Gå til innhold

Tisser du i dusjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

akkurat, jeg skjønner ikke de som påstår at det lukter urin av dusjen?

lukter det urin av do hver gang du bruker do også?

i motsettning til do, så rengjøres jo dusjen etter hver brukt.

Anonymous poster hash: 6f5ff...a4a

 

 

Det gjør det. Jeg urinerer ikke i dusjen, men har kjent lukten av urin når jeg har lånt dusj hos venner, og på hotell. Toalettet vil også lukte av urin (etc.) dersom du ikke vasker det regelmessig. 

Anonymous poster hash: 0628d...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, og jeg skrubber dusjgulvet hver gang jeg dusjer, selv om jeg ikke har tisset, og jeg vasker føttene en gang til før jeg avslutter dusjen. For meg blir det urenslig å ikke gjøre denne prosedyren med skrubbing av gulvet. Jeg vet at det er overdrevent. :)

Anonymous poster hash: ffcdf...504

 

 

Du ødelegger det underlaget som du skrubber hver eneste gang. I det minste reduserer du levetiden på underlaget ganske mye. 

Anonymous poster hash: 44963...037

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

er på ingen måte et troll. jeg vet av flere som lager 'tisse ballonger' i dusjen.

har tissa i dusjen hele livet, og jeg synes det er artig.

 

da jeg gikk på vgs så delte vi gymgarderobe med trinnet over oss, og i dusjen måtte man passe på for de kunne finne på å tisse på deg. det var ganske gøy, så jeg har tatt med meg den tradisjonen videre om jeg har med meg noen i dusjen.

Anonymous poster hash: 6f5ff...a4a

 

:blink:

 

Snur meg rundt og tusler sakte ut av denne tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det gjør det. Jeg urinerer ikke i dusjen, men har kjent lukten av urin når jeg har lånt dusj hos venner, og på hotell. Toalettet vil også lukte av urin (etc.) dersom du ikke vasker det regelmessig. 

Anonymous poster hash: 0628d...a7e

 

La oss tenke litt logisk her nå, ok.

 

En dusj bruker ca. 12 liter vann i minuttet om du har en vanlig dusj (ikke sparedusj).

 

Til sammenligning brukes 6 liter vann når du trekker ned i do.

 

Når jeg dusjer bruker jeg i alle fall tre ulike såper til ulike deler av kroppen, pluss at dusjen rengjøres etter bruk.

 

Do derimot rengjøres ved vask én dag i uka, bruker ikke såpe når man trekker ned, OG har mindre vann.

 

Om vi tenker fullstending logisk på dette, så skulle det lukte mer urin av doet ditt. Men jeg aldri i mitt liv før denne dagen hørt om folk som synes det lukter urin av do og dusj.

Anonymous poster hash: 6f5ff...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ofte slik at man må tisse når det kommer varmt vann på en. Mulig jeg bare har en følsom blære, men slik er det for meg.

 

Jeg skjønner dessuten ikke helt hvorfor jeg skal tisse på do rett før jeg skal i dusjen, og dra opp og bruke ekstra vann på det (samt ekstra toalettpapir) når jeg kan tisse og det uansett renner ned. Det er jo mer miljøvennlig. Jeg tar en kjapp dusj hver morgen, så om jeg ikke tisser i dusjen blir 365 ekstra spylinger i året. Et gjennomsnittlig toalett bruker 6 liter med vann. Da sparer jeg 2190 liter vann på å være såkalt ekkel og tisse i dusjen.

 

Synes det høres rart ut at så få tisser i dusjen som i denne tråden.



Anonymous poster hash: 7b97f...2f5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg blir litt nysgjerrig, dere som faktisk sier dere bæsjer i dusjen (!) , hvordan gjør dere dette sånn rent praktisk? Altså setter dere ned på huk? Eller står i dusjen og tar ut avføringen med hånda og stapper/banker det ned i sluket? Eller bruker tærne til å rense det vekk og trykke det ned? Altså ..hæ?
Er det noe behagelig å bæsje i dusj? Hvorfor foretrekkes det å gjøres i dusj? 

Ang. å tisse i dusjen synes jeg det er litt ekkelt, men ikke sånn at jeg reagerer så veldig på det. Jeg tisser som regel alltid på do, men det har hendt at jeg gjort det i dusjen fordi jeg ikke har klart å holde meg. 



Anonymous poster hash: 49757...90f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havnet i ulykke og hadde en del problemer med å gå på do ofte. Var lettere å bare tisse i dusjen når jeg uansett var der inne. Etter det har jeg gjort det noen ganger, men pleier jo å tisse på toalettet. 



Anonymous poster hash: 9aed3...e29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skylles ikke bare vekk. Selv om jeg skyller bort såperester på fliser og dusjdører etter hver gang jeg har dusja sitter det alltid igjen litt, så jeg må skrubbe med jevne mellomrom. Hvis alt bare kunne skylles vekk hadde man aldri trengt å vaske dusjen!

Personlig syns jeg det er rart å høre at så mange tisser i dusjen, ekkelt!

 

Når jeg googler det ser jeg at 75 % av oss tisser i dusjen. Beklager å si det, men dere som ikke gjør det er altså i mindretall. Jeg ser også at det skylles enkelt bort, så du trenger ikke bekymre deg over det. :)

Anonymous poster hash: 7b97f...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det gjør det. Jeg urinerer ikke i dusjen, men har kjent lukten av urin når jeg har lånt dusj hos venner, og på hotell. Toalettet vil også lukte av urin (etc.) dersom du ikke vasker det regelmessig. 

Anonymous poster hash: 0628d...a7e

 

Nei, det kan komme opp lukt av kloakk fra dusjen hvis ikke den sluken er helt bra. Det er den lukta du merker. 

Anonymous poster hash: 9aed3...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

akkurat, jeg skjønner ikke de som påstår at det lukter urin av dusjen?

lukter det urin av do hver gang du bruker do også?

i motsettning til do, så rengjøres jo dusjen etter hver brukt.

Anonymous poster hash: 6f5ff...a4a

 

Kommer vel også kanskje an på om man drikker mye væske iløpet av dagen eller ikke :)

Alle vet vel at om man er dehydrert så vil urinen bli mørkere og lukte mer, enn de som er hydrert og har "blank" urin..Normal urin verken smaker eller lukter så særlig mye, kan være syrlig eller litt stram, men det gir ikke fra seg "urin-lukt"f.eks. den type lukt når du går inn på toalettene til en nattklubb og eimen av urin slår mot deg..

Men så kan lukt og farge bli påvirket av mat man spiser, eller drikker, men også diverse sykdommer...

Så er man en normal frisk og hydrert person, så kan man gjerne pisse i dusjen så ofte man vil, uten å tenke på noe lukt... ^^

-Og nei, jeg tisser veldig sjeldent i dusjen, da jeg dusjer max 5-6min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg googler det ser jeg at 75 % av oss tisser i dusjen. Beklager å si det, men dere som ikke gjør det er altså i mindretall. Jeg ser også at det skylles enkelt bort, så du trenger ikke bekymre deg over det. :)

Anonymous poster hash: 7b97f...2f5

Jeg bekymrer meg ikke så veldig, hva andre gjør i sin egen dusj får i grunn være deres sak ;) Men jeg har bare ikke hørt om dette før, har aldri falt meg inn å tisse i dusjen.. Ble bare litt overraska :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel også kanskje an på om man drikker mye væske iløpet av dagen eller ikke :)

Alle vet vel at om man er dehydrert så vil urinen bli mørkere og lukte mer, enn de som er hydrert og har "blank" urin..Normal urin verken smaker eller lukter så særlig mye, kan være syrlig eller litt stram, men det gir ikke fra seg "urin-lukt"f.eks. den type lukt når du går inn på toalettene til en nattklubb og eimen av urin slår mot deg..

Men så kan lukt og farge bli påvirket av mat man spiser, eller drikker, men også diverse sykdommer...

Så er man en normal frisk og hydrert person, så kan man gjerne pisse i dusjen så ofte man vil, uten å tenke på noe lukt... ^^

-Og nei, jeg tisser veldig sjeldent i dusjen, da jeg dusjer max 5-6min :fnise:

viktig å dehydrere gjennom dagen ja. har som regel alltid blank urin.

 

:blink:

 

Snur meg rundt og tusler sakte ut av denne tråden...

at det går an å være så redd for tiss.

Anonymous poster hash: 6f5ff...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vireo

Så hissig og uraffinert du er! Jeg har også lest den andre tråden, og der var det ikke mange som skrev at de dusjet sjelden, men at de ikke dusjet hver dag, så litt rart at du blir så sjokket over "at mange dusjer så sjelden i den tråden."

Det er jo ganske logisk når du tenker på det, at mennesker som fort får vond kroppslukt, må dusje oftere, og som dermed ikke kan forstå at noen ikke dusjer hver dag, for "alle" får jo den samme lukten uten å ha dusjet én gang om dagen.

Og selvføgelig får folk som dusjer sjelden vond lukt, men hvis de bare ikke dusjer hver dag, så vil de ikke få vond lukt (hvis de da ikke får vond kroppslukt raskt - og da forstår jeg at en må dusje oftere).

Anonymous poster hash: 0628d...a7e

Ærlig talt du burde se å skjerpe deg og ikke illegge andre meninger uten videre! Klart jeg blir hissig når sånne patetiske mennesker som deg tar meninger fra løse luften. Jeg driter lang marsj i meningen din, dette er ingen diskusjon jeg gidder å ta når du ikke debatterer ordentlig engang og bare illegger meg mange meninger når jeg aldri har uttalt meg de engang!

Du er faktisk en utrolig sleip og dårlig debattant når du gjør sånt, at jeg ikke klarer ta deg seriøst.

Endret av Vireo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg gjør ikke det nei, men forstår ikke helt hvorfor folk reagerer med at andre gjør det. Det forsvinner ned i sluket og skylles vekk med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Nei, skulle du ha sett:

 

 

http://www.kjendis.no/2015/07/25/kjendis/gwyneth_paltrow/hollywood/goopcom/tissing/40299110/

 

:fnise:

Anonymous poster hash: 56d80...b14

 

 

 

«Når du sitter på huk for å tisse vil musklene automatisk stimuleres, i motsetning til når du sitter på toalettet»

 

Herregud. Går man på toalettet for å trene? 

Anonymous poster hash: 1f9fa...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Universe

Jeg gjør ikke det nei, men forstår ikke helt hvorfor folk reagerer med at andre gjør det. Det forsvinner ned i sluket og skylles vekk med en gang..

Det er likevel ekkelt når andre skal bruke dusjen også. Tenk hvis alle sto å pissa i dusjen? Voksne må klare å holde seg eller komme seg bort til dassen. Ikke oppføre seg som barnehageunger. Det er bare teit og ekkelt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg aldri kommer til å gjøre. Jeg har lånt dusjen til familiemedlemmer og venner og har da kjent lukten av urin når ejg skulle dusje og for meg er det alt annet enn hyggelig. 



Anonymous poster hash: 65a86...723
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...