Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Syns du ser flott ut jeg!

Herlighet å tida flyr da, 6 uker igjen. Hvor blir tida av liksom? Jula går jo så altfor fort! Julaften var et salig kaos av gaver her. Det blei litt for mye for 3-åringen, han blei overtrøtt, helt hyper og til slutt grinete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seks uker?? :hakeslepp: Du er jo virkelig snart i mål!

Føles litt nærmere termin og at det faktisk skal komme en baby når vi omsider bikka over til 2016, men håper jeg har litt mer tid enn seks uker, jeg er ikke klar :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ har du bare 6 uker igjen? :sjokk::bond: Tiden går så fort!! 

Veldig fin mage forresten :strix: Trodde jeg hadde skrevet det før. Gravidtåka har virkelig slått inn :ler: 

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. januar 2016 at 2.14, Poppsilopp skrev:

Godt nyttår Kakaoen :kose: Jeg tror det er guttemave du har :nigo: 

Takk :) Får bumpe opp den tippelista snart tenker jeg. Er veldig rart, for jeg pleier å så lett å se om det er gutte eller jentemage på andre, men klarer ikke se det på meg selv :klo: 

Den 4. januar 2016 at 8.51, lille_frosk skrev:

God mandagsmorgen kakaoen! Håper dagen i dag blir grei :) Tenk at det bare er seks uker igjen, herrejemini! Ikke så rart det er litt tungt nå da altså ... 

Ja er søren ikke lenge igjen. Og tungt ja. Bekkenet er helt dust for tiden. Tviler på at det blir noe bedre.. Men 6 uker er ikke så lenge igjen. Har jo visst at jeg er gravid siden slutten av juni tross alt. Hvor ble det av høsten? :P 

Den 4. januar 2016 at 9.37, Sjela skrev:

Godt nyttår! :strix: Og for en fin preggersmage! 

Her var også jula litt kjedelig. Med min familie er jeg vant med at man nærmest må krangle om å ha ordet, og det er veldig mye latter og prat rundt bordet :fnise: Hos svigers var det ganske stille og traust. Heldigvis var formen god da. Jeg må innrømme at jeg bare var glad for å ikke få en hel haug med masse ting jeg ikke har bruk for, men litt penger og noe vi ønsket oss fikk vi og det er jeg fornøyd med :) Julen 2016 blir det vel til at man bare ønsker seg babysaker :fnise: Men det er helt greit for min del :) 

Tusen takk :klemmer: 

Det er noe med svigersjul altså.. Men det viktigste er jo at nå er jula over :hoho: 

18 timer siden, ara skrev:

:klem::hjerte::P

Jeg skjønner deg ang julegaver altså!  Jeg fikk nesten bare ting jeg ønska meg, men stussa litt over hva barna fikk. F.eks et vennepar av oss spurte spesifikt hva ungene ønsker seg til jul. Jeg svarte tykke og/eller tynne ullsokker, for det trenger de virkelig. Men det endre med kjole til A og pysj til L. Jeg er takknemlig altså, for all del, men hvorfor spørre hvis du likevel har tenkt å kjøpe noe helt annet 😛 Kanskje de synes det var kjedelig å gi bort sokker...... 😅

 

Herregud. 6 uker igjen bare?! Åh som jeg gleder meg!! Hehehe. Skal bli såå spennende!!! ♡ 

Kun vår barnehage i hele Norge som ikke har hatt planleggingsdag i dag eller?! 😅 

 

Sånn er søstra mi også.. Kjøper noe annet enn hva jeg har sagt ungen trenger :P Hvorfor spør?
Er du flink til å bytte gaver da? Det er IKKE jeg :sjenert: 

Tror noen private bhger hadde åpent i går. Alt av det kommunale var stengt i hvertfall :) 

6 uker ja.. Lurer på når tiden er inne for at jeg skal få noia over dette :bond: 

18 timer siden, Susa skrev:

Syns du ser flott ut jeg!

Herlighet å tida flyr da, 6 uker igjen. Hvor blir tida av liksom? Jula går jo så altfor fort! Julaften var et salig kaos av gaver her. Det blei litt for mye for 3-åringen, han blei overtrøtt, helt hyper og til slutt grinete.

Tusen tak :)  Tiden flyr. Du har jo snart en 1. åring i hus. Kan tenke meg det var kaos ja. Tipper det er det vi får til neste år når vi skal være med min gale familie :hoho:
Er ikke lett for disse små gutta. Bikker veldig fort fra alt er greit til at ingenting er greit..

17 timer siden, Favole skrev:

Seks uker?? :hakeslepp: Du er jo virkelig snart i mål!

Føles litt nærmere termin og at det faktisk skal komme en baby når vi omsider bikka over til 2016, men håper jeg har litt mer tid enn seks uker, jeg er ikke klar :ler: 

Jeg vet :bond: OMFG.. Jeg er ikke helt klar jeg heller. Når vi fant alt av babygreier ble det mer reelt gitt. Mini maser om ikke babyen skal komme snart da ;) For han fikk liksom sin i går :hoho: 
Han har jo sagt at han også har baby i magen. Men i går sa han at nei, babyen hans var ikke i magen lenger. Den hadde kommet ut og lå i senga :hoho: 

17 timer siden, kaffemor skrev:

Ææææ har du bare 6 uker igjen? :sjokk::bond: Tiden går så fort!! 

Veldig fin mage forresten :strix: Trodde jeg hadde skrevet det før. Gravidtåka har virkelig slått inn :ler: 

Takk :) 6 uker er jo ingenting nå. Var mye værre når vi gikk og venta på å nå uke 12 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si unnskyld for fraværelse fra andre sine dagbøker. Jeg har ikke klart å henge med i det hele tatt i jula. HATER å sitte på kg med telefonen. Og hver gang jeg finner frem datan kommer jeg på hundre andre ting jeg også skulle sjekket :klo: 

Mini ble levert i bhgen i dag. Han var helt i hundre når han fikk vite at det var tid for bhgen igjen :) Løp inn der og han kledde av seg fortere enn noen gang før :P Innen jeg hadde fått av meg skoa og hengt dressen hans på plass hadde han fått av seg jakke, lue og bukse :P Er veldig gøy at han gleda seg sånn til å komme tilbake. Da kan jeg kose meg hjemme med gooood samvittighet :nigo: 

Nå sitter jeg og må levere permisjonskabalen.. Jeg har snakket med banken og ordnet slik at jeg denne gangen også kan få noe ulønnet permisjon. Veldig veldig greit. Venter bare på at mannen skal finne ut om han får 80 eller 100% lønn av jobben dersom jeg velger 80%. Så håper han har funnet ut av det i dag sånn at jeg får sendt inn papirene. Svangerskapspengene dekker jo bare i 5 uker til, så er vel på tide å få gjort det :P 

Snøen laver ned ute. Sånn fin puddersnø. Er kaldt som pokker og gigamagen min, som føles MYE større ut enn hva den er på det bildet som nå er 2 uker gammelt har gjort jakkevalget litt dårlig :P 
Senere i dag er det svømming igjen for mini. Denne gangen blir det nok til at mannen går i vannet og jeg er med på land og ser på :( Er virkelig ikke det jeg har lyst til, men det begynner å bli for tungt å gjøre det alene. Pluss at mini sparker meg i magen, noe jeg heller ikke liker så godt.

Ny kontroll i morgen. Skal få summet meg innom deres dagbøker også. I kveld forhåpentligvis. Fingrene mine trenger nok en liten pause fra strikkinga :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner akkurat hva du mener med å følge med på mobil! Ipaden min ble ødelagt i ca september, så da hadde jeg bare telefon i noen måneder. Ramlet av alt som heter dagbøker her inne, til og med min egen, så er ingen som orker å lese den lenger :Phar prøvd å ta det opp igjen nå, for det er greit å ha til senere! Fikk ny ipad med tastatur til jul, annen verden å følge med nå, ja :)

Permisjonssøknad er stress.. Håper du finner lett ut av det, og at det går i orden som dere ønsker! Ikke lenge igjen nå.. Hadde du fått dato, eller er det ca 6 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, FrøkenStrøken skrev:

Skjønner akkurat hva du mener med å følge med på mobil! Ipaden min ble ødelagt i ca september, så da hadde jeg bare telefon i noen måneder. Ramlet av alt som heter dagbøker her inne, til og med min egen, så er ingen som orker å lese den lenger :Phar prøvd å ta det opp igjen nå, for det er greit å ha til senere! Fikk ny ipad med tastatur til jul, annen verden å følge med nå, ja :)

Permisjonssøknad er stress.. Håper du finner lett ut av det, og at det går i orden som dere ønsker! Ikke lenge igjen nå.. Hadde du fått dato, eller er det ca 6 uker?

For noe pes.. Min ipad er blitt okkupert av en viss 3 åring som kaller den MIN ipad :ler: 

Jeg skal prøve meg på søknad nå. Fant ut av det med mannen. Jeg vil gjerne ha 80% dekning denne gangen, og han trodde jobben hans betalte ut 100% uansett hva jeg har. Men det gjør de ikke. Noe som er helt normalt. Så da blir det å søke 100% og sette opp et regnestykke over hvor mye penger som må overføres til sparekonto hver mnd for å dekke de siste ukene.

Må også regne ut hvor mye vi har i utgifter hver måned. Er et par år siden sist jeg gjorde det, så er lurt å ta en ny runde. Ting er ikke så endret, men har fått mindre å betale på huslånet i måneden i det minste :) 
Greit å få den søknaden ut av verden. Hørt mange si det er så mye enklere å søke på nett i forhold til papirform. Så satser på det :nigo: 

Og ja.. jeg er dårlig på å følge med i din dagbok. I hvertfall å kommentere :P Men får jo med meg det som trengs via andre kanaler :P 

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenker jeg, føler meg oppdatert på hva som skjer her. Er innom og leser alt du skriver, men ofte har jeg allerede kommentert det andre steder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, FrøkenStrøken skrev:

Det samme tenker jeg, føler meg oppdatert på hva som skjer her. Er innom og leser alt du skriver, men ofte har jeg allerede kommentert det andre steder :fnise:

Da var søknaden sendt inn. Gikk superfort jo. MYE lettere på nettet :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom du deg noen gang inn til kontroll i dag? Vi burde ha vært flinkere til å time disse kontrollene våre, så mye som vi begge er på sykehuset ... Og hva skjer egentlig med at de har verdens minste venterom? Når det er fire gravide damer med tilhørende menn der er det ganske fullt altså! Så herlig at lille trives så godt i barnehagen! Det gjør det jo så vanvittig mye enklere å levere de fra seg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, BeKind skrev:

Herregud du er jo snart i mål :strix: 

Åh for en fiiin gravid mage :nigo: Du ser strålende ut! 

Tusen takk du :);) 

4 timer siden, lille_frosk skrev:

Kom du deg noen gang inn til kontroll i dag? Vi burde ha vært flinkere til å time disse kontrollene våre, så mye som vi begge er på sykehuset ... Og hva skjer egentlig med at de har verdens minste venterom? Når det er fire gravide damer med tilhørende menn der er det ganske fullt altså! Så herlig at lille trives så godt i barnehagen! Det gjør det jo så vanvittig mye enklere å levere de fra seg ...

Jeg vet.. Det venterommet er håpløst. Da jeg var gravid sist var venterommet litt lenger nede i gangen og til høyre, og det var 3 ganger så stort. Slapp å sitte oppå hverandre :P 

Mini elsker bhgen ja.. Det er så gull verdt. Damene der nede er gull verdt. Ser bare gleden og kjærligheten de gir de små og kjærligheten de små gi tilbake til de :rodmer: Man får virkelig følelsen av at de elsker jobben sin :) 

____

Kom meg på kontroll i dag ja. Etterhvert. Kontrollen var så som så. Jeg var inne hos en ny dialege. En mann som hadde pleiling på dia, men var veldig fersk med gravide :P Men det gikk greit for min del. Kan se for meg at folk som er mer ferske med sv.dia ikke blir så fornøyde.
Når jeg skulle inn til gyn var det for søren ikke samme gyn som vanlig.:jolie:Kjente at jeg ble veldig skuffa. Man danner seg jo litt relasjoner når man har vært inne hos samme dama flere ganger. Lettere å snakke med de enn meg ei fremmed. Ho tok ul, men jeg synes ho var veldig rask i forhold til ho andre. Sjekke blodgjennomstrømningen i navlesnora. Men ikke noe med morkaka. Knøttet vokser bra, så har ingen grunn for å misstenke noe. Men ho andre gyn er så nøye med å sjekke blodgjennomstrømninga dit også. Jaja.. Håper det er ho faste som jeg får se neste gang.

Knøttet koser seg i hodeleie, og jeg håper virkelig at h*n holder seg der videre :opplyser:  Veksten var fin og lik som sist med 10% over gjennomsnittet. Noe som er veldig vanlig og lille følger kurven sin. Veier ca 2000 gr nå :) Det var en stooor lettelse å høre. Uten spes grunn så er jeg nokså nervøs hver gang for at knøttet skal ha hatt en skikkelig veksthopp.

Har ny kontroll hos jm om 2 uker og ny ul om 4 uker.. Og det er de siste to kontrollene jeg skal ha. Etterpå er det fødetid :bond: Fikk dato i dag :lur: Jeg spurte etter den og sa at ho andre gyn hadde sagt at jeg skulle få det i dag. Så da hørte hun på meg og ringte opp til føden og booka dag :nigo: 

Sååå.. 16 februar braker det løs :bond: Bare 5 uker og 6 dager igjen :hoho: Så NÅ må jeg virkelig begynne å gjøre ting klart her hjemme :ler: 

Sulten nå.. Så kveldsmat :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus, jeg blir stressa bare av tanken :bond: Er glad jeg ikke vet nøyaktig når det hele skal skje egentlig. Snart er du tobarnsmama, Kakaoen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nestingen er i gang :bond: Jeg har de siste dagene ryddet i skuffer og skap på kjøkkenet og funnet ting som skal hives ut av hus. Ting som ikke brukes vil jeg rett og slett ikke ha der lenger. Og jeg må helst gjøre det når mannen ikke ser på. For han er oppvokst med svigermor som ikke kasten noenting. Ikke en dritt kaster ho.. Så i det huset er det overfylt med ting. Slikt vil jeg ikke ha det!! Og noen deler ved kjøkkenet vårt har irritert meg LENGE. Nå er det nok :P

Jeg har sittet og sett på om jeg skal omøblere stua også. Eller at mannen skal gjøre det og jeg peke og kommandere :hoho: Har i mange år ønsket meg en ny skjenk. Har nå en stor ikea hemnes kommode i stua. Den er mest fylt med rot :plystre: Vil ha en ordentlig skjenk som jeg også kan ha glass og servise i. Men så er jeg så gjerrig at jeg nekter å bruke flere tusen på en slik. Jeg fant derfor denne på jysk og synes den var veldig fin. Og en grei pris. Liker møbler som er billige, for da kan jeg bytte de ut uten dårlig samvittighet :lur: 

Så tenkte å dra med mann og barn ut i morgen og kjøpe den på jysk. Da kan jeg også få kjøpt nye madrasser til vugga og bedsidecriben. Kjøper en billig en på jysk og skjærer den til slik at den passer :) 

Har også begynt å vaske litt babystæsj. Sengetøy, gulpekluter og små diverse har fått seg en runde i maskinen. Og mer skal det bli :P  Jeg tenker at jeg vil være litt tidligere klar denne gangen sånn at jeg bare kan sløve siste uka før knøttet skal komme :nigo: 

 

Har et lite dilemma da.. Mannen MÅ på kurs rett etter fødselen. Han skulle egentlig vært i begynnelsen av februar, men da skal han til Stavanger på konsert. Biletter han kjøpte før jeg ble gravid.. Så han får da bare reise. Men han har da kun en mulighet til for å være med på kurset og det er 21-22 februar. Kan han ikke det så tvinges han til å måtte kjøre til nordnorge for å ta kurset. For sjefen sa han MÅTTE ta det i vinter og han må ha med seg bilen sin :(
Jeg sa til han at det er VELDIG riski å skulle på kurs så raskt etter fødselen. Han er veldig avhengig av at jeg da føder nokså raskt etter igangsetting og at både baby og meg er friske etterpå og kan dra hjem relativt fort. 
Vi satser jo på det, så får vi ta konsekvensen dersom det ikke går. Mannen sa at går det ikke så går det jo bare ikke. Han kan ikke dra fra meg med to barn dersom jeg f.eks har tatt ks.
Men.. dersom det går bra da.. Alene hjemme med en 3 åring og en nyfødt på under en uke?? Mannen sa at han kunne jo ordne noe hjelp til meg. Men jeg vil virkelig IKKE ha svigers her i så mange timer. Med en nyfødt, amming som ikke er helt innarbeidet og en 3 åring som kanskje begynner å bli sjalu :klo: 
Så tenker jeg at jeg kanskje bare skal suck it up og klare meg på egenhånd. Hvor vanskelig kan det være å komme oss opp om morran og komme oss avgårde i bhgen med mini for å så dra hjem igjen og sløve??
Dette er snakk om en søndag til mandags kveld.. Og søndagen tenkte jeg at jeg kunne høre med mamma og pappa om de kunne komme og være her til mini har sovna. Jeg burde vel klare meg på ettermiddagen med to unger? :klo:
Eller har jeg for høye forventninger til meg selv??
Jeg er litt sånn at jeg vil ikke være den som ikke klarer å være alene med begge ungene mine. Er noen som er slik, og jeg er for sta for det :P 

Og å ha med en sååå nyfødt baby i bhgen ved levering og henting? Er jo en bakterieplass og jeg har litt noia når babyen er såååå fersk. Men på den andre siden så er jeg jo skråsikker på at jeg kommer til å klø i fingrene etter å vise frem babyen til ALLE :fnise: 

Hva tenker dere andre?? Spes dere med barn fra før av :lur:  Men kom med synspunkter!!
(jeg er jo seff på jakt etter en bekreftelse på det jeg selv vil :hoho: , men kjør på :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt mamma tvert og booket tjenestene hennes :ler: inkl overnatting. Så kan hun enten passe minstemini eller kjøre J i barnehagen på morgenen, alt etter som. Jeg er ingen supermamma og har ingen ambisjoner om å være det fra og med første uka som tobarnsmor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Favole skrev:

Jeg hadde ringt mamma tvert og booket tjenestene hennes :ler: inkl overnatting. Så kan hun enten passe minstemini eller kjøre J i barnehagen på morgenen, alt etter som. Jeg er ingen supermamma og har ingen ambisjoner om å være det fra og med første uka som tobarnsmor. 

Ja glemte å si det.. Men mine foreldre jobber, så de kan ikke ta han over natta eller være her over natta :( De bor en times tid unna :(  Da må det være svigers. Og det orker jeg virkelig ikke. Kan ikke si jeg gleder meg. Er litt irritert for at han skal på konsert den første datoen han egentlig skulle vært på kurs :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi for et dilemma. Skjønner godt at det ikke frister å være alene med to små så tidlig etter fødsel. Synes sjefen til mannen din er passe firkantet :( 

Skjenken var fin! Gøy med noe nytt og ikke minst få ryddet vekk alt som ikke blir brukt. Har hatt en sånn runde nå under flyttingen, men det er mye som gjenstår. Jeg prøver å ikke bli altfor tilknyttet til ting. Klarte å fylle to søppelsekker med klær. Noe brukt bare fåtalls ganger. Deilig å få ryddet :) Mannen her også har problemer med å kvitte seg med ting. Særlig da "sine" ting :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er noen andre som kan stille opp for å hjelpe til hadde jeg nok vurdert kraftig å be mannen om å droppe konserten. Nyfødt og alt som det innebærer kombinert med mann som er bortreist.. Hm, nei. Synes egentlig mannen burde se den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte nok mannen droppa konsert.  Min mann droppa kurs som alle andre på jobben var på fordi det var første dag etter 2ukene hans, jeg hadde ikke hatt sjans alene følte jeg da. Heldigvis skjønte han det selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Favole skrev:

Hvis det ikke er noen andre som kan stille opp for å hjelpe til hadde jeg nok vurdert kraftig å be mannen om å droppe konserten. Nyfødt og alt som det innebærer kombinert med mann som er bortreist.. Hm, nei. Synes egentlig mannen burde se den selv.

Enig! Særlig fordi konsekvensen av at han eventuelt ikke kan dra på dette kurset er at han må kjøre til Nord Norge - da går det jo fryktelig mye tid. Nei, jeg tror nok han måtte ha droppet konserten og dratt på kurset da heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...