Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Under en uke??? Åhhh, tenkt, det er jammen ikke lenge til!!! Jeg og vil.... :wink:

Nå blir det jammen spennende å følge meg her inne ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk akkurat sms med Tetra nå, en kjempe stor gladnyhet om ei lita prinsesse som har kommet til verden:

"Vi fikk ei jente i dag kl 08.13, 3150g, 49 cm og 34,5 cm rundt hode. Alt bra med alle tre"

GRATULERER MED DEN LILLE PRINSESSA!!!

:babyjente::babyjente::babyjente::babyjente::babyjente:

:dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MASSE!!!! Sitter her med gåsehud jeg nå.... og noen tårer :hoppe: Håper alt står bra til med dere!!! SÅ utrolig gøy!!!! helledussen. Gleder meg masse til du kommer hjem så vi får høre!!!

Grattis, grattis, grattis!!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:babyjente: Gratulerer så mye med den skjønne lille prinsessa!! :babyjente:

og så mye mørkt hår som hun hadde da!!Skikkelig pappajente sånn sett ja! :)

Håper at alt står bra til med dere! Gleder meg til å høre din fødselsberetning Tetra!

Stor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange e hilsner og gratulasjoner, koslig og komme hjem og se :)

Da har altså jeg også blitt mamma, det er bare helt fantastisk, dagene flyr av gårde og lille jenta har allerede blitt 5 dager gammel ;)

Kan jo fortelle kort om fødselen:

9. februar dro jeg på poliklinikken på kontroll, legen sjekket da modning etc siden han mente jeg kunne settes i gang før termin. men, nei da... lite som var på gang der ja. men han ville sette meg i gang likevell, og det samme dagen...., var med skrekkblandet fryd jeg satte meg i bilen for å kjøre hjem å hente sambo på jobben og baggen som jeg hadde pakket i tilfelle.... (grunnen til igangsettingen var høyt BT og lave blodplater - trombocytter)

Fikk første kapselen onsdags ettermiddag - ingenting skjedde. Ble liggende på barsel.

10. februar om morgenen fikk jeg kapsel nr 2, ingenting skjedde. Etter 6 timer skulle ny kapsel vurderes, men da var kynnerne hyppigere, uten at jeg merket noe til det, så vi måtte bare vente. Rundt kl 21 den kvelden skjedde det - vannet gikk og vi var i gang...... Riene var ganske "snille" i starten, gikk litt rundt med prekestol, lå med varmeflasker og fikk massasje av sambo. Ting så ut til å ta tid så ved midnatt fikk jeg morfin for å få sove litt, men det klarte jeg ikke. Den tok de verste smerte toppene og jeg fikk slappet av godt mellom riene. Kl 5 fredag morgen sjekket JM åpningen - 4 cm og jeg var i aktiv fødsel, fikk da lov å prøve badekaret som jeg hadde ventet på, men det ble ikke som jeg hadde trodd, og ga meg på det etter tre kvarter, synes ikke det lindret noe. Heretter var lystgassen min trofaste venn. Godt å ha noe å konsentrere seg om. Riene tok godt, følte plutslig trykketrang, men trodde det bare var inbilning, sambo ringte på slarmen og JM kom. Ble overrasket da hun målte åpningen og fant ut at pressetrangen nok var reell. Kl 08.13 kom prinsessa ut, velskapt med ti fingre og ti tær, 3150g og 49cm lang.

Syns fødselen gikk kjempe greit, men var hardt mens det sto på. Men det er jo ikke så rart siden det gikk bare 3 timer fra 4 cm til hun var ute.....

Nå storkoser vi oss hjemme, ble en dag ekstra på sykehuset pga at tulla måtte i lys, hadde gulsott. Sliter litt med ammingen, men det kan ha en sammenheng med at hun var født nesten 2 uker for tidlig og fordi hun er slapp pga gulsotten. Håper det går seg til, har vært flinkere å ta puppen i dag så.... Er i hvertfall ikke mangel på melk ;) Skal på barselpoliklinikken på fredag for å ta vekt, bare for å forsikre oss om at hun får i seg nok mat, de virket litt skeptisk når vi reiste hjem siden hun spiste så lite, fikk en del tillegg på sykehuset, men vi ville hjem, var lei av å være på sykehuset.

Ble litt langt dette her, men...... Får oppdatere meg i anders dagbøker etter hvert, ting tar tid nå som en har et lite nurk i hus :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor koser oss med den nye tilværelsen :hjerte: I dag hadde jeg egentlig termin, men her sitter jeg med en skjønn liten prinsesse som allerede har rukket å bli 10 dager gammel..... :)

Fredag var vi på barselpoliklinikken for å veie henne, spiste så lite mens hun var på sykehuset. Kan godt si det var to spente foreldre som møtte opp. Men jammen har ikke tulla blitt flinkere til å ta til seg næring, og mamman kunne lette 10 kg og få opp selvtillitten når det gjelder ammingen. Hadde nå nesten komt opp i fødselsvekt i gjen så det var kjempe bra!!

Vært fulle hus her i helgen, sambos familie er her på vinterferie et par dager, og med tre barn som "sloss" om å holde kan det fort bli mye styr. Og i går kom min mor på besøk, så da sa vi at det var "hennes dag" fikk ha henne for seg selv siden det ikke er så ofte hun er her.

I dag skal vi ut å ta vår første ordentlige trilletur, her er sol fra blå himmel i dag. har testet vognen før, men det var bare på kjøpesenteret. Sambos søskenbarn på 5 år har gått å gledet seg til trilleturen, så får nok ta henne med i dag da ;)

Ellers har det skjedd mye i huset også mens jeg har vært borte, nærmer seg innflytting nå. Kjøkkenet har kommet på plass, trappen fra 1. til 2. etg er montert og gulvet i 2 etg er lagt. Er jo en del som står igjen, men det er småtteri, men som mange sier, det er ofte det som tar tid. Ser hvertfall en ende nå, godt å komme litt til ro her vi bor nå først, å bli skikkelig kjent med den lille.

Får gå å ta meg litt frokost nå, og se om hun har sovnet. Har kun vært våken en gang i natt så det er ikke så verst :) Pappan begynte på jobb igjen i dag også, skal bli spennende å se hvordan dagene går da, har jo delt på alt til nå, spesielt om natten. Han har sklidd rett inn i papparollen og takler den kjempefint, er bare så herlig å se hvordan de to storkoser seg sammen :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERE SÅ MYE!!!! Så spennende å høre om det hele. Det har enda ikke skjedd noe her, hadde bare noen dager uten data :wink:

Men jeg venter i spenning på tegn som sider at det skal begynne.

Er kjempe spent og gleder meg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tetra vennen!

Det var kjempe koselig å få hilse på lillle jenta di, og deg også såklart!! :-) Jenta di er ihvertfall kjempe skjønn!! :hjerter: Og så lita!!Kan fortsatt ikke helt forstå at Jonas har vært så liten!! :ler:

Nyyyt tiden , dagene vil gå kjempe fort!! :-)

Håper du får en kjempe fin onsdagskveld!!

Mange :klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke så mye KG tid for tiden, god jenta tar det meste av tiden.... Skikkelig kosejente :)

Stor koser oss hver dag!!

Tirsdag var vi en tur i byen, var å kikket på fliser til kjøkkenet, så ble det en liten kafe tur sammen med Susanna og Jonas - kjempe koslig. Jonas er jo bare kjempe kjønn :)

I går tok jeg en dagstur hjem til mamma, ble lille gull sin første reise. Stor koste os hele dagen, ute å trillet og greier i det fine været. Møtte også på Cilla og Ida :)

I til stue og kjøkken. er så heldig at svigermor har en veninne/nabo som jobber i gardin butikk, så her er det skikkelig service.... Søndag hadde hun med seg mange gardinprøver ned i leiligheten vår slik at vi kunne se, hun tipset og veiledet i hva som kunne være fint og ikke..... Hadde det bare væørt slik service betsadig..... Skal få henne til å sy noen av gardinene også, skal ha en liftgardin i samme som resten av gardinene, så det skal hun hvertfall få sy....

Lille gull har akkurat sovnet nå, svigers ville passe henne senere i dag så jeg skal få slappe av litt og kanskje gjøre litt her hjemme. Sambo har lange arbeidsdager for tiden så blir ikke så mye vi får tid til.

HA en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med den lille jenta! Høres ut som om dere koser dere masse. Ta vare på denne første tiden, for plutselig er de blitt så utrolig store..... Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen heffalompen :)

Her går dagene unna, lille jenta sover akkurat nå så da blir det litt tid for mamma på KG.

Må benytte meg nå, blir sikkert noen uker uten nett fremover siden vi skal begynne med flytting, mulig vi får komt oss inn til helgen :)

Har enda ikke bestemt oss helt for navn på lille gullet vårt, men det er nok rett t hjørnet før vi bestemmer oss nå ;) Synes det er et viktig valg å ta det med navn, så vil at det skal være skikkelig gjennomtenkt.....

I helgen har vi kost oss ute hos mamma, hun sttorkoser seg sammen med sitt første barnebarnn. Har jo vært så nydelig vær, så vi har fått gått lange turer. Men i dag ble det så klart snø igjen, så i dag får det bare være. Vi skal en tur til byen senere i dag, jeg, lillegull og svigermor. Skal se på gardinstenger, persienner etc til huset.

Hadde hjemme besøk av helsesøster på fredag, hun virket veldig koselig, så ser frem til å gå til henne fremover. Fikk time til 6 ukers kontrollen også, jenta er ikke mer enn 5 uker når vi skal dit, men måtte få det til å passe inn med påskeferien. Tenkte kanskje å ta en tur på helsestasjonen nå på onsdag bare for å veie henne, er bare onsdager det er åpent her så..... Skal bli spennende å se om hun får i seg nok mat. Styrer en del med ammingen, hun bruker utrolig lang tid, svelger mye luft, som plager henne en del. Sovner også fra puppen og våkner igjen etter et kvarter og blir kjempe sint fordi mamman har pakket bort godsakene..... blir litt travelt i lengden å dra frem puppen hele tiden..... men men.... vi koser oss jo glugg i hjel med den lille prinsessa, rart å tenke på at hun har begynt på sin tredje uke alt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite syteinnlegg på meg i dag.... :(

:evil: :evil: Her holdt jeg på å pakket kopper og kar i kasser, planen var å få vasket ned den nye leiligheten i morgen for så å flytte til helgen, men neida... her ringer husbyggerfirmaet i dag å sier at elektrikeren har gjort en stor tabbe. I stedet for å kjøre 220V i varmekablene i gang og på bad har de hatt 400V, så nå må hele gulvet i gang og på bad tas opp igjen, vet ikke helt hvordan de har tenkt å gjøre det, men flisen må hvertfall brytes opp å legges på nytt...... trappa må også tas ned..... Er det rart en blir lei av husbygging?? :evil: :evil:

Nå er det bare å hvie seg i bilen og finne navnet på fliser, fugemasse etc vi har brukt og sende en mail til de som bygger slik at de får handlet inn nytt og begynt på arbeidet..... Blir bare så innmari forbanna!! Håper bare de setter alle kluter til slik at dette skjer raskt, var jo så instilit på å flytte nå......

Ellers går det bra her i heimen, lille jenta ligger akkurat å sover nå, hun har vært mye våken i dag, men det er i grunn ikke så rart siden hun sov fra kl 24 i går og helt til kl 09 i dag!! Godt sove :hjerte: med andre ord :)

Vi har vært ute på en lang trilletur i dag, gikk bortom oldemor og tok henne og hunden til svigers med på turen, koslig :) Er bare så nydelig vær i dag, sol fra blå himmel.

I går var jeg og svigermor en tur i byen, kikket på persienner og diverse annet til huset, kjøpte en del stæsj til kjøkkenet etc.... Skal en tur til byen i morgen også, kjøpe litt lamper +++ Får trøste meg med shopping nå som innflyttingen ble utsatt

Det var dagens klage innlegg... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så irriterende :evil: Hadde blitt sååå sint, håper det ikke tar så altfor lang tid før dere blir ferdige da, men de må vel støpe opp igjen gulvet og det må vel gå en god stund før det kan flislegges der?

Jeg følger også meg på Nithas husbyggingsdagbok, og hun sitter også og banner sånn som deg.

Litt av et sovehjerte ja!

Ida var en raser til å sove, men når hun var på din babys alder, så våknet hun hver 3.time for mat, og vi synes hun var flink da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...