Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.2.2020 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Les igjen du. Og det er ikke bare hos DPS man kan få hjelp. Jeg snakker om avslag fra dps, kommunen og privat med henvendelse. Får du avslag på alt så er du ikke syk nok! 
Avslag pga plassmangel har ingenting med hvor syk du er. De kan ikke kaste ut noen med mildere sykdom enn deg, for å få plass til deg fordi du er ekstremt syk. Er det ikke plass så er det ikke plass, og det har ingenting med grad av sykdom å gjøre og det har jeg heller ikke sagt. 

Dps er en behandlingsmulighet og ikke den eneste. Selv om at mange tror det her på KG tydeligvis. 🙄

Anonymkode: a6bc8...2c8

Jo, det kan de. Jeg hadde minimum 6 år igjen av behandlingen min (jeg hadde en behandlingsplan, underskrevet av behandler, meg selv, overlegen og enhetslederen, hvor dette sto svart på hvitt) og ble kastet ut på grunn av dårlig kapasitet. Vi var flere det skjedde med, de friskeste måtte ut for å lage plass til de som var dårligere enn oss. Jeg var langt ifra frisk nok til å skrives ut, det prøvde behandleren min å understreke for ledelsen, men det var ikke nok. At både jeg og flere av de andre som ble kastet ut av behandling var tikkende bomber var ikke nok. De måtte prioritere, kapasiteten var egentlig sprengt for lenge siden.

Anonymkode: 0fc94...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man burde ikke tro blindt på noen bare fordi de er kvinner.

Man burde være like skeptiske til det kvinner sier som det vi er til menn.

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At rike folk flest er egoistiske og overfladiske. Når jeg ser hvem som sprer smitten nå i disse Corona-tider, så bekrefter det bare fordommene. Folk som drar på skiferie til Nord-Italia og gir beng i smitten de utsetter folk for på vei hjem. Sååååå mye viktigere at de skal få den jævla luksusferien sin....blæh. 🤨

Anonymkode: 36f24...893

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde ikke hylle kraftig overvektige mennesker. 

Anonymkode: d263f...072

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

At rike folk flest er egoistiske og overfladiske. Når jeg ser hvem som sprer smitten nå i disse Corona-tider, så bekrefter det bare fordommene. Folk som drar på skiferie til Nord-Italia og gir beng i smitten de utsetter folk for på vei hjem. Sååååå mye viktigere at de skal få den jævla luksusferien sin....blæh. 🤨

Anonymkode: 36f24...893

Man trenger da ikke være rik for å dra på skiferie til Italia 😂

Anonymkode: 3add6...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 18.55, AnonymBruker skrev:

Man trenger da ikke være rik for å dra på skiferie til Italia 😂

Anonymkode: 3add6...6f9

Føler du deg truffet?

Anonymkode: 36f24...893

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.3.2020 den 18.55, AnonymBruker skrev:

Man trenger da ikke være rik for å dra på skiferie til Italia 😂

Anonymkode: 3add6...6f9

Nei, men ofte rike folk som er besatt av ski og drar på skiferier rundtom i Europa, Østerrike, Alpene osv..

Hvem faen har råd eller tid til noe sånt ? Kanskje de som lever på fars oljepenger ja. De har nok den sleiken i håret også, som er ganske typisk....

 

(Okei, dette var kanskje ikke så seriøst, men ja)

Anonymkode: 4a17b...6d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke en fordom jeg ikke kan si høyt, men det at mennesker tror de eier grunnen de står på og naturen. At vi selger store areal til andre land etc, hvem er det vi tror vi er egentlig? Jorda har utviklet seg over milliarder av år også kommer vi det ene millisekundet mennesker eksisterer og tar eierskap over ting som har eksistert over så lang tid. At vi tar lederskap over hvordan naturen skal være og hvordan den skal forvaltes. At mange jegere tror de eier elg og alt vilt i den. Bare det viser hvor grådige vi mennesker er, og at vi ikke forstår at naturen fint (bedre) kan leve uten oss, men at vi ikke overlever uten den.

Anonymkode: 59382...303

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fordom mot alt som man kan se har kommet i bølger. Noe plutselig «alle» gjør/har. På lik linje med at «alle» har hatt glutenallergi, laktoseintoleranse, vært bifile så synes jeg det er teit med mennesker som trener, trener og trener. Skal de i militæret eller bli politi skjønner jeg det, men alle disse «treningsbabesa». Huff. 15 år tilbake i tid så trente ikke så mange. Men nå går kvinner all in for å se bra ut, eller «bra». Den rumpa de streber etter altså ;) enkleste er jo å operere inn, men mange har nok ikke råd. Og de fleste vil vel skryte av at de har trent den på seg. Saken er st «alle» har denne nå så det er liksom ikke lenger noe impinernde. Det som er imponerende nå er de som er litt slik uten å jobbe for det

Anonymkode: 8786f...b24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot alle som drar på jobb i disse dager. Tenker da selvsagt ikke på de fleste som har samfunnskritiske yrker, men de som f.eks jobber på kjøpesentre, klesbutikker, Elkjøp, Europris, osv. Hva med å bare skaffe seg en sykemelding. 

Anonymkode: 85e95...428

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fordommer mot alle som drar på jobb i disse dager. Tenker da selvsagt ikke på de fleste som har samfunnskritiske yrker, men de som f.eks jobber på kjøpesentre, klesbutikker, Elkjøp, Europris, osv. Hva med å bare skaffe seg en sykemelding. 

Anonymkode: 85e95...428

Du vil heller at de skal troppe opp på fastlegekontorene og bli smittet eller spre smitte på den måten? 

Anonymkode: 26979...f46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vil heller at de skal troppe opp på fastlegekontorene og bli smittet eller spre smitte på den måten? 

Anonymkode: 26979...f46

Mulig jeg har lest feil, men mener det stod at man kunne gjøre dette på nett i disse dager?

Anonymkode: 85e95...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/29/2020 at 2:41 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke spesielt trist at gamle folk dør. Ja, de er mødre/fedre, beste og oldeforeldre og mange er nok glad i de, men de er gamle. Poenget med å være gammal er at man skal dø. 

Anonymkode: 797ba...9e6

Alle er klar over at de skal dø. Men de glemmer at før det, skal de leve som gamle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har fordommer mot alle som drar på jobb i disse dager. Tenker da selvsagt ikke på de fleste som har samfunnskritiske yrker, men de som f.eks jobber på kjøpesentre, klesbutikker, Elkjøp, Europris, osv. Hva med å bare skaffe seg en sykemelding. 

Anonymkode: 85e95...428

Sykmelding er for syke. Enten må regjeringen komme på banen og stenge butikker, eller så må folk gå på jobb. Noe annet er faktisk svindel.

Elkjøp jobber forøvrig på spreng med å få levert hjemmekontorutstyr.

Anonymkode: 365ad...2e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg har lest feil, men mener det stod at man kunne gjøre dette på nett i disse dager?

Anonymkode: 85e95...428

Dersom man er syk. Du foreslår at ikke-syke skal be om sykemelding. Svindel med andre ord. 

Anonymkode: 26979...f46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man er syk. Du foreslår at ikke-syke skal be om sykemelding. Svindel med andre ord. 

Anonymkode: 26979...f46

Vil selvsagt heller ha svindel enn potensielt dødsfall fordi du absolutt må selge truser på hm.  Helt klart!!

Anonymkode: 85e95...428

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

At mange pakistanere har dårlig helse og fysisk svake kropper grunnet ekteskap nær slekt i mellom. 🙈 Mange, ikke alle...

Anonymkode: 36f24...893

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store fordommer mot helsepersonell som har tatt liv av flere mennesker ved å dra smitte inn på sykehjem. Samtidig forventer de klapping og daglig skryt fordi de gjør jobben sin. 
også de som legger ut skrytebilder av seg selv på div Facebook grupper, i ført munnbind, kun for å høste likes og kommentarer. 

Anonymkode: 85e95...428

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forbannet på kraftig overvektige som fronter det som positivt. «Jeg er like vakker som alle andre selv om jeg er 130 kg».. jammen gud bedre. Det er jo ikke åssen du ser ut som er problemet, det er jo det at det er helsefarlig å være kraftig overvektig som er årsaken til at mann bør unngå det. 

Anonymkode: 937df...b0d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir forbannet på kraftig overvektige som fronter det som positivt. «Jeg er like vakker som alle andre selv om jeg er 130 kg».. jammen gud bedre. Det er jo ikke åssen du ser ut som er problemet, det er jo det at det er helsefarlig å være kraftig overvektig som er årsaken til at mann bør unngå det. 

Anonymkode: 937df...b0d

Tja...kan jo prøve å sette seg litt inn i det. Veldig mange er rett og slett fettfobiske, og kritiserer de overvektige med helse som trumfkortet. Jeg tror folk vil misforstå body positivity-bevegelsen, at det handler om å fronte overvekt, når det egentlig bare handler om at alle må få lov til å være glad i seg, til tross for alt som ikke er ideelt/perfekt. Overvekt har mange årsaker, men vil tro den massive psykiske  belastningen ved å være overvektig i vårt samfunn ikke gjør de noe godt. Når man lærer å akseptere seg selv akkurat der man er, letter det mange tunge bører, og jeg tror det vil være mer overkommelig å snu litt på kosthold/aktivitetsnivå.

Anonymkode: 36f24...893

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...