Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske rasende irritert over dette koroanviruset. Jeg skulle ønske det aldri eksisterte!! Hvorfor måtte det det??

 

Jeg vet det ikke er greit å komme med 'negative' tanker rundt nå da det er tøft for alle...

 

Men skjønner ikke hvorfor denne verden må være så teit!!

Anonymkode: 4a17b...6d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.3.2020 den 18.32, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske rasende irritert over dette koroanviruset. Jeg skulle ønske det aldri eksisterte!! Hvorfor måtte det det??

 

Jeg vet det ikke er greit å komme med 'negative' tanker rundt nå da det er tøft for alle...

 

Men skjønner ikke hvorfor denne verden må være så teit!!

Anonymkode: 4a17b...6d6

Helt enig. Fuck corona

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot de som tror på Gud, spøkelser ol. 

I tillegg jeg forommer mot alle som ikke tror usynlige sykdommer er ekte og jævlige, sykdommer som for eks ME eller angst.

 

Anonymkode: 675f2...589

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker barn. De er bråkete, har stort behov for oppmerksomhet, de er mentalt umodne, osv. I tillegg gir det meg ingenting å ha en baby på fanget og lignende. 

 

Anonymkode: 28e9b...eb9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot de som velger å være veganere ol, som oppfører seg som skinnhellige bedrevitere....

.de som sier, jeg er allergisk , men så vet du så jævla godt at det er de ikke.. 

folk som fremelsker nynorsk (sorry people) og tror at vi som ikke gjør det, vi er imot dialekten deres, folkens, nynorsk er ikke en dialet, det er skriftspråk...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at folk som er notorisk utro og folk som bevisst ligger med de som er utro, har sosiopatiske og narsissistiske trekk og er blottet for empati. 

Anonymkode: 84b2a...e18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordommer mot de som vil ha skoler og barnehager åpne og skriker om økonomi, jobb og hus om dagen. 
Driter du virkelig i helsa til barna dine? Ja kanskje du må selge huset og leie deg en liten hybel, men det gjør du vel i stede for å risikere livet til barnet ditt? Hvor mange prosent sjanse for at det skjer er uvesentlig, så lenge det ER en sjanse. 
Om ikke mener jeg du uansett har plass på skole/barnehage i og med at barnet ditt er i en sårbar situasjon fordi du utøver omsorgssvikt da du velger penger fremfor barnet. 
 

Anonymkode: 85e95...428

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater når folk redigerer bildene sine, spesielt fb profilbilder! alle kan åpenbart se at bildet er redigert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Kitty20 said:

Jeg hater når folk redigerer bildene sine, spesielt fb profilbilder! alle kan åpenbart se at bildet er redigert.

Alle bilder må jo redigeres. Enkelte lar telefonen/kameraet gjør det automatisk, mens andre foretrekker å gjøre det selv i f.eks. Lightroom. Kan jo ikke akkurat publisere rådata direkte på nett.

Anonymkode: 365ad...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fordommer mot folk som mener at homofili er galt, og at barn som vokser opp med 2 foreldre med samme kjønn vil ha det kjipt. Vokste opp med to lesbiske mødre og hadde det helt fantstisk uten en far:)

Anonymkode: 454b5...180

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mot damer som er så stylet og sparklet hele tiden. Jeg forstår ikke at de orker å stå å sminke seg 30 til 60 minutt hver dag og at det er så viktig for de at de alltid ser perfekt ut. Sånn var det ikke for 10-20 år siden. Jeg synes også mange av disse damene som er så sminket hele tiden er litt bitchy. De virker så strikse og har så kort lunte.. 

Anonymkode: 65e57...119

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot ledere. Synes de kun skal ha æren når ting går bra og aldri tar ansvaret når ting går dårlig. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg har fordom mot folk som bruker mye penger på en stygg veske. De kunne kjøpt en mye billigere og attpåtil MYE finere og gitt resten til veldedighet. 

Anonymkode: e4830...e33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2020 den 11.19, AnonymBruker skrev:

Jeg både liker pelskåper og synes at det ikke er verre med pelskåpe enn å spise kjøtt. 

Det kan jeg vel si høyt, men går jeg med pelskåpe risikerer jeg å bli trakassert på gata og også at terrorister ødelegger pelskåpen min. 

Anonymkode: 28e9b...eb9

Lol du er rå 😂

Anonymkode: fcb57...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende og hetsende innhold

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg har egentlig ikke problemer med å si dette høyt, men har en fordom om at jeg tror alle menn hater kvinner, innerst inne.

Det er så mye man ser i handlinger osv, som tilsier at dette er tilfellet

Jeg tror kvinner har vanskelig for å akseptere at halve befolkningen egentlig ser ned på dem, eller at dem bare er god for noe.

 

Men det er dessverre realiteten....

Anonymkode: 4a17b...6d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at kvinneseperatisme kunne vært interessant,bare tenk hvor mye tryggere alt hadde blitt.. slik jeg har sett i en dokumentar i Afrika og Asia av alle steder, der har dem faktisk matriarki! Det er litt kult... men i vesten finnes ikke noe lignende.

Eller så får man bare slengt ''feminazi'' etter seg, synd. Når det eneste disse matriarkiene gjør er å leve alene i peace, dem plager jo ingen.

Anonymkode: 4a17b...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 23.36, Kitty20 skrev:

Jeg hater når folk redigerer bildene sine, spesielt fb profilbilder! alle kan åpenbart se at bildet er redigert.

Enig! Har en kollega som er så og si ugjenkjennelig på profilbildet på facebook. Her er det filter, posering inn i kamera, dådyrøyne og trutmunn. I virkeligheten er hun en blanding av traust kone og guttejente. Man kan jo ikke la være å lure. Hvis det er babe hun vil være, skjønner jeg ikke stilen i det virkelige liv. Eller omvendt.

Og jeg møtte nylig en bekjent som har vært ganske kraftig før i tiden. Jeg hadde ikke sett henne på noen år, men trodde ut fra facebook-bildet at hun hadde gått en del ned i vekt. Men det hadde hun altså ikke. 

Skjønner ikke greia, alle vil vel se ok ut på et bilde man vet mange skal se, men det er forskjell på å plukke ut det beste og photoshoppe slik at man lurer folk trill rundt.

Anonymkode: f7217...a38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2020 den 13.58, AnonymBruker skrev:

Dette med å "hylle" overvektige mennesker som står frem og sier dem viss nok er "veldig stolte" over denne feite kroppen deres. Hvorfor skal sånne folk egentlig fremstilles som "forbilder" for resten samfunnet? Dette er overhodet ikke ett fnugg "bedre" enn å hylle undervektige mennesker som bare veier førti kilo. Overvekt er faktisk ett stort samfunnsproblem. Det finnes veldig mange mennesker som arbeider veldig hardt hver eneste dag, og er utrolig disiplinert når det gjelder trening og riktig kosthold. Er det liksom "feil" eller "umoralsk" å være stolt over å ha en sunn og sterk kropp, samtidig som en pizza-spisende sofagris og latsekker absolutt skal lovprises av hele samfunnet?                 

Det burde overhodet ikke være "greit" å være feit, og late som fedme liksom skal være ett "forbilde" for alle sammen, at dette liksom er den "korrekte" måte å leve på. Jeg blir bare irritert over mennesker som velger å stappe ungene sine fulle av blant annet hamburgere, potetgull, sjokolade og brus eller all annen dritt. Når man ser overvektige barn eller ungdommer som har trynet fullt av søtsaker eller annen dritt-mat, så burde det faktisk vært mulig å kunne kontakte  Barnevernet. På samme måte som hvis man legger merke til stadig nye blåmerker på barna.                            

Anonymkode: 0e7e9...95a

Litt enig faktisk, selv om du er veldig hard i ordbruken din 😅  Det er selvfølgelig ikke noe mål at de med fedme skal hate seg selv. Elsker de seg selv så voldsomt høyt at lykka i livet er å ha en ig-konto hvor de konstant kler av seg, så værsågod. Men må innrømme at jeg ikke helt skjønner det behovet for å være naken. Blir det mindre kroppspress av det? Kom over en bevegelse som heter fat front på ig. Gode og runde damer som står nakne i skogen og skikkelig slepper ut buken, lettkledd dansing med valker og hår under armene (greit nok, men hvorfor skal det vises fram?), et poeng av at mensen er naturlig og derfor står hun og liksom sleiker i seg mensblod (æsj?!!) Jeg skjønner ikke poenget, og har fordommer mot dette. Hvorfor ikke ta pene og påkledde bilder av seg selv, og kanskje fokusere på alt det du gjør og klarer med fedmen? Vi skjønner at det under klærne er en naken kropp, men vi MÅ ikke se den. Og ja, hår under armene og mensen er naturlig. Men det er også naturlig å bæsje, alt trenger ikke å flashes, liksom. 

Anonymkode: 44ec2...19f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...