Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 30.8.2019 den 15.17, AnonymBruker skrev:

De som blir dypt deprimerte og på grensen til innleggelse, for å ha gjort det slutt med kjæresten..... de er ikke psykisk syk på ekte, de er bare svake. 

Anonymkode: a6bc8...2c8

Depresjon er en sykdom, og folk har ulike grunner for å reagere slik de gjør. Kanskje er et kjærlighetsbrudd det som får glasset til å tippe over i et liv med ellers mye belastning? Folk innlegges sjeldent pga kjærlighetssorg alene. Det er som regel mye som ligger bak. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 21.50, Hubbie skrev:

Depresjon er en sykdom, og folk har ulike grunner for å reagere slik de gjør. Kanskje er et kjærlighetsbrudd det som får glasset til å tippe over i et liv med ellers mye belastning? Folk innlegges sjeldent pga kjærlighetssorg alene. Det er som regel mye som ligger bak. 

Det virker som bare noen er triste eller sørger, så får de diagnosen depresjon. Å være trist innimellom er ikke sykelig.

Depresjon er blitt en motediagnose. La de som virkelig sliter med depresjon ha denne i fred.

Anonymkode: eb2f1...bd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot folk som ikke er åpne for at ting kan gjøres annerledes. Har noe blitt gjort på en bestemt måte så er den måten automatisk perfekt. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.3.2019 den 21.34, Raggy skrev:

Jeg har utviklet en skrekk for lesbiske etter å ha kjent noen opp igjennom årene. Alle har vært sinte, sjalu på meg som heterofil og laget drama rundt det temaet. De er også særdeles overvektige(late?) og lite pene å se på/ustelt. Ville aldri noen sinne bli venn med en lesbisk dame, så det er en fordom som har satt seg skikkelig. Gud hjelpe så mye bråk og intriger de lespedamene jeg har kjent har klart å få til gang på gang på gang på gang...

lespedamene

Anonymkode: 19a00...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 13.4.2019 den 3.29, AnonymBruker skrev:

Jeg er stort sett ganske fordomsfri, men har selvsagt noen på lager. Og jeg VET jo at dette ikke helt stemmer overens med virkeligheten, men folk som stemmer FRP.. Jeg klarer bare ikke å slutte å assosiere Frp-velgere med Ernst Johnny, 39, og kona Gro, 32, som bor et tomt sted på Øvre Eiker, har svart skinnsofa, glassbord, engangsgrill og campingvogna permanent parkert i hagen. De stemmer FRP ene og alene fordi det blir "billigere alkohool på polet, lakkkrispiper på systembolaget og utlendinga forsvinner". 

:wink:

Anonymkode: c1749...754

👍🏽👍🏽🤣🤣🤣🤣

Denne! Har akkurat den samme fordommen som deg! Og du beskriver det så godt! 

Anonymkode: 08173...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/10/2019 at 9:50 PM, Gorilla said:

Depresjon er en sykdom, og folk har ulike grunner for å reagere slik de gjør. Kanskje er et kjærlighetsbrudd det som får glasset til å tippe over i et liv med ellers mye belastning? Folk innlegges sjeldent pga kjærlighetssorg alene. Det er som regel mye som ligger bak. 

Det bør det være, men jeg tenker likevel sånn at om man har suicidale tanker i utgangspunktet og så gjør kjæresten det slutt, så er det akkruat da man må slå fra seg de tankene om man har noen som helst slags stolthet. Tenk at man nettopp har blitt dumpet som gårsdagens matavfall, og så fullfører man ydmykelsen ved å ta livet av seg selv pga en eks-kjæreste som ikke kunne brydd seg mindre om en. Det er jo tross alt bare en av mange fisk i havet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2019 at 10:15 AM, AnonymBruker said:

Det virker som bare noen er triste eller sørger, så får de diagnosen depresjon. Å være trist innimellom er ikke sykelig.

Depresjon er blitt en motediagnose. La de som virkelig sliter med depresjon ha denne i fred.

Anonymkode: eb2f1...bd4

det er jo absolutt en ganske usynlig sykdom. For er man deprimert eller er man bare som mennesker flest om man har det vanskelig pga at man mistrives på jobb eller mister noen man holder kjært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg syns lærere sutrer for mye. De jobber da vitterlig ikke såååå mye mer enn oss andre som tar ut 5 uker ferie i løpet av året. 
 

-Jeg syns asiater er veldig merkelige

 

🤐🤐🤐🤐🤐

Anonymkode: 77f2f...134

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ at jeg har fordommer mot folk som er usynlig syke og kan ikke la være å tenke at de kun er late. 
 

Jeg er et dårlig menneske. 

Anonymkode: 77f2f...134

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som mener mennesker er mer verdt enn dyr. Vi er det største skadedyret på jorda. Vi ødelegger den med vår egoisme, utryddet flere dyrearter hver dag, dreper 56 milliarder husdyr for å få pølse, egg og bacon årlig, voldtar, dreper for moro skyld, brenner og hogger ned skog og bryr oss kun om oss selv og så kommer vi her og våger oss å si at vi er mest verdt av alt liv??  Nei, det er vi IKKE! 

Hunder er et drittdyr. Mennesker med hunder er mindre intelligente, sjefete og lukter ofte vondt. De lukter selvsagt ikke det selv. 

Anonymkode: 797ba...9e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hunder er et drittdyr. Mennesker med hunder er mindre intelligente, sjefete og lukter ofte vondt. De lukter selvsagt ikke det selv. 

Anonymkode: 797ba...9e6

Jeg mistenker at folk som har hunder ønsker underdanige skapninger de kan kommandere. Har mer sansen for kattefolk.

Anonymkode: 365ad...2e9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mistenker at folk som har hunder ønsker underdanige skapninger de kan kommandere. Har mer sansen for kattefolk.

Anonymkode: 365ad...2e9

:kari:

Anonymkode: 66b4b...6a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker at kvinner er veldi domme i forhold til menn

Anonymkode: 2f5ae...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 

Jeg tenker at det er veldig mange som ikke burde få barn, og da spesielt rikfolk og mennesker som reiser mye og har et høyt forbruk. 

Synes reprodusering av mennesker burde vært forbeholdt de som tar vare på planeten vår (fremtiden til våre barn) og at den største omsorgssvikten er å ødelegge jorda. 

Anonymkode: 1ae78...6db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

jeg tenker at kvinner er veldi domme i forhold til menn

Anonymkode: 2f5ae...0a4

Og jeg tenker at menn er veldig dumme i forhold til kvinner. Idioter, rett og slett. 

Anonymkode: 1ae78...6db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...