Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er direkte feil

"Woke" stammer fra African-American Vernacular English

Historien til ordet woke (eller variasjoner av det) går helt tilbake til 1860 tallet.

Det er ikke laget av noe politisk parti.

Anonymkode: 20164...247

Er enig med deg når deg gjelder den opprinnelige betydningen til ordet woke, som betyr å være årvåken for diskriminering. 

Men skjellsordet "woke" er det republikanerne i USA som begynte med. Og folk gjemmer seg heller inni anti-woke-boksen enn å jobbe med egne fordommer. 

Det er jo tross alt mye lettere å rope "woke" hver gang man ser en mørkhudet på film enn å innse at man kanskje er litt sneversynt. 

Anonymkode: 483ed...e91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange samer som  flytter rundt er forsøplende griser på samme måte som de som reiser rundt fra by til by og tigger/stjeler.  

Anonymkode: ebd47...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg turte ikke fortelle om selvbiografien til Matthew Perry i noen av kondolansetrådene fordi jeg tror det å lese boka vil ødelegge inntrykket de hadde av  Perry. 

Anonymkode: 64ebd...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en masse meninger om innvandrere som jeg aldri kan si høyt, men slik er det vel for mange.

Anonymkode: 17d5a...15b

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballbransjen, og spesielt de engelske klubbene, er nedsyltet i gjeld, gjennomkorrupt og har bundet seg til gamblingreklame og sportsvasking. Det positive bidraget deres drukner og møkka, og de burde strengt tatt slås konkurs.

Anonymkode: 365ad...2e9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes synd på barn som er i barnehagen eller på sfo fra åpningstid til stengetid og som knapt ser foreldrene og familien sin 

Anonymkode: fe672...a0c

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som ikke gadd å oppdra barna sine og som nå har fått frekke usmakelige 10-11 åringer som folk sliter med og være rundt. Samme foreldrene sutrer over at ungene ikke alltid blir bedt med på alt andre gjør på fritiden sin. Skulle tenkt på det for mange år siden og ofret litt av tiden sin til og faktisk oppdra de så hadde ting sett annerledes ut. Ikke kjekt og ha en usmakelig frekk unge på besøk eller ta med på ting som bare klager og sitter med trynet i mobilen døgnet rundt. Prøver man å si noe til slike foreldre så har de alltid en unnskyldning for oppførselen istedenfor og ta det til seg. Samme foreldrene sitter på sosiale medier å klager over bilder der de ser andre barn er ute på noe gøy med sine foreldre og sutrer over at ikke deres barn ble invitert med mens de selv sitter hjemme i sofaen på hver sin tlf uten ork til å faktisk finne på ting selv med sine barn. Litt selvinnsikt hadde vært fint!! 

Anonymkode: b615d...05d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fordom mot influensere. Uansett hvor populære, snille osv de er, så virker de aller fleste helt blåst i hodet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av varslene under #metoo var bagateller som aldri burde medført varsler. Men det turte ikke folk å si av frykt for å bli stemplet som "en del av problemet"

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som ser på tegnefilm, leser tegneserier og gamer, er en gutt ikke en mann.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange jeg vet om som er plutselig ekstremt opptatt av politikk,og har blitt høyre velgere er mindre smarte. Er rett og slett ikke mye IQ.

Anonymkode: dd4d8...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok de på KG som har veldig sterke meninger om ting de, nok ikke har så mye kunnskap om som de kanskje tror de har.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er jomfru 😔

Anonymkode: d3774...e99

Er i samme båt og jeg har en lillebror som har barn....

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skriker høyest i Midrøstenkonflikten er de med minst kunnskap

Anonymkode: 6f068...4ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tonje Brenna er en forbanna opportunist. Er ARBEIDSMINISTER,men har 0 arbeidserfaring. Er 0 likanes med den kjerringa. 

Endret av Fant80
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/31/2023 at 11:55 AM, AnonymBruker said:

Jeg synes synd på barn som er i barnehagen eller på sfo fra åpningstid til stengetid og som knapt ser foreldrene og familien sin 

Anonymkode: fe672...a0c

Litt av problemet er nok også a det ikke er lov å si høyt at visse karrierer er vanskelig å kombinere med barn.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som oppdaterte statusen på fb under covid til type "eg skal vaksinere meg" og eg "eg er vaksinert"

Virket for min del ofte selvgode eller naive.  (Er selv vaksinert, forstår dem som var skeptiske.)

Folk som skrek etter covidpass og nekte uvaksinerte tilgang til arrangement. Anklaget gjerne uvaksinerte for å være egoister.

Virket som dem selv var dem største egoistene, da dem kun ville ut å drikke seg dritings selv. Kamuflerte seg med andre ord som en forkvaklet moralens vokter.

Anonymkode: ad94a...8e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man må slutte å sammenligne alt med Hitler og nazismen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...