Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror ikke på diagnosen «ME». 

Anonymkode: d0a0c...75c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, pia mater skrev:

Ikke så enkelt på jakt det gitt 🤷‍♀️

Så du kan drepe ville dyr men ville dyr får ikke drepe hunden din? Skal naturen tilpasse seg deg da, hvorfor er du så viktig?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
1 time siden, pia mater skrev:

Hvem sa vi dreper elg? De aller, aller fleste gangene jeg har vært på jakt har det til og med vært uten våpen. Ingen vits å skyte tomt et område, har da ingen dyr å trene hunden på.

Ville ikke kalt det jakt akkurat, men ok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Candiru skrev:

Så du kan drepe ville dyr men ville dyr får ikke drepe hunden din? Skal naturen tilpasse seg deg da, hvorfor er du så viktig?

Som jeg sa lengre opp i tråden her, ikke alle som driver med jakt er skytegale mennesker. 

Men jeg har vokst opp med jakt og jakthunder og har et veldig normalisert forhold til dette. Jeg liker friheten med å kan slippe hunden løs i skogen, enten det er jakt eller på tur. Jeg syns også det er befriende å kunne la hunden stå utendørs (selvfølgelig i bånd/kjetting) mens jeg tar en snartur innomhus, uten å være redd for at det skjer noe. For ulven er faktisk svært nærgående i noen områder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på diagnosen «ME». 

Du tror ikke på en diagnose som av WHO er klassifisert som en alvorlig nevrologisk lidelse? Hallo?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pia mater skrev:

Som jeg sa lengre opp i tråden her, ikke alle som driver med jakt er skytegale mennesker. 

Men jeg har vokst opp med jakt og jakthunder og har et veldig normalisert forhold til dette. Jeg liker friheten med å kan slippe hunden løs i skogen, enten det er jakt eller på tur. Jeg syns også det er befriende å kunne la hunden stå utendørs (selvfølgelig i bånd/kjetting) mens jeg tar en snartur innomhus, uten å være redd for at det skjer noe. For ulven er faktisk svært nærgående i noen områder.

Den ser jeg, men jeg vil la ulven leve allikevel. Jeg er kanskje naiv, men jeg synes at naturen kan styre denslags selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Upopulær mening:

Jeg hater det når jeg hører barnløse folk si det er «slitne». NEI, du er ikke «sliten», du vet ikke hva det vil si å være sliten! Du er bare utrent, daff og vant til å kunne slappe av når det passer deg. 🙄

Anonymkode: 2103a...1f8

Før jeg fikk barn hatet jeg når folk med barn ikke kunne forstå at jeg uten barn også kunne være sliten. Nå har jeg barn. Har likevel aldri vært så sliten som sykepleier på natt på en meget travel avdeling for noen år tilbake som stadig var nedbemannet. Annen jobb og barn er ferie i forhold. 

Anonymkode: e9c8f...f48

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Gorilla skrev:

Du tror ikke på en diagnose som av WHO er klassifisert som en alvorlig nevrologisk lidelse? Hallo?

Nei det tror jeg ikke på. At noen kan lide av en eller annen form for fatigue kan jeg tro på, men «ME» over flere år, nei! De kaller jeg late. Det er ikke rart de ikke har energi, de ligger i senga hele dagen. Klager. Sånt får jeg også lite energi av. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Candiru skrev:

Den ser jeg, men jeg vil la ulven leve allikevel. Jeg er kanskje naiv, men jeg synes at naturen kan styre denslags selv.

Vi mennesker har allerede ødelagt mye av balansen i naturen, både med organisert jakt (feks på elg) og med kulturlandskap. Vi har ikke samme "behovet" for rovdyr som vi hadde før. Vi klarte oss uten ulv her til lands mens den var borte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jakt er egoistisk og idiotisk når man kan kjøpe kjøtt i butikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 100 % enig med de som skriver alt voldtekt ikke er det verste man kan oppleve. Og jeg er feminist (feminister har akkurat som andre folk ulike meninger om dette). Voldtekt er selvfølgelig galt å utføre og vondt for den som opplever det, men jeg mener at ved å lage en "sannhet" om at det er det verste en kvinne kan bli utsatt for, så bygger man samtidig oppunder forestillingen om at en kvinnes fremste verdi er hennes seksualitet. Det er jo på samme måte som når man mener at voldtekt av menn bare er gøy, for de er jo så glade i sex, ikke sant? Begge forestillingene bygger på gamle, utdaterte kjønnsrollemønster. Kvinner blir "ødelagte" av uønsket sex, mens for menn er det bare moro å ha så mye sex som mulig. 

Jeg er selvsagt imot voldtekt av begge kjønn. Det er disse vedtatte sannhetene jeg har problemer med. Det blir en selvoppfyllende profeti for kvinner, og gjør det vanskeligere for menn å få anerkjennelse for at de har blitt utsatte for overgrep.

Anonymkode: e64f5...4d7

Det varierer jo veldig fra person til person hva som er det verste man kan oppleve. Noen klarer seg godt etter voldtekt og lever et normalt liv. Andre ikke. Noen blir traumatisert for livet og lever på institusjon. Mens noen kommer seg ut av det vil andre sitte fast i hendelsen. Alle reaksjoner er normale. Hvordan man takler det vil nok avhenge mye av hva som har skjedd, hvem som utfører det, hvor gammel man er når det skjer, om man blir trodd/får støtte/hjelp i etterkant, om det er en enkelthendelse eller gjentatte hendelser, om det gir fysiske skader/gjøres på særlig ydmykende eller smertefulle måter, om man frykter for livet, om overgriperen blir fengslet eller ikke. Osv.

Det er så mange faktorer å ta i betraktning at det ikke går an å konkludere med at det er det verste eller ikke det verste en person kan oppleve. For noen kan det være det verste. For andre ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oxycodone skrev:

De som jobber ræva av seg uten utdannelse fortjener vel også mer penger. Men enig at de som ikke jobber 

Absolutt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2020 den 23.10):

Nei det tror jeg ikke på. At noen kan lide av en eller annen form for fatigue kan jeg tro på, men «ME» over flere år, nei! De kaller jeg late. Det er ikke rart de ikke har energi, de ligger i senga hele dagen. Klager. Sånt får jeg også lite energi av. 

Jaha? Så barn som får ME er bare late de også? Tror du små barn ønsker å ha det slik at de ikke orker noe? Visste du at til og med en baby på 8 mnd. har fått ME? 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hunder er et helvetes drittdyr

Jeg hadde redda katten min framfor deg, ungen din, mannen din, mora di osv. Jeg driter i deg og din familie. Jeg bryr meg om meg selv, katta mi, typen min og vennene mine. Dyr er like mye og mer verdt enn oss. Vi gjør ikke annet enn å ødelegge, voldta, skade og drepe. Og dette for moro skyld. Dur dreper ja, av instinkt og overlevelse, ikke for å legge skryte-bilder på facebook eller fordi «bacon er godt». Å si at mennesker er mer verdt enn dyr er ren og skjer idioti og er en mening folk har bare fordi vi er konstruert slik fra naturens side. 

Folk som er imot abort er idioter. Det er ikke alle meninger som skal respekteres og dette er en av de. 

Anonymkode: 7f62a...344

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er sykt glad for at jeg har tatt valget om å være barnløs. Det eneste man hører fra mødre er jo at det er en konkurranse om å være mest sliten og ingen andre enn de med barn har rett til å være sliten😅 

Synes forøvrig det er sykt mye klaging fra damer. Det er blitt det normale at det klages over hvor sliten man er, hvor fattig man er, hvor lite staten stiller opp med støtter i hue og ræva. Hva med å ta litt grep selv? 

Anonymkode: d5396...b97

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Kom på en til: de som ville ha reddet et dyr fremfor et menneske - spesielt et barn er ekstremt korte, muligens hjerneskadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge er det samme som Afrika og Asia. What is Scandinavian for real Absolutely nothing ?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Jeg mener jakt er egoistisk og idiotisk når man kan kjøpe kjøtt i butikken.

Hvordan tror du kjøttet havner i butikken egentlig? 

Anonymkode: 4675b...186

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan tror du kjøttet havner i butikken egentlig? 

Anonymkode: 4675b...186

Jeg tror ikke det drives kylling- eller kujakt i Norge, sånn egentlig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...