Gå til innhold

Melder du fra til Politiet når noe skjer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor du blander inn egoisme her? Ja alle er egoister bla bla bla.

Hvordan ville selvfølelsen vært om du lot innbruddstyven tømme huset til naboen?

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Jeg forstår at du ikke forstår det.

Om min nabo hadde fått tømt sitt hus. Da hadde han fått mer igjen på forsikringen en hva av verdier som ble tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du det var et tøvete spørsmål? Jeg spør seriøst. For noe må man få av tilfredstillelse ved og melde i fra om alt til politiet. Slik at andre får lide.

 

Er enig med deg her. Jeg forstår ikke greia med folk som ringer til politiet, bare på pur faen. Har hørt om flere slike historier, hvor folk nærmest har et kappløp med seg selv om å ringe politiet flest mulig ganger.

 

Sau på fjellet, rips i hagen, naboen prater med seg selv, en mann så skummel ut, tomt for popcorn i butikken, statsministeren vant spekeskinke. Noen skal jo ringe inn for alt mulig. Hva er det som er morsomt med å sette andre i en ubehagelig situasjon? Og i verste fall ødelegge livet til vedkommende?

 

 

Anonymous poster hash: 989ec...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du ikke forstår det.

Om min nabo hadde fått tømt sitt hus. Da hadde han fått mer igjen på forsikringen en hva av verdier som ble tatt.

Aha. Så alt man får penger igjen for må man tåle? Hva med bildene fra fødselen til barnet? Julepynten man arvet fra mormor? Trygghetsfølelsen man mister etter at ukjente har tømt huset?

Eller angsten og de varige skadene til et offer for grov vold?

Du er utrolig. Enten troller du, eller så har du aldri opplevd noe emosjonelt i hele ditt liv?

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg her. Jeg forstår ikke greia med folk som ringer til politiet, bare på pur faen. Har hørt om flere slike historier, hvor folk nærmest har et kappløp med seg selv om å ringe politiet flest mulig ganger.

Sau på fjellet, rips i hagen, naboen prater med seg selv, en mann så skummel ut, tomt for popcorn i butikken, statsministeren vant spekeskinke. Noen skal jo ringe inn for alt mulig. Hva er det som er morsomt med å sette andre i en ubehagelig situasjon? Og i verste fall ødelegge livet til vedkommende?

Anonymous poster hash: 989ec...a07

Om noen banker løs på deg, så ville ikke du hatt hjelp? I tilfelle voldsmannen måtte svare for handlingene?

Mye privatrettslig folk ringer politiet for, men verden er ikke så sort-hvitt som dere vil ha den til å være.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er enig med deg her. Jeg forstår ikke greia med folk som ringer til politiet, bare på pur faen. Har hørt om flere slike historier, hvor folk nærmest har et kappløp med seg selv om å ringe politiet flest mulig ganger.

 

Sau på fjellet, rips i hagen, naboen prater med seg selv, en mann så skummel ut, tomt for popcorn i butikken, statsministeren vant spekeskinke. Noen skal jo ringe inn for alt mulig. Hva er det som er morsomt med å sette andre i en ubehagelig situasjon? Og i verste fall ødelegge livet til vedkommende?

 

 

Anonymous poster hash: 989ec...a07

 

Adferden opprettholdes ved å føle seg god. Så enkelt er det. Man skaper et bilde av seg selv, muligens man forteller det til likesinnede. Der man i god sammenkomst kan snakke nedsettende om den man har meldt og hvilken form for straff man mener er passende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller angsten og de varige skadene til et offer for grov vold?

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Om du hadde lest denne tråden. Så ville du lest at jeg ville meldt fra om alvorlige hendelser. Da hadde du sluppet og komme med slikt tøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adferden opprettholdes ved å føle seg god. Så enkelt er det. Man skaper et bilde av seg selv, muligens man forteller det til likesinnede. Der man i god sammenkomst kan snakke nedsettende om den man har meldt og hvilken form for straff man mener er passende.

 

De gjør det med andre ord for å snakke dritt om personen i etterkant?

Anonymous poster hash: 989ec...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen banker løs på deg, så ville ikke du hatt hjelp? I tilfelle voldsmannen måtte svare for handlingene?

Mye privatrettslig folk ringer politiet for, men verden er ikke så sort-hvitt som dere vil ha den til å være.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

 

Selvfølgelig ville jeg hatt hjelp om en dust begynte å banke meg. Men nå snakker jeg mer om hysteriske mennesker som ringer politiet for tull, altså ting egentlig ikke er noen politisak.

Anonymous poster hash: 989ec...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde lest denne tråden. Så ville du lest at jeg ville meldt fra om alvorlige hendelser. Da hadde du sluppet og komme med slikt tøv.

Innbrudd hos naboen er ikke alvorlig? Innbrudd hos deg selv da? Synes du naboen din bør ringe om noen romsterer i din stue?

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ville jeg hatt hjelp om en dust begynte å banke meg. Men nå snakker jeg mer om hysteriske mennesker som ringer politiet for tull, altså ting egentlig ikke er noen politisak.

Anonymous poster hash: 989ec...a07

Der er vi enige.

Mange hysteriske folk rundt omkring. Men forhold som går ut over andre enn en selv mener jeg bør varsles om.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De gjør det med andre ord for å snakke dritt om personen i etterkant?

Anonymous poster hash: 989ec...a07

 

Det tror jeg ikke. Det handler først og fremst om den adferd vi alle føler når vi har gjort noe vi mener er godt. Det er som når vi gir for å hjelpe andre. En god følelse. Hadde vi følt ubehag ved å hjelpe eller gi, da ville adferden forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbrudd hos naboen er ikke alvorlig? Innbrudd hos deg selv da? Synes du naboen din bør ringe om noen romsterer i din stue?

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Nei jeg vil aldri forlange at min nabo skal tyste. Konsekvensene for og tyste kan bli langt verre en og miste noen eiendeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du beskrive hva slags tilfredstillelse du får når du melder i fra til politiet og ødelegger andres liv?

Å jøje meg ... er du ute etter bråk eller noe ? Jeg svarte da vel ikke at jeg sier ifra om noe som ikke er alvorlig ?

Jeg har bodd midt i byen i mange år og der foregår det mye. Jeg har tipset om litt av hvert der de det gjelder fortjener politiets oppmerksomhet da de bryter lover og ikke kan holde styr i hva de driver med.

Det gir meg ikke noen tilfredsstillende følelse nei. Jeg blir bare trist for at det faktisk er slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg vil aldri forlange at min nabo skal tyste. Konsekvensene for og tyste kan bli langt verre en og miste noen eiendeler.

Det tror jeg ikke noe på ;)

Om du kommer hjem til plyndret hus tenker du neppe "godt ingen ringte politiet da dette skjedde". Og jeg går ut i fra at du ikke har boligalarm?

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir meg ikke noen tilfredsstillende følelse nei. Jeg blir bare trist for at det faktisk er slik...

Tror du bør kjenne etter. Alt man gjør får man respons på. Om ikke ville man ikke gjort det. Og ja, selvsagt er det trist med kriminalitet. Men det tristeste er, at så mange lider pga. idiotiske lover og kriminalisering av mye her i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke noe på ;)

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Tro kan du gjøre i kirken. Er ellers ikke så opptatt av hva alle måtte tro. Mer opptatt av fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tro kan du gjøre i kirken. Er ellers ikke så opptatt av hva alle måtte tro. Mer opptatt av fakta.

Du er helt ærlig når du sier at et innbrudd hos deg selv er ok? Så lenge du får forsikringspenger?

Blir vanskelig å -ja- tro på. Hjemme har jeg eiendeler som betyr mye for meg uten at de er verdt mer enn papiret det er skrevet på. Men du har kanskje ikke så mye med sentimental verdi. Ikke vet jeg.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt ærlig når du sier at et innbrudd hos deg selv er ok?

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Tror du seriøst at noen synes det er ok med innbrudd i sitt hjem? Om ikke, hvorfor et slikt spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør kjenne etter. Alt man gjør får man respons på. Om ikke ville man ikke gjort det. Og ja, selvsagt er det trist med kriminalitet. Men det tristeste er, at så mange lider pga. idiotiske lover og kriminalisering av mye her i samfunnet.

Jeg syns du er litt vell agressiv.

Jeg gidder ikke å forvare meg her for en som deg. For alt vi svarer vil du kverulere på og svært dømmende er du også virker det til. Du kan faktisk ikke lese hvem jeg faktisk er ut ifra det jeg skrev om hvordan jeg forholder meg til politiet. Adjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du seriøst at noen synes det er ok med innbrudd i sitt hjem? Om ikke, hvorfor et slikt spørsmål?

Det virker som du synes det all den tid du ikke vil hjelpe naboen din med begrunnelsen "Om min nabo hadde fått tømt sitt hus. Da hadde han fått mer igjen på forsikringen en hva av verdier som ble tatt."

Om du selv ikke vil at noen skal varsle politiet om noen bryter seg inn hos deg er det ok for meg. Men ring i det minste om du ser at noen får huset sitt plyndret.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...