Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.5.2020 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Jeg dømmer folk som ikke en gang forsøker å amme. Det er SÅ mye bedre for babyen (og for mors helse også!).

Anonymkode: f23ea...f9d

Hvordan kan du mene at det er bedre for mors helse? Det er ikke alltid mor kan amme av psykiske eller fysiske årsaker, samt medisinbruk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, Gorilla skrev:

Hvordan kan du mene at det er bedre for mors helse? Det er ikke alltid mor kan amme av psykiske eller fysiske årsaker, samt medisinbruk. 

Jeg skal ha barn nr 2 og velger å ikke amme. For meg og for mitt første barn var det bare stress. Den kampen for å produsere melk orker jeg ikke å gjenta.

Anonymkode: 8dc34...b4d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2020 den 17.43):

Jeg skal ha barn nr 2 og velger å ikke amme. For meg og for mitt første barn var det bare stress. Den kampen for å produsere melk orker jeg ikke å gjenta.

Anonymkode: 8dc34...b4d

Og det er helt greit 😊Folk tar valg basert på den livssituasjonen de er i og hva de tror vil være det beste for dem selv og barnet. Å ikke amme er ikke omsorgssvikt så lenge barnet får mat, nærhet og trygghet.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fordommer mot folk som har behov for å sette andre i bås. Da tenker jeg f.eks:

Flyktninger = terrorister

Arbeidsledige = snylter på staten

Overvektige = late og uten viljestyrke

At ikke folk ønsker å innse at man ikke vet alt, at det er individuelle forskjeller i alle grupper, og at det kan lønne seg å løfte blikket biiiiittelitt. Flyktninger flykter jo i mange tilfeller fra det "vi vestlige" ikke liker. Arbeidsledige kommer i alle former og fasonger, den siste tiden har på godt og vondt vist oss at dette kan skje med oss alle. Overvekt er sammensatt, det kan være psykiske problemer - overspising er en spiseforstyrrelse også - det kan være fysiske utfordringer som stoffskifteproblemer eller lipødem (forskning fra Tyskland hevder at så mange som 10% av kvinner kan lide av lipødem). 

Folk må rett og slett innse at man har ikke definisjonsmakt over sannheten. 

Anonymkode: 3c5c9...f19

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/13/2020 at 12:29 AM, AnonymBruker said:

Alle disse såkalte ressurssterke menneskene som rakker ned på utviklingshemmede, de som sliter med psyken og uføre mange av dem har vært innom NAV for første gang i sitt liv den siste tiden,  de har nå fått kjenne på hvor jævlig det faktisk er.

Endelig har endel egoister fått kjenne på hvordan det er å være i en situasjon med sosial angst eller en funksjonsnedsettelse, og hvor utmattende og frustrerende det er å kjempe med kommunen for å få like rettigheter som andre, for ikke å snakke om kampen mot NAV-systemet..

Vær glad de har en hjerne og kropp som fungerer, og knapt møter motgang i sitt daglige liv..

Anonymkode: 1c375...03a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folk som ikke klarer å kildesortere riktig. Jeg mener, hvor vanskelig er det å ikke putte isopor og gummi sammen med plasten?

Anonymkode: 985a1...0a2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn med thaidamer. Tenker at de ikke har sjans på norske damer og derfor må importere noen. Tenker også mitt om menn som er glad i Thailand.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, tussi680 said:

Drikker altfor mye kaffe!

Hva mener du? Hvordan er dette en fordom, og hvem er det som drikker for mye kaffe?

Anonymkode: 365ad...2e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, NewStart87 skrev:

Menn med thaidamer. Tenker at de ikke har sjans på norske damer og derfor må importere noen. Tenker også mitt om menn som er glad i Thailand.

Synes bare det er litt merkelig, da thaikulturen og den norske kulturen er så forskjellig som det går an.

Hvor lang tid tar det med fly til Thailand fra Norge egenltig? Er det ikke sånn 15 timer?

hvem gidder å reise sålangt hver gang ...

Anonymkode: 4a17b...6d6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer sterkt på de som utsetter andre for personangrep og hets over nettet, og synes det er veldig trist at folk bruker tiden sin på å rakke ned på andre.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Gorilla skrev:

Jeg reagerer sterkt på de som utsetter andre for personangrep og hets over nettet, og synes det er veldig trist at folk bruker tiden sin på å rakke ned på andre. Jeg har blitt kalt både utakknemlig, selvsentrert, ufyselig - og blitt fortalt at jeg burde ta livet mitt, at jeg burde vært abortert og at folk sikkert er glad for å ikke ha kontakt med meg. 

Det er helt fjernt for meg at folk kan skrive slike ting til andre mennesker. Hvor ble det av evnen til å diskutere saklig?

♥️ 

Anonymkode: 84b2a...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2020 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke klarer å kildesortere riktig. Jeg mener, hvor vanskelig er det å ikke putte isopor og gummi sammen med plasten?

Tror de klarer det, men se gidder ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, Maleficenta skrev:

Tror de klarer det, men se gidder ikke

Sant. Og det er jo enda verre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Når 18 åringer kjøper leilighet i Oslo og sier de sparte opp til leiligheten selv så tror jeg ikke på dem. 

Anonymkode: 28e9b...eb9

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.3.2019 den 13.47, Modify skrev:

Er det mulig?

Skjønner egentlig ikke hvorfor hvite mennesker har trodd i alle år at de er overlegne mørke? Mørke har 30% mer muskelmasse, de får sjelden rynker, de har rytme, de er bedre rustet nedentil. Den hvite mann er rynkete , urytmisk , har ofte mikro-pikk😆

Dra deg til ditt eget habitat. Hilsen norsk jente.

Kilde?

Anonymkode: 8531d...7b9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Aldri i mitt liv tenkt at nordmenn hadde så mange fordommer. Shame on you bonder 

Anonymkode: 3ebb4...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri i mitt liv tenkt at nordmenn hadde så mange fordommer. Shame on you bonder 

Bonder? Hva mener du? Shame on you bonder?! Forklar. 

Anonymkode: 8531d...7b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At nordmenn er bønder og har så mange fordømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2020 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Uføre som får FLERE barn men ikke klarer jobbe.. Gjelder ikke de som ble syk i etterkant av ungene ble født da. 

Altså, jobb klarer du ikke. Men svangerskap og barn går liksom fint? 

Anonymkode: fcb77...d84

Ja det gjør det. Vil du ha epilepsi?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...