Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.5.2020 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Uføre som får FLERE barn men ikke klarer jobbe.. Gjelder ikke de som ble syk i etterkant av ungene ble født da. 

Altså, jobb klarer du ikke. Men svangerskap og barn går liksom fint? 

Anonymkode: fcb77...d84

Ja det gjør det. Vil du ha epilepsi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror folk som tror 'selvom' er et ord er litt dumme.

Anonymkode: 365ad...2e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tussi680 skrev:

Ja det gjør det. Vil du ha epilepsi?

Masse jobber du kan ha selv med epilepsi. Seriøst. Jeg er selv epileptiker som får Grand mal anfall. Klarer fortsatt å jobbe på kontor

Anonymkode: 6d2eb...67a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Masse jobber du kan ha selv med epilepsi. Seriøst. Jeg er selv epileptiker som får Grand mal anfall. Klarer fortsatt å jobbe på kontor

Anonymkode: 6d2eb...67a

Hvorvidt du får jobb med slike sykdommer er veldig opp til arbeidsgiver. Noen har flaks og får diagnosen på rett tidspunkt (enten i ung alder eller godt voksen og etablert), mens andre, som meg, har uflaks og blir syk akkurat i det man fullfører studiene. Et par år med CV-hull rett etter ferdigstudert betyr at det er nesten umulig å komme frem i jobbsøkerkøen, og med vikariater og engasjementer er det lett å bli forbigått senere når det blir kjent at man er syk. Jeg går mot ufør nå, men det er ikke fordi det er umulig for meg å sitte på et kontor. Det er fordi ingen vil ha en søker med flere år med sykdom og ledighet på CVen.

Anonymkode: 365ad...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke liker hele blacklivesmatter taggen son går rundt nå.

En stor sak! Betyr mye! Ikke riktig at mennesker blir behandlet ulikt. Men fader meg føler alle som nå i sosiale medier plutselig har oppfattet saken og hopper på hypen, som fort kommer til å dø ut om noen uker, og da går alt tilbake til slik det var 😑

Håper alle som deler faktisk bryr seg nok til å jobbe for saken resten av livet og ikke bare akkurat nå når man ikke kan ignorere det. 

Anonymkode: 3d9dc...fc2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykere burde ikke få lov å bo i blokk eller boliger med tette naboer. Jeg håper samtlige som røyker får kols og pines i mange tiår! 

Anonymkode: a6bc8...2c8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uføre som klager på lite penger. Eller som klager på at når de begynner å jobbe så blir de trukket i trygden. Det er jo så "lite". 

Foreldre som lar barna sine oppføre seg kjempedårlig offentlig uten å adressere det.

Anonymkode: d2605...6c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevrotypikere har flere uskrevne sosiale normer som er irrasjonelle, ulogiske og umulige å forstå seg på og forholde seg til.
 

Anonymkode: 1c375...03a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorvidt du får jobb med slike sykdommer er veldig opp til arbeidsgiver. Noen har flaks og får diagnosen på rett tidspunkt (enten i ung alder eller godt voksen og etablert), mens andre, som meg, har uflaks og blir syk akkurat i det man fullfører studiene. Et par år med CV-hull rett etter ferdigstudert betyr at det er nesten umulig å komme frem i jobbsøkerkøen, og med vikariater og engasjementer er det lett å bli forbigått senere når det blir kjent at man er syk. Jeg går mot ufør nå, men det er ikke fordi det er umulig for meg å sitte på et kontor. Det er fordi ingen vil ha en søker med flere år med sykdom og ledighet på CVen.

Anonymkode: 365ad...2e9

Så alle med hull i cven, av forskjellige årsaker, som ikke tar til takke med vikariater og småjobber, de bør altså automatisk bli ufør selv når de har en god del restarbeidsevne? 

Hmm. Er det rart samfunnet stigmatisere de uføre. 

Jeg synes, har man 70 % restarbeidsevne så bør staten spytte inn 30 %. Personen står selvfølgelig selv ansvarlig for å arbeide resterende 70 %. Ikke at man blir 100 % ufør. Klarer personen å finne seg arbeid så blir det sosialen. Norge hadde spart milliarder av kroner med en slik modell. Bare vent, vi kommer til å få svi etter korona, da skal alle milliardene av felleskassa betales tilbake. Og det skjer ikke bare over skatteseddelen til Ola og Kari som jobber og skatter for å si det lett. Velferdsgoder blir dårligere, person skattene blir høyere, arbeidsgiveravgiften øker mm. 

Anonymkode: 9287e...e95

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger damer med store muskler, store tatoveringer og superbrun hud. 

Anonymkode: b4e41...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demokrati er oppskrytt. Jeg liker ikke at folk som kun stemmer for billigere/dyrere sprit eller høyere/lavere bompengeavgifter skal være med å bestemme hvordan samfunnet skal styres. Problemet er at det ikke er noen gode alternativer til demokrati.

Anonymkode: 53bf3...56e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At jeg ikke liker hele blacklivesmatter taggen son går rundt nå.

En stor sak! Betyr mye! Ikke riktig at mennesker blir behandlet ulikt. Men fader meg føler alle som nå i sosiale medier plutselig har oppfattet saken og hopper på hypen, som fort kommer til å dø ut om noen uker, og da går alt tilbake til slik det var 😑

Håper alle som deler faktisk bryr seg nok til å jobbe for saken resten av livet og ikke bare akkurat nå når man ikke kan ignorere det. 

Anonymkode: 3d9dc...fc2

Sosiale medier ødelegger mer enn det hjelper egentlig.

 

Og virker som folk har glemt pandemien allerede og alle reglene... På en måte har jeg lyst å tro at mennesker er gode, men har også en følelse av at mange brukte dette som en unnskyldning for å ''bryte fri'' fra koronahusarresten... Vet ikke...

Det hele virker overfladisk når en skal skrike på toppen av lungene i tilleg...

 

Jeg håper ihvertfall noe bra kommer ut av dette, og mindre politi brutalitet... I USA. Fordi dette har vi ikke i Europa så og si.

Anonymkode: 4a17b...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Demokrati er oppskrytt. Jeg liker ikke at folk som kun stemmer for billigere/dyrere sprit eller høyere/lavere bompengeavgifter skal være med å bestemme hvordan samfunnet skal styres. Problemet er at det ikke er noen gode alternativer til demokrati.

Anonymkode: 53bf3...56e

Hmm, hva kalles det hvis en gruppe super intelligente mennesker med empati i tilllegg fikk bestemme et samfunn?

Si 40 personer... Istedet for demokrati... Hva hadde det blitt?

Anonymkode: 4a17b...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.5.2020 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke klarer å kildesortere riktig. Jeg mener, hvor vanskelig er det å ikke putte isopor og gummi sammen med plasten?

Anonymkode: 985a1...0a2

Eller folk som ikke kildesorterer hjemme i det hele tatt. Kjenner flere. 

Anonymkode: f3c62...d55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At jeg ikke liker hele blacklivesmatter taggen son går rundt nå.

En stor sak! Betyr mye! Ikke riktig at mennesker blir behandlet ulikt. Men fader meg føler alle som nå i sosiale medier plutselig har oppfattet saken og hopper på hypen, som fort kommer til å dø ut om noen uker, og da går alt tilbake til slik det var 😑

Håper alle som deler faktisk bryr seg nok til å jobbe for saken resten av livet og ikke bare akkurat nå når man ikke kan ignorere det. 

Anonymkode: 3d9dc...fc2

Sånn er det jo alltid. Det er en slags motegreie som alltid går når det skjer noe dramatisk. Selvmord etter jul, korona (alt blir bra) på senvinteren/våren osv. 

Det er dessverre mye enklere å uttrykke seg og trykke like i sosiale medier enn å faktisk bidra, f.eks. bryte inn og si fra når noen i ens fysiske nærvær blir urettferdig behandlet. Det er mange som er modige og omsorgsfulle i sosiale medier, men stikk motsatt privat og i virkeligheten.

Endret av ti10
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange blant annet:

Alenemødre som haster med å få et til barn fordi barnet deres må få søsken tett og blir gravid umiddelbart i ett nytt forhold. 

Kvinner som ikke kan forstå at de ble gravide tiltross for at de ikke går på prevensjon.

Menn som er så naive at de stoler på at jenta/damen de har sex med på byen går på prevensjon.

Norske jenter som velger muslimske menn for å så klage over kvinnesynet deres. 

Mannsforum på Facebook som fremstille alle alenemødre som kyniske, spolerer samvær osv, og tar alle alene mødre under en kan. Med null forståelse for at det faktisk finnes ubrukelige fedre der ute.

Mennesker som er bastante på at 50/50 ordning er best for alle barn.

Unge voksne som sitter å klager på dårlig økonomi uten å være villig til å jobbe for å øke inntekten.

Personer som bestandig syter og klager over at de har det så fælt uten å oppsøke hjelp.

Personer som kan gjøre alt de vil, men når det kommer til jobb så er det ikke snakk om for da er de syke. Og har null forståelse for hvorfor legen og nav ikke godkjenner uføre. 

Personer med vedvarende lav inntekt som får flere barn, for å så klage over dårlig økonomi og hvorfor de ikke får mer støtte fra nav.

Enkelte kvinner som er overhysteriske og skal ta fedrene på alt. 

Anonymkode: 6bfa6...eda

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, hva kalles det hvis en gruppe super intelligente mennesker med empati i tilllegg fikk bestemme et samfunn?

Si 40 personer... Istedet for demokrati... Hva hadde det blitt?

Anonymkode: 4a17b...6d6

Kan det være at du tenker på oligarki? Det betyr opprinnelig at et utvalg rike personer bestemmer. Dette ble "testet" en liten stund i antikkens Hellas uten særlig hell. Likevel tenker jeg at du er inne på noe. Dvs kanskje ikke bare superintelligente mennesker, men i hvert fall svært oppegående folk. Altså et utvalg vitenskapsmenn, økonomer, etikere, leger, etc. De etiske kravene måtte i så fall være skyhøye.

Anonymkode: 53bf3...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2020 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Endelig har endel egoister fått kjenne på hvordan det er å være i en situasjon med sosial angst eller en funksjonsnedsettelse, og hvor utmattende og frustrerende det er å kjempe med kommunen for å få like rettigheter som andre, for ikke å snakke om kampen mot NAV-systemet..

Vær glad de har en hjerne og kropp som fungerer, og knapt møter motgang i sitt daglige liv..

Anonymkode: 1c375...03a

Og der har vi noe som irriterer meg. Hvor selvopptatt og arrogant er man ikke når man bare går utfra at alle som klarer seg bra knapt har møtt motgang i livet? Jeg kjenner flere såkalt vellykkede mennesker som har hatt vel så mye motgang som mange som er på ung ufør på grunn av angst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Masse jobber du kan ha selv med epilepsi. Seriøst. Jeg er selv epileptiker som får Grand mal anfall. Klarer fortsatt å jobbe på kontor

Anonymkode: 6d2eb...67a

Vet du? Du er ikke meg  med mine prbl. i tillegg og jeg har prøvd ulike jobbtyper kamerat/ dame, så jeg sliter altså med mitt. Med gtk her og på det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være at du tenker på oligarki? Det betyr opprinnelig at et utvalg rike personer bestemmer. Dette ble "testet" en liten stund i antikkens Hellas uten særlig hell. Likevel tenker jeg at du er inne på noe. Dvs kanskje ikke bare superintelligente mennesker, men i hvert fall svært oppegående folk. Altså et utvalg vitenskapsmenn, økonomer, etikere, leger, etc. De etiske kravene måtte i så fall være skyhøye.

Anonymkode: 53bf3...56e

Takk. Ja, var noe sånt jeg mente.

 

Det hadde vært interessant å prøve ut? Ja, enig. Finnes det noen land som har dette i praksis nå?

Anonymkode: 4a17b...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...