Gå til innhold

Melder du fra til Politiet når noe skjer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns du er litt vell agressiv.

 

Beklager om du opplever meg aggressiv. Er det noe jeg ikke er, så er det aggressiv. Jeg finner det kun meget interessant at noen mennesker melder i fra til politiet om så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som du synes det all den tid du ikke vil hjelpe naboen din med begrunnelsen "Om min nabo hadde fått tømt sitt hus. Da hadde han fått mer igjen på forsikringen en hva av verdier som ble tatt."

Om du selv ikke vil at noen skal varsle politiet om noen bryter seg inn hos deg er det ok for meg. Men ring i det minste om du ser at noen får huset sitt plyndret.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Ser at du er mer opptatt av naboen en å svare. Greit det altså, du velger selv din besvarelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Om noen plager meg tar jeg saken i egne hender. Plager de ikke meg, kan de få gjøre som de vil.



Anonymous poster hash: 839d7...c38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du er mer opptatt av naboen en å svare. Greit det altså, du velger selv din besvarelse.

De færreste synes det er ok.

Jeg er litt usikker på deg.

Der har du svaret ditt.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste synes det er ok.

Jeg er litt usikker på deg.

Der har du svaret ditt.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Det er helt forståelig at du er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forståelig at du er usikker.

Men du vil ikke si noe rundt det? ;)

Vil du at naboen din skal ringe politiet for å hindre at noen bryter seg inn i huset ditt?

Det er kanskje litt vanskelig men prøv med et ja/nei svar :)

Anonymous poster hash: 524b8...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du vil ikke si noe rundt det? ;)

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Skal jeg være ærlig. Så vet jeg ikke om jeg hadde meldt i fra eller ikke, om jeg så folk inne hos min nabo som da ikke var hjemme. Det må bli en vurdering der og da som tas. Alt er avhengig av betingelsene rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så politiet er unnskyld om de ikke gjør jobben i Oslo og unnskyld om de ikke gjør jobben utenfor Oslo?hmmmm...

 

Nei, jeg påpeker at det bor veldig mange mennesker i Oslo, så det er slett ikke sikkert at det er noen ledige patruljer hvis det skjer mye annet rundt i byen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbrudd er det da absolutt ingen vits i å melde fra om. Heller ikke trusler. Hvis politiet dukker opp i det hele tatt skriver de bare ut et brev med "henlagt" uansett, selv om de skulle ta personen på fersk gjerning. Ja, det har jeg faktisk opplevd.

 

De skulle ta personen på fersk gjerning? Men de gjorde ikke det? Så da mener du de skal prioritere akkurat denne saken over alle andre, blant annet alvorlige voldssaker el.l.?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare fyllekjørere og mordere som er i fengsel vil jeg tro. Alt annet blir ikke gjort noe med.

 

Herregud...

 

(Nå begynner politihaterne å motsi seg selv også. Hysterisk!)

 

Faktisk ble en tyv tatt etter innbrudd hos meg med alt tyvegodset fortsatt på seg, løpende fra huset og med kubeinet i sekken. Saken ble henlagt. Det er ikke første gang lignende har skjedd med meg eller folk jeg kjenner heller. Når jeg sier at det ikke er noe vits i å ringe til politiet så er det ikke uten grunn heller.

 

Selvsagt nytter det å ringe politiet. Selv om saken blir henlagt vil den være registrert i politiets registre, og hvis det da skjer flere ting så kan det være at flere saker kan settes i sammenheng senere.

 

For eksempel har jo voldtektsmenn blitt tatt på grunn av DNA-treff fra mindre alvorlige saker.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vil aldri forlange at min nabo skal tyste. Konsekvensene for og tyste kan bli langt verre en og miste noen eiendeler.

 

Det er helt utrolig. Du er totalt blottet for menneskelig innsikt. Du er klar over at mange får psykiske problemer etter innbrudd? At de ikke lenger føler seg trygge i sitt eget hjem? At enkelte til og med må flytte?

Du ignorerer det at mennesker faktisk er irrasjonelle vesener som påvirkes av følelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare fyllekjørere og mordere som er i fengsel vil jeg tro. Alt annet blir ikke gjort noe med.

Faktisk ble en tyv tatt etter innbrudd hos meg med alt tyvegodset fortsatt på seg, løpende fra huset og med kubeinet i sekken. Saken ble henlagt. Det er ikke første gang lignende har skjedd med meg eller folk jeg kjenner heller. Når jeg sier at det ikke er noe vits i å ringe til politiet så er det ikke uten grunn heller.

Anonymous poster hash: 6a5e0...97b

Dette har skjedd med meg og. Innbruddstyven fikk gå fra åstedet selv om han ble tatt på fersken og politiet pågrep han i huset vårt.

Anonymous poster hash: 0bf54...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbruddstyven fikk gå fra åstedet selv om han ble tatt på fersken og politiet pågrep han i huset vårt.

Anonymous poster hash: 0bf54...195

 

Ja, det er nok heelt sant, ja. Ikke noe du har diktet opp i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: 4a695...934

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt utrolig. Du er totalt blottet for menneskelig innsikt. Du er klar over at mange får psykiske problemer etter innbrudd? At de ikke lenger føler seg trygge i sitt eget hjem? At enkelte til og med må flytte?

Du ignorerer det at mennesker faktisk er irrasjonelle vesener som påvirkes av følelser.

Forventer du som til stadighet angriper personer og ikke sak og bli tatt seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle ta personen på fersk gjerning? Men de gjorde ikke det? Så da mener du de skal prioritere akkurat denne saken over alle andre, blant annet alvorlige voldssaker el.l.?

 

Jeg mener at når en person blir tatt på fersk gjerning i et innbrudd, og likevel ikke blir straffet, så er det ikke veldig rart at man slutter å ringe  politiet.

 

Som sagt, jeg hater ikke politiet, jeg har bare innsett at det ikke fører til noe å ringe til de.

Anonymous poster hash: 6a5e0...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det er nok heelt sant, ja. Ikke noe du har diktet opp i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: 4a695...934

 

 

Sånne ting skjer faktisk hele tiden. Om du googler henleggelser i Norge for eksempel får du opp en rekke eksempler på nettopp det. Saker som denne kommer i media hele tiden. Ikke rart man har mista troa på at politiet hjelper om det skulle være problemer.

Anonymous poster hash: 6a5e0...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du trekker frem de ekstreme situasjonene ser jeg;)

Jeg setter det på spissen. Helt uvanlig er det ikke (psykiatri skriver pressen ikke om), men det er mange forskjellige hendelser som binder politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke - med mindre det er til en alvorlig fare for andre.

Tyveri i butikker, tagging osv skader ingen



Anonymous poster hash: 47304...62e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...