pia mater Skrevet 8. mai 2020 #1981 Del Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, Nightcrawler skrev: Jeg tror ikke det drives kylling- eller kujakt i Norge, sånn egentlig. En dyr som blir skutt i skogen har hele sitt liv fått leve i frihet før den ble tatt livet av. Er ikke det bedre enn å slakte dyr som har levd bare i fangenskap? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 8. mai 2020 #1982 Del Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, pia mater skrev: En dyr som blir skutt i skogen har hele sitt liv fått leve i frihet før den ble tatt livet av. Er ikke det bedre enn å slakte dyr som har levd bare i fangenskap? Jeg er i utgangspunktet ikke for dreping av dyr, jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 8. mai 2020 #1983 Del Skrevet 8. mai 2020 Jeg klarer ikke ta religiøse seriøst. Virker som om de enten er svært naive eller svært kyniske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlkoMann Skrevet 8. mai 2020 #1984 Del Skrevet 8. mai 2020 3 minutter siden, drue skrev: Jeg liker ikke Greta Thunberg. Hun er jo fremtiden. Hun er 17 år å vet alt lissom ifølge MDG ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 8. mai 2020 #1985 Del Skrevet 8. mai 2020 Folk flest er idioter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlkoMann Skrevet 8. mai 2020 #1986 Del Skrevet 8. mai 2020 3 minutter siden, Nimbus2000 skrev: Jeg klarer ikke ta religiøse seriøst. Virker som om de enten er svært naive eller svært kyniske. Nå som ID er her kan du like gjerne bli muslim like gjerne nå som i fremtiden. Norge goes musim dessverre . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1987 Del Skrevet 8. mai 2020 40 minutter siden, Candiru skrev: Den ser jeg, men jeg vil la ulven leve allikevel. Jeg er kanskje naiv, men jeg synes at naturen kan styre denslags selv. Er ikke ulven i Norge utplassert ? Er for ulv. Tommel opp. Men vi har rota så fælt at den der stammen ikke har så mye normalitet rundt det. Og ting må ordnes og tilpasses .Eller tar jeg feil. Anonymkode: c6417...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1988 Del Skrevet 8. mai 2020 Tar denne anonym jeg. Folk burde bestå en test før de for lov til å sette barn til verden. Har de inntekt nok til å ivareta et barn? Er forholdet stabilt? Har de et godt hjem? Tester for å fastslå intelligens, sympati/empati? Underliggende sykdommer som kan videreføres til barn? Psykiske lidelser? Selvfølgelig kan en skilsmisse oppstå, at noen mister jobben, at barnet blir født syk, men det går an å ta sine forhåndsregler. Blir sliten av kvinner som er alenemor til tre barn med tre fedre før fylte 30, som klager over 1-roms leiligheten og dårlig råd, når alt de gjør er å suge penger ut av statskassa på fulltid. Eller foreldre med underliggende sykdommer som får barn etter barn med alvorlige psykiske og fysiske utviklingshemminger. Ja det er nok kontroversielt, men nå handler denne tråden også om upopulære meninger. Anonymkode: 4d82f...d88 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 8. mai 2020 #1989 Del Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blir sliten av kvinner som er alenemor til tre barn med tre fedre før fylte 30, som klager over 1-roms leiligheten og dårlig råd, når alt de gjør er å suge penger ut av statskassa på fulltid. Veldig enig her! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mask Skrevet 8. mai 2020 #1990 Del Skrevet 8. mai 2020 Kapitalisme redder liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candiru Skrevet 8. mai 2020 #1991 Del Skrevet 8. mai 2020 Såkalte velkledde i dyre klær har kjedelig stil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1992 Del Skrevet 8. mai 2020 Skjønner ikke greia med dugnad i boligsammenheng. Er ikke interessert i å bli kjent med naboene. Virker som det er agendaen bak slikt, å bli kjent. Syns folk som pusser opp når det ikke er nødvendig og bytter ut møbler og klær og ting og tang når det ikke er nødvendig og reiser på ferie med fly flere ganger i året er miljøsvin og egoister og idioter. Jeg liker ikke vær med solskinn. jeg liker ikke eller syns sex er kjedelig og å at det å være styrt av kjønnsdriften er fordummende.( selv om jeg kan få, nærmest, endeløst med orgasmer om jeg prøver om noen trodde det var manglende og derfor grunnen) Anonymkode: c6417...340 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1993 Del Skrevet 8. mai 2020 Jeg vil le.ve til jeg er 28 år. Det er nok. Anonymkode: 6ac5f...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1994 Del Skrevet 9. mai 2020 En burde kunne si høyt og tydelig at en ønsker å ta selvmord uten at folk sperres inne av den grunn. Det å drøfte posetive/negative konsekvenser av selvmord er noe svært få, og iallefall ingen i helsetjenesten kan la deg gjøre. Men jeg er for selvmord på samme måte som jeg er for abort eller skilsmisse. Jeg heier selvsagt ikke på det men har full forståelse om noen gjør det. Skulle bare ønske at det var greit å drøfte og ha en samtale om selvmord uten tvang i helsesystemet. Sammenligner psykisk sykdom (angst/depresjon, schizofreni osv og selvmordstanker) med fysisk sykdom som kreft og omgangssyke.. Men vet at her inne så ser en dessverre fysisk sykdom som mye mer graverende enn psykiske lidelser. Er heldigvis uten barn, og selv om jeg ikke synes barn er tipp topp så er foreldre kanskje de jeg synes er mest ufordragelige (jada det gjelder ikke alle og alle er ikke sånn,) men de fleste klager og syter over alt. Absolutt alt og alle skal innrettes etter de. Og i koronaens ånd; fy søren så de klagde på at de hadde barn... uff, fælt å ha familie i noen uker, hjemme uff så fælt, de fæle barna mine, nå er jeg lei altså, hvortid åpner bhg???? Og dette sier de samtidig som de kjefter og er sinte på bhg eller skole for et eller annet små greier bhg/ skole ikke har gjort som når det er en lærer og 17 barn og foreldre blir skam sinte; min lille skatt har ikke fått hjelp til å skrelle appelsinen sin i dag😢Shit foreldre i dag: ta dere sammen! Mange menn er drittsekker Mange kvinner er bitre Anonymkode: 34e91...648 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1995 Del Skrevet 9. mai 2020 Og jeg glemte en ting Hund er best!!!! Anonymkode: 34e91...648 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 9. mai 2020 #1996 Del Skrevet 9. mai 2020 (endret) Jeg bli fly forbanna på: • Mennesker som ikke sidestiller fysisk sykdom og psykisk sykdom. • Mennesker som ikke har verken forståelse eller noe som helst kunnskap om psykisk sykdom, og som dermed kommer med nedsettende og kunnskapsløse innlegg/kommentarer. • Mennesker som mener at det bare er å ta seg sammen, fokusere annerledes, tenke positivt og trene/spise sunt. Og som mener dette er løsningen uansett hva. • Alle de som mener at det ikke handler om hvordan man har det, men om hvordan man tar det. Og som mener at psykisk sykdom er et valg, og ikke sykdom. • Politikere som ikke prioriterer psykisk helse mer når alle undersøkelser viser en økning i psykiske lidelser. Sengeplasser har forsvunnet, folk får ikke nok behandling, det er for få psykologer, folk står for lenge i kø og eldre mennesker får ikke nok oppfølging av psykiatrien. MEN, jeg er nok ikke den eneste som reagerer på dette. Så disse meningene er ikke så upopulære. Generelt er det utrolig positivt at psykiske lidelser har blitt så mye omtalt. Ja, det er noen negative konsekvenser av det også (som tydeligere tendenser med selvdiagnostisering, glorifisering og omtale av selvmord/selvskading som kan være triggende for andre), men også en del positive (som økt åpenhet, mindre skam, mer forståelse, mer interesse som har ført til mer forskning). Vi trenger åpenhet for å bekjempe fordommer - for at folk skal kunne våge å være ærlige om hvordan de har det uten å skamme seg og uten å stå i fare for å ikke bli ansatt fordi arbeidsgivere diskriminerer psykiske lidelser. Psykisk helse er like viktig som fysisk helse og bør behandles deretter. JA til mer penger til forskning, utredning og behandling (poliklinisk og døgnpost). Endret 9. mai 2020 av Gorilla 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1997 Del Skrevet 9. mai 2020 13 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg bli fly forbanna på: • Mennesker som ikke sidestiller fysisk sykdom og psykisk sykdom. • Mennesker som ikke har verken forståelse eller noe som helst kunnskap om psykisk sykdom, og som dermed kommer med nedsettende og kunnskapsløse innlegg/kommentarer. • Mennesker som mener at det bare er å ta seg sammen, fokusere annerledes, tenke positivt og trene/spise sunt. Og som mener dette er løsningen uansett hva. • Alle de som mener at det ikke handler om hvordan man har det, men om hvordan man tar det. Og som mener at psykisk sykdom er et valg, og ikke sykdom. • Politikere som ikke prioriterer psykisk helse mer når alle undersøkelser viser en økning i psykiske lidelser. Sengeplasser har forsvunnet, folk får ikke nok behandling, det er for få psykologer, folk står for lenge i kø og eldre mennesker får ikke nok oppfølging av psykiatrien. MEN, jeg er nok ikke den eneste som reagerer på dette. Så disse meningene er ikke så upopulære. Generelt er det utrolig positivt at psykiske lidelser har blitt så mye omtalt. Ja, det er noen negative konsekvenser av det også, men veldig mange positive. Vi trenger åpenhet for å bekjempe fordommer - for at folk skal kunne våge å være ærlige om hvordan de har det uten å skamme seg og uten å stå i fare for å ikke bli ansatt fordi arbeidsgivere diskriminerer psykiske lidelser. Psykisk helse er like viktig som fysisk helse og bør behandles deretter. JA til mer penger til forskning, utredning og behandling (poliklinisk og døgnpost). Problemet er større enn hva du tenker Anonymkode: 6ac5f...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1998 Del Skrevet 9. mai 2020 4 timer siden, pia mater skrev: Som jeg sa lengre opp i tråden her, ikke alle som driver med jakt er skytegale mennesker. Men jeg har vokst opp med jakt og jakthunder og har et veldig normalisert forhold til dette. Jeg liker friheten med å kan slippe hunden løs i skogen, enten det er jakt eller på tur. Jeg syns også det er befriende å kunne la hunden stå utendørs (selvfølgelig i bånd/kjetting) mens jeg tar en snartur innomhus, uten å være redd for at det skjer noe. For ulven er faktisk svært nærgående i noen områder. Ja og gi meg et eksempel på at ulv har angrepet hund i bånd da!? Dust Anonymkode: 73996...4bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1999 Del Skrevet 9. mai 2020 Jeg støtter Israel. Dyr er ikke verdt like mye som mennesker (men skal selvfølgelig ikke mishandles) Skatt er tyveri Norsk helsevesen er utdatert Sylvi Listhaug er faktisk ikke en drittkjerring Barn er det viktigste som finnes, og trenger solid oppdragelse siden de er fremtiden. For mange klarer ikke å oppdra barna sine, de er jo hjelpeløse Anonymkode: e089d...429 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #2000 Del Skrevet 9. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: At jeg ville reddet hunden min framfor et random menneske er tydeligvis veldig upopulært har jeg funnet ut her inne Anonymkode: 474a0...d50 Ikke bare upopulært. Men direkte ulovlig. Hvis du unnlater å prøve å redde et menneske i nød, så kan du bli straffet for det. Anonymkode: 4c553...8d5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå