Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, Maleficenta skrev:

Jeg har fordommer mot folk som slenger ut ordet hater akkurat som om det ikke er noen big deal.

Er avskyr bedre?

Anonymkode: 7633d...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fordommer mot; 

Kvinner som får barn før de er 28

Anonymkode: fb84c...e70

😮 28 til og med. Det er jo litt... spesielt?

Anonymkode: c2489...b04

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er avskyr bedre?

Anonymkode: 7633d...bd9

Nei. Det er alt for voldsomt. Er sykt å hate/avsky overvektige mennesker f.eks. de er ikke onde vesener fordi de er overvektige. Ja du kan ha firdommer mot de men å hate de er drøyt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker ikke folk som er veldig flinke i ting (hobby etc) utenom jobb og barn, og som legger ut det de har laget på insta. For jeg er ikke flink til slikt selv, har ikke overskudd heller.

Anonymkode: 0a676...743

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke folk som er veldig flinke i ting (hobby etc) utenom jobb og barn, og som legger ut det de har laget på insta. For jeg er ikke flink til slikt selv, har ikke overskudd heller.

Denne likte jeg. Jeg er nemlig ganske flink til mye innen hobby og kreativitet. 

Jeg har derimot fordommer mot folk som ikke tar seg tid og flid til å skape og være kreative. 

Sier man til seg selv at man kunne ønske man var mer kreativ, så er det kun det at man ikke gir seg selv muligheten som er problemet. 

Begynn å skape noe menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen

Jeg har også fordommer mot folk som kjøper teite ting som reklameres for på Facebook og lignende. 

Eksempel er disse tightsene som skal gjøre deg slank over tid! Hvem i alle dager bruker penger på noe slikt. 

Eller slankepiller eller mage belter som åpnenbart ikke virker. 

Jeg mister troen på menneskeheten når jeg ser hvor mange kommentarer slike innlegg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig mange fordommer.

Jeg tror de fleste journalister er sosialister. Jeg tror de er det av sosiale grunner, og ikke fordi de er så opptatt av moralfilosofi.

Jeg tror de fleste leger er flinke piker, det vil si, opportunister, opptatt av status, kalkulerende og beregnende. Gjør det som lønner seg.

Jeg tror de fleste høyreorienterte som skriver i kommentarfeltet har undergjennomsnittlig IQ.

Jeg tror mennesker som føler en spesiell dragning mot nasjonale effekter og forestillinger, i større grad er religiøse.

Jeg tror de fleste som jobber med programmering, er relativt moderne og logiske i huet, og at man er heldig om man finner slike damer som er attraktive nok til at man blir tent.

Jeg tror de fleste humaniora-lærere på videregående er konservative sosialister og moralister, med snever rettferdighetsforståelse, stort misjoneringsbehov, har gründa familie tidlig, og elsker å bruke storefri til å snakke om den.

Jeg tror venstrefolk stort sett kommer fra vestkanten i Oslo.

Jeg tror damer med store bryster og hofter liker 17 mai mest av alle, og at grunnen er at de synes de ser fine ut i bunad.

Jeg tror at folk forandrer politiske ståsteder med en gang de får barn. 

Jeg tror at de fleste som snakker om rettferdighet, gjør det for å manipulere andre mennesker, for å høste politiske, sosiale og økonomiske fordeler, samt demonstrere hvilken flokk man hører hjemme i.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, førstedamen skrev:

Denne likte jeg. Jeg er nemlig ganske flink til mye innen hobby og kreativitet. 

Jeg har derimot fordommer mot folk som ikke tar seg tid og flid til å skape og være kreative. 

Sier man til seg selv at man kunne ønske man var mer kreativ, så er det kun det at man ikke gir seg selv muligheten som er problemet. 

Begynn å skape noe menneske!

Har prøvd å strikke men det blir bare hullete. Det tar mye tid og blir ikke pent. Jeg glemmer når jeg skal ta rett/vrang og da blir det ikke et fint mønster. Decopage har jeg prøvd men gidder ikke bruke nok tid på feks kort til at det blir noe fint. Har kreative barn da, som både strikker, maler og lager ting, noe jeg oppfordrer dem til også. Liker å bake da. Er vel en form for kreativitet muligens.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 22.12, Nina1975 skrev:

Greit nok at Pepsi maxen er kalorifattig,  men tror den er med på å øke sult/sukkerbehovet. Og da er jo du like langt. 

Det finnes ingen som har kunnet dokumentere den påstanden, men jeg har også hørt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke feminist hvis du drikker kumelk. (Da støtter du voldtekt av kuer)

Anonymkode: b461f...bb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke feminist hvis du drikker kumelk. (Da støtter du voldtekt av kuer)

Anonymkode: b461f...bb0

Voldtekt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2018 at 4:58 AM, AnonymBruker said:

Jeg har fordommer mot; 

Kvinner som får barn før de er 28

Anonymkode: fb84c...e70

Hvorfor det? Det er jo den beste alderen. Det er da man har lettest for å bli gravid, da kroppen tåler en fødsel best og da man er på topp når det gjelder energi og overskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg ikke synes bunad er så veldig pent og at jeg synes de flesre blir seende større enn hva de er

At jeg ikke elsker jul og synes det er såå koselig 😊 Synes det bare er stress

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Har prøvd å strikke men det blir bare hullete. Det tar mye tid og blir ikke pent. Jeg glemmer når jeg skal ta rett/vrang og da blir det ikke et fint mønster. Decopage har jeg prøvd men gidder ikke bruke nok tid på feks kort til at det blir noe fint. Har kreative barn da, som både strikker, maler og lager ting, noe jeg oppfordrer dem til også. Liker å bake da. Er vel en form for kreativitet muligens.

Absolutt! Det kan til og med være mer kreativt enn å strikke en genser, i alle fall hvis du freestyler litt. Å strikke etter oppskrift er vel strengt tatt ikke å være kreativ? Da kopierer man jo bare noe andre har skapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hind skrev:

Absolutt! Det kan til og med være mer kreativt enn å strikke en genser, i alle fall hvis du freestyler litt. Å strikke etter oppskrift er vel strengt tatt ikke å være kreativ? Da kopierer man jo bare noe andre har skapt.

Men hallo. Skal man lære seg å strikke må man jo følge oppskrift om det ikke skal se ut som en treåring har strikket det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lily_88
On 3. august 2018 at 12:13 PM, Maleficenta said:

Det er syyyykt dyrt å kjøpe bolig. 

Det er sykt dyrt å ha en bolig! 8000 for en liten leilighet pluss strøm, mye billigere enn å betale lån+kommunale avgifter+strøm+nettleie+tv og internett+ vedlikehold...$$$$

leie er billiger...da kan man leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lily_88 skrev:

Det er sykt dyrt å ha en bolig! 8000 for en liten leilighet pluss strøm, mye billigere enn å betale lån+kommunale avgifter+strøm+nettleie+tv og internett+ vedlikehold...$$$$

leie er billiger...da kan man leve.

Ikke hvis man ikke har nok egenkapital. Da kommer man ikke engang inn i boligmarkedet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.8.2017 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er en fordom akkurat, men at feminister er så bitre og fulle av hat fordi de ikke kan få seg noen mann.

Anonymkode: 20ba1...0d3

Ser denne er gammel, men klarte ikke å la være å kommentere. Jeg er feminist og er absolutt ikke bitter og full av hat. Kan legge til at jeg skal gifte meg med en mann neste sommer :) 

Kan legge til en fordom: jeg hater når folk ikke vet hva feminisme er og tar alle under en kam. 

Anonymkode: 7296b...db1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...