AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2461 Del Skrevet 4. februar 2024 Gjest Menelaos skrev (På 30.10.2023 den 21.22): Mange fotball supporter er noen av de mest umodne, barnslige og ufyselige mennesker som finnes Feil! Alle fotballsupportere er de mest umodne, barnslige og ufyselige mennesker som finnes. Anonymkode: eb2f1...bd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2462 Del Skrevet 5. februar 2024 Okei, jeg starter: Jeg mener at det er en uting med el-sykler til barn. For det første så skaper det et enormt kjøpepress på foreldre, og ikke minst et potensielt ekkelt press på barna. Det er nok ikke artig for barna når de "bare" har en vanlig, tradisjonell sykkel, mens de fleste andre har dyre og kule el-sykler. For det andre så kan det være et problem når barna faktisk skal ut å sykle sammen og alle utenom én har el-sykkel, fordi da må de andre senke farten for at den uten el-sykkel ikke skal henge bak (dette har i alle fall blitt fortalt av en av tantebarna mine). Min tredje grunn er at det er enda et bidrag til å minske mengden fysisk aktivitet barn får i hverdagen. Barn nå til dags er allerede langt mindre fysisk aktive enn de var før i tiden. Jeg mener barn har godt av å bryne seg på litt oppoverbakker på vanlige sykler. Det trener kondis og muskler, i tillegg til at jeg tror det gjør dem litt mer robuste til det de "gidder å gjøre". Om man er vant til el-sykkel, så vil jo naturligvis det å slite seg oppover en bakke med vanlig sykkel bli et stort ork. Anonymkode: 0e620...3ad 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2463 Del Skrevet 5. februar 2024 Bra at du tar feil da: https://www.forskning.no/helse-fritid-ny/er-el-sykling-god-mosjon/309485 Anonymkode: 2f9c7...82e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2464 Del Skrevet 5. februar 2024 Jeg tenker mange ganger at noen burde ta ansvar og avlive Trump, Putin og andre statsledere som er direkte farlige. Anonymkode: 97fef...e2e 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2465 Del Skrevet 6. februar 2024 Jeg tenker at samfunnet er opphengt i å "streve" og "kjempe". Og at å skifte "mindset" kollektivt, ville gjort at folk nøt livet mye mer. Jeg tenker at vi har det mye verre enn vi trenger, særlig her i Norge, og det meste handler om hvordan vi tenker. Når folk holder fast i å ha det vondt tenker jeg at det er synd på dem. Anonymkode: 0f8cb...e52 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2466 Del Skrevet 6. februar 2024 Jeg skulle ønske at alkohol ble forbudt. Drikkekultur spiller ingen rolle, det burde bare bli forbudt. Jeg liker mørk høst og vinteren. Hadde klart meg helt fint uten vår og sommer. Anonymkode: a7392...73e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2467 Del Skrevet 6. februar 2024 Den politiske høyresiden ønsker seg ikke frihet, de ønsker bare selv å bli undertrykkere. Anonymkode: b8a53...cbe 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2468 Del Skrevet 6. februar 2024 Jeg mener at siden alkohol er lovlig, så burde marihuana også være lovlig. Jeg sitter heller med en joint en lørdagskveld og ser en god film enn å delta i den sinnsyke drikkekulturen Norge har. Jeg hadde også gladelig betalt staten penger for å få noe jeg er 110% sikker på at jeg vet hva er, og det er nok alle som røyker enige med meg i. (Jeg røyker ikke lenger nettopp fordi det er ulovlig og fordi jeg ikke vil miste lappen, men jeg står for de meningene uansett). Jeg mener også at folk som er skikkelig alkoholikere burde kunne ilegges tvangshjelp ved stor nok bekymring fra familie, på lik linje med ulovlige rusmidler. Anonymkode: 3d7c4...93d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2469 Del Skrevet 6. februar 2024 Jeg er i midten av tjueårene, og mener likevel at det burde vært 15 års grense på smarttelefoner.. Når du er gammel nok til å gå på videregående og velge linje som potensielt kan avgjøre hvilket yrke du skal ha resten av livet, da kan du få smarttelefon. Og foreldre som lar barn på barneskolen få ha sosiale medier, spesielt TikTok, er dårlige foreldre. Du kan si at du "følger med" alt du bare vil, at barna stoler på deg og er kjempe snille. Barna er mye sluere enn det naive foreldre tror. Jeg ble aldri utsatt for nettmobbing, eller mobbing for den slags skyld, men jeg vet likevel hva jeg gjorde på nettet før jeg var 15, som jeg fint klarte å skjule fra foreldrene mine. Er ikke i mot at barn skal ha tilgang til skjerm, finnes masse ferdigheter å lære i dataspill. Men er det en regnværsdag, sett de heller på en laptop, koble fra internettet og la de spille nedlastede spill fra Steam en time eller to, eller spille på Nintendo Switch mot besøkende venner på storskjermen TVen. Og hvis du synes en Nintendo Switch er for dyr, så er forøvrig ikke en iPhone billigere.. Anonymkode: ea6e8...402 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 6. februar 2024 #2470 Del Skrevet 6. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg tenker mange ganger at noen burde ta ansvar og avlive Trump, Putin og andre statsledere som er direkte farlige. Anonymkode: 97fef...e2e Jeg vet om en Jeg vil legge til listen, men vet ikke om det er lov her inne Endret 6. februar 2024 av Topsi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2471 Del Skrevet 6. februar 2024 Hvis du får en sjef fra Sri Lanka: Løp!! Anonymkode: f92c4...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2472 Del Skrevet 6. februar 2024 Jeg syns det helt flaut å se voksne normale mennesker markere bursdagen til det barnet de mistet i spontan abort. « Maria , i dag hadde du vært 3 år, vi er gla i deg» asså hallo? 3 mnd på vei - det er ikke ett liv engang, det er en forestilling om hva som kunne vært. helt fjernt. Anonymkode: e2dbe...0a1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2473 Del Skrevet 7. februar 2024 At en eller annen rikting "skaper arbeidsplasser" er på kanten til propaganda. Arbeidet er skapt i samarbeid med arbeideren; det er ikke en gave fra arbeidsgiver til arbeider. Anonymkode: 365ad...2e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 7. februar 2024 #2474 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg syns det helt flaut å se voksne normale mennesker markere bursdagen til det barnet de mistet i spontan abort. « Maria , i dag hadde du vært 3 år, vi er gla i deg» asså hallo? 3 mnd på vei - det er ikke ett liv engang, det er en forestilling om hva som kunne vært. helt fjernt. Anonymkode: e2dbe...0a1 Absolutt et liv https://nhi.no/graviditetsoraklet/foster/svangerskapsuke-12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2475 Del Skrevet 7. februar 2024 4 minutter siden, Topsi said: Absolutt et liv https://nhi.no/graviditetsoraklet/foster/svangerskapsuke-12 Blir for dumt, planter har også ett liv. Anonymkode: e2dbe...0a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 7. februar 2024 #2476 Del Skrevet 7. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir for dumt, planter har også ett liv. Anonymkode: e2dbe...0a1 Ja. 👆 for dumt, vi snakker om mennesker, ikke planter. Et menneske er et menneske, fra starten av Endret 7. februar 2024 av Topsi 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2477 Del Skrevet 7. februar 2024 1 hour ago, Topsi said: Ja. 👆 for dumt, vi snakker om mennesker, ikke planter. Et menneske er et menneske, fra starten av Men vi er uenige, jeg mener ikke det, altså jeg SKJØNNER at det er ett menneske, men ikke på det stadiet at det er noe å tenke på. Sånn er det for meg. Men dette er noe det ikke er lov og mene, da normen er å mene som deg, ellers er man ufølsom, noe jeg absolutt ikke er. så jeg holder bare kjeft om temaet kommer opp Anonymkode: e2dbe...0a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2478 Del Skrevet 7. februar 2024 Greier alle muslimske menn under en kam og synes de bør utryddes. All religion er dum religion. Samme med alternativ tenking ala "grønn te kurerer brystkreft". Tror en gang avhengig, alltid avhengig, uansett valgt "rus" (mat, spill, stoff, alkohol), og ville aldri involvert meg med en. Dette til tross for at jeg hele livet har ønsket å jobbe med rehabilitering og virkelig heier på dem. En gang møter de en utfordring de ikke klarer og sprekker. Tror altfor mange damer som egentlig har overgangsplager (og ja, det kan vare livet ut), blir diagnostisert med ME og fibromyalgi. Tror begge sykdommer eksisterer og det finnes hardt rammede, men kvinner er utsatt for så mange symptomer som ligner når hormonene går amok og leger vet knapt noe om det. Ender som uføre eller sterkt plaget og på smertestillende når hormoner kunne hjulpet. Tror de med "allergi for elektronikk" trenger et liv i et polstret rom - det er bare svada. Tror mange rett og slett er for dumme til å ha barn, oppdragelsen blir så som så og barnet ender som foreldrene. På minstesats fra nav, og med barn selv fra ung alder. Tror mange mindre pene lever i ulykkelige forhold. Ikke fordi skjønnhet gir bedre forhold, men fordi det ofte følger med dårlig selvtillit og man tar til takke med den første som viser interesse. Tror folk som vokser opp i by og tror det er friluftsliv å ta en tur i parken blir dumme, litt redde mennesker. Redde for flått, redde for allergi, redde for å gå seg vill, redde for dyr i naturen osv. Oslofolk især. Det er som om de ikke vet om resten av landet. Mye mer også helt sikkert, dukker stadig opp nye ting. Anonymkode: 07151...564 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #2479 Del Skrevet 7. februar 2024 Folk som velger valium og lignende for angst i hverdagen og til hverdagslige situasjoner, er feige og sykeliggjør seg selv. Spesielle situasjoner som gynekolog, fly, tannlege etc er noe helt annet når man har en alvorlig diagnotisert fobi og traumer. Folk som ringer ambulansen for panikkanfall og angstanfall, når de vet at de har en angstlidelse og panikkangstlidelse, er en byrde for helsepersonell og misbruker systemet. Anonymkode: fa070...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2480 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Folk som velger valium og lignende for angst i hverdagen og til hverdagslige situasjoner, er feige og sykeliggjør seg selv. Spesielle situasjoner som gynekolog, fly, tannlege etc er noe helt annet når man har en alvorlig diagnotisert fobi og traumer. Folk som ringer ambulansen for panikkanfall og angstanfall, når de vet at de har en angstlidelse og panikkangstlidelse, er en byrde for helsepersonell og misbruker systemet. Anonymkode: fa070...a40 Tror ikke du helt vet hva angst er. Legen min sa at om man står i fare for å få panikkangst så skal man egentlig ikke kjøre bil. Det kan være så ille at noen i verste fall kan velge å kjøre på en motgående bil for å slippe. Anonymkode: 53bf3...56e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå