Gå til innhold

Bør Iran være neste på angrepslisten?

Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes du det høres fredelig ut i Iran nå ?

Synes du det er et lands fulle rett å støtte terrorister ?

Synes du det er et lands fulle rett til å steine kvinner som har hatt sex uten å være gift ?

Hva når terroren når vårt lille fredelige land ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snipeline

Jøssenavn og herremoses, hvor mange mulige 'Iraksituasjoner' kan vi forholde oss til? Verdenspolitet i regi av Bush bare venter på klarsignal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det høres fredelig ut i Iran nå ?

Synes du det er et lands fulle rett å støtte terrorister ?

Synes du det er et lands fulle rett til å steine kvinner som har hatt sex uten å være gift ?

Hva når terroren når vårt lille fredelige land ?

Hvem skal innvadere denne suverene staten? Hva skal man gjøre med staten etterpå? Skal vi kanskje okkupere den en 20-30 års tid? Eller tror du demokrati oppstår automagisk av seg selv etter at vi dreper noen slemminger? For alle iranere, iraker etc. har jo en hemmelig drøm om å leve som oss i vesten.

Skal vi innvadere andre land vi ikke liker? I usa dreper de mentalt syke. I usa er skjer det flere justismord blant svarte. Skal vi angripe usa? Usa har også støtte terrorister, eller de ble ikke kalt det på den tiden. Det er ikke terror hvis det rammer fienden.

Nei, jeg liker ikke dødsstraff, og det er ikke en straffemetode et moderne land verdig. Men skal vi angripe dem alle av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn
Man burde avsatt regjeringene både i Saudi Arabia og i Iran.

Det bør de, men det beste er om et land ordener opp i sitt eget anliggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør de, men det beste er om et land ordener opp i sitt eget anliggende.

Jepp. Demokrati oppstår som regel innenfra. Ikke så lett å påtvinge noen et fungerende demokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Har dere i det hele tatt fulgt med hvordan befolkningen ønsker demokrati så sterkt at de er villig til å risikere livet i demonstrasjoner. Det er en enorm motstand mot regimet ,men det er desverre vanskelig for befolkningen å styrte dem selv om de prøver.

Waco det er artig å anta ting er det ikke? Jeg har ikke vært i Iran ,men jeg har bodd noen uker hos en arabisk familie i Kairo,det blir vel det nærmeste.

Ivanka,du er ikke verdt hverken å lese eller svare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bliiiiir sååå opppgitt noen ganger..

Klart det...IRAN har det ikke br anå..derfor bør vi støtte Bush til å gå i krig..srepe mange millioner..(han har jo en unnskyldning..de er alle terrorister!fyy)

JAMENNN..Hvis Bush er den lille søte engelen..hvorfor i allverden sitter styrkene hans i Irak ENDA??Saddammm er jo GONE..for å finne en mannn BOMBET han hele landet! FRYKTELIG!!!!!!! Og FN???*SUKKK* *Opppgitt*

Samme gjelder Osama Bin Ladin..og hans hjemland.

En ting er for sikkert..disse terroristene har ingen religion..hvorfor?Hadde de hatt det, hadde de ikke drept sine egne i det minste..

For å ordne opp i et land, trenger man ikke drepe en hel befolkning..det er ikke snakk om uttrydning..men fred.

Og USA trenger jo ikke blande seg inn i alt...

Skjønte noen noe i det hele tattnå??Tror jeg har bakt alt inn i hverandre..men håper det kom frem et budskap??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere i det hele tatt fulgt med hvordan befolkningen ønsker demokrati så sterkt at de er villig til å risikere livet i demonstrasjoner. Det er en enorm motstand mot regimet ,men det er desverre vanskelig for befolkningen å styrte dem selv om de prøver.

Så du mener virkelig at "angrep" på hele befolkningen er den eneste utveien????Det er nettopp det du sier in your title..

Isåfall må noe gjøres i ISREAL og Sharon. Hvorfor glemmer vi Israel og de stakkars palestinerne som ble kastet /og som fortsatt blir drept i sitt eget land!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Jeg bliiiiir sååå opppgitt noen ganger..

Klart det...IRAN har det ikke br anå..derfor bør vi støtte Bush til å gå i krig..srepe mange millioner..(han har jo en unnskyldning..de er alle terrorister!fyy)

Ikke nødvendigvis Bush. Jeg synes Europa og Russland kunne gått sammen nå som Usa har tatt ansvar i Irak. Forresten vil jeg til opplysning si at drepe mange millioner vil det nok ikke bli,det er bare noen tusen som er drept i Irak.

JAMENNN..Hvis Bush er den lille søte engelen..hvorfor i allverden sitter styrkene hans i Irak ENDA??Saddammm er jo GONE..for å finne en mannn BOMBET han hele landet! FRYKTELIG!!!!!!! Og FN???*SUKKK* *Opppgitt*

Jo det skal jeg fortelle deg. Når man angriper et land som ikke har noen form for demokrati og styre etter krigen er over kan man ikke bare forlate landet,det kan føre til borgerkrig. Usa er ønsket av det nåværende styret og de kan faktisk kaste dem ut hvis de vil. Det ville selvsagt vært veldig dumt da man trenger Usa og de andre allierte til å bygge opp landet og gi sikkerhet.

Samme gjelder Osama Bin Ladin..og hans hjemland.

En ting er for sikkert..disse terroristene har ingen religion..hvorfor?Hadde de hatt det, hadde de ikke drept sine egne i det minste..

De har en religion og den religionen er islam. En religion er da ingen garanti mot å drepe hverandre,du vet kanskje om f.eks andre verdenskrig?

For å ordne opp i et land, trenger man ikke drepe en hel befolkning..det er ikke snakk om uttrydning..men fred.

Og USA trenger jo ikke blande seg inn i alt...

Hvem snakker om å drepe en hel befolkning? Det er snakk om å fjerne et ondt truende regime for å frigi befolkningen. Og jo Usa må blande seg så lenge Europa og andre rike land ignorerer disse landene og aktivt støtter de. Du vet Frankrike,Tyskland og Russland hadde store økonomiske interesser i Irak,derfor så sterk motstand.

Isåfall må noe gjøres i ISREAL og Sharon. Hvorfor glemmer vi Israel og de stakkars palestinerne som ble kastet /og som fortsatt blir drept i sitt eget land!?

Det er slettes ikke deres land. Hva het den siste statsministeren i palestina før Israel ble opprettet? Hvordan er deres historie?

Israelere blir drept i sitt eget land av ondskapfulle palestinere som fyller sine barn med hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Den utstøtte

Valhalla, det er nytteløst. Dette forum er nettets største Leikeståve for kjeisame kverulantar.

Det finnes andre fora hvor bidragsydere lærer og opplyser hverandre. Her er alle så opplyste om alt, spesielt om islam, at alle forsøk på input er unødvendig.

Det samme gjelder utenrikspolitikk og kristendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iran er faktisk et barbarisk diktatur. Kvinner som har sex uten å være gift, henrettes ved steining.

Henrettelsen foregår ved at kvinnen pakkes inn i hvitt tøy, så graves den nedre del av kroppen ned slik at bare overkroppen er over bakken, så kastes det steiner på henne til hun dør.

Hvis det er et forbilde for deg, Waco - så forteller det meg ganske mye om deg.

Er det ikke dere som alltid påstår at man alltid skal følge landets lover? Er det ikke barbarisk av saudiarabia eller yemen og henge mennesker? Eller amerikanere som kan velge mellom gass eller injeksjonssprøye? Fanger på dødscelle blir fratatt beltet i tilfelle de skulle finne på å ta livet av seg selv før henrettelsen. Er det god moral kanskje????

I malaysia og singapore og thailand og fillipinnene blir det dusenvis mennesker henrettet pga smugling av illegale planter. Menneskeskapte grenser adskiller landsbyer og i Quezon City ble en skolejente en gang skutt av narkotikapolitiet på vei til skolen fordi hun bar en busk av cannabis sativa.

Dessverre vokser hamp overalt på fillippinne, den er vanligere enn hestehov og brennesle til sammen i norge og er helt vanlig i et land bestående av regnskog hvor det er byer og noen veier som forbinder byene. Amerikansk påvirkning har faktisk forbudt en plante en lita skolejente trodde gud hadde skapt og var en del av det bioligiske mangfoldet.

Amerikanerne er litt uenig i dette og det finnes store arealer av vegetarområder og landsbyer som har blitt ubeboelige pga forurenset drikkevann sprøytet av amerikanske Apache-helikoptere som sprøyter plantegift for å ødelegge marihuanaplanter. Dessverre er cannabis sativa (hemp) verdens sterkeste plante og all annet vegitasjon inkludert den sterke bambusen ble ødelagt. Marihuanan overlevde.

Er ikke dette motbydelig kanskje?

Vel er steining av mennesker i Iran forferdelig, men russiske dødsceller hvor to fanger henger seg i samme bukse natten før henging er ikke akkurat så mye å skryte av for hvor store russiske nabovenn i nordøst.

Waco

Eller mener du f eks at utlendinger i norge skal bli fritatt norske lover fordi de anser de som "umoralske"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå svarte jeg deg fordi jeg mener at du forherliget Iran, Waco. Jeg gidder ikke svare for hver urett som begås i verden pga at jeg mener at Iran er et barbarisk land.

Og - jeg klarer å se en viss forskjell på jenter som blir steinet ihjel for å ha hatt sex uten å være gift og mordere som henrettes i USA (selvom jeg ikke forsvarer dødsstraff) - synes nesten synd på deg som ikke evner å se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarte jeg deg fordi jeg mener at du forherliget Iran, Waco. Jeg gidder ikke svare for hver urett som begås i verden pga at jeg mener at Iran er et barbarisk land.

Og - jeg klarer å se en viss forskjell på jenter som blir steinet ihjel for å ha hatt sex uten å være gift og mordere som henrettes i USA (selvom jeg ikke forsvarer dødsstraff) - synes nesten synd på deg som ikke evner å se det.

Hvor vanlig er denne steiningen av jenter som har sex? Selv har jeg startet en tråd om dette før, men da fant iallfall ikke jeg så mange flere slike hendelser. Det virker som om dette er noe som gjøres i lokale samfunn, og ikke er vanlig rettspraksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvor vanlig er denne steiningen av jenter som har sex?

Ut fra kildehenvisninger ser det ut til å være langt mindre utbredt enn skyting av abortleger i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra kildehenvisninger ser det ut til å være langt mindre utbredt enn skyting av abortleger i USA.

Hm, på tide å angripe usa? Iallfall få usa til å slutte med å drepe sine abortleger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...