Gjest Cartman Skrevet 27. juli 2015 #181 Del Skrevet 27. juli 2015 Utrolig at det går an å irritere seg over at noen kommer inn med ytterjakke eller bruker doen. Enig i den. Noen mennesker er bare litt firkanta. På godt og vondt kan man si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 27. juli 2015 #182 Del Skrevet 27. juli 2015 Det var da svært så mye folk irriterer seg over. Jeg kan ikke si jeg irriterer meg over veldig mye. Vil at folk skal føle seg hjemme. Det eneste jeg misliker er når folk låner sminken min uten å spørre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #183 Del Skrevet 27. juli 2015 At de blir for lenge eller prater for mye. Kan vi ikke bare se på tv liksom Anonymous poster hash: c87c1...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #184 Del Skrevet 27. juli 2015 - Kjærestepar som kommer på besøk og kliner,ligger i skje på sofaen når vi ser film, står bak hverandre og holder rundt når jeg snakker med dem.... - Folk som blir sanseløst dritings og ikke vet hvem de selv er og som ikke drar hjem - Folk som tar seg til rette er greit, men ikke spis HVA du vil i kjøleskapet. Jeg har som regel en plan med mat som er kjøpt inn. - Folk som kommer på hjemmelaget middag, spiser opp maten og drar igjen rett etterpå uten å hjelpe til med oppvasken. - Folk som vil bli kjørt og hentet for å komme på besøk. - Folk som kommenterer hva som gjenstår av oppussing på huset. Den siste er værst.Anonymous poster hash: a90fa...5ad 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweg Skrevet 28. juli 2015 #185 Del Skrevet 28. juli 2015 Gjester som behandler kjæledyr som om de var skadedyr. Altså, greit nok at de ikke liker hunder og katter, jeg kan godt ha dem på et annet rom, men at de stadig kommenterer at katter er skumle, hunder er skitne osv., er bare irriterende for oss som elsker dyrene våre Mamma sin venninne er ekstrem. Hun ble sur fordi hun måtte rense buksa si etterpå når hunden min streifet borti den med halen sin... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #186 Del Skrevet 28. juli 2015 Lurer på hvorfor noen av dere i det hele tatt gidder å ha gjester? Ville ikke livene deres blitt så mye bedre om dere låste alle ute, trakk for gardinene og spikret 40 skilt opp i hagen med "adgang forbudt"? Gjerne med en vakt hund av en mannevond type som kunne bite folk som kom innenfor dørkarmen litt i foten. Når venner og bekjente ikke engang kan låne toalettet men må sitte pissetrengt hos dere er det litt sært og jeg synes oppriktig synd i deres gjester. Spiser en mat hos noen av dere er det frekt, velger en å ikke spise er det frekt hos andre, drikker en bare vann er det feil men nåde den som ber om noe mer enn vann. En bør sitte som en strek og en statue og ikke finne seg til rette men for noen er vist det også galt. Gjestfrihet her i Norge? Nei det var vel bedre før når vi bodde under hver sin stubbe og knapt møtt folk å be inn.Anonymous poster hash: b0abc...273 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #187 Del Skrevet 28. juli 2015 - Kjærestepar som kommer på besøk og kliner,ligger i skje på sofaen når vi ser film, står bak hverandre og holder rundt når jeg snakker med dem....Anonymous poster hash: a90fa...5ad dette er helt klart det værste, no kiddin. spis av kjøleskapet mitt eller rap i stua men for faen ikke driv å ligg i skje og driv å klin hjemme hos meg! pervs og brifere Anonymous poster hash: c87c1...e20 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #188 Del Skrevet 28. juli 2015 Lurer på hvorfor noen av dere i det hele tatt gidder å ha gjester? Ville ikke livene deres blitt så mye bedre om dere låste alle ute, trakk for gardinene og spikret 40 skilt opp i hagen med "adgang forbudt"? Gjerne med en vakt hund av en mannevond type som kunne bite folk som kom innenfor dørkarmen litt i foten. Når venner og bekjente ikke engang kan låne toalettet men må sitte pissetrengt hos dere er det litt sært og jeg synes oppriktig synd i deres gjester. Spiser en mat hos noen av dere er det frekt, velger en å ikke spise er det frekt hos andre, drikker en bare vann er det feil men nåde den som ber om noe mer enn vann. En bør sitte som en strek og en statue og ikke finne seg til rette men for noen er vist det også galt. Gjestfrihet her i Norge? Nei det var vel bedre før når vi bodde under hver sin stubbe og knapt møtt folk å be inn.Anonymous poster hash: b0abc...273 Å slutt å vær så tørrpinn. Få deg litt humor. Hvis du ikke kan bidra til temaet i denne tråden, så hold deg vekk. Altså noen har virkelig en kjepp opp i ræva. Anonymous poster hash: ca164...860 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #189 Del Skrevet 28. juli 2015 Å slutt å vær så tørrpinn. Få deg litt humor. Hvis du ikke kan bidra til temaet i denne tråden, så hold deg vekk. Altså noen har virkelig en kjepp opp i ræva. Anonymous poster hash: ca164...860 Ja du har jo stått opp med solskinn's siden til og er en riktig så morroklump selv ser jeg, så her var det ingen stein i glasshus nei. Sikkert en fryd å besøke du ja..Anonymous poster hash: b0abc...273 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #190 Del Skrevet 28. juli 2015 Å slutt å vær så tørrpinn. Få deg litt humor. Hvis du ikke kan bidra til temaet i denne tråden, så hold deg vekk. Altså noen har virkelig en kjepp opp i ræva. Anonymous poster hash: ca164...860 Ja du har jo stått opp med solskinn's siden til og er en riktig så morroklump selv ser jeg, så her var det ingen stein i glasshus nei. Sikkert en fryd å besøke du ja..Anonymous poster hash: b0abc...273 Enig, det var en unødvendig og barnslig kommentar av deg AB #1 , ikke minst ekstremt usaklig, kanskje så usaklig så DU skulle holdt deg unna tråden, når vi først er ute å ber folk holde seg ute av tråden her, huh?. Det var jo hvertfall saklig det som h*n andre nevnte, det er mye rart mange mener er plagsomt, og det som er plagsomt eller uhøflig for noen, er hyggelig og selvfølgelig for andre. Anonymous poster hash: c87c1...e20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #191 Del Skrevet 28. juli 2015 Når de legger seg på sofaen for å sove, i stedet for å gå på gjesterommet. Ikke bare at de legger seg på sofaen, de snorker også. Hver gang h*n er på besøk hos oss, sovner han, enten sittende eller liggende. Anonymous poster hash: 3ad16...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solavskjerming Skrevet 28. juli 2015 #192 Del Skrevet 28. juli 2015 Jøss helt perfekt du da eller?Anonymous poster hash: dd3d9...56e Langt i fra perfekt jeg. Men livet blir ganske mye lettere dersom man velger å ikke la seg irritere av alskens filleting :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 28. juli 2015 #193 Del Skrevet 28. juli 2015 Langt i fra perfekt jeg. Men livet blir ganske mye lettere dersom man velger å ikke la seg irritere av alskens filleting :-) Ønsker bare å kommentere noen ting som har gjentatt seg i denne tråden, i tillegg til sitatet over her: Gå med sko inne Vi er to allergikere, så å gå inne med sko kan gjøre en eller begge av oss syke. Dette vet de rundt oss, men likevel er det ikke alle som tar hensyn. Fortsatt bare en filleting å henge seg opp i? Mat. Vi har kjøpt inn dyr allergivennlig mat fordi vi begge reagerer på mange matvarer. Dette koster oss mange penger i løpet av 1 år. Ergo er jeg ikke spesielt begeistret for at noen bare skulle forsynt seg av den dyre maten vår. Inviterer heller folk på middag enn de som kommer til meg sultne. Ser på sistnevnte som frekt egentlig. Når mat-allergier er sakens kjerne, fortsatt bare en filleting å henge seg opp i? Folk som sover på sofaen. Jeg vet ikke hvor du har vært med klærne dine, ergo er jeg ikke begeistret for at du legger deg ned i den. Er en grunn til at vi selv ikke gjør det med våre klær vi har vært ute med, derfor vi pleier å skifte når vi kommer hjem. Grunnen? Allergier. Fortsatt bare en filleting å henge seg opp i? Gå barfot hjemme hos andre. Jeg er skikkelig allergisk mot gress, bare føtter som har gått i gress drar allergener med seg inn i mitt hjem. Dermed så gir du meg tidenes vaskejobb etter at du har dratt. Det er jeg ikke interessert i, så jeg hadde tilbudt/gitt deg et par sokker å ha på. Fortsatt bare en filleting å henge seg opp i? Folk kan ha forskjellige grunner til at de har visse regler for hva som er greit. I mitt tilfelle er det allergier, dersom gjester ikke tar hensyn kan jeg bli skikkelig dårlig. Er det hyggelig å gjøre mot noen? Det er ikke alle ting jeg deler med alle, men jeg forventer at det jeg deler blir respektert i det minste. Dersom det ikke blir respektert, er ikke den personen velkommen til meg i hvertfall. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #194 Del Skrevet 28. juli 2015 - kommer uanmeldt, eller kommer med veldig kort varsel når de allerede er på vei, altså ingen god måte å si nei på. - går inn med sko - går barbeint - låner produkter på badet utover såpe/antibac - ikke vasker hender hvis de kommer rett fra butikker, buss el.l - setter vesker og andre "uteting" på benken eller bord, tenk alt den har stått på før...:/ - drar hendene gjennom håret og hiver løse hår på gulvet, eller peller bøss/hår fra klær og hiver på gulvet - ikke vasker hender etter dobesøk, ikke bruker dokosten og lukker lokket etter seg. Spruter vann utover vask og speil. - "hjelper til" aka roter når bordet skal ryddes eller maskinen tømmes. - har med hund, haaater hår på gulvet, og det blir så mye bøss og skitt av det. Og sikkel. Æsj. - ikke har kustus på ungene, ikke vasker hendene deres etter å ha spist før de leker og tar på ting. Har unger selv men de vasker seg på autopilot etter måltider osv. - de som lar ungene sine pelle på pynt osv. - generelt roter, flytter på ting, ser med hendene, setter glass og annet overalt. - blir for lenge og nærmest må kastes ut. - overnattingsbesøk som tramper, tar hardt i dørene osv og vekker meg evt ungene som igjen vekker meg om natten, eller verst av alt, så tidlig om morgenen at man ikke får sove igjen. - kommer på besøk når de er småsyke/smittsomme eller har en unge hjemme med omgangssyke eller noe *grrrrr*! Ikke så glad i besøk jeg.... hjemmet er min/vår frisone, og det er ikke mange som kan komme på besøk uten at jeg føler meg invadert. Heia korte besøk av renslige gjester!Anonymous poster hash: 49cf9...b2a Du burde få hjelp... Klarer du å ikke overføre denne overfølsomheten til barna dine? jeg har en lignende bekjent, og barna er som nervøse aspeløv. tenk over det, i det minste. Anonymous poster hash: 2f184...9b8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss.Silver Skrevet 28. juli 2015 #195 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Når de legger seg på sofaen for å sove, i stedet for å gå på gjesterommet. Ikke bare at de legger seg på sofaen, de snorker også. Hver gang h*n er på besøk hos oss, sovner han, enten sittende eller liggende.Anonymous poster hash: 3ad16...141 Dette kan være spesielt irriterende, hvertfall når de skal legge seg tidlig, så er du nødt til å forlate stua og alt fordi gjesten nekter å legge seg på gjesterommet. Har skjedd altfor mange ganger med svigermor. Ender opp med at kvelden min blir tilbragt i senga i aaaaalt for mange timer før leggetid :/ Endret 28. juli 2015 av Miss.Silver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 28. juli 2015 #196 Del Skrevet 28. juli 2015 Jeg er vel kanskje det mange nå til dags kaller introvert(???) Jeg er faktisk ikke så glad i besøk, jeg må alltid rydde og vil at det skal se veldig bra ut når det først kommer besøk, derfor hater jeg uanmeldt besøk. Jeg liker heller ikke at folk ser i skapene, for hvis det er rotete eller litt støvete så vil jeg ikke at folk skal se det. -Ellers blir jeg så irriert hvis noen går inn med sko, svigermor gjør det alltid. -legger bena på bordet eller plata under. -Hater når jeg må ominrede hele stua og flytte på dyre ting forde foreldre ikke følger med på barna sine som plukker på alt mulig rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 28. juli 2015 #197 Del Skrevet 28. juli 2015 Jeg er ikke så stiv og fisefin av meg og liker at folk føler seg hjemme. Synes det er flott om folk går i kjøleskapet for å hente seg noe å drikke og at de sitter komfortabelt i sofaen. Har ikke opplevd noe særlig "fy-ting"jeg reagerer på MEN venniner som drar med seg barn hit bør kunne passe på disse ungene litt og, ikke la dem herje rundt. De fleste klarer jo dette,men har ei vennine som lar ungen gjøre hva den vil noe som gjør at jeg må irettesette ungen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #198 Del Skrevet 28. juli 2015 Dette høres helt forferdelig ut, men mye av dette kunne du sikkert ha forhindret. Står du stille og ser på at både barn og voksne herjer rundt? I noen av tilfellene sto jeg på kjøkkenet og ordnet til kaffen/middag, mens mora fulgte med ungene... Man forventer ikke at ungene gjør sånt, uansett... Kommentaren fra mora da ungen hennes knuste et 170 cm høyt speil: "se på det som en ny start, nå kan du kjøpe et nytt speil!" (Speilet var et arvestykke...) Samme mor drev og klødde seg inni buksene sine i skrittet ved matbordet... Trenger vel ikke å legge til at disse ikke er omgangsvenner lengre. Kom på en ting til: en gjest ville være så snill å hjelpe til med oppvasken, selv om jeg sa nei jeg tar det selv mange ganger... Han hadde brukt neglebørsten til å rengjøre alle kjelene med... Anonymous poster hash: 62e0f...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #199 Del Skrevet 28. juli 2015 Jeg misliker at folk kommer for tidlig til middager/vors/fest. Spesielt middager. Sier man kl. 7, vær der 7! Eller kvart over, eller halv! Men ikke halv 7 eller kvart over 6!! Hvorfor? Da fyker jeg fortsatt rundt i håndkle, med vått hår og 0 sminke mens jeg panikk-rydder. Og maten er såvidt påbegynt! Hvorfor komme tidlig?? Hvorfor?? GrrrAnonymous poster hash: cc792...57a Her kan jeg i hvert fall komme på ett sannsynlig svar på hvorfor: Kollektivtransport? Med dette er det nesten umulig å komme presis, og man vil jo ikke komme for sent. Det samme gjelder sikkert om man kjører bil og kan havne i kø. Så da blir det jo gjerne til at man kommer litt for tidlig. Skal man stå utenfor døren i mellomtiden? Kjenner jeg blir stressa av å se hvor mange som irriterer seg over gjester som ikke vil gå. Så trist for en venn å tro at man sitter og har en gjensidig følelse av å ha en flott kveld sammen, og så gjemmer det seg frustrasjon og irritasjon bak smil og "gjestfrihet"... Huff. Blir paranoid av mindre, ekkelt med falske mennesker. Kjenner jeg holder meg hjemme fremover, er visst så mye man kan gjøre galt..!Anonymous poster hash: 21e36...2cf Mens hvis jeg skal tro enkelte innlegg her, så er sannsynligvis mine hyggelige verter egentlig eitrende forbanna over at jeg går hjem før siste bussen har gått. Dette selv om middagen er fortært for flere timer siden. Når de legger seg på sofaen for å sove, i stedet for å gå på gjesterommet. Ikke bare at de legger seg på sofaen, de snorker også. Hver gang h*n er på besøk hos oss, sovner han, enten sittende eller liggende. Anonymous poster hash: 3ad16...141 Har motsatt problem, en slektning som alltid sovner når jeg er på besøk. Kan bli sittende i lange tider og se tv og lure på om det er frekkest å gå eller å vekke vedkommende. Anonymous poster hash: f75bc...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blue Ivy. Skrevet 28. juli 2015 #200 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Det er noen her jeg ikke vil være gjest hos for å si det sånn. Noen av dere har jo ganske strenge regler. Gjester for jo så vidt lov til å låne toalettet! Jeg vil at mine gjester skal føle seg hjemme og ikke føle at de er til bry Dette irriterer meg: De som går inn på sko Det er irriterende hvis jeg var vasket gulvet, så tråkker de langt inn i stua på møkkete sko! Da merker jeg det rykker i meg. Man tar av seg sko i gangen. Punktum! Forventer jeg skal hente og kjøre de hjem Det er ikke det jeg aldri gidder, men noen ganger har jeg faktisk ikke lyst. Greit å spør, men ikke bli sur når jeg sier nei. Ikke min feil du ikke har lappen eller vil drikke hjemme hos meg. Kan være jeg henter deg, men orker å sette meg i bilen midt på natta for å få deg hjem. De som sovner på sofaen Jeg liker ikke å vekke eller kaste ut folk, men synes det er irriterende når de sovner på sofaen. Du kan sove her, men kan du ikke ta gjesterommet da? Føler jeg må gå på eggeskall når noen slokner på sofaen. Det er hvert fall irriterende når det skjer tidlig på kvelden. Kjærestepar som klår og kliner. Dette ble jo nevnt over og da kunne jeg ikke ha vært mer enig. Jeg føler meg litt ukomfortabel når noen begynner slik. Altså klår på hverandre, nusser hvert 5 sekund, ligger i armkroken under film, viser sin kjærlighet osv. Akkurat som jeg ikke skulle ha vært i rommet med de. De som tar med seg barna uten å gi beskjed. Jeg liker barn, men det går an å spørre da. Sånn at jeg er forberedt Ikke alltid jeg orker å ha barnebesøk og noen ganger vil jeg ha besøk av venninner uten 2 barn på slep. Det blir litt begrenset voksentid, for barn krever jo ofte oppmerksomhet. Koselig med barn, men si i fra først Endret 28. juli 2015 av Blue Ivy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå