Gå til innhold

Kakaobønna den 2.

Kakaoen

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke gravid men når jeg leste pizzabakern så begynte magen min å skriiiike :hoho:

Jeg hater også å komme for sent. Fæl følelse :P Kos deg i kveld Kakaoen ❤

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi.. la merke til at babyen på tickeren min egentlig ikke ligner en reke lenger. Men tror Ræga forblir Ræga en stund til :fnise:

Supersliten nå. Vært ute med gode kollegaer i dag. Har egentlig veldig lyst til å fortelle de om graviditeten, men jeg fikk det bare ikke til. Jeg føler meg virkelig ikke 100% sikker på at dette blir noe av :( Men samtidig har jeg en god magefølelse..

Det er jo faktisk ingen rasjonell følelse for at det skal gå galt :opplyser: Men frykten sitter så dypt!!

Har heldigvis korte dager i morgen og fredag, så da er det snart bare 4 dager igjen å vente. Er så utålmodig når jeg tenker på det at jeg får fysisk vondt. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vente kan være ganske nådeløst, altså :nikker: Men plutselig er dagen her :)

Sender deg en klem, jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vente kan være ganske nådeløst, altså :nikker: Men plutselig er dagen her :)

Sender deg en klem, jeg :klemmer:

JA.. Skikkelig dårlig gjort det altså :fnise:

___

I dag er jeg tidlig hjemme. Mini har vekket meg så mange ganger i natt. Lagt mellom oss og kastet seg rundt. Til slutt var jeg så våken at jeg snudde meg mot han og sa med min strenge mammastemme:

NÅ ligger du stille og sover ellers så ryker du rett inn i sengen din igjen :opplyser:

Vips så lå han helt stille og sovnet.. Og hadde mannen prøvd å få han til å ligge i ro mange ganger før? Jepp.. Den ungen hører nesten ikke på faren sin en plass. Superirriterende at jeg alltid er den strenge..

Jeg er litt slik at et plass går grensen, og jeg gidder ikke slikt tull. Så da får han enten innrette seg eller trasse. Trassingen hans gir null oppmerksomhet fra meg.

En god dose hormoner gjør ikke saken mye enklere for å si det sånn :fnise:

Jeg fikk i dag et par avbestillinger og en syk kunde. Så etter et par ord med sjefen ba ho meg bare gå hjem og sove. :danse: Noe som trengtes..

Vi hadde personalmøte i går og ho sa ho bare ventet på at jeg skulle annonsere graviditeten. Men ikke jeg nei :hoho: Skal holde de på pinebenken en uke til :fnise:

Lurer på hvordan de reagerer. For jeg føler jeg har vært dritflink med å skjule dette. Men nå er det supervanskelig å gå og holde magen inne lenger.

Så neste uke blir det gravidbukser og hele pakka.. Jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg er jo overvektig og føler jeg ser ut som jeg er 6 mnd på vei. Uten en skikkelig form på magen da. Men men.. Komfort først sier vi :opplyser:

Om folk spør om jeg er gravid og kommenterer at jeg er stor så sier jeg bare at det er fordi jeg er så feit. Da får de sikkert bakoversveis og skal prøve å unskylde seg :hoho:

Nå har jeg sovet i 2 timer, så lurer på om jeg skal prøve å smårydde litt her hjemme. MÅ vaske klær. Men jeg blir så sykt sliten av å bære kurven med klær opp og ned trappa mellom vaskerommet og stua :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke første gang jeg merker at vi to er litt like. Styrer jo med L og soving vi også og mannen prøver og prøver også mister jeg tålmodigheten og setter opp sure trynet, da blir det stille gitt :hoho:

Samme gjelder ellers også. Særlig L er fæl til å bare overhøre faren sin fullstendig men når jeg gir en beskjed så føler jeg meg skikkelig nazi til tider for han lystrer på første kommando :fnise:

Så utrolig deilig at du kunne reise hjem og hvile deg litt skikkelig!! :hjerte:

Blir såå gøy når du får fortalt baby nyheten slik at du bare kan slappe av og valse rundt i digge gravidklær! Har du spart på masse etter V eller kjøpt nytt nå? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig deilig med kort dag da :hjerte: Noe av det beste når man er gravid er bare å få inn litt ekstra sovetid, føles som man er en helt ny person etterpå! Kan tenke meg det er ekstra herlig når det blir litt avbrutte netter med minien din. Syns du er god som klarer å sette grenser og ta strenge-tonen. Jeg blir nok den som gjør det her også, mannen er ganske "mild" av seg og kommer helt sikkert til å være "good-cop", så får bare ta i mot rollen som "bad-cop" med en gang :fnise:

Jeg sa også til alle som spurte om jeg var gravid at "nei, er dessverre bare blitt skikkelig feit på midten". Folk får HELT angst av det, er så utrolig morsomt å se reaksjonen da!!! :ler:  Så anbefales på det sterkeste! Bare ikke la dem være for lenge på pinebenken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa også til alle som spurte om jeg var gravid at "nei, er dessverre bare blitt skikkelig feit på midten". Folk får HELT angst av det, er så utrolig morsomt å se reaksjonen da!!! :ler:  Så anbefales på det sterkeste! Bare ikke la dem være for lenge på pinebenken!

DET skal jammen jeg gjøre også! Sånt bare elsker jeg! :hoho: :hoho: 

Kakaoen, kommer du til å være åpen om det etter tidlig UL eller vil du vente enda lenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke første gang jeg merker at vi to er litt like. Styrer jo med L og soving vi også og mannen prøver og prøver også mister jeg tålmodigheten og setter opp sure trynet, da blir det stille gitt :hoho:

Samme gjelder ellers også. Særlig L er fæl til å bare overhøre faren sin fullstendig men når jeg gir en beskjed så føler jeg meg skikkelig nazi til tider for han lystrer på første kommando :fnise:

Så utrolig deilig at du kunne reise hjem og hvile deg litt skikkelig!! :hjerte:

Blir såå gøy når du får fortalt baby nyheten slik at du bare kan slappe av og valse rundt i digge gravidklær! Har du spart på masse etter V eller kjøpt nytt nå?

Hehe.. Morsomt at vi er så like. Neste sommer MÅ vi møtes. Det hadde vært kult :nigo: Mannen vil til hunderfossen sier han :lur:

Er du vokst opp med en streng mamma i forhold til pappan? Det er jeg. Så tydeligvis jeg tar etter ho ja :fnise:

Jeg har spart på alle gravidklærene mine etter Mini. Så det blir jo som å gå på shopping å skulle gå på loftet og finne de frem. Jeg skal opp der til mandag etter ul og hente de. 

Lurer på hvor lenge jeg klarer å vente med å hente ned nyfødt tøyet :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig med kort dag da :hjerte: Noe av det beste når man er gravid er bare å få inn litt ekstra sovetid, føles som man er en helt ny person etterpå! Kan tenke meg det er ekstra herlig når det blir litt avbrutte netter med minien din. Syns du er god som klarer å sette grenser og ta strenge-tonen. Jeg blir nok den som gjør det her også, mannen er ganske "mild" av seg og kommer helt sikkert til å være "good-cop", så får bare ta i mot rollen som "bad-cop" med en gang :fnise:

Bad cop er en god beskrivelse ja :fnise: Heldigvis så er ungen like glad i meg som faren sin selv om jeg er strengere. Så det er ingen farlig rolle å være bad cop :)

Haha.. gleder meg til å dra den ja :fnise: Husker jeg tenkte på det sist også, men torde ikke si det :fnise:

DET skal jammen jeg gjøre også! Sånt bare elsker jeg! :hoho: :hoho:

Kakaoen, kommer du til å være åpen om det etter tidlig UL eller vil du vente enda lenger? 

Jeg kommer til å være åpen om det etter UL. Får jeg se en sprell levende baby til mandag så er det jo en veldig stor sjanse for at babyen blir der til fødselen :)

Kommer til å si det til kollegaene mine først, svigers på lørdagen og mine foreldre på søndagen. Så får søster vite det etter foreldrene mine. Ho er litt sladrehank, så da blir ho sistemann utt :fnise:

Kommer ikke til å skrive noe på fb enda. Vet ikke helt når jeg kommer til å gjøre det. Kanskje heller etter OUL. Sist delte jeg det ikke på fb før jeg var i uke 28 :nigo: Stolt av meg selv :fnise:

Når tenker du å offentligjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad cop er en god beskrivelse ja :fnise: Heldigvis så er ungen like glad i meg som faren sin selv om jeg er strengere. Så det er ingen farlig rolle å være bad cop :)

Haha.. gleder meg til å dra den ja :fnise: Husker jeg tenkte på det sist også, men torde ikke si det :fnise:

Jeg kommer til å være åpen om det etter UL. Får jeg se en sprell levende baby til mandag så er det jo en veldig stor sjanse for at babyen blir der til fødselen :)

Kommer til å si det til kollegaene mine først, svigers på lørdagen og mine foreldre på søndagen. Så får søster vite det etter foreldrene mine. Ho er litt sladrehank, så da blir ho sistemann utt :fnise:

Kommer ikke til å skrive noe på fb enda. Vet ikke helt når jeg kommer til å gjøre det. Kanskje heller etter OUL. Sist delte jeg det ikke på fb før jeg var i uke 28 :nigo: Stolt av meg selv :fnise:

Når tenker du å offentligjøre det?

Høres ut som en god plan! Jeg har litt dårlig samvittighet, for her er det mange som vet det allerede, men ikke noen foreldre eller familie. Endel har forstått det på grunn av endrede vaner hos meg, og det er grunnet diverse omorganiseringer, mange som har måttet få vite det på jobb. Men jeg vil så gjerne fortelle det til foreldrene mine "live", og de bor på hver sin kant av Norge (og ingen på min kant). Så her blir det tidlig UL 10.09, jeg reiser til mamma 11. og forteller henne det da, forteller det til foreldrene til mannen omtrent samtidig, og så skal jeg til pappa to uker etterpå og fortelle han det da. Det er jo litt dritt at så mange vet de før de, men jeg håper bare alle klarer å holde seg sånn at de likevel får det først fra meg! Sånn ellers bor vi i en liten bygd meg mye spekulering, så det sparer oss for endel mas om vi bare offentliggjør det på face etterhvert også ... Vet ikke helt når - men det blir vel en gang etter alle foreldrene har fått vite det. 

Ups, der puttet du på meg en tier gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for graviditet! Har falt helt ut av KG jeg, men tror jammen jeg må inn hit igjen og følge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for graviditet! Har falt helt ut av KG jeg, men tror jammen jeg må inn hit igjen og følge :)

Hey Cookie :danse: Long time no se :nigo: Det er her det skjer vettu. Typisk at det skjer ting når man detter helt ut. Jeg var veldig fraværende i hele vår jeg også. Var godt med en pause, men sååå koselig å komme tilbake.

Hvordan går det med deg? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var ungen lagt og ho mor er alene hjemme. Mannen er på fest med jobb, så da ble det enda en alenekveld for meg.

Nå er det ENDELIG helg igjen. Og nå kan jeg for alvor begynne å telle ned til UL. Bare 3 dager igjen :bond:

I dag har jeg hatt min nest siste time hos terapauten min :( Har bare en time til så skal tullingen slutte og jeg må gå videre hos en ny  :glare:  Er det lov å være litt ekstra lei seg for det fordi han er så veldig fin å se på?? :sjenert::plystre:

Han har hjulpet meg veldig mye, så er nok derfor jeg føler meg litt ekstra knyttet til han. Æsj asså  :bond:

Han skal stadig utfordre tankegangen min og pushe meg ut av komfortsonen.. De siste gangene har vi kommet inn på graviditeten, MA jeg hadde i fjor, frykten for at det skal gå galt igjen, og min negative holdning til slikt. Jeg er en person som lett frykter det værste og heller blir positivt overrasket. Noe som gir meg mye unødig bekymring til tider.

Så jeg vurderer nå å høre på han :fnise: Og gjøre noe jeg egentlig ikke ville. Nemmelig å fortelle om graviditeten til mine foreldre før UL  :hakeslepp:  Har allerede invitert mamma og pappa hit til søndag..

Har ikke snakket med mannen om dette, men han er vel med på det. Om det faktisk går dårlig på UL til mandag tror jeg jeg må kunne fortelle det til mamma uansett. Nå har jeg jo kommet så langt på vei at det vil gjøre ekstremt vondt om dette ikke går veien :( (fy ffff så redd jeg blir innimellom :( )

Så tenker jeg å heller dele det med mine søsken etter UL og svigers neste helg. Jeg klarer ikke dele personlige ting med svigermor, så om jeg skulle miste nå hadde de kun fått vite det om mannen ville fortelle det. Han sa ingenting til dem i fjor.. De er en familie som ikke deler ting, sånn er det bare  :murvegg:

Pluss at jeg tror ikke jeg orker å gå i flere timer på søndag og skulle trekke inn magen. Jeg klarer nesten ikke holde den inne lenger. Jeg ser ut som jeg er 6-7 mnd på vei. Livmora bare dytter alt av flesk utover sånn at jeg ser om som en blåhval med joggesko :hoho:

La helgen flyyyy avgårde for en gang skyld :P Vurderer å våge meg litt ut på shopping i morgen. Er meldt skikkelig drittvær, så det spørs om ikke vi må tidlig påan for å ikke bli most av gale shoppingfolk på senteret. Lindex har 3 for 2 på barneklær imorgen. Jeg har såååå lyst til å gå bananas til mini og ræga :bond: En midlertidig lykkerus å kunne bruke penger  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er søt da,he he, blåhval med joggesko :) Men skjønner hva du mener, jeg er også feit...så i går når jeg skulle på tidlig ul, var jeg livredd for at han skulle tro jeg kom for 3D ul, og ikke tidlig :/ Heldigvis gjorde han ikke det :) Men jeg er ærlighet talt litt bekymra for om det i det hele tatt er plass til at ungen skal vokse....og hvordan i alle dager skal man se ut til slutt, når magen er så stor allerede??? 😯 huff!

Alt så forresten bra ut på min ul, så en liten sprellende baby ❤ Det går sikkert like bra når du skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er søt da,he he, blåhval med joggesko :) Men skjønner hva du mener, jeg er også feit...så i går når jeg skulle på tidlig ul, var jeg livredd for at han skulle tro jeg kom for 3D ul, og ikke tidlig :/ Heldigvis gjorde han ikke det :) Men jeg er ærlighet talt litt bekymra for om det i det hele tatt er plass til at ungen skal vokse....og hvordan i alle dager skal man se ut til slutt, når magen er så stor allerede??? huff!

Alt så forresten bra ut på min ul, så en liten sprellende baby ❤ Det går sikkert like bra når du skal :)

Så bra at alt så bra ut :strix: For en lettelse.

Når jeg var gravid med mini så trodde jeg at jeg ALDRI kom til å få noen gravidmage. Men den kom til slutt. Nå derimot føler jeg meg slik jeg følte med da jeg var 20 uker sist  :sjokkert:

Livmora dytter jo bare flesket utover og man blir en blåhval :ler: Sist gikk jeg nesten ikke opp i vekt heller, så jeg mista faktisk en del fett på magen. Er veldig gira på en gjentakelse av det denne gangen også :fnise:

Hvor langt er du på vei nå? Du må få deg ticker så kan vi følge med :lur:

Fikk du utvendig UL? Jeg ser for meg at gyn sier: Nei.. du er så feit at her må vi stikke ul pinnen oppi dåsa for å se noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 12+2 i dag, etter mine beregninger og 12+6 etter ul. Vet ikke helt hvilken jeg skal "velge".

Du slipper sikkert å høre fet, gikk fint med utvendig selv med polstring på magen 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kakaoen! Legger igjen et spor her så jeg kan følge boka di :) Eks-sørlandsfrøken her (eller er det kanskje en gang sørlandsfrøken, alltid sørlandsfrøken? Jeg har i alle fall flyttet bort fra det blide sørland!), som akkurat har fått ei lita snelle.

Gratulerer så mye med ny graviditet :) Jeg snikleste litt i den forrige boka di, og krysser fingrene for at alt ser bra ut på tidlig UL i neste uke! Jeg var på tidlig UL uke 11+0, og da fikk jeg både innvendig og utvendig ettersom legen sa de så litt forskjellige ting på de to. Jeg har ikke noe magefett å snakke om, men pinnen skulle inn likevel  :fnise: Noen detaljer var visstnok enklere å se på innvendig, så for å foreta en skikkelig grundig undersøkelse ville han helst gjøre begge deler.  Så du kan jo være forberedt på det kan være legen vil gjøre begge deler så det ikke kommer som en ubehagelig overraskelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du da, blåhval med joggesko. Det er du på ingen måte!  :fnise: Og ja, det er fullstendig lov å bli lei seg fordi man må bytte terapeut, lege, sykepleier, massør eller frisør når man er fornøyd med den man har! Lykke til med å fortelle foreldre i morgen da, jeg gleder meg til å høre hvordan det gikk. Og du? Dette kommer til å gå bra!  :hug:  :hug:  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...