Gå til innhold

Fungerer "kampen" mot terror?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Saudi er styrtrikt, styrt av Sharialover og finanserer terror.

Og amerikanske presidentvalgkamper. Alle penger er vel gode penger, i Washington.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ivanka - vi snakker ikke om vanlige muslimer - vi snakker om muslimske fundamentalister

Er dette sedvanlig høyrevridd demagogikk? Vi prater ikke om mulismer, men islamister! (vi sier bare ikke at vi tror flertallet av dem er det)

Gjest Den utstøtte
Skrevet

Les hele Willys Blog. Den forklerer på en god måte hva dette er. Jeg kjenner flere muslimer, men de vil ikke diksutere eller svare på spørsmål. Gunnen er ganske enkel. De født muslimer, men nå er de grønsakhandlere, og er mere interessert i tomater enn Allah. Kronen har de ikke lest. Det har jeg.

Den eneste som vil snakke er en iraner. "Hvorfor tror du min familie og jeg flyktet fra ayatollane?" er standard svaret. Vil du påstå at ayatollane ikke kan sin koran og lever efter den og tvinger 70 mill til å leve i et skrekksamfunn, helt i henhold til koranen.

Mmmm de tolker den kanskje feil. Det pleier å være svaret, dessuten er det kristenfundamentalister på Sørlandet.

Gjest Den utstøtte
Skrevet

DET FINNES INTET FUNDAMENTALISTISK ISLAM

”Fundamentalisme” er et ord som kommer fra hjertet av kristendommen. Det menes en tro som baserer seg på det som står skrevet i Bibelen. Fundamental kristendom, eller å gå etter Bibelen, betyr ikke at du går rundt og dreper mennesker. Der finnes intet fundamentalistisk Islam. Der finnes bare Islam, punktum. Spørsmålet er hvordan Koranen blir tolket.

Med ett ser vi at de største tolkerne av Islam er politikere i den vestlige verden. De vet mer enn talerne i moskeene, alle disse som serverer grusomme utfall mot alt som er enten kristent eller jødisk. Disse politikerne vet at der finnes god Islam og dårlig Islam. De vet hvordan de skal differensiere mellom de to, rent bortsett fra at ikke noen av dem kan lese ett ord arabisk.

Fra Willys blog.

Skrevet

[..]De vet mer enn talerne i moskeene, alle disse som serverer grusomme utfall mot alt som er enten kristent eller jødisk.

Esther, da du pratet om vi i stad, antar jeg du har tilsvarende syn.

Skrevet

”Fundamentalisme” er et ord som kommer fra hjertet av kristendommen. Det menes en tro som baserer seg på det som står skrevet i Bibelen. Fundamental kristendom, eller å gå etter Bibelen, betyr ikke at du går rundt og dreper mennesker.

nei for guds skyld, vi har jo sluttet med korstog nå. nei forresten, det er jo det vi har begynt med igjen.

Skrevet

Ivanka skrev:

jeg har lest hele tråden, og jeg har ikke sett ett innlegg der din 'side' evner å differensiere mellom muslimer og islamister. jeg er ikke imponert.

Mener du at man kan differensiere mellom muslimer og islamister :ler: ?

Jeg snakker om muslimske eller islamistiske fundamentalister.

Altså folk som tar sin religion veldig alvorlig, dvs. de praktiserer læren alvorlig og bokstavlig. Kristendommen har sine svin på skogen de og - men i motsetning til islam så har kristendommen blitt mer og mer ufarliggjort i årenes løp ...

Skrevet

Islamister er fundamentalistiske muslimer.

Skrevet

TomKrus skrev:

Esther, da du pratet om vi i stad, antar jeg du har tilsvarende syn.

Da foreslår jeg at du viser meg hvor jeg har skrevet dette.

Skrevet

ok. jeg tror ikke jeg orker å prøve å diskutere noe som helst med en person som ikke er i stand til å oppfatte forskjellen mellom islamister og muslimer.

du er ikke bare uvitende, du dyrker din egen uvitenhet. mangel på kunnskap kan man alltids gjøre noe med, idioti er noe helt annet.

Skrevet

Da foreslår jeg at du viser meg hvor jeg har skrevet dette.

Ivanka - vi snakker ikke om vanlige muslimer - vi snakker om muslimske fundamentalister.

Lurte på hvem vi var? Antok det var deg, den utstøtte og Valhalla. Eller prater vi om vi generelt i debatten? I så fall, hvor stor andel sånn ca. tror du disse islamistene er av den totale mengden muslimer?

Skrevet
Kan ikke du fortelle forskjellen da ?

Kan du ikke ta et kjapt søk på google da? Blir litt ufrivillig morsomt når noen prøver å latterliggjøre andre debatanter med hva de tror er å snuble i begreper, når det faktisk er de selv som gjør dette.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

”Fundamentalisme” er et ord som kommer fra hjertet av kristendommen. Det menes en tro som baserer seg på det som står skrevet i Bibelen. Fundamental kristendom, eller å gå etter Bibelen, betyr ikke at du går rundt og dreper mennesker. Der finnes intet fundamentalistisk Islam. Der finnes bare Islam, punktum. Spørsmålet er hvordan Koranen blir tolket.

Med ett ser vi at de største tolkerne av Islam er politikere i den vestlige verden. De vet mer enn talerne i moskeene, alle disse som serverer grusomme utfall mot alt som er enten kristent eller jødisk. Disse politikerne vet at der finnes god Islam og dårlig Islam. De vet hvordan de skal differensiere mellom de to, rent bortsett fra at ikke noen av dem kan lese ett ord arabisk.

Fra Willys blog.

Kanksje kilder fra litt mindre høyrevridde for en gangs skyld hadde gjort seg? Har han rett fordi han klarer å lage en webside? (websiden var fin, det skal han ha) Fordi han er medlem av Smtihs venner? Har han ha noe mer rett i denne saken enn andre av den grunn? Hvem pokker er Willy, forresten?

Skrevet

det blir ikke bare komisk, det blir fryktelig vanskelig å ta dem seriøst på noen måte hvis man regner med at det generelle kunnskapsgrunnlaget bak holdningene er på samme nivå.

Skrevet

TomKrus - fint om du kunne slutte å anta og heller bruke fakta. Jeg har ingenting med Valhalla og Den utstøtte å gjøre - man trenger ikke være eksteme nasjonalister for å mene at fundamentalistiske muslimer betyr en fare for oss i vesten.

Skrevet

Kanksje kilder fra litt mindre høyrevridde for en gangs skyld hadde gjort seg? Har han rett fordi han klarer å lage en webside? (websiden var fin, det skal han ha) Skal han ha noe mer rett i denne saken enn andre? Hvem pokker er Willy, forresten?

døh. kildekritikk er vel å kreve litt mye?

finnes det NOEN som er enig, da har man rett.

Skrevet

Jeg vil gjerne ha forklart forskjellen på en fundamentalistisk islamist og en fundamentalistisk muslim ... TomKrus og Ivanka ?

Mulig jeg er dum som ikke ser forskjellen ?

Skrevet

hei esther, hva er forskjellen på islam og islamisme?

Skrevet
Jeg vil gjerne ha forklart forskjellen på en fundamentalistisk islamist og en fundamentalistisk muslim ... TomKrus og Ivanka ?

Mulig jeg er dum som ikke ser forskjellen ?

www.google.com søk på islamist og muslimsk fundamentalist.

(pst, det førstnevnte er smør på fleks. Det siste smør)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...