Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Down's syndrom er egentlig bare et holdningsproblem.

Det er jo ikke det. Dette er jo folk som krever mer oppfølging i livet. De er ikke som andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Transkvinner er ikke kvinner, transmenn er ikke menn. Har null problemer med at folk ønsker å kle seg og oppføre seg annerledes enn normen for sitt kjønn, kjør på, men man blir ikke kvinne/mann av å føle seg som det. Mann/kvinne er en biologisk realitet, ikke en følelse. Synes det er sinnssykt at man nører oppunder forestillinger om at man er "født i feil kropp" hos barn og ungdom i lettpåvirkelig alder. Hva med å heller jobbe for å skape et samfunn med mindre fokus på kjønnsroller og mer rom for å være seg selv uavhengig av kjønn?

 

Anonymkode: f9002...c9a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser automatisk ned på folk som fikk under 4 i snitt på vgs, så fremt de ikke har lese- og skrivevansker eller alvorlige psykiske sykdommer. Å pugge til en prøve og å finne en studiemetode som funker for deg er ikke så forbanna vanskelig, spesielt etter 10-13års skolegang. 

Anonymkode: 14c14...639

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser automatisk ned på folk som fikk under 4 i snitt på vgs, så fremt de ikke har lese- og skrivevansker eller alvorlige psykiske sykdommer. Å pugge til en prøve og å finne en studiemetode som funker for deg er ikke så forbanna vanskelig, spesielt etter 10-13års skolegang. 

Anonymkode: 14c14...639

Men da må det også være en belønning i systemet. Det finnes ikke belønning i norsk skole. Bare håpløshet. 

Anonymkode: 04757...5dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på de som vagger rundt i lusefart-tempo.

‘Såååå treig er du, jajajajajajajajajajajajaja, skal lage plass til deg, jeg.........’

Men jeg synes det er litt rart at de tar så stor plass når de er så treige. Veldig rart. Men men kanskje de liker å se slikt på TV. ‘Hvem løper saktest?’ , ‘hvem kaster kortest?’ ‘Hvem lager den vondeste maten?’

‘Jippi jeg satset på X for han er supertreg, den tregeste i hele verden. Nå skal jeg vinne litt her. Flytt deg’

Anonymkode: 04757...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns de fleste mennesker er dødvekt i relasjoner spesielt kvinner.

Endret av NO haters please
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot:

- mennesker som prinsipielt er mot innvandring. De er som regel svært lite reflekterte.

- mennesker som tror at "psykisk syk" = dum/ubrukelig, som de trådene her inne "kunne du datet en psykisk syk?" Akkurat som psykisk syke ikke er like forskjellige som alle andre.  Igjen, lite reflektert.

- mennesker som latterliggjør uføre. De som er uføre av reelle årsaker og som må forholde seg til slike har min dypeste medfølelse. Nok en gang, lite reflektert.

- mennesker som ikke liker dyr. Stoler ikke på de.

- voksne mennesker uten førerkort.

- menn som ikke interesserer seg for fotball.

- voksne, friske mennesker som ikke gir bort setet sitt på trikken til eldre og gravide. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot voksne menn og damer på sparkesykkel.

Du kommer deg ikke sååå mye raskere fram, og det ser kjempeteit ut!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som spiser kjøtt bryr seg ikke om dyr lider.

Anonymkode: b461f...bb0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe glad i "gamle folk". Synes de er trege, dumme, irriterende og frekke. Vet at det egentlig ikke kan stemme, men kjeder meg fort i samtaler med folk på 70+.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri_H skrev:

Jeg har fordommer mot voksne menn og damer på sparkesykkel.

Du kommer deg ikke sååå mye raskere fram, og det ser kjempeteit ut!

Det har jeg aldri sett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot tvillinger og diabetikere. 

Anonymkode: 7a31b...94e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fordommer mot 

- folk som ikke evner å se at folk kan tro på Gud. Er religiøs selv, men det går da for svarte an å tenke i fugleperspektiv. Jeg skjønner at folk ikke tror på Gud, og jeg skjønner at folk tror på Gud. Men er det virkelig mulig å være så evneveik at man ikke fatter og begriper at folk har en tro? Prøv å tenk objektivt liksom. Metatenking, hørt om det?

- "fibromyalgi"

- folk som ikke ser løsninger på livet i teori. Tror at man er fortapt. Innse at du heller er lat, så får du respekten min. "Det finnes ingen jobber for en som meg" er bare tull. Si heller at du ikke gidder å jobbe. 

- Pepsi Max  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Har fordommer mot kvinner som får barn med muslimer, synest de er farlig naive.

Mennesker på over 30 som fremdeles leier bolig.

Folk som har vært arbeidsløse i årevis, som har "søkt alt av jobber, alltid"

Mannlige asylsøkere.

Religiøse mennesker. 

Folk som mener at de ikke blir tykk/avhengig av pepsi max (de er som regel tykke de som drikker mye.

Endret av Nina1975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Nina1975 skrev:

Har fordommer mot kvinner som får barn med muslimer, synest de er farlig naive.

Mennesker på over 30 som fremdeles leier bolig.

Folk som har vært arbeidsløse i årevis, som har "søkt alt av jobber, alltid"

Mannlige asylsøkere.

Religiøse mennesker. 

Folk som mener at de ikke blir tykk/avhengig av pepsi max (de er som regel tykke de som drikker mye.

Det er syyyykt dyrt å kjøpe bolig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

  Jeg er lei av å høre om Utøya...

Anonymkode: e0e58...c9b

Samme her.... 

 

Anonymkode: 0e7e9...95a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot 

Menn uten førekort

Menn med skjegg

Menn som ser på tegnefilmer

Menn som leser tegneserier

Menn som er single

Menn som er barnløse

Menn som jobber i lavtlønte yrker

Menn som leier 

Menn som tar lavere utdannelse

Anonymkode: e4245...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordomslista mi er lang:

Frp'ere, homofobe (du er ikke redd, du er bare dum), folk som sier ting som: ''det finnes bare to kjønn'' og ''homofile burde ikke få gifte seg og iallefall ikke oppdra barn'', folk som er ekstremt kresne i matveien og bare liker en grønnsak og spagetthi, folk som er åpne om at de ikke liker overvektige folk, folk som ikke har forsåelse på psykiske lidelser, folk som er veldig gjerrige, de som ikke kildesorterer, de som rakker ned på vegetarianere/veganere, kvinnehatere, hverdagsrasisme, rasisme, islamofober som bare hater muslimer fordi de liksom er terrorister (det er mye annet stygt å si om muslimer liksom, bruk feks at de omkjærer barn og tvinger damer til å gjøre ditt eller datt), folk sier de ikke liker å være rundt funksjonshemma mennesker, folk som synes metoo er bullshit, de som er sykt opptatt av utseende og klær, mobbere, folk som sløser penger, folk som ikke tørr snakke om sex, 40 og oppover åringer som ikke forstår hvordan 20-30 åringer sliter økonomisk på boligmarkedet, kinkshamere, ekstreme kverulanter, de som åpenbert ikke bryr seg om dyrevelferd, pelsbrukere, de som ikke skjønner vitsen med å spise grønnere for kloden, de som ikke bryr seg om miljø, de som rakker ned på mdg'ere, de som ikke respekterer at du ikke drikker på en fest, de som ruser seg med narkotika selvom det bare er hasj, de som ikke tar jobben sin seriøst.

oooog gidder ikke nevne mer her, selvom det garantert er mye mer.

Anonymkode: e9e59...355

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...