AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #1821 Del Skrevet 20. februar 2020 Har fordommer mot de som har førerhund. Mange av disse liker ikke hund engang. Hundene er også understimulerte og har mistet all livslyst Anonymkode: eb2f1...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 21. februar 2020 #1822 Del Skrevet 21. februar 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 16.2.2020 den 18.41): Får du ikke time hos psykolog med henvisning, så er du ikke psykisk syk nok. Får du avslag på avslag, så er du ikke syk nok. Og da er det faktisk bare å "skjerp seg". Min erfaring er at er du syk, så får du hjelp. Anonymkode: fa070...a40 Det er din erfaring, men ikke alle har lik erfaring. Har du tenkt på at det er noen steder hvor de har svært begrensede ressurser og dermed ikke har kapasitet til å ta inn pasienter til langvarig individuell behandling? Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1823 Del Skrevet 21. februar 2020 Folk som skriver «livets skole» under utdanning på facebook. Folk som legger til et tåpelig «mellomnavn» på facebook: Kari Supermamma Hansen. Kari Marihøne Hansen ol. Anonymkode: 1dbda...42d 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1824 Del Skrevet 21. februar 2020 er greit at folk tar selvmord, verden sliter uansett allerede med overpopulasjon. hvorfor skal folk som ikke vil være her være her da? Anonymkode: 25aac...be8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1825 Del Skrevet 21. februar 2020 + Folk som har "livets KNALLHARDE skole" som utdanning på face. + Folk som drar offerkortet. + Folk som har fordommer mot folk som stemmer FrP, kun fordi de stemmer FrP(er ikke FrP velger selv) + Folk som lar ungene bli overvektige, eller som er svært overvektige selv + Folk som skylder på tull for overvekt. Rart det ikke var overvekt før, selv om folk hadde de samme problemene(pcos f.eks). Anonymkode: 3add6...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1826 Del Skrevet 21. februar 2020 Vet selv det er tåpelig, men om noen er mørkhudet, og ikke en ungdom, så antar jeg at de ikke snakker norsk. Men som sagt, vet den er tåpelig, og er et fragment av rasisme som fortsatt henger igjen fra hvordan jeg ble oppdratt. Synes og selvmord burde vært sosialt akseptabelt, og tror faktisk vi hadde reddet et par stk om det var "lov" å ta den utveien. Folk føler seg ikke så desperate da. Jeg er selv i livet i dag fordi jeg vet at jeg kan jo alltids ta den løsningen om ting blir helt på trynet - så hvorfor ikke si fuck it og prøve å gjørde det jeg vil i livet, om det ikke går så kommer jeg ikke til å lide uansett. Anonymkode: 66169...a3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1827 Del Skrevet 21. februar 2020 10 hours ago, youcancallmejune said: Ganske spenstig å innrømme rett ut at du er rasist, synes jeg. Du skal i alle fall ha for ærligheten. Jeg er ikke rasist. Det er ganske vanlig å ikke like hvite folk. Det kan dere takke dere selv for. Anonymkode: 84db4...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1828 Del Skrevet 21. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke rasist. Det er ganske vanlig å ikke like hvite folk. Det kan dere takke dere selv for. Anonymkode: 84db4...f15 Jo, det er du. Anonymkode: 3add6...6f9 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1829 Del Skrevet 21. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jo, det er du. Anonymkode: 3add6...6f9 Si hva du vil. Jeg er ikke rasist fordi jeg ikke liker hvite eller norske folk. Anonymkode: 84db4...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1830 Del Skrevet 21. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si hva du vil. Jeg er ikke rasist fordi jeg ikke liker hvite eller norske folk. Anonymkode: 84db4...f15 Å ha fordommer mot folk på grunn av hudfarge, er selve definisjonen på rasisme. Anonymkode: 3add6...6f9 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1831 Del Skrevet 21. februar 2020 På 3.3.2019 den 18.02, AnonymBruker skrev: Jeg synes tjukke folk skal slutte å omfavne seg selv og heller gå inn for å slanke seg. Jeg forstår at noen har sykdommer, og det et greit, ikke misforstå. Men verste jeg vet er at man hele tiden skal hylle tjukke mennesker som kler av seg. Anonymkode: d57fe...531 Veldig enig. Jeg veier 80kg. Er jo litt overvektig. Men er på vei nedover. Selv om jeg kun har noen ekstra kg så har jeg plager. Feks gnisselår. Så bruker shorts under kjoler. Men finnes noen veldig overvektige som innimellom er i media og prater om overvekt. De hyller overvektige og bagatelliserer problemet jeg tviler sterkt på at de ikke har noen plager som overvektige. Kroppen må gnisse både her og der, svette i hudfolder, kjøpe klær i spesialbutikker. Vonde knær og hofter. Hovne føtter. Eller er alt rosenrødt? Anonymkode: 418aa...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 21. februar 2020 #1832 Del Skrevet 21. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke rasist. Det er ganske vanlig å ikke like hvite folk. Det kan dere takke dere selv for. Anonymkode: 84db4...f15 Joda, det er du hvis du mener det du sier. Rasisme utøves langt ifra bare av hvite mot fargede. Kopiert fra Store norske leksikon: Rasisme er i smal betydning oppfatninger, holdninger eller handlinger som deler mennesker inn i påståtte «raser» hvor noen hevdes å være mer verdifulle enn andre. I dag brukes begrepet rasisme også i vid betydning om flere former for etnisk diskriminering som ikke nødvendigvis bygger på forestillingen om «menneskeraser», men som også skjer på basis av andre kjennetegn som nasjonalitet, utseende, kultur eller religion. Når du snakker nedsettende om hvite mennesker på denne måten er det nettopp rasisme. Det spiller ingen rolle om mange er enige med deg, rasisme er det uansett. Du kan jo lese mer om rasisme her eller andre steder hvis du er interessert i å gjøre noe med holdningene dine: https://snl.no/rasisme 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1833 Del Skrevet 21. februar 2020 10 timer siden, Gorilla skrev: Det er din erfaring, men ikke alle har lik erfaring. Har du tenkt på at det er noen steder hvor de har svært begrensede ressurser og dermed ikke har kapasitet til å ta inn pasienter til langvarig individuell behandling? Jeg kjenner flere svært psykisk syke som ikke får plass på dps grunnet plassmangel, og som får avslag på avslag selv om Modum Bad (som er de fremste i landet på traumer) skriver svært tydelig at pasienten trenger psykologisk oppfølging. Men neida. Helsevesenet er ikke så bra som man skal ha det til overalt. Det er mange som skulle hatt hjelp men som ikke får hjelp. Det har vært kraftige kutt i penger innvilget til psykiatri og mange døgnposter er lagt ned. Konsekvensen er at mange ikke får hjelp. Ikke fordi de ikke er syke nok, men fordi systemet ikke har kapasitet pga psykiatrien er bygget ned og det er for få psykologer. Les igjen du. Og det er ikke bare hos DPS man kan få hjelp. Jeg snakker om avslag fra dps, kommunen og privat med henvendelse. Får du avslag på alt så er du ikke syk nok! Avslag pga plassmangel har ingenting med hvor syk du er. De kan ikke kaste ut noen med mildere sykdom enn deg, for å få plass til deg fordi du er ekstremt syk. Er det ikke plass så er det ikke plass, og det har ingenting med grad av sykdom å gjøre og det har jeg heller ikke sagt. Dps er en behandlingsmulighet og ikke den eneste. Selv om at mange tror det her på KG tydeligvis. 🙄 Anonymkode: a6bc8...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1834 Del Skrevet 21. februar 2020 Jeg har fordommer mot folk som får flere barn enn de klarer å følge opp! Virker som de gjør det fordi «jeg også trenger noe å få opp erksonhet/status rundt». Kvinner som reiser til Danmark og blir gravid i desperasjon fordi de ikke rakk å møte en mann som ville dele livet med dem mens de hadde noen år på deg. Så tikker den biologiske klokka, og Danmark og et barn som ikke vet hvor det er fra blir eneste alternativ. Overvektige og lubbene som maser om at deres kropper skal inkluderes! Tren og spis sunnere for faen! Evt aksepter at ikke alle kan være tynne og at man kan være fin selv om man er kraftig. Tynne jenter kritiseres for å skape kroppspress, tykke hylles for å være modige. Irriterer meg over at mange reklamer og bilder har blitt så kjedelige fordi jentene/modellene har blitt for realistiske. Det er kropper man ikke trenger å jobbe for. Likte bedre da ikke alle kunne passe inn over alt. Da ting var vanskelig å oppnå. Men i dagens hårsåre samfunn skal alt være for alle.... Anonymkode: 8786f...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1835 Del Skrevet 21. februar 2020 Min hemmelige fordom er om menn. Menn og evne til empati og det å skape omsorgsfulle samfunn. Jeg har en fordom om at menn ikke er stand til å skape empatiske samfunn på grunn sv biologi. Begrunnet i at de samfunn hvor det er få kvinner som har reell innflytelse og der opptil 100% av makta ligger hos menn så blir liksom samfunnet så hardt. «Klar deg selv» samfunn osv. i samfunn hvor vi kvinner er med å bestemme og kanskje også påvirker våre ektemenn, fedre, brødre, sønner osv, blir med en gang opptatt av sykepleie, barneomsorg, gamle og helse osv. Men er kanskje bare en fordom jeg har. Anonymkode: de17d...79d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1836 Del Skrevet 23. februar 2020 Jeg har fordommer mot foreldre som belønner barna hver gang de har oppført seg bra. I form av godteri, ny mobiltlf eller noe annet dyrt. Jeg har fordommer mot folk som oppfordrer andre til å kjøpe brukt, men selv kjøper bare nytt! Folk som tegner på seg brynene sine selv. Det er ofte feil farge (alt for mørk) og de har feil form og er for store. Tenker at dette er enkle mennesker som aldri tør gå ut døra før de har fått på seg de falske brynene. Som om de ble så utrolig mye finere. Pengedumme mennesker! Jeg fatter og begriper ikke hvordan det er mulig! Handler på tilbud som om det aldri kommer til å bli tilbud igjen. Ender med å kaste mye av det som ble handlet fordi det aldri ble brukt/spist. Klager på at økonomien ikke strekker. Jeg har store fordommer mot folk som kaster brukbare ting i stedet for å gi bort eller selge. «Bare jeg har det bra betyr ikke noe annet noe» Anonymkode: 8786f...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1837 Del Skrevet 23. februar 2020 Tesla bileiere og rørleggere er merkelige skapninger. Det virker som de ikke har noe vett igjen oppi hode. Ellers de som på død og liv SKAL ryggeparkere, selv om det er biler bak som ikke kommer forbi. Dette er litt av noen mennesker. De kan umulig ha det godt med seg selv. :S Anonymkode: 8557f...a22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1838 Del Skrevet 24. februar 2020 Norske lover rundt matservering er alt for strengt. Mattilsynet er i overkant nazi. Anonymkode: ec0c5...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #1839 Del Skrevet 24. februar 2020 Jeg både liker pelskåper og synes at det ikke er verre med pelskåpe enn å spise kjøtt. Det kan jeg vel si høyt, men går jeg med pelskåpe risikerer jeg å bli trakassert på gata og også at terrorister ødelegger pelskåpen min. Anonymkode: 28e9b...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #1840 Del Skrevet 25. februar 2020 Jeg liker janteloven. Jeg takler ikke selvskryt og folk som er opptatt av å selge seg selv. Anonymkode: afa80...bd0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå