Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser jeg irriterer meg over det motsatte av mange her. Jeg irriterer meg over venner som IKKE føler seg som hjemme og feks ringer på hvis vi har avtalt besøk. Vet jeg de skal komme trenger de ikke ringe på. Da kan evt banke/ringe på også gå inn, ikke vente på at jeg åpner. Blir irritert og ukomfortabel om folk jeg kjenner godt ikke føler seg som hjemme her.

Anonymkode: ffb65...a66

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, bopera skrev:

- Gjester som kommer for sent. Har en del venninner, hvor jeg konsekvent drøyer å begynne med maten til de skriver at de er på vei, da de er konsekvent en-to timer for sene hver gang.

- Gjester som går barbeint inne. Det er det kvalmeste jeg vet, og jeg har fjernet alt av stuebord etter jeg flyttet sammen med samboeren, da han har en masse venner som sitter med bare bein opp på stuebordet mitt. Kvalmt...

- Voksne gjester som høylytt pirker i og klager over maten. Etter en viss alder mener jeg at man bare smiler, spiser det man ønsker, og holder munn om det man ikke liker. Som allergiker har jeg ikke tall for hvor mange rekekvelder, lasagner, bacalaoer og mer jeg har smilt meg høflig gjennom, mens jeg opplever andre rynke på nesen og si æsj.
Var på grillfest hos en venninne, hvor to andre damer satt og høyt kritiserte to av rettene. Fikk sjokk av at voksne damer kan bryte ut "uff, nei, denne salaten fikk du ikke til", og den andre henger seg på "Ja, denne burde du slutte å lage". Det var en meget god hjemmelaget potetsalat.
Samme har jeg selv opplevd; at en gjest pirket seg gjennom samtlige retter jeg serverte på koldtbord, endte med at jeg måtte koke henne en grillpølse, som jeg hadde kjøpt inn til nevøen min skulle grille i fjøra hos oss. Jeg har også vært i et middagsselskap, der den ene mannen hadde med seg en Grandiosa, fordi han var livredd for at han ikke skulle like maten. Hva får folk til å oppføre seg slik..?

Folk som har spiseforstyrrelser?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloween,når de har med fake blod og søler på vegger og gulv uten å tørke opp etter seg.

Vi prøver å være kjapt ute å tørke det bort-da det er nesten umulig å få det bort når det er tørka.

Vi har bestemt oss for å gi beskjed om at neste år at de må ta på blodet FØR de kommer.

Endret av trinelise50
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette plager meg, vil egentlig ikke ha de som innehar disse skavankene på besøk:

* Lar barna sine rasere hele huset. Spise mat i møblene, skitne ut alt eller ødelegge ting, barn med snørr og andre kroppsskrementer flytende rundt seg.

* Gjør nr 2 på mitt do. (Ta i det minste å luft ut dritlukta, vask etter deg) Off nei, gå hjem å drit!

* Skifter bleie med avføring på barn på en uhygienisk måte. Bruker min handduk til å ha under rumpen på ungen. Jeg må kokvaske den handduken. Skal liksom bruke den til å tørke meg selv i ansiktet en dag. Æsj. Får lyst til å kaste den, men kan ikke det. Da blir det tomt for handduker tilslutt. Kan ikke den voksne ha en komplett stellebag med seg når de drar ut??

* Snoking i badskap. (Vet ikke om noen har gjort det)

* Går aldri hjem. Sitt typ til kl 3 midt i uka.

* Sier at de skal komme, dukker ikke opp. Hallo, kunne brukt tiden på noe annet enn å vente på en som ikke kommer uansett.

* Låner klær og sminke. Som regel er det tyvlåning. Ellers sier jeg pent nei hvis jeg ikke har lyst til å låne bort.

* Legger seg på sofaen med arbeidsklær eller andre skitne klær.

Ellers synes jeg, i motsetning til flere her, at det er greit at folk kommer uanmeldt og at de tar seg mat, graver og snoker og føler seg ikke så langt i fra hjemme på kjøkkenet og i stuen. Men en dose respekt for andres hjem er ikke å forakte.

Anonymkode: 7ce2a...794

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Tina_O skrev:

Vi har kode på døra på landstedet som vi reiser til i helgene. Av praktiske hensyn hender det at vi gir koden til venner, familie og naboer. 

Har ikke sånn kodelås selv, men kan det være at det er mulighet for å gi ut engangskoder? Jeg hadde overhodet ikke likt hvis vanskeligstilte kunne brukt landstedet mitt når som helst uten at jeg var der... Da ville jeg heller skiftet kode etter hver gang...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser jeg irriterer meg over det motsatte av mange her. Jeg irriterer meg over venner som IKKE føler seg som hjemme og feks ringer på hvis vi har avtalt besøk. Vet jeg de skal komme trenger de ikke ringe på. Da kan evt banke/ringe på også gå inn, ikke vente på at jeg åpner. Blir irritert og ukomfortabel om folk jeg kjenner godt ikke føler seg som hjemme her.

Anonymkode: ffb65...a66

Når du inviterer, så si at de skal gå rett inn. Jeg tror ikke jeg hadde gått rett inn til folk jeg ikke kjenner så godt selv om vi hadde en avtale, med mindre de spesifikt hadde sagt det.

Anonymkode: 37cb9...f02

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Crizpo skrev:

Folk som bare sitter og trykker på mobilen, eventuelt snakker med kjæresten i telefonen halve kvelden.

De som ikke drar hjem i rimelig tid.

De som som er kronisk for sene. Har jeg sagt at middagen serveres kl. 19 så kommer de kl. 20.

Da burde de ikke fått middag

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Går barbeint. Spruter vann over hele benken når de vasker seg på henda. Går på do. Drypper vann fra glass på gulv og bord. Tar beina i sofaen (spesielt om barbeint). Søler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette plager meg, vil egentlig ikke ha de som innehar disse skavankene på besøk:

* Lar barna sine rasere hele huset. Spise mat i møblene, skitne ut alt eller ødelegge ting, barn med snørr og andre kroppsskrementer flytende rundt seg.

* Gjør nr 2 på mitt do. (Ta i det minste å luft ut dritlukta, vask etter deg) Off nei, gå hjem å drit!

* Skifter bleie med avføring på barn på en uhygienisk måte. Bruker min handduk til å ha under rumpen på ungen. Jeg må kokvaske den handduken. Skal liksom bruke den til å tørke meg selv i ansiktet en dag. Æsj. Får lyst til å kaste den, men kan ikke det. Da blir det tomt for handduker tilslutt. Kan ikke den voksne ha en komplett stellebag med seg når de drar ut??

* Sier at de skal komme, dukker ikke opp. Hallo, kunne brukt tiden på noe annet enn å vente på en som ikke kommer uansett.

* Låner klær og sminke. Som regel er det tyvlåning. Ellers sier jeg pent nei hvis jeg ikke har lyst til å låne bort.

Ellers synes jeg, i motsetning til flere her, at det er greit at folk kommer uanmeldt og at de tar seg mat, graver og snoker og føler seg ikke så langt i fra hjemme på kjøkkenet og i stuen. Men en dose respekt for andres hjem er ikke å forakte.

En kan ikke kreve at barn skal gå hjem for å gå på do, når det er en godt brukende do hos deg. Må man så må man

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at kristne sitter i min stue å prøver å omvende meg, svigermor er fæl slik.

Og jeg liker heller ikke at veganervenn sitter å belærer meg og prøver å omvende meg. 

Og så irriterer jeg meg over folk som kommer ofte som bare forventer å få alt servert, kommer med ''morsomheter'' om at ups kaffekoppen er tom. De kan gå å forsyne seg selv...

Og så irriterer jeg meg over venner som aldri inviterer hjem og lager middag selv til meg og mine av og til. Synes det er frekt at det bare går en vei.

Endret av Forundret..
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg blir oppgitt over a folk ikke bruker det som finnes her for å skifte bleie. De er j ogjester, selvsagt skal de få det de trenger.

Og kokvask var vel litt heftig?

Anonymkode: 07c75...df1

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også at folk kommer barføtt, og får spasmer om de forsøker å ta beina i soffen.

Og så liker jeg ikke når noen tror at ettåringen og fireåringen skal ''skrus av'' fordi at de vil komme på besøk og kreve sin tid.

Folk som lyger til meg i mitt hjem!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 21.9.2015 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Akkurat det her med å gå barbent hjemme hos andre, syns jeg er skikkelig ekkelt. klamme/svette føtter, og en kan jo lure på om vedkommende har sopp ettersom h*n liker å gå barbeint utenfor hjemmet sitt. 

At noen ikke liker at fremmede anvender toalettet deres, er jo en ærlig sak, men jeg klarer ikke å forstå at noen lar seg irritere over det - altså, må man så må man. Det er vel ingen som vil bruke andres toalett. 

Anonymous poster hash: 9f43e...622

Hvorfor må man ha sopp for å gå barfot? Hele sommeren går jeg i sandaler; flere av dem er ganske lekre forresten, . Altså sko det ikke gjør seg med sokker i. Føttene er aldri svette. Og ikke har jeg sopp heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir irritert og ikke minst syk av alle som sier de ikke bruker parfyme ( jeg er allergisk og har astma) og så stinker de. Alt de tar i, alt de sitter i, sofa, stoler osv stinker av parfyme lenge etterpå. 
Det er visst vanskelig for folk å forstå hvor lenge det sitter i klær og hår, og det holder ikke med et par vindkast i håret så er det vekk, eller at det er hele 8 timer siden de dynket seg.

Anonymkode: 5bd36...d24

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke vasker hender etter at de har vært på do eller gjort noe grisete😫. At de ikke rydder opp og vasker etter seg. 

Kjedlig å drive og påminne gjester om at de må vaske hendene sine, ikke børste smulene på gulvet osv osv 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, Honey Dew skrev:

En kan ikke kreve at barn skal gå hjem for å gå på do, når det er en godt brukende do hos deg. Må man så må man

Ja barn kan, med en voksen som håndterer det på en hygienisk måte. Men voksne kan vel gjøre det hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det så himla vanskelig å ha et par sokker i veska eller jakkelomme dersom du vet du skal bort? 

Jeg vil helst slippe å risikere fotsopp fordi gjester ikke gidder å ha på seg sokker. Og å tilby gjester som dukker opp barføtt å låne sokker kan lett ses på som frekt, og jeg har ikke drøssevis med par med ekstra tøfler i alle mulige størrelser som folk kan stappe sine stinkende bare føtter inni. 

Anonymkode: ad1d7...edc

Lurer på om du noen gang har oppsøkt et offentlig badeanlegg ? 

Føtter må du tåle, ellers så kan du jo bare låse deg inne å kaste nøkkelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Misliker at de drar, jeg. Trivelig med besøk.

Jeg også! Alle er forskjellige, men er de mine venner/ familie er de hjertelig velkommene , med alle skavanker og dårlige vaner! Er det noe som plager meg sier jeg det , helst der og da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir oppgitt over a folk ikke bruker det som finnes her for å skifte bleie. De er j ogjester, selvsagt skal de få det de trenger.

Og kokvask var vel litt heftig?

Anonymkode: 07c75...df1

En handduk som har vært i kontakt med avføring skal kokvaskes. Hva ville du gjort?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...