Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

At jeg ville reddet hunden min framfor et random menneske er tydeligvis veldig upopulært har jeg funnet ut her inne :laugh:

Anonymkode: 474a0...d50

Ikke bare upopulært. Men direkte ulovlig. Hvis du unnlater å prøve å redde et menneske i nød, så kan du bli straffet for det.

Anonymkode: 4c553...8d5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker penis best uten forhud

 

Anonymkode: 492a6...f6d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. 

Jeg forsøker å holde munn om dagen, når alle maler alt grått. "Hvem fader vil bo i grått?" Tenker jeg, og synes det er nitrist... men det er vel på moten da.

Mener vel at cannabis burde legaliseres og selges slik som i Canada, men med regelen fra Spania om å kunne ha to planter husstand 

Og at det burde forskes mye mer på opplevelsen av hallusinogener og den terapeutiske effekten de ser ut til å ha

Jeg mener Norge burde ha noe lengre livstidsstraff enn 21år, kanskje rundt ti år mer. 

Mener vel og at vi burde fått til borgerlønn

Og at det burde skje en kraftig omlegging i foreldelsesfrist i straffesaker innenfor mange forskjellige områder, folk burde ha lengre tid på seg. 

Anonymkode: cc93a...c72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, oxycodone skrev:

Ville ikke kalt det jakt akkurat, men ok 

Det er visst å trene hund, men her skal det kalles jakt. 

Anonymkode: fc500...73b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, oxycodone skrev:

Kom på en til: de som ville ha reddet et dyr fremfor et menneske - spesielt et barn er ekstremt korte, muligens hjerneskadde. 

Nuvel. Det kommer an på hvilket menneske dette er og hva h*n har gjort.

Anonymkode: fc500...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Candiru said:

Jeg liker ikke folk som jakter. Ikke fordi de "holder bestanden nede", jeg liker bare ikke folk som har null problem med å drepe dyr.

For min del synes jeg det er mye verre med alle oss andre som "bare" spiser dyr i stedet. Og samtidig later som, eller i hvert fall oppfører seg som, om kjøttet egentlig ikke kommer der det kommer ifra, at fabrikken kjøttet lages i sikkert er helt ren og fin, uten blod og gørr. At det ikke står dyreliv bak, fordi det passer ikke helt inn i deres "vi dyr og mennesker er likestilte og alle skal ha det bra".

De som mener dyreriket er så harmonisk og fint, men samtidig ser vekk når en løve hogger ned en sebra, eller når en spekkhogger eller sel leker seg med å drepe pingviner, uten å engang ønske de som føde.

Også synes jeg det er utrolig teit å bruke store bokstav midt i en setning fordi man synes det er Viktig å fremheve sin Egen Mening.

Anonymkode: a7e73...bf8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg må legge til at jeg særdeles sterkt misliker Isarel, verken politikken deres eller hele årsaken til at landet i dag i det hele tatt finnes. Israel skulle vært en stat i USA, så hadde vi fått i hvert fall et lite hakk mindre undertrykkelse og hat her i verden.

Anonymkode: a7e73...bf8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Nuvel. Det kommer an på hvilket menneske dette er og hva h*n har gjort.

Anonymkode: fc500...73b

Nei, vet du hva, min mening er soleklar her: alle som unnlater å redde livet til et menneske, til fordel for et kjæledyr, er så lavmål og lavpannet som man kan få det.

Anonymkode: a7e73...bf8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
6 timer siden, Gorilla skrev:

Jeg bli fly forbanna på: 

• Mennesker som ikke sidestiller fysisk sykdom og psykisk sykdom.

• Mennesker som ikke har verken forståelse eller noe som helst kunnskap om psykisk sykdom, og som dermed kommer med nedsettende og kunnskapsløse innlegg/kommentarer.

• Mennesker som mener at det bare er å ta seg sammen, fokusere annerledes, tenke positivt og trene/spise sunt. Og som mener dette er løsningen uansett hva.

• Alle de som mener at det ikke handler om hvordan man har det, men om hvordan man tar det. Og som mener at psykisk sykdom er et valg, og ikke sykdom. 

• Politikere som ikke prioriterer psykisk helse mer når alle undersøkelser viser en økning i psykiske lidelser. Sengeplasser har forsvunnet, folk får ikke nok behandling, det er for få psykologer, folk står for lenge i kø og eldre mennesker får ikke nok oppfølging av psykiatrien.

MEN, jeg er nok ikke den eneste som reagerer på dette. Så disse meningene er ikke så upopulære. Generelt er det utrolig positivt at psykiske lidelser har blitt så mye omtalt. Ja, det er noen negative konsekvenser av det også (som tydeligere tendenser med selvdiagnostisering, glorifisering og omtale av selvmord/selvskading som kan være triggende for andre), men også en del positive (som økt åpenhet, mindre skam, mer forståelse, mer interesse som har ført til mer forskning). Vi trenger åpenhet for å bekjempe fordommer - for at folk skal kunne våge å være ærlige om hvordan de har det uten å skamme seg og uten å stå i fare for å ikke bli ansatt fordi arbeidsgivere diskriminerer psykiske lidelser. Psykisk helse er like viktig som fysisk helse og bør behandles deretter.

JA til mer penger til forskning, utredning og behandling (poliklinisk og døgnpost). 
 


 

Veldig enig med det der. Har selv hatt depresjon i mange år og sliter etter opplevelser i livet. Har fått den der om at det handler om hvordan jeg tenker og må se positivt på livet, begynne å trene osv så ordner alt seg. Og det så inni helvetes provoserende, for det er ikke slik det funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gorilla skrev:

Jeg bli fly forbanna på: 

• Mennesker som ikke sidestiller fysisk sykdom og psykisk sykdom.

• Mennesker som ikke har verken forståelse eller noe som helst kunnskap om psykisk sykdom, og som dermed kommer med nedsettende og kunnskapsløse innlegg/kommentarer.

Mennesker som mener at det bare er å ta seg sammen, fokusere annerledes, tenke positivt og trene/spise sunt. Og som mener dette er løsningen uansett hva.

• Alle de som mener at det ikke handler om hvordan man har det, men om hvordan man tar det. Og som mener at psykisk sykdom er et valg, og ikke sykdom. 

• Politikere som ikke prioriterer psykisk helse mer når alle undersøkelser viser en økning i psykiske lidelser. Sengeplasser har forsvunnet, folk får ikke nok behandling, det er for få psykologer, folk står for lenge i kø og eldre mennesker får ikke nok oppfølging av psykiatrien.

MEN, jeg er nok ikke den eneste som reagerer på dette. Så disse meningene er ikke så upopulære. Generelt er det utrolig positivt at psykiske lidelser har blitt så mye omtalt. Ja, det er noen negative konsekvenser av det også (som tydeligere tendenser med selvdiagnostisering, glorifisering og omtale av selvmord/selvskading som kan være triggende for andre), men også en del positive (som økt åpenhet, mindre skam, mer forståelse, mer interesse som har ført til mer forskning). Vi trenger åpenhet for å bekjempe fordommer - for at folk skal kunne våge å være ærlige om hvordan de har det uten å skamme seg og uten å stå i fare for å ikke bli ansatt fordi arbeidsgivere diskriminerer psykiske lidelser. Psykisk helse er like viktig som fysisk helse og bør behandles deretter.

JA til mer penger til forskning, utredning og behandling (poliklinisk og døgnpost). 
 


 

Jeg er så enig med deg. Jeg har vært psykisk syk i 18 år så sitter på mye erfaring om det samme. Særlig de uthevede punktene her. HAdde dette fungert hadde jeg vært frisk for lenge siden da jeg elsker fysisk aktivitet og trening.

Anonymkode: 4d8c2...899

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vet du hva, min mening er soleklar her: alle som unnlater å redde livet til et menneske, til fordel for et kjæledyr, er så lavmål og lavpannet som man kan få det.

Anonymkode: a7e73...bf8

Meh. Om det var en morder, pedofil, vanekriminell eller lignende, velger jeg glatt hunden.

Anonymkode: fc500...73b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja og gi meg et eksempel på at ulv har angrepet hund i bånd da!? Dust

Anonymkode: 73996...4bb

Her er noen eksempler:

https://www.nrk.no/innlandet/ulv-angrep-hund-i-band-1.46056

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/07/23/155642/ulv-til-angrep-pa-hund-ved-husvegg

https://www.oblad.no/nyheter/ulven-tok-hundene-mine/s/2-2.2610-1.7508526

Her var hunden rett utenfor huset, ikke i bånd, men likevel utrolig utrivelig hendelse:

https://www.dagbladet.no/nyheter/maris-hund-ludvig-8-ble-angrepet-av-ulv-to-meter-utenfor-familiens-hjem-baret-videre-til-ventende-ulveflokk/67009366

Greit nok dette er en upopulær mening jeg har (derfor jeg postet den i akkurat denne tråden), men syns det er direkte barnslig og mangel på folkeskikk å gjemme seg bak anonym bruker for å kalle meg en "dust", bare fordi du ikke tror jeg har rett i det jeg sier. I det minste la meg se hvilken bruker du er, så kan du kalle meg dust og mye mer så mye du vil. 🥰

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meh. Om det var en morder, pedofil, vanekriminell eller lignende, velger jeg glatt hunden.

Anonymkode: fc500...73b

Det er fremdeles ikke lov

Anonymkode: 4c553...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fremdeles ikke lov

Anonymkode: 4c553...8d5

Åh, er det hva som er lov vi diskuterer nå?

Anonymkode: fc500...73b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg grønn over folk som hele fuckings tiden må proklamere for at de er den hudfargen de er i. Nå tenker jeg ikke på internet men ellers ute i det virkelig, så lenge du er en snill og god person så gir jeg faen.

Sånn for eksempel, i netflix programmer hvor de sier "I'm your typical WHITE eller typical BLACK person" Kan du ikke bare si, jeg er en typisk person? ÆÆÆÆÆÆh.

 

Anonymkode: b25bb...8cb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg grønn over folk som hele fuckings tiden må proklamere for at de er den hudfargen de er i. Nå tenker jeg ikke på internet men ellers ute i det virkelig, så lenge du er en snill og god person så gir jeg faen.

Sånn for eksempel, i netflix programmer hvor de sier "I'm your typical WHITE eller typical BLACK person" Kan du ikke bare si, jeg er en typisk person? ÆÆÆÆÆÆh.

 

Anonymkode: b25bb...8cb

Dette er så typisk amerikasnnk

Anonymkode: 31e02...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En annen upopulær mening er at de som «ville valgt å redde bikkja» fremfor et menneske, og/eller sammenligner verdien av dyr med barn/mennesker, -  er ekvivalent med folk som sammenligner The Sims med virkeligheten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at pedofile, voldtektsforbrytere, dyremisshandlere, lystmordere  burde fått ei kule i panna, enkelt å greit! Vi burde bare fått dem rydda av jordas overflate og gitt dem til marken og annet renovasjonsvesen vi har nedi jorda. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2020 den 22.56, moho skrev:

Jeg har fordommer mot diagnosen ME. 

Jeg har fordommer mot folk som ikke er empatiske nok til å forstå at ME er en reell sykdom som er helt forferdelig å ha, men heller velger å rakke ned på dem.

Anonymkode: 17851...5f7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg begynte å ha denne meningen etter å ha sett denne filmen:

https://www.nrk.no/osloogviken/fiktiv-video-viser-de-forste_-grusomme-minuttene-etter-en-sove-voldtekt-1.14095464

Hun som våkner opp og ikke skjønner at hun har blitt voldtatt før venninne forteller henne det og hun får Googlet det.

Kom ikke her å si at dette ikke er "hause opp". Det er min upopulære mening at jenta i videoen hadde hatt det mye bedre dersom ikke venninnene hadde hauset det opp. Hadde de ikke sagt noe, hadde hun bare trodd at hun var full og gjorde noe dumt og that's it. Nå må hun gå rundt resten av livet med oppfatningen av at hun ble voldtatt, med alt det medfører og skam, traumer og stigma. Tror du helt seriøst at det siste er bedre?? 

 

Anonymkode: 10be1...e01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...