Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Oi, det var jo kjempeforskjell! :jepp:

 

I know :danse: håper det er positivt :nigo:

 

___

 

Overlevde natta med 1 stk mini ved siden av meg og 1 stk snorkende mann ved siden av der igjen. Jeg sov med 1 ørepropp og det andre øret stappa ned i puta. Makan til bråk!!

Nå er ungen levert i barnehagen og jeg er hjemme og sløver i 1 time før jeg skal til legen. Det tror jeg er noe av det beste som finnes!! Å kunne sitte helt alene i et fullstendig tomt og stille hus. Eneste som bråker er knattinga fra tastaturet ;)

Jeg er spent på hva legen sier. Håper ho henviser meg til sykehuset for tidlig UL.. Så slipper jeg å blakke meg helt for det selv :hoho:

 

Jeg synes tidlig UL skulle vært et tilbud for alle. All creds til de som klarer å vente helt til uke 18 med å se at det er liv inni der!

Om jeg får tidlig UL for å se at det er liv kommer jeg nok til å ta en privat i uke 12 også. Bare for å se en gang til :fnise: Det er verdt 1000 kr for å få litt sjelefred altså :opplyser:

Håper alle dere fine damer får en fin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, gratulerer så mye med en bønne i magen! :strix: Håper virkelig det går hele veien denne gangen! :jepp: Og de testene...hallo, de kunne jo ikke vært tydeligere! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med kjempefine tester! Er enig når det gjelder UL, jeg kan ikke skjønne annet enn at jeg kommer til å bli en sånn som helst ville vært på UL annenhver uke. :fnise: Mulig det blir litt i overkant, men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ultralyd burde vært en del av oppfølgingen for alle, men kan ikke skjønne annet enn at du skal få det innvilget :) Krysser alt for bra hch-stigning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tidlig UL begge gangene, av forskjellige årsaker. Helt enig i at det er altfor lenge å vente til uke 18! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tidlig UL begge gangene, av forskjellige årsaker. Helt enig i at det er altfor lenge å vente til uke 18! :Nikke:

 

Kan jeg spør om hvorfor? Nysgjerrigper :fnise:

 

Selv fikk jeg første gangen pga stoffskiftetproblemene mine.. Og at vi hadde prøvd på baby i nesten 2 år.

Andre gangen fordi jeg ikke visste når jeg var på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legetimen i dag gikk fint. Jeg fikk tatt ny hcg. Hcg om onsdagen lå på 97. Sier meg lite og det samme sa legen, så ny prøve i dag. Så kunne jeg ringe i morgen og høre. Dumt at jeg har stappfullt med kunder på jobb imorra så får ikke ringt før kl 14. Legekontoret har jo seff lunsj samtidig som meg :lur:

 

Jeg fikk mast meg til en henvisning til sykehuset :P Legen har jo 3 uker ferie, så neste gang jeg skal tilbake er jeg over 8 uker. Så etter litt om og men sendte ho den avgårdet. Så får sykehuset avgjøre. Jeg vurderer å bestille time til tidlig ul i uke 9 og 12. For litt sjelero. Og får jeg time på sykehuset så kan jeg jo bare avbestille den andre UL timen :)

Krysser fingra :)

 

Ååå, gratulerer så mye med en bønne i magen! :strix: Håper virkelig det går hele veien denne gangen! :jepp: Og de testene...hallo, de kunne jo ikke vært tydeligere! :fnise:

 

Tusen takk :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for henvisning til sykehuset!!

Endret av lille_frosk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huraaaaaa! Her reiser jeg på ferie og kommer hjem til en herlig nyhet! Gratulerer så massemassemasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spør om hvorfor? Nysgjerrigper :fnise:

Selv fikk jeg første gangen pga stoffskiftetproblemene mine.. Og at vi hadde prøvd på baby i nesten 2 år.

Andre gangen fordi jeg ikke visste når jeg var på vei..

Første gangen var jeg med på et forskningsprosjekt om svangerskapsforgiftning, så da fikk jeg i uke 10 og 13. Hadde jeg vært i risikogruppen hadde jeg fått enda flere. Med R ble jordmora utrolig stressa da hun ikke fant hjertelyd i uke 12, så jeg fikk time samme dag. I følge legen min var det bare tull å lete så tidlig med hennes utstyr, men det gjorde jo ikke meg noe med en liten sniktitt :lur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

 

Gratulerer med kakaobønne i magen :) Snikleste dagboka di forrige gang, og synes du skriver så morsomt :) 

 

Er også gravid, har foreløpig termin 27 februar, OG jeg har stoffskifteproblemer  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huraaaaaa! Her reiser jeg på ferie og kommer hjem til en herlig nyhet! Gratulerer så massemassemasse!

 

Takk :klemmer: Hvordan går det med deg?? Tenker ofte på deg altså. Du må fortelle meg sannheten om tobarnsmorlivet! Og forberedt på det værste jeg altså :hoho:

 

Første gangen var jeg med på et forskningsprosjekt om svangerskapsforgiftning, så da fikk jeg i uke 10 og 13. Hadde jeg vært i risikogruppen hadde jeg fått enda flere. Med R ble jordmora utrolig stressa da hun ikke fant hjertelyd i uke 12, så jeg fikk time samme dag. I følge legen min var det bare tull å lete så tidlig med hennes utstyr, men det gjorde jo ikke meg noe med en liten sniktitt :lur:

 

Oooo.. forskning er kult. Jeg var med på Fit for Fødsel sist. Der fikk jeg 2 ekstra UL. Siste i uke 36. Den var bare kjedelig :hoho: Hadde så vondt i ryggen så ga litt blaffen i ungen :hoho:

 

Hei :)

 

Gratulerer med kakaobønne i magen :) Snikleste dagboka di forrige gang, og synes du skriver så morsomt :)

 

Er også gravid, har foreløpig termin 27 februar, OG jeg har stoffskifteproblemer  :fnise:

 

Tusen takk :nigo:

Næmmen så kult da. Hadde du et annet nick sist?

Hurra for stoffskifteproblemer :fnise: Får du mye ekstra oppfølgning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tid til å sitte litt. De to siste kveldene har jeg jobbet litt med min nye ekstra jobb, så har ikke hatt så mye sløvetid.

 

Har nå 2 nyheter.. En kjip og en bra!

 

Vi tar den gode først :strix: Fordi den er absolutt den viktigste :opplyser: Jeg tok jo ny hcg prøve i går og i dag fikk jeg resultatet. På 5 dager har hcg steget fra 97 til 846 :danse: Det lover veldig bra :)

I morgen tenkte jeg å bestille privat tidlig UL. Sånn i tilfelle jeg ikke får noe på sykehuset. Betaler lett for det der altså! Klarer IKKE vente til uke 18!!

 

Dårlig nyhet.. De som har fulgt med i mine gamle dagbøker har sett at jeg har slitt litt siden i høst. Jeg har vært delvis sykemeldt lenge nå. I dag snakket jeg med Nav og fant ut at jeg har 2 1/2 mnd igjen med sykepenger.

Derfor må jeg tvinge meg ut i full jobb nå mens jeg ikke er halvdau :hoho: Og jeg må jobbe i 6 mnd for å få fullt rett på sykepenger igjen. Så når jeg regner litt finner jeg ut at jeg må jobbe fullt fra og med i morgen frem til jeg er 27 uker på vei.

 

Nå kan det sikkert høres ut som jeg hadde planer om å være sykemeldt hele svangerskapet.. Men er ikke det altså!! Da jeg var gravid med mini så var jeg kvalm fra uke 8 kanskje og utover. Jeg var veldig sliten og etter uke 25 begynte bekkenet å kødde. Jobbet 80% helt til jeg fikk svangerskapsdiabetes. Da synes legen jeg skulle kulean litt og sykemeldte meg.

Derfor forventer jeg egentlig nå at det denne gangen blir mye tyngre.. Så at jeg faktisk ikke har noe annet valg enn å jobbe fullt i 22 uker skremmer meg litt. Ser for meg at jeg står og spyr i søppelkassa på jobb fordi jeg ikke rekker doen :hoho:

 

Er jeg litt gal som tenker på ALT dette enda?? Jeg er bare 5 uker på vei. Basicly nada :sjenert: Jeg har bare en veldig magefølelse på at dette kommer til å gå bra :rodmer:

Går det ikke bra kommer jeg vel til å gå rett i kjelleren :sjenert:

Men med hcg stigning og ømme boobs krysser jeg fingra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

STRESS! Neida...men legging blir lett litt kaotisk. Nå får jo du litt større aldersforskjell, så da er nok gutten din litt mer selvstendig når han blir storebror.

ellers så blir det jo mye til at jeg tar babyen og mannen tar storebror. Jeg og baby har soverommet og gubben sover på gjesterommet. Storebror våkna endel om natta og kom inn til oss om natta, nå går han inn til pappa på gjesterommet istedet.

Men jeg er jo sliiiten, og føler jeg har babyen helt alene. Litt sånn alenemor for babyen og så deler vi storebror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for så bra hcg-stigning :strix:

 

Får håpe det går greit mtp jobb og en evt. sykemeldng. :Nikke: Det er klart man tenker på slike praktiske ting, uansett hvor man er i svangerskapet, særlig når man allerede har vært sykemeldt en periode. Krysser fingrene for at formen blir bedre enn ventet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oouuuuæææææhhhhhhh!!!!!! :hoppe::strix::daane:

Hva pokker er det jeg går glipp av her. Gratulerer såååå masse! !!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

STRESS! Neida...men legging blir lett litt kaotisk. Nå får jo du litt større aldersforskjell, så da er nok gutten din litt mer selvstendig når han blir storebror.

ellers så blir det jo mye til at jeg tar babyen og mannen tar storebror. Jeg og baby har soverommet og gubben sover på gjesterommet. Storebror våkna endel om natta og kom inn til oss om natta, nå går han inn til pappa på gjesterommet istedet.

Men jeg er jo sliiiten, og føler jeg har babyen helt alene. Litt sånn alenemor for babyen og så deler vi storebror...

Denne kan jeg signere, til tross for at min eldste er 3,5 år.

Håper det ordner seg med tanke på jobb. Det kan jo bli et lettere svangerskap. Er ingen sannhet om at det alltid blir tyngre andre gang, selv om det ofte blir det.

Uansett fantastisk at du er gravid!! :) Jeg savner å være gravid altså. Har ikke lyst på en til unge, men tar gjerne en til graviditet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk :nigo:

Næmmen så kult da. Hadde du et annet nick sist?

Hurra for stoffskifteproblemer :fnise: Får du mye ekstra oppfølgning?

 

he he, ja HURRA  :danse: Får litt ekstra oppfølging, skal ta blodprøver hver uke hele første trimester. Det føles trygt at de følger ekstra godt med. Er det pga stoffskifteproblemene du får tidlig ul? Det kunne nemlig jeg også tenkt meg, så det må jeg snakke med legen om. God ide ;) 

Hadde ikke annet nick, har ikke hatt bruker her før :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oouuuuæææææhhhhhhh!!!!!! 

Hva pokker er det jeg går glipp av her. Gratulerer såååå masse! !!! :hjerte:

 

Ja for søren!! Det er her det skjer! Du får se og bli kg nørd igjen :lur:

 

STRESS! Neida...men legging blir lett litt kaotisk. Nå får jo du litt større aldersforskjell, så da er nok gutten din litt mer selvstendig når han blir storebror.

ellers så blir det jo mye til at jeg tar babyen og mannen tar storebror. Jeg og baby har soverommet og gubben sover på gjesterommet. Storebror våkna endel om natta og kom inn til oss om natta, nå går han inn til pappa på gjesterommet istedet.

Men jeg er jo sliiiten, og føler jeg har babyen helt alene. Litt sånn alenemor for babyen og så deler vi storebror...

 

Jeg ser lett den ja. Ser for meg at det kan bli litt sånn her også. Går storebror i barnehage? Mannen din er hjemmeværende? Var han ikke? :sjenert:

 

he he, ja HURRA  :danse: Får litt ekstra oppfølging, skal ta blodprøver hver uke hele første trimester. Det føles trygt at de følger ekstra godt med. Er det pga stoffskifteproblemene du får tidlig ul? Det kunne nemlig jeg også tenkt meg, så det må jeg snakke med legen om. God ide ;)

Hadde ikke annet nick, har ikke hatt bruker her før :)

 

Aha.. du har vært en anonym snoker :fnise: Jeg fikk tidlig UL pga stoffskifte sist gang ja. Forventer å få det nå også :opplyser:

Blodprøver hver uke var ofte :klo: Men heller for ofte enn for sjelden :opplyser: Har du hatt stoffskifteproblemer lenge? Stabile eller ustabile verdier?

Jeg skal til neste sjekk om 1 mnd. Så får vi se. Om jeg begynner å føle meg veldig sliten ringer jeg bare dit og ber om å få ta prøver. Er der så ofte så jeg har fått til det før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten med stor SSSSS  :daane:

Jeg har vært opptatt de siste 3 kveldene. 2 med jobbings og i går var jeg og søster ute og gikk tur og skravla masse. Superkoselig :) Vi får ikke snakket ordentlig sammen lenger ettersom det alltid er en eller annen unge der som skal ha oppmerksomhet.

 

Så i dag er jeg helt kake! Heldigvis har jeg bare jobbing i morgen igjen så skal jeg ha 3 uker ferie. Det blir så sykt digg. Tanteungene mine kommer nordfra til søndag og skal være her en natt. Så jeg må få rydda på gjesterommet som er blitt brukt til lagerplass det siste året  :sjokkert:

 

Bah.. driver med tortur nå. Ser på bakeprogram og prøver å ikke gi etter og momse i meg sjokoladen som ligger på kjøkkenbenken. Det er såååå vanskelig  :grine:  :grine:  :grine:

 

 

Jeg tenkte at jeg skulle bestille prival ul nå da. For hvis jeg får noe på sykehuset tror jeg ikke jeg får noe før i uke 12isj. Så jeg ringte gyn i går.. Fant ut at dette er superdårlig timing, for ho som driver privat er ikke tilbake på jobb etter ferien før 18 august.. Og da er jeg jo 12 uker :klo:

Ei anna ei kunne kanskje ta meg inn tidligere, men ho har kun utvendig ul.. Jeg tviler på at ho finner noe som helst med utvendig ul før uke 12 på denne tjukkasen  :(

Tenkte å google litt nå og se om jeg finner noen andre her i byen som driver med dette, hvis ikke blir det rett og slett selvtortur de neste 6-8 ukene  :icon_lol:

 

Sier det igjen.. Fatter ikke at folk holder ut helt til uke 18 med å få bekreftet liv….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...