Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, magikeren skrev:

Kommer jo helt an på hva traume er. Forskjell på å være i bilulykke med sin gamle mor som ikke hadde mange år igjen uansett og å bli overfalt i egen bolig der man blir voldtatt med en pinne og underlivet blir ødelagt og man må ha flere operasjoner, samt ble kanskje gravid da det var penetrasjon inne i bildet i tillegg. 

Når det er sagt, så tenker jeg at man har dårlig evne til å leve seg inn i andre mennesker sine følelser og opplevelser om man tenker at traumer er alltid noe man enkelt burde legge bak seg. (Det er min fordom)

Wow. Snakk om å sette to forskjellige scenarioer opp mot hverandre og "Det er folk som har det verre så slutt å syt". 

Anonymkode: a6bc8...2c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Wow. Snakk om å sette to forskjellige scenarioer opp mot hverandre og "Det er folk som har det verre så slutt å syt". 

Anonymkode: a6bc8...2c8

Jajaja, alltid noen som skal fokusere på det negative og vri alt man sier. Kanskje du burde gjøre et eksperiment der du i de neste 20 trådene du leser, tolker alt i aller beste mening istedet. 

Noe som kan gi deg interessante perspektiver om det folk skriver, er å stille deg selv spørsmål som for eks "tror jeg at denne brukeren mener at dersom man har det mindre vondt enn andre, så har man ikke lov til å ha det vondt?" eller "hva tror jeg denne brukeren mener da om mennesker som har slitt i årevis selv om de opplevde et "bagatellmessig traume?"

Dersom du stiller deg selv denne type spørsmål og ikke vet svaret, så er det for eksempel en ide å spørre brukeren om å utdype eller spørre om brukeren mener slik eller sånn. I motsetning til å anta det verste og "vite" at den antagelsen er faktum og sann, som du gjør her.

Lykke til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe om at jeg faktisk blir litt irritert på utlendingene som kommer til Norge og utfører kriminelle handlinger her. 

At vaginaer ikke er så flotte. 

Øst europeere er en gjeng med kriminelle eklinger. 

Kropp er ikke nødvendigvis flott. 

Eldre får ufortjent mye respekt iblant. Sleipe og jævlige selv men forventer besøk av høflige barnebarn. 

 

Anonymkode: b5a73...49b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, January 14, 2019 den 16.40, magikeren skrev:

Kommer jo helt an på hva traume er. Forskjell på å være i bilulykke med sin gamle mor som ikke hadde mange år igjen uansett og å bli overfalt i egen bolig der man blir voldtatt med en pinne og underlivet blir ødelagt og man må ha flere operasjoner, samt ble kanskje gravid da det var penetrasjon inne i bildet i tillegg. 

Når det er sagt, så tenker jeg at man har dårlig evne til å leve seg inn i andre mennesker sine følelser og opplevelser om man tenker at traumer er alltid noe man enkelt burde legge bak seg. (Det er min fordom)

Så man blir altså "voldtatt med en pinne" og så risikerer man faktisk å bli gravid?? 

Anonymkode: 0e7e9...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 2.16, AnonymBruker skrev:

Kanskje noe om at jeg faktisk blir litt irritert på utlendingene som kommer til Norge og utfører kriminelle handlinger her. 

At vaginaer ikke er så flotte. 

Øst europeere er en gjeng med kriminelle eklinger. 

Kropp er ikke nødvendigvis flott. 

Eldre får ufortjent mye respekt iblant. Sleipe og jævlige selv men forventer besøk av høflige barnebarn. 

 

Anonymkode: b5a73...49b

Hva har det å si, skal du se oppi en? 

Anonymkode: c2489...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.1.2019 den 2.16, AnonymBruker skrev:

Kanskje noe om at jeg faktisk blir litt irritert på utlendingene som kommer til Norge og utfører kriminelle handlinger her. 

At vaginaer ikke er så flotte. 

Øst europeere er en gjeng med kriminelle eklinger. 

Kropp er ikke nødvendigvis flott. 

Eldre får ufortjent mye respekt iblant. Sleipe og jævlige selv men forventer besøk av høflige barnebarn. 

 

Anonymkode: b5a73...49b

Sikker på at du ikke mener vulva? 

For med mindre du går inn med spekulum, er det lite av vagina du ser under sex.. 

Anonymkode: 3add6...6f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 5.05, AnonymBruker skrev:

Enhver gjennomsnittlig person bør kunne komme seg over en traumatisk hendelse uten å være "skadet for livet".

Anonymkode: 2f5ae...0a4

Har fordommer mot mennesker som ikke evner å lese seg opp på relevant fagstoff som tydelig beskriver hva som skjer med hjernen etter traumer. 

Virker som at noen ikke klarer å forstå at ting andre opplever er reelt, utelukkende fordi de selv ikke har opplevd det samme? 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 86215...edb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Så man blir altså "voldtatt med en pinne" og så risikerer man faktisk å bli gravid?? 

Anonymkode: 0e7e9...95a

Regnet med at alle skjønte at når jeg skrev "penetrasjon i tillegg", så siktet jeg til penis. Men kanskje du ble så overivrig når du fikk en mulighet til å pirke på noe du trodde var feil, at øynene lukket seg. Noe som skjer relativt ofte på kg, merker jeg. Evt at jeg bare overvurderer det generelle tenkenivået på forumet.. og at det ble litt for komplisert å tenke seg frem til at det var det jeg mente

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 17.11.2018 den 17.07, Nuttery skrev:

Jeg sluttet faktisk å bruke stringtruser etter jeg ble sammen med mannen min, ettersom han ikke syntes det var sexy. Derimot liker han truser og boksere veldig godt. Mao bruker jeg truser fordi jeg skal være sexy for mannen min :fnise:

😂

Syntes dama mi er superhot i boxer. Allt kler den smukke, er det ikke så?

Ellers vil jeg vel si jeg har litt fordommer mot folk som ikke klarer å ha to tanker i hodet på en gang og som låser meningene sine på en setning, som blir helt feil når den blir tatt ut av sammenheng. Har også fordommer mot folk som mener at trans personer selv skal få snu opp ned på samfunnet og krever at 95% av befolkningen skal tilpasse seg dem, hva de ønsker og hva de krever å bli titteluert som. Jeg har INGEN fordommer mot trans personer overhodet, men det blir bare helt feil logisk og demokratisk, når en promille av befolkningen bestemmer og får resterende mengde til å gå på nåler! Og våger man å si det rett ut i samfunnet idag, blir man sett på som en hater og nær sagt barnemorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 1.35, AnonymBruker skrev:

Shit, ble de sendt til Afghanistan mot sin vilje? Hadde de ikke noe de skulle ha sagt? Da bør noen ringe avisene, hvis vanlige vernepliktige, i den grad vi har verneplikt, blir stasjonert i krigsområder helt uten å ha lagt opp til det selv.

Vil gjerne at noen forsvarer oss hvis krigen kommer HIT, ja. Men man havner ikke i Afghanistan fordi det er krig i Norge.

Som sagt er det helt innenfor å verve seg til tjeneste i krigsområder, men da får man også tåle steken når det blir tøft. Hvis du dro ned og fant ut at du ikke var så barsk som du trodde, tough luck.

Anonymkode: 07b83...79e

Du virker veldig hissig. Spiller det noen rolle for deg personlig om noen få soldater skulle få problemer? Som fortalt deg tidligere, så klarer de fleste seg bra. Forsøk å puste med magen, og ro ned "shit" og "tough luck"-pratet ditt. Den type mennesker som snakker slik som deg er slike som ofte har problemer, så det er nok bra at du holder deg hjemme i trygge Norge.

Anonymkode: c4002...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omskjæring av jenter og gutter er barnemishandling og burde føre til omsorgsovertakelse og fengselsstraff!

Anonymkode: 85e95...428

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omskjæring av jenter og gutter er barnemishandling og burde føre til omsorgsovertakelse og fengselsstraff!

Anonymkode: 85e95...428

Og dette tør du ikke si høyt fordi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot mennesker som er så store idioter at de kaster bort penger på søppel som for eksempel lotto-kuponger, "postkodelotteriet" eller lignende sludder. 

Samtidig klager de over at de viss nok har så vanvittig dårlig råd, og altså ikke har råd til for eksempel dyre ferieturer eller store møbler som de ønsker seg.     

Anonymkode: 0e7e9...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot menn  som henger på Kvinneguiden.

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Misliker overvektige personer (spesielt kvinner).

Damer over 35.

Anonymkode: b461f...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2019 den 22.30, BlackCloud skrev:

Jeg synes generelt nordmenn har dårlige verdier og moral

Det forklarer hvorfor vi er et av landene med minst kriminalitet, minst korrupsjon, som tar i mot flest mennesker på flukt pr. capita, som gir mest penger til bistand, som er et av de mest miljøvennlige landene, som har et av de mest velfungerende demokratiene hvor menneskerettighetene står sterkest, på toppen i likestilling mellom kjønn osv. Ja, nordmenn har virkelig lav moral og dårlige verdier 😂 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Det forklarer hvorfor vi er et av landene med minst kriminalitet, minst korrupsjon, som tar i mot flest mennesker på flukt pr. capita, som gir mest penger til bistand, som er et av de mest miljøvennlige landene, som har et av de mest velfungerende demokratiene hvor menneskerettighetene står sterkest, på toppen i likestilling mellom kjønn osv. Ja, nordmenn har virkelig lav moral og dårlige verdier 😂 

Vel dette er direkte løgn.

Anonymkode: d263f...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...