Gå til innhold

Melder du fra til Politiet når noe skjer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det føles som jeg lever et beskytta liv når jeg leser her inne. Jeg ser aldri noe muffens, jeg. 

 

Har ringt 02800 én gang. Vi kjørte på en katt midt på svarteste natta. Den overlevde der og da, men fikk seg en real smell, så det er ikke godt å vite hvordan det egentlig gikk. Det var midt på svarteste natta, så vi kunne ikke begynne å ringe på dører heller - derfor ringte vi, slik at vi i hvert fall fikk lagt igjen navn og nummer i området. Håper virkelig det gikk bra.. 



Anonymous poster hash: 99a1b...13d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja ringte 02800 da jeg så en som kjørte ruset. Politiet kom og tok forklaring fra meg og at jeg nok måtte vitne som var ok for meg. De hanka inn vedkommende og så sjøl at personen var rusa. Mange mnd siden ikke hørt noe siden da. Tror vedkommende fikk et klapp på skulderen.

Anonymous poster hash: 7c622...0d6

 

Eh, nei. Tas man på fersken når man kjører i ruset tilstand så får man ikke en klapp på skulderen. Men tas vedkommende på fersken trenger de ikke nødvendigvis din forklaring.

 

Hvorfor antar du og andre alltid det verste om politiet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor antar du og andre alltid det verste om politiet?

 

Se på f.eks hvordan bergenspolitiet har blitt fremstilt i media i det siste, er vel ikke så rart?

(Om den fremstillingen er korrekt eller ei har ikke jeg kompetanse til å vurdere.)

 

Anonymous poster hash: 15550...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass egoistisk at jeg ikke melder fra hvis jeg ikke kan være tilstede for å overvære at det blir tatt tak i. Det er liksom "belønningen" min. Så hvis jeg passerer en bil som vingler hit og dit vil jeg bare være glad jeg kom meg helskinnet forbi, men ville aldri gjort noe med det.

Anonymous poster hash: 9c0d2...527

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass egoistisk at jeg ikke melder fra hvis jeg ikke kan være tilstede for å overvære at det blir tatt tak i. Det er liksom "belønningen" min. Så hvis jeg passerer en bil som vingler hit og dit vil jeg bare være glad jeg kom meg helskinnet forbi, men ville aldri gjort noe med det.

Anonymous poster hash: 9c0d2...527

Takk for det.

Mvh

sjåføren som møter denne vinglete bilen 10 minutter senere.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Mvh

sjåføren som møter denne vinglete bilen 10 minutter senere. Anonymous poster hash: 524b8...85f

Takk heller politiet som ikke alltid rykker ut til slike hendelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk heller politiet som ikke alltid rykker ut til slike hendelser..

De rykker ut når de har kapasitet.

De rykker aldri ut når de ikke blir varslet.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rykker ut når de har kapasitet.

De rykker aldri ut når de ikke blir varslet. Anonymous poster hash: 524b8...85f

"kapasitet"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kapasitet"

Ja. Kapasitet. Det er begrensede patruljer i et område og av og til skjer det mer alvorlige ting.

Folk klager jo over at politiet kommer for sent til innbrudd eller ikke er nok der-eller-der. De kan ikke være overalt hele tiden.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Kapasitet. Det er begrensede patruljer i et område og av og til skjer det mer alvorlige ting.

Folk klager jo over at politiet kommer for sent til innbrudd eller ikke er nok der-eller-der. De kan ikke være overalt hele tiden. Anonymous poster hash: 524b8...85f

Er ikke fyllekjøring alvorlig nok mener du?at noen kan potensielt bli drept er ikke høyest prioritet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fyllekjøring alvorlig nok mener du?at noen kan potensielt bli drept er ikke høyest prioritet?

Jo, men om nærmeste bil er tre mil unna, blir det vanskelig. Skal også sies at politiet får noen hundre meldinger i døgnet om vinglete kjøring. I 99% av tilfellene er det forårsaket av mobiltelefon eller noe annet enn fyll.

Siste jeg hørte var en som hadde ventet noen timer på en patrulje som skulle sikre spor fra innbrudd i garasjen. Han ringte inn og var fly forbanna, ble forklart at patruljen måtte omprioriteres pga en vinglete kjøring (som viste seg å være ingenting). Han kunne ikke forstå at det kunne være mer viktig enn hans eiendeler

Så.. Ja, kapasitet. Og det er like mange meninger om hvordan den brukes, som det er innbyggere i Norge. Uansett hva man prioriterer, blir det feil.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men om nærmeste bil er tre mil unna, blir det vanskelig. Skal også sies at politiet får noen hundre meldinger i døgnet om vinglete kjøring. I 99% av tilfellene er det forårsaket av mobiltelefon eller noe annet enn fyll.

Siste jeg hørte var en som hadde ventet noen timer på en patrulje som skulle sikre spor fra innbrudd i garasjen. Han ringte inn og var fly forbanna, ble forklart at patruljen måtte omprioriteres pga en vinglete kjøring (som viste seg å være ingenting). Han kunne ikke forstå at det kunne være mer viktig enn hans eiendeler

Så.. Ja, kapasitet. Og det er like mange meninger om hvordan den brukes, som det er innbyggere i Norge. Uansett hva man prioriterer, blir det feil. Anonymous poster hash: 524b8...85f

Ok,jeg bor i Oslo da så lite sannsynlig for at de ikke har patrulje i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer aldri politiet, selv om jeg har observert en del forskjellig.

Har overhodet ingen tro på at de kommer til å gjøre noe fornuftig med situasjonen uansett, så jeg ser ikke vitsen. Blir bare mye ekstra stress for meg at jeg må vente på de og forklare meg og så videre. Alt blir henlagt uansett, så det er like greit å spare seg bryet.



Anonymous poster hash: 6a5e0...97b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok,jeg bor i Oslo da så lite sannsynlig for at de ikke har patrulje i nærheten.

Hakket større oppdragsmengde i Oslo enn resten av landet.

Poenget er at når et oppdrag ikke kan løses pga kapasitet, blir statistikken brukt i budsjettforhandlinger.

Om antall ikke løste oppdrag går ned er det et dårlig argument for midler til flere ansatte.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer aldri politiet, selv om jeg har observert en del forskjellig.

Har overhodet ingen tro på at de kommer til å gjøre noe fornuftig med situasjonen uansett, så jeg ser ikke vitsen. Blir bare mye ekstra stress for meg at jeg må vente på de og forklare meg og så videre. Alt blir henlagt uansett, så det er like greit å spare seg bryet.

Anonymous poster hash: 6a5e0...97b

Nå vet ikke jeg hva du har sett, men håper ikke det er hendelser som har gått ut over andre. Vold, innbrudd, trusler osv.

I slike tilfeller vil det bety enormt for offeret at noen ringer.

Anonymous poster hash: 524b8...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på f.eks hvordan bergenspolitiet har blitt fremstilt i media i det siste, er vel ikke så rart?

(Om den fremstillingen er korrekt eller ei har ikke jeg kompetanse til å vurdere.)

 

Anonymous poster hash: 15550...68e

 

Du mener, hvordan en håndfull personer i bergenspolitiet har blitt fremstilt? Hva med alle sakene de løser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok,jeg bor i Oslo da så lite sannsynlig for at de ikke har patrulje i nærheten.

 

Det er veldig sannsynlig siden det skjer mye rart i Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sannsynlig siden det skjer mye rart i Oslo.

Så politiet er unnskyld om de ikke gjør jobben i Oslo og unnskyld om de ikke gjør jobben utenfor Oslo?hmmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fyllekjøring alvorlig nok mener du?at noen kan potensielt bli drept er ikke høyest prioritet?

Om de står med en psykisk syk knivmann i en toroms leilighet kan de ikke frigjøre ressurser fra det for å stanse en mulig ruspåvirket sjåfør. Og du får ikke lese om ovennevnte aksjon i pressen fordi vi ikke skriver om psykiatri.

Politiet prioriterer alltid ruskjørere om de har tid og kapasitet. Ikke "kapasitet". Men kapasitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de står med en psykisk syk knivmann i en toroms leilighet kan de ikke frigjøre ressurser fra det for å stanse en mulig ruspåvirket sjåfør. Og du får ikke lese om ovennevnte aksjon i pressen fordi vi ikke skriver om psykiatri.

Politiet prioriterer alltid ruskjørere om de har tid og kapasitet. Ikke "kapasitet". Men kapasitet.

Du trekker frem de ekstreme situasjonene ser jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...