Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Meeeen.. Vi kom oss i det minste heim i dag. Mannen dro videre til Oslo på konsert så jeg er alene med mini. Han var seff supergira når han kom hjem. Så vi måtte ut en tur og kaste stein i vannet :fnise: Prøve å slite han litt ut til sovetid.

Natt til i dag har han hatt vondt i magen og grått. Så han har sovet sammen med meg. Lagt og sparka meg i ryggen  :dry:

I går spiste vi lunsj på peppes. For de som ikke vet det så har vi slitt en del med melkeprodukter og mini. Så vi er på utesting for å finne ut hvor mye han tåler. Vel.. Han spiste et halvt pizzastykket av min pizza med ost, kjøtt og bearnais. Sausen var vel laget på følte.. Konklusjon er at han absolutt ikke tålte det. Mye shitbleier i dag gitt. Og med min supersensitive nese har det vært "reine dræben"  :rasende:

Så nå vet vi det.. Men han skulle da absolutt sove i min seng i dag også. Så da får jeg delt seng med en mann i natt alikavel. Burde vel komme meg i seng sånn at jeg ikke er helt dau i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syte fare !!!! Scroll forbi om du er kronisk lykkelig og positiv til alt her i verden..

 

 

SLITEN… Jeg tåler jo ikke en dritt! Finnes det ikke noen mirakelmedisin som gir gravide masse energi??

Minien min bestemte seg for å starte dagen kl 6.30. Mor var ikke enig og slokna mens ungen travet rundt i stua. Han kom så tuslende med ipaden inn til meg. Så da satt han der og så på film mens jeg slumra..

Etter en del timer med sløving så fikk vi kommet oss ut av hus. Og avgårde for å se på søskenvogna jeg har sikla på :lur: Og jeg slo til :danse: 2000 kr for herligheten med babybag, regntrekk, myggnetting og koppholder var jo bare superbillig. :strix:

Etter det ble jeg litt rastløs og fant ut at jeg ville kjøre ut på stormberg outleten og se etter regntøy til mini. Fikk jo hjem alt han hadde i bhgen nå og både regnbuksa og jakka var for liten til han.

Kjøpte et nytt sett pluss en fleecedress til 500 kr totalt :danse:

 

Mens jeg surret rundt der inne drev mini og løp mellom stativene. Så så jeg at jeg han stakk av inn i et prøverom og ble der. TYPISK.. For det betyr at han skal bæsje!! Og turen dit hadde jeg tatt på sparket så hadde jeg med bleier? Nope.. Jeg stod og skulle betale mens mini løp rundt meg. Det stinka av han. Og den lukta får meg til å brekke meg for tiden. Det var masse folk rundt oss og det gjorde ikke saken bedre at han løp rundt å sa: Mamma.. mini har bæsja. Mini har bæsja MAMMA!!!

Så bar det inn på kiwi. Jeg fikk lurt ungen til å stå i handlevogna, for jeg orka ikke løpe etter han. Gikk der med lukket nese og følte jeg skulle dø. Fikk omsiden kjøpt bleier og skifta på han på en do. Å tørke bæsj på han mens han står oppe er søren ikke enkelt når han driver og slår meg i hodet.

Jeg var sulten, kvalm og sliten.. Kjente jeg kunne sovna i bilen på vei hjem  :hakeslepp:

 

Hjem igjen og fikk endelig posten vår for hele uka. Og der lå brevet med innkallelsen til sykehuset. Stod ingenting om UL der men pga min medisinske historie/tilstand så hadde jeg fått en hastetime som skulle utføres før 22 juli  :sjokkert:  Brevet var datert 10 juli. Og lå nok i postkassa 13 juli, og timen var 15 juli. I tillegg skulle jeg møte opp på laben og ta blod og urinprøver et par dager før. Hva faen? Åssen skulle jeg ha rukket det om vi var hjemme? Får jo ikke posten før i 15 tiden.

Det stod at det var lange ventelister så det måtte være tungtveiende grunner til at jeg kunne avbestille timen. Det sa ikke ho i telefonen noe om når jeg ringte de.. Og de kunne vel ha ringt meg dersom det hasta så sinnsykt!!

 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. De vil ha meg inn til sjekk allerde i uke 7. Det virker som at sykehuset tror det er stor sjanse for at jeg utvikler diabetes igjen. Kanskje ikke tiden for å trøstespise godis. Kjente jeg ble helt utmattet av å lese det og tårene kom mens mini herja vilt rundt meg. Sendte melding til mannen og dusten hadde da ikke kommet seg fra oslo enda. Klokka var da 16.. Gjorde ikke saken bedre :kjefte:

Resultatet ble da at jeg la meg ned på sofan og sovnet mens mini igjen så på ipaden sin :plystre:

Hva kan jeg gjøre?? Må vel ringe igjen på mandag og mase enda en gang!!

 

Syt og klag.. Nå er kranglefanten i seng og jeg skal spise mer mat og se tv. Og drikke pepsimax. Som egentlig ikke er lov når man er preggers. Noe jeg gir litt F i nå.. Er jo ikke som at jeg gir ungen min LCD eller heroin  :jolie:

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, hvor ble det av resten av innlegget mitt? :klo: Får ta en kortere versjon, husker ikke alt :P

 

Uansett.. Den trøttheta når man er gravid er virkelig hemmende, jeg føler så med deg! Får håpe det verste er over etter første trimester. Og når du i tillegg er alene med ungen er det innafor med litt enkle utveier ;)

 

Mange tomler opp for å få handlet nye klær til en ganske ok sum :jepp: Kanskje ikke like stas med stinkende bleie og en unge som vil informere alle om akkurat det da. Hvilket regnsett kjøpte du? J må også ha nytt for å ha i bhg.

 

Ved så kort varsel er det jo normalt å bli oppringt ang timeinnkalling, ihvertfall hos oss. Posten kan jo også være treg å få ut brev, så hva om du ikke hadde mottatt brevet før timen i det store og hele? Det er for dårlig synes jeg. Bra du får ul såpass tidlig da :Nikke: I forhold til tanker om ma'en sist kan det jo være veldig ok å få den unna allerede nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, hvor ble det av resten av innlegget mitt? :klo: Får ta en kortere versjon, husker ikke alt :P

 

Uansett.. Den trøttheta når man er gravid er virkelig hemmende, jeg føler så med deg! Får håpe det verste er over etter første trimester. Og når du i tillegg er alene med ungen er det innafor med litt enkle utveier ;)

 

Mange tomler opp for å få handlet nye klær til en ganske ok sum :jepp: Kanskje ikke like stas med stinkende bleie og en unge som vil informere alle om akkurat det da. Hvilket regnsett kjøpte du? J må også ha nytt for å ha i bhg.

 

Ved så kort varsel er det jo normalt å bli oppringt ang timeinnkalling, ihvertfall hos oss. Posten kan jo også være treg å få ut brev, så hva om du ikke hadde mottatt brevet før timen i det store og hele? Det er for dårlig synes jeg. Bra du får ul såpass tidlig da :Nikke: I forhold til tanker om ma'en sist kan det jo være veldig ok å få den unna allerede nå :)

 

Denne regnbuksa, denne regnjakka og denne fleecedressen i mørkeblå :) Som jeg ser de ikke har bilde av.

 

Takk for fine råd *smask* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kakaoen - det høres ut som du hadde en skikkelig tøff dag i går.  :hug: Da er det lov å sette inn de tiltakene man føler trengs der og da for å komme seg gjennom, enten det er Ipad'er, soving på sofaen eller Pepsi Max. Jeg håper du fikk sove greit i natt, og at du føler deg litt bedre i dag. Når det gjelder sykehuset er det jo helt håpløst det der (snakk om service, eller hva??), men du må jo bare ringe igjen på mandag og mase. Lite annet å gjøre! Hvis du ikke får gehør da, og du har en grei fastlege som tilfeldigvis ikke er på ferie, kan du jo også prøve å få legen til å ringe inn - det pleier å gi litt andre resultater ofte (dessverre). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, kakaoen - det høres ut som du hadde en skikkelig tøff dag i går.  :hug: Da er det lov å sette inn de tiltakene man føler trengs der og da for å komme seg gjennom, enten det er Ipad'er, soving på sofaen eller Pepsi Max. Jeg håper du fikk sove greit i natt, og at du føler deg litt bedre i dag. Når det gjelder sykehuset er det jo helt håpløst det der (snakk om service, eller hva??), men du må jo bare ringe igjen på mandag og mase. Lite annet å gjøre! Hvis du ikke får gehør da, og du har en grei fastlege som tilfeldigvis ikke er på ferie, kan du jo også prøve å få legen til å ringe inn - det pleier å gi litt andre resultater ofte (dessverre). 

 

Legen min har seff ferie i en uke til.. TYPISK. Veldig feil årstid å bli gravid på dette her. Spesielt for jeg som er et vrak.

Jeg sov ganske godt i natt. Mannen derimot er dritsur nå. Mini lå i vår seng og han fikk ikke sove. Er ingen som tvang han til å ligge der med oss, så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke la seg på sofan heller. Jeg blir litt sur når han liksom skal ligge å sove til kl 11.30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min har seff ferie i en uke til.. TYPISK. Veldig feil årstid å bli gravid på dette her. Spesielt for jeg som er et vrak.

Jeg sov ganske godt i natt. Mannen derimot er dritsur nå. Mini lå i vår seng og han fikk ikke sove. Er ingen som tvang han til å ligge der med oss, så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke la seg på sofan heller. Jeg blir litt sur når han liksom skal ligge å sove til kl 11.30..

Selvfølgelig har legen ferie.  :glare: Og det der synes jeg mannen bare kan legge av seg. For det første - han kunne ha funnet et annet sted å sove, og for det andre - nå har jo du vært alene og utslitt her, da kan man jo ikke sove til 11.30 dagen etterpå vel? Jeg synes du skal stelle litt pent med deg selv i dag jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milepæler i graviditeten

 

9/6-15 Eggløsningen finner sted

4/7-15 Det lille hjertet slår

28/7-15 De første bevegelsene

17/8-15 Privat UL

18/8-15 2.Trimester

22/9-15 Tid OUL

30/9-15 Du kjenner bevegelser

14/10-15 Du er halveis og babyen har et søvnmønster

3/11-15 Babyen kan høre deg

6/11-15 Om babyen blir født nå vil de prøve å redde den :hjerte:

7/12-15 3.Trimester

24/12-15 Julaften

11/1-16 Nå er det trangt i magehuset

12/2-16 Permisjonstart

4/3-16 Termin :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Åh for en fin oversikt du har :hjerte:

Morro å følge med når du stryker av lengre og lengre nedover som tiden går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager, dette har jeg ikke fått med meg før nå! :daane:

Gratulerer så mye, kjære Kakaoen! :hoppe::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er julaften en milepæl i svangerskapet? :ler:

Uansett: :rodmer:

Julaften er alltid en milepæl :opplyser:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Baby's first Christmas :fnise:

 

Så lenge h*n ikke får bursdagsgaver så :ler: Hørt om noen som gjør sånt. WTF?? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker i dag.. 3 uker og 6 dager til UL!! Ikke at jeg teller altså :ler:

 

Litt noia.. I natt hadde jeg igjen en av mine crazydrømmer. Drømte at jeg hadde sex.. Og denne gangen med min egen mann faktisk :hoho: Skal IKKE gå i detaljer, for det var nokså freaky :plystre:

Men etter omgangen begynte jeg å blø masse.. Så våkna jeg av at jeg måtte tisse.

 

Så i hele dag har jeg kjent litt på panikken. Kjent at jeg ikke har vært så veldig kvalm, og ikke såååå ømme bryster osv osv. Man blir jo gal av mindre :bond:

Så de 3 ukene og 6 dagene kan godt bare FLY avsted!! Selv om det betyr at høsten og vinterdekk på bilen banker på døra om ikke så super lenge etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker i dag.. 3 uker og 6 dager til UL!! Ikke at jeg teller altså :ler:

 

Litt noia.. I natt hadde jeg igjen en av mine crazydrømmer. Drømte at jeg hadde sex.. Og denne gangen med min egen mann faktisk :hoho: Skal IKKE gå i detaljer, for det var nokså freaky :plystre:

Men etter omgangen begynte jeg å blø masse.. Så våkna jeg av at jeg måtte tisse.

 

Så i hele dag har jeg kjent litt på panikken. Kjent at jeg ikke har vært så veldig kvalm, og ikke såååå ømme bryster osv osv. Man blir jo gal av mindre :bond:

Så de 3 ukene og 6 dagene kan godt bare FLY avsted!! Selv om det betyr at høsten og vinterdekk på bilen banker på døra om ikke så super lenge etter..

:hug: Ikke noe gøy å være så engstelig ... Dritt-passasjertog!! Jeg skal krysse fingrene for at tiden flyr selv jeg! Her kommer en liste over hva som er bra med det:

 

- Høsten er fantaaastisk.

- På høsten er man inne med god samvittighet.

- Det er deilig og skarp luft ute!

- Når kveldene begynner å bli mørkere er det ingenting som er bedre enn å krølle seg i sofaen med en god TV-serie

- Samtidig er det strengt tatt den beste årstiden å være utendørs på, ingen mygg og knott nesten, og man kan få ganske så fint vær!

- Du er 12 uker på vei! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Ikke noe gøy å være så engstelig ... Dritt-passasjertog!! Jeg skal krysse fingrene for at tiden flyr selv jeg! Her kommer en liste over hva som er bra med det:

 

- Høsten er fantaaastisk.

- På høsten er man inne med god samvittighet.

- Det er deilig og skarp luft ute!

- Når kveldene begynner å bli mørkere er det ingenting som er bedre enn å krølle seg i sofaen med en god TV-serie

- Samtidig er det strengt tatt den beste årstiden å være utendørs på, ingen mygg og knott nesten, og man kan få ganske så fint vær!

- Du er 12 uker på vei! :danse:

 

Skal si du er positiv gitt.. Keep it coming :fnise: Hehe.. Er egentlig glad i høsten jeg også. Bare ikke den biten når det begynner å fryse på, faren for underkjølt regn og anna kaos kulda og snøen fører med seg her i sør :fnise:

 

___

 

Seriøst.. Hormonella var dust og leste dette innlegget. Tåren bare spruta. Skulle aldri åpna det! Jeg griner av NADA. Visste ikke at jeg kunne bli verre enn hva jeg var, men joda. Tårene kommer av introen til hakkebakkeskogen i dyreparken :hoho: Da føler jeg meg passe teit.. Jeg bare elsket hakkebakkeskogen når jeg var liten, og det at mini nå synes det er gøy gjør meg så glad.

Hjelpes altså :klo:

Men jeg burde vel ta det som et godt tegn selv om jeg absolutt ikke klarer det :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...