del psykiatriske kasus, altså. :overrasket:

På 23.3.2020 den 1.06, Maestro skrev:

Er ikke mange gjester som plager meg. Men har/hadde en kamerat som tar seg så veldig til rette. 

Han:

- Går i kjøleskap å tar brus, uten å spør

- lager jeg noe mat, så forventer han og få. Selvom det ikke er nok til begge. 

- Spiser opp snop/chips jeg har stående. Selvfølgelig, spis men spør 😅

-kan fint gå og legge seg i sengen min. 

Jeg blir gærn. 

De andre tingene er jeg enig i er uhøflig av gjesten, men om du lager mat kun til deg selv når du har besøk er det DU som er ufin, altså. :roll: 

På 10.8.2020 den 20.41, Cleopatra. skrev:

Akkurat samme her. Føler føttene mine nesten er renere barbent enn med sokker, for da får de lufta seg litt 😂

Jepp! Jeg er da mye freshere på føttene når jeg går i barbent luftige sandaler enn når jeg går med sokker i tette sko, det er jo innlysende. 

Anonymkode: c606d...ce5

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har avtalt/invitert til besøk så kommer de lenge før avtalt tid. Har opplevd dette både med middagsselskap hvor besøket dukket opp 40-50 min før avtalt tid, og overnattingsbesøk som plutselig stod på døren 3 timer før og vi ennå ikke hadde stått opp. 

Anonymkode: 748c4...960

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problemer med gjester som går barbeint. Har ingen venner som ikke vasker hender etter toalettbesøk, eller kaster snus i vasken. Etter å ha lest tråden er jeg veldig takknemlig.

Men.....jeg misliker sterkt gjester som lager seg mat hos meg (helt greit) og går rundt i hele huset å spiser feks en skive, uten tallerken. (Svigerfamilien m.barn). Det er så unødvendig og faktisk ganske sjokkerende. Hver gang de har vært på besøk er det matrester i hele første etasje.

Når jeg er til stede gir jeg beskjed. Men om jeg ikke er hjemme så bryr de seg ikke.

Anonymkode: 1f7bf...168

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimebane

Jeg forsøkte å tenke meg godt om, men kom kun på én ting som har irritert meg de 12 årene jeg har bodd for meg selv:

Jeg hadde en gang en fest, og så sa jeg ja til at venner av en klassekamerat kunne komme, så går de rundt med sko i leiligheten til tross for at jeg påpekte det. Endte med å kaste dem ut, og klassekameraten unnskyldte seg. 

Ellers har jeg tydeligvis kun hatt gjester fra møblerte hjem, eller så irriterer jeg meg ikke så mye 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at de ikke tar med seg røyksneipen sin inn i søppelet, når de er ferdige med å røyke. Ingen av oss røyker her, så det er flott at de går utenfor for å gjøre det! Men det er mange barn som er her, og de skal ikke få i seg dette, noe som lett kan skje hvis de oppdager det før foreldrene. Dessuten ser det rotete og skittent ut ute, med røyksneiper på bakken. 

Anonymkode: 6d492...529

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Har ganske stor takhøyde, men irriterer meg over folk som går inn med sko og/eller gjør det skittent på en annen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en veldig privat person, så alt som innebærer å åpne skuffer og skap plager meg veldig. I stedet for å begynne å åpne skuffer og skap, SPØR om jeg kan finne det for deg.. 

Anonymkode: 32642...75c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storpølse

Ikke akkurat snoking på bad, men ofte hvis man besøker noen som har bedre bad og hus enn deg så er det fort gjort å bli misunnelig og det medfører at man blir fristet til å ødelegge ting i huset med vilje og si til deg at det var bare et uhell. For eksempel så har jeg opplevd etter besøk å gå gjennom huset og jeg har funnet alt fra at dorullen ligger motsatt vei eller falt på gulvet og må kastes, håndtak og knagger har blitt veldig løse, avføring og piss som ikke har blitt spylt ned eller sprutet piss overalt når de står og pisser om det er menn, skjøre og dyre tallerkener blir behandlet hardt med vilje, oops sølte te, brus, kaffe på det fine teppet ditt eller den dyre sofaen fra fagmøbler, vil se ut av vindu og istedenfor å trekke for persienne på riktig måte så har det skjedd at de bruker begge hånda for å rive litt i midten så persiennen blir bøyd og ødelagt, de har knust glass, røyket ute og forsøplet etter seg, tettet et eller annet i avløpet så jeg måtte ringe spylebil. Ja det finnes mye raringer der ute. Heldigvis var alle disse fremmede som sannsynligvis aldri slipper inn hos oss igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2020 den 9.49, heimebane skrev:

Jeg forsøkte å tenke meg godt om, men kom kun på én ting som har irritert meg de 12 årene jeg har bodd for meg selv:

Jeg hadde en gang en fest, og så sa jeg ja til at venner av en klassekamerat kunne komme, så går de rundt med sko i leiligheten til tross for at jeg påpekte det. Endte med å kaste dem ut, og klassekameraten unnskyldte seg. 

Ellers har jeg tydeligvis kun hatt gjester fra møblerte hjem, eller så irriterer jeg meg ikke så mye 🙂

I møblerte hjem på vestkanten går stort sett folk med sko inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Storpølse said:

Ikke akkurat snoking på bad, men ofte hvis man besøker noen som har bedre bad og hus enn deg så er det fort gjort å bli misunnelig og det medfører at man blir fristet til å ødelegge ting i huset med vilje og si til deg at det var bare et uhell. For eksempel så har jeg opplevd etter besøk å gå gjennom huset og jeg har funnet alt fra at dorullen ligger motsatt vei eller falt på gulvet og må kastes, håndtak og knagger har blitt veldig løse, avføring og piss som ikke har blitt spylt ned eller sprutet piss overalt når de står og pisser om det er menn, skjøre og dyre tallerkener blir behandlet hardt med vilje, oops sølte te, brus, kaffe på det fine teppet ditt eller den dyre sofaen fra fagmøbler, vil se ut av vindu og istedenfor å trekke for persienne på riktig måte så har det skjedd at de bruker begge hånda for å rive litt i midten så persiennen blir bøyd og ødelagt, de har knust glass, røyket ute og forsøplet etter seg, tettet et eller annet i avløpet så jeg måtte ringe spylebil. Ja det finnes mye raringer der ute. Heldigvis var alle disse fremmede som sannsynligvis aldri slipper inn hos oss igjen. 

Ehh.. Jeg TROR du er en smule paranoid 🤭

Anonymkode: 4bae9...322

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. OG jeg hadde vært nervevrak hvis jeg hadde besøkt deg. Hvis jeg skulle være uheldig å søle en liten dråpe på gulvet ditt så er jeg misunnelig fordi du har så mye "bedre og finere hus enn meg" 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar alle som er på besøk bruke toalettet hos meg. Er bare å vaske etterpå. Jeg vasker badet hver dag i disse tider og over håndtak å sånt etter endt besøk. Det eneste jeg kan irritere meg over er folk som ikke tar et hint om at jeg ønsker å være aleine og blir sittende. Når jeg sier jeg trenger være alene og besøkende sier bare 5-15 min til. Er så dissrespekterende. Har også opplevd etter poker kvelder at noen irriterer seg og hever stemmen pga uenigheter av flush og strigth. Så har måttet kaste ut to dtykker. Som klikket enda mer fordi jeg sa i fra og til og med svarte en telefon. Og hadde kastet meg i poker. Mitt hjem, mine regler og har ikke hatt poker kvelder etterpå. Med det folk ikke liker å låne bort toalettet sitt. Tenk på de med diabetes og små barn da som nå på toalettet - å legge kabel og tisse er helt vanlig..  og generelt er jeg glad i et par av mine venner sånn ekstra da vi har middager hos meg hjelper alle til både på kjøkken og pådekk og avrydding. Spiser man gratis og drikker gratis så får man også hjelpe til litt.. min aller beste venn, hjelper til og med å lage mat hvis jeg er ordentlig slapp og har masse angst anfall.... Jeg synes det er ganske ålreit med sånne mennesker. Og pleier å passe leiligheten og post når jeg er borte. En annen irriterende faktisk er en nabo som konstant banker på døra mi etterfulgt av mas og selskapssyk hele tiden. Blir litt mye, men alltid stiller han opp hvis jeg trenger hjelp med lydanlegg eller noe sånt og blir med på reiser. Men noen ganger, litt vel mye 😂

Anonymkode: 42ce2...797

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke uanmeldt besøk. Liker heller ikke at gjestene sitter på mobilen under store deler av besøket...

Nysgjerrige folk, som for eksempel skal sjekke hvor mye skittentøy vi har. Hadde besøk av en som gjorde nettopp det, h*n eier ikke sosiale antenner for å si det sånn...

Anonymkode: 65a13...91e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storpølse
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehh.. Jeg TROR du er en smule paranoid 🤭

Mulig det men på tidspunktet fant jeg ikke andre grunner til at de ødela ting enn sjalusi og misunnelse. Kanskje de kjedet seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy takhøyde for gjester hjemme hos meg. Liker at folk føler seg hjemme og de må gjerne ta seg litt til rette om de vil det. Finne seg glass og drikke selv, for eksempel. Det tar jeg som tegn på at de er avslappet og føler seg hjemme. 

Det eneste jeg kommer på er at jeg gjerne vil ha beskjed før de står på døra, da jeg ofte kan ha planer, er en nokså travel person. Og at jeg trenger at de går hjem når det nærmer seg leggetid når det er jobb dagen etterpå, er helt avhengig av nok søvn. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2020 den 10.38, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke at de ikke tar med seg røyksneipen sin inn i søppelet, når de er ferdige med å røyke. Ingen av oss røyker her, så det er flott at de går utenfor for å gjøre det! Men det er mange barn som er her, og de skal ikke få i seg dette, noe som lett kan skje hvis de oppdager det før foreldrene. Dessuten ser det rotete og skittent ut ute, med røyksneiper på bakken. 

Anonymkode: 6d492...529

Send med en tom brusboks som de kan putte sneipene i. Jeg ville iallefall ikke hatt sneiper i søppelet INNE. Det lukter helt forferdelig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...