Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Synes også det er for mye alkohol på sosiale arrangementer i arbeidslivet. Hadde det vært opp til meg hadde det vært alkoholforbud på julebord med jobben. 

Anonymkode: afa80...bd0

Veldig enig i dette! Helt tragisk at man på en arbeidsplass skal bli satt i ukomfortable situasjoner med haugevis av spørsmål om man ikke drikker alkohol. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk fra arbeiderklassen er ofte mindre intelligente og oppegående enn de i middelklassen. De største forskjellene på folk er ikke størrelsen på lommeboka, men hva som er inne i hodet.

Anonymkode: 208a4...7df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er politisk korrekt og har de rette meningene føler seg ofte så mye bedre enn de som tenker selv.

Anonymkode: 6dd8d...ae4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Khadira said:

Veldig enig i dette! Helt tragisk at man på en arbeidsplass skal bli satt i ukomfortable situasjoner med haugevis av spørsmål om man ikke drikker alkohol. 

Stakkars deg.. Forby ukomfortable situasjoner? 

Anonymkode: e2727...82e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 0.24):

Jeg mener at mange i min omgangskrets og i Norge generelt drikker for mye alkohol. Og at alkohol blir assosiert med kos/hygge i så stor utstrekning at vi ikke kan kose oss uten alkohol..  Men det er en høyst upopulær mening! 

Anonymkode: debd0...118

Men hvorfor er det så mange som liker å «spøke» om polakker/russere som «drikker vodka» når vi selv drikker mer enn dem? 

Anonymkode: 5c7b7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Jeg er for janteloven. Ikke noe fan av selvskryt og når jeg ser mediene  hylle skrytepavene kan jeg bli irriert og få lyst til å si ifra.  Men sier man ifra så får man høre at man er sjalu. 

Anonymkode: 64ebd...809

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vet hva jeg mener om ting, men ift noen saker bruker jeg nok mildere ord enn hva jeg egentlig mener. Men nei, skjuler ikke meningene mine.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har mye ting og ikke holder det ryddig og organisert i huset og ikke minst bilene sine har psykiske lidelser.  

Anonymkode: c951a...7af

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener vi har likelønn i Norge. Når kvinner velger yrker med lavere lønn og velger å jobbe mindre enn menn så blir selvsagt konsekvensen at de også tjener mindre. Det er deres valg.

Og når kvinner klager over at de må gjøre alt arbeidet i hjemmet så er det en diskusjon de bør ta med sin mann. Det hjelper jo ikke sitte på kvinneguiden og klage over at mannen er udugelig. Og INGEN regjering kan vedta at mannen din skal ta seg sammen.  

Hadde folk begynt å ta ansvar for egne valg i stedet for klage på diskriminering så hadde de kanskje fått livene de ønsket seg.

Anonymkode: 64ebd...809

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.2.2019 den 18.19):

Jeg har flere fordommer, dessverre. Blant annet mot personer fra Stavanger (som er en fantastisk vakker by). Har hatt og har flere venner derfra, men har aldri møtt flere østlands/Oslo-kritikere 🙉. Flere har sagt rett ut at de hater folk fra Oslo. Jeg tar meg ikke nær, fordi jeg bor på landet i Hedmark, men jammen har jeg fått høre det! Hvorfor er folk fra Stavanger så ekstremt kritiske til østlendinger?! 

Anonymkode: f796f...d2a

Føler heller at seter motsatt, at Oslofolk hater Stavsngerfolk😒

Anonymkode: 2f8e1...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes stort sett mangfold er veldig fint (forskjellige etnisiteter, religioner, homofile etc.), så lenge det ikke inkluderer ekstremt hjerneskadde folk eller downs syndrom osv. Har aldri forstått hvorfor vi skal KJEMPE for å få lov til å ha personer med downs syndrom i samfunnet. Folk må gjøre som de vil, men jeg klarer ikke å forstå hvorfor det er VIKTIG. Det er nå vel enklere for alle om de ikke var her. Og "rockesokk" irriterer meg grenseløst.

Vet det ikke er innafor å si, så har aldri sagt det til noen.

Anonymkode: 13890...cfd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khadira skrev (På 7.9.2021 den 2.39):

Jeg opplever aldri slikt. Jeg sier bare at jeg ikke drikker alkohol, og så er man ferdig med saken. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 15.59):

Jeg synes stort sett mangfold er veldig fint (forskjellige etnisiteter, religioner, homofile etc.), så lenge det ikke inkluderer ekstremt hjerneskadde folk eller downs syndrom osv. Har aldri forstått hvorfor vi skal KJEMPE for å få lov til å ha personer med downs syndrom i samfunnet. Folk må gjøre som de vil, men jeg klarer ikke å forstå hvorfor det er VIKTIG. Det er nå vel enklere for alle om de ikke var her. Og "rockesokk" irriterer meg grenseløst.

Vet det ikke er innafor å si, så har aldri sagt det til noen.

Anonymkode: 13890...cfd

Jeg synes det er stygt å anse folk med diverse psykiske funksjonsnedsettelser som en gruppe. Om flere folk bare skjønte hvor forskjellige de er...

Anonymkode: 273c9...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Abortleger er leiemordere 

Anonymkode: aa5cc...e9d

Heksedoktorer og strikkepinner myrdet  før det ble lovlig med abort.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hannah80 skrev (19 minutter siden):

Jeg opplever aldri slikt. Jeg sier bare at jeg ikke drikker alkohol, og så er man ferdig med saken. 

Historien blir enda mer interessant når man legger på litt for å få sympati må en forstå. 

Anonymkode: 9287e...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...