Poppsilopp Skrevet 30. august 2015 #301 Del Skrevet 30. august 2015 Så trist å lese at du ikke har det bra! Hva er grunnen til at du ikke kan sykemeldes? Håper det ordner seg på en eller annen måte Kakaoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 31. august 2015 #302 Del Skrevet 31. august 2015 Skjønner det er tøft og fortvilende at du er låst ifht sykemelding når du egentlig føler du trenger det, og jeg skulle ønske det var noe jeg kunne skrive eller gjøre for at det skal bli bedre. Håper hvertfall at denne uken blir bedre enn forrige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
my82 Skrevet 31. august 2015 #303 Del Skrevet 31. august 2015 Huff, håper det går seg til for deg. Ikke noe greit å ha det sånn! Jeg var veldig nervøs forrige svangerskap (litt bedre denne gangen), så jeg kjøpte meg en angelsound doppler til 245 kr, og det var en god investering. Tar en kjapp lytterunde når jeg blir nervøs, og føler meg mye bedre etterpå. Kanskje det kunne vært noe for deg og? 😊 Veldig nyttig i den tida før man begynner å kjenne ordentlige spark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 31. august 2015 Forfatter #304 Del Skrevet 31. august 2015 Håper du finner en løsning som funker for deg og dere! Håper det kan ordne seg med jobb på et vis som fungerer bra for deg! Så trist å lese at du ikke har det bra! Hva er grunnen til at du ikke kan sykemeldes? Håper det ordner seg på en eller annen måte Kakaoen Grunnen er rett og slett at jeg var sykemeldt delvis fra september i fjor til og meg juni i år. For å opparbeide meg rett på et nytt år sykemelding så må jeg da jobbe i 6 mnd først. Noe jeg ikke rekker. Så jeg har igjen ca 10 uker sykemelding av dette året her. Snakket med nav i juli og ho anbefalte meg å friskmeldes og å spare resten av sykemeldingen til "the bitter end" Desverre er dette mye tyngre enn jeg hadde sett for meg. Om jeg sykemeldes nå kan jeg søke aap frem til permisjon, men da får jeg bare 2/3 av lønna eller noe. Det har vi ikke råd til Håper jeg får tid til å ringe nav denne uken og høre med de. Samt snakke med legen til fredag om saken. Skjønner det er tøft og fortvilende at du er låst ifht sykemelding når du egentlig føler du trenger det, og jeg skulle ønske det var noe jeg kunne skrive eller gjøre for at det skal bli bedre. Håper hvertfall at denne uken blir bedre enn forrige Takk for det Jeg vet jo ikke helt selv hva jeg skal si til meg selv Huff, håper det går seg til for deg. Ikke noe greit å ha det sånn! Jeg var veldig nervøs forrige svangerskap (litt bedre denne gangen), så jeg kjøpte meg en angelsound doppler til 245 kr, og det var en god investering. Tar en kjapp lytterunde når jeg blir nervøs, og føler meg mye bedre etterpå. Kanskje det kunne vært noe for deg og? Veldig nyttig i den tida før man begynner å kjenne ordentlige spark. Jeg har vurdert doppler.. Men er så usikker på om jeg egentlig vil det. Mange som ikke anbefaler det. Og redd det kaaan gjøre meg mer paranoid Usikker jeg gitt Jeg har jo pint meg i 10 uker nå.. Så jeg klarer vel ca 2-4 til til jeg kjenner mer liv?? Men er definitivt inne på tanken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 31. august 2015 Forfatter #305 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg tror jeg kjente liv i dag.. Sånn ordentlig Har styra rundt med litt ærend i den ene "fritimen" jeg fikk. Måtte på apoteket bla. og hente ut insulin Så når jeg kom meg tilbake til jobb og fikk roet meg ned så synes jeg at jeg kjente et tydelig lite dunk mot blæra. Litt sånn at jeg hoppet til Det var bare det ene så jeg tror ikke det kan ha vært gasskraftverket Håper det kommer flere snart.. Sååå utålmodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 31. august 2015 #306 Del Skrevet 31. august 2015 (endret) Håper det ordner seg, gjør som regel det for snille jenter... Men den regelen til Nav er ganske teit. Det spiller liksom ingen rolle om det er 10 eller 100% sykemelding du har. Kan godt være at du kjente liv, så stas! Jeg kjente rundt uke 14 i andre svangerskap, hadde aldri ventet å kjenne noe så tidlig. Endret 31. august 2015 av Susa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 31. august 2015 #307 Del Skrevet 31. august 2015 Og så må du skaffe deg ticker, så jeg kan følge med på hvor langt du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 31. august 2015 Forfatter #308 Del Skrevet 31. august 2015 Håper det ordner seg, gjør som regel det for snille jenter... Men den regelen til Nav er ganske teit. Det spiller liksom ingen rolle om det er 10 eller 100% sykemelding du har. Kan godt være at du kjente liv, så stas! Jeg kjente rundt uke 14 i andre svangerskap, hadde aldri ventet å kjenne noe så tidlig. Og så må du skaffe deg ticker, så jeg kan følge med på hvor langt du er! Nav er kjempeteit Ja jeg håper det var livstegn altså. Sitter her og kjenner etter nå også, men middagen driver og kverner på nedi der så er jammen ikke lett å skille A fra B Jeg har jo ticker.. Må være datan din som er teit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 31. august 2015 #309 Del Skrevet 31. august 2015 Da skjønner jeg. Så fryktelig slitsomt Håper virkelig det letter seg litt for deg Så koselig med livstegn fra reka Jeg har kjent litt romstering de siste dagene, og det er så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 1. september 2015 Forfatter #310 Del Skrevet 1. september 2015 14 uker Er det virkelig 4 uker siden jeg jublet for å endelig være tosifferet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 1. september 2015 #311 Del Skrevet 1. september 2015 Gratulerer med 14 uker, og så koselig med spark! Det er nok Ræga du kjenner Så leit at du føler det sånn med jobben din. Sikkert lurt med en prat med lege og NAV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 1. september 2015 #312 Del Skrevet 1. september 2015 Ææh, så gøy med livstegn fra Ræga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 1. september 2015 #313 Del Skrevet 1. september 2015 14 uker!!! Også så gøy med liv fra Ræga ❤❤ Jeg kjente liv i uke 13-14 med A jeg også. Det er jo så artig. Sender deg en stor klem og håper at ting blir litt enklere ang jobb og sånn. Virkelig ikke noe hyggelig når ting blir såpass tungt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BeKind Skrevet 1. september 2015 #314 Del Skrevet 1. september 2015 Håper det blir ei grei løsning for jobben din kakaoen Skal ikke være sånn at man gruer seg til å dra på jobb Og for lille ræga som spreller der inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 1. september 2015 #315 Del Skrevet 1. september 2015 Nå fikk jeg ikke lest "syteinnlegget", men jeg vil bare gi deg en skikkelig klem! Det er en stivbeint lov denne folketrygdloven, og mange av oss som jobber i NAV skulle veldig, veldig gjerne hatt mulighet til å bruke litt mer skjønn i disse sakene enn det vi kan ... Synes det er lurt å ta en dialog med lege og NAV, og husk at arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge så langt det lar seg gjøre. Jeg er litt usikker på dette (sitter hjemme og har ikke tilgang på systemene), men sjekk også om det er mulig å søke om svangerskapspenger selv om du ikke har rett på sykepenger. Dersom ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge og dette går utover helse hos barnet også, kan du ha rett på svangerskapspenger - og da bruker du ikke av sykepengeretten. Det er i alle fall verdt å sjekke ut, for det er en innmari lei knipe du er i, og det er ikke noe greit at du må presse deg såpass at du smeller rett i veggen. Søte kakaoen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 2. september 2015 #316 Del Skrevet 2. september 2015 Så herlig å kjenne liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 2. september 2015 Forfatter #317 Del Skrevet 2. september 2015 Og DER var jeg offisielt en insulinkrevende gravid kvinne Later som jeg danser av glede.. Er egentlig ikke så surt altså, det går faktisk overraskende greit. Sykepleieren skrøyt av målingene mine og var overrasket over hvor flink jeg var til å tenke insulin. Jeg har jo gjort det før, og er ikke redd for å gi meg selv litt høyere dose om jeg tror det trengs. Får jeg for mye kan jeg bare belønne meg selv med en sjokoladebit Over på noe annet enn bare syting.. Mini er så søt for tiden. Han synes det er såååå gøy å se på at mamma må stikke seg i fingeren og måle blodsukker. Med en gang vi står opp om morgen sier han: Mamma stikke finger! Og når vi kommer hjem fra jobb/bhge: Mamma stikke finger Så sitter han ved siden av meg og ser på. Og han synes det er så gøy å få trykke på utløserknappen til nåla. Og når den fyrer av sier jeg auuuuu, og han ler. Er en naturlig ting vi alle har at man må le når folk slår seg Jeg har ikke lært han det. Så sier han: Se mamma, du blod.. Kjempenysgjerrig Etter jeg har målt så legger jeg nål og målesticks i en stor colaflaske. Samler alt opp der. Og det er han sin jobb å få putte det oppi. Det er visst kjempegøy Er litt greit at han skal få se at slike ting ikke er farlig. Og at blod ikke er så farlig. Er spent på hvordan han synes det er når mamma må sette insulin i låret i morgen Jeg har fått to typer insulin. En som er langtidsvirkende, som skal tas om kvelden og om morgenen. Og en som er hurtigvirkende som jeg skal ta dersom jeg skal spise noe jeg vet vil sende verdiene for høyt. Med unntak av frokost så er verdiene mine fine så lenge jeg spiser sundt. Men det er jammen meg ikke alltid jeg orker å lage middag etter en lang dag på jobb og med mini. Da er det jo kjekt å kunne lage en ferdigpizza uten at det går utover baby i magen Sykehuset er noen surrekopper da. Jeg skulle fått ny time hos lege og UL om 2 uker. Det sa dialegen min for 2 uker siden. Og har sykehuset klart å sette det opp? Nope.. Så diasykepleieren skulle purre på de. Spørs om jeg faktisk får UL om to uker da. Sløvinger.. Men de hadde klart å holde av time i desember da Litt lenge til kanskje? Så en tulling har enten blanda 4 uker med 4 mnd.. Eller september og desember Sånn kan det gå.. Snart natta her. Er trøtt og opplagt på samme tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 2. september 2015 #318 Del Skrevet 2. september 2015 Søte mini da! Men det er jo så fint at han får se at det ikke er farlig For et surr fra sykehuset, får håpe de ordner opp i det kjapt. Det er ikke vekstestimering du er satt opp til i desember da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BeKind Skrevet 2. september 2015 #319 Del Skrevet 2. september 2015 Åh, smelter av å høre om mini Litt gøy å lese, for jeg husker godt hvor moro og interessant jeg som lita syntes det var å stikke pappa i fingeren for målingen Han brukte å fortelle meg hvor fantastisk godt det var at han hadde en del mage og lårflesk å ta tak i når han satte insulin der, for hvis ikke ville jo sprøyta gått rett inn i til beina .. Ikke si det da, for jeg tenkte mange skrekkscenarioer om sprøyter oppgjennom skoleåra som stakk meg inn i beina fordi jeg var slank Jeg tror barn har godt av å få se / lære om hvordan ting fungerer når mamma eller pappa for eksempel har diabetes også Jeg kunne mye mer om diabetes og insulin enn de andre i klassen på barneskola liksom Men herregud som legene tuller med å sette opp timer! Håper du får ultralyd innen få uker nå. Er så kjipt med forskyvninger og tullogtøys når man har fått en dato og gleder seg til det.. Tenk hvor mye ræka har vokst til neste UL da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 4. september 2015 #320 Del Skrevet 4. september 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå