Gå til innhold

Er Norge en overgrepsstat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selskaper fritt spillerom?

Ja det var en god ide!!

Økonomi foran alt!

Blir ikke fritt spillerom, da har du misforstått Liberalismen. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå svarte du ikke på følgende:

"Det er nemlig mye man kan ødelegge for naboer selv når en bare gjør endringer på sin egen eiendom. (Som f. eks. å bygge i høyden og sperre utsikt og dermed redusere nabohusets verdi, sette opp bråkete hageutstyr etc.)"

Mener du det er greit å bygge i høyde og sperre utsikten og dermed forringe verdien på naboens eiendom? Eller å bråke? Eller lignende?

Dette løses lett med eiendomsretten... Foreslår at du slutter å skrive så mye her, det er fånyttes kritikk da det ikke er noe som vil gjelde i en evt hel-liberalistisk stat :)

• Liker 1
Skrevet

Å, så en aksept av liberalismen er premisset for å være med I diskusjonen?

Da er jeg ute.

Skrevet

Å, så en aksept av liberalismen er premisset for å være med I diskusjonen?

Da er jeg ute.

Selvsagt er det ikke et kriterium. Hvor i all verden får du det i fra?

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke du betalt? Jeg ville helt klart betalt for å beholde en rettsvesen, forsvar for å forsvare landet og et politivesen som beskytter meg i fra kriminelle! Det virker for meg som den beste investeringen. Der er også dette som vil hindre anarki. Liberalismen handler om individuell frihet og individet skal også beskyttes.

Nå tror ikke liberalistene selv på en 100% innføring av det de står for, men nå er partiprogrammet prøvd tilpasset det norske samfunn.

prøvd tilpasset? Da tror jeg de skal ta seg en runde til. Det er derfor det er så stor debatt rundt de, for det henger ikke på greip det de mener. For øvrig ser jeg du repeterer deg selv her i denne tråden også. Og at folk påpeker det til deg.

Hadde de tilpasset programmet til norske forhold, så hadde de vel blitt tatt seriøst? Med 430 medlemmer, så ser du hvor seriøse folk tar de

Anonymous poster hash: 90fd2...3c7

AnonymBruker
Skrevet

Det du sier er naivt og tullete.

Skatt er her fordi makthaverene har klart å få inn skatt siden middelalderen. Det er et rent maktspill.

Å si at vi lever i et demokrati er bare tåkelegging, da du vel så gjerne kan si at vi lever i et teknokratisk diktatur, hvor samfunnet er for komplekst til at velgerene kan ha oversikt, og hvor representasjon skaper et filter som gjør at små forbedringer drukner i store paroler om innvandring og whatever ved valg.

Videre er systemet designet slik at det gir fordeler til de som er for restriksjoner.

Jeg skulle ønske folk kunne være ærlige. Dere får ikke i pose og sekk. Hvis dere argumenterer ut ifra hva som er fordelaktig og bra for dere, dvs kynisme eller pragmatisme, så er det lite trolig at disse synspunktene tilfeldigvis sammenfaller med hva som er moralsk riktig ut fra xyz prinsipper. Dere driter da i moral, men finner på moralen i etterkant for å legitimere preferansene deres sosialt.

I det hele tatt burde samfunnet vært kommet så langt nå at man sluttet å snakke om Gud og sluttet å snakke om moral.

vi har hatt skatt, siden det er det som fungerer i et samfunn. Frivillig skatt? Det er for mange egoister til at det vil fungere. Du mener vel virkelig at det skal fungere med frivillighet? Det er nesten så jeg må spørre om de i dette partiet går på farlige ikke reseptbelagte midler

Skrevet

prøvd tilpasset? Da tror jeg de skal ta seg en runde til. Det er derfor det er så stor debatt rundt de, for det henger ikke på greip det de mener. For øvrig ser jeg du repeterer deg selv her i denne tråden også. Og at folk påpeker det til deg.

Hadde de tilpasset programmet til norske forhold, så hadde de vel blitt tatt seriøst? Med 430 medlemmer, så ser du hvor seriøse folk tar de

Altså, det jeg mente her var at partiprogrammet skal innføre liberalisme, for all del. Det jeg mente med tilpasning var at de må tilnærme seg dagens samfunn. Det er ikke slik at man skrur av lyset på mandag og sier adjø til sosialdemokratiet og hei til liberalisme på tirsdag morgen.

Partiprogrammet og filosofien henger veldig på greip. Det er bare annerledes enn hva folk er vandt med. Det er ingen logiske brister. 

Du må gjerne opplyse om noe i tilfellet. Foreslår at du tar en ting av gangen, blir litt vanskelig å komme med alle svare på en gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det jeg mente her var at partiprogrammet skal innføre liberalisme, for all del. Det jeg mente med tilpasning var at de må tilnærme seg dagens samfunn. Det er ikke slik at man skrur av lyset på mandag og sier adjø til sosialdemokratiet og hei til liberalisme på tirsdag morgen.

Partiprogrammet og filosofien henger veldig på greip. Det er bare annerledes enn hva folk er vandt med. Det er ingen logiske brister. 

Du må gjerne opplyse om noe i tilfellet. Foreslår at du tar en ting av gangen, blir litt vanskelig å komme med alle svare på en gang.

Du skrev her inne at de narkomane har seg selv å takke for misbruket. Jeg er enig i deg at de har fått elendig hjelp . Mener du for alvor at det er deres egen skyld de er narkomane?  Det er mange grunner til de er blitt det. Mange har hatt et forferdelig liv i eks barndom. Dere vil lette på dette med å tilby lovlighet av all narkotika? Kjøp og salg. Du mener det ikke går utover flere enn den narkomane. Kjenner du mange familier til narkomane? Der familier er lagt i grus av barnas narkomani. Der en mor sitter hjemme å er dritredd. Der søsken er skremt. Familier som går ute å leter etter misbrukeren. Foreldre blir sykemeldte av engstelse. Og du vil legalisere? Det blir sikkert enklere for de å ta i mot hjelp, når det er fri flyt?

Skrevet

Du skrev her inne at de narkomane har seg selv å takke for misbruket. Jeg er enig i deg at de har fått elendig hjelp . Mener du for alvor at det er deres egen skyld de er narkomane?  Det er mange grunner til de er blitt det. Mange har hatt et forferdelig liv i eks barndom. Dere vil lette på dette med å tilby lovlighet av all narkotika? Kjøp og salg. Du mener det ikke går utover flere enn den narkomane. Kjenner du mange familier til narkomane? Der familier er lagt i grus av barnas narkomani. Der en mor sitter hjemme å er dritredd. Der søsken er skremt. Familier som går ute å leter etter misbrukeren. Foreldre blir sykemeldte av engstelse. Og du vil legalisere? Det blir sikkert enklere for de å ta i mot hjelp, når det er fri flyt?

Det stemmer ikke

Det har jeg aldri sagt eller skrevet. Da har du misforstått budskapet mitt noe voldsomt. Er det noe jeg er engasjert i og brenner for så er det narkomane. 

Ja, det blir veldig mye lettere å motta hjelp om det ikke hadde vært for forbudet og alle ressursene som blir sløst vekk i politiet og rettsvesenet. Det holder å se til Portugal, hvor bra det går der. 

Ja, jeg vet mye om narkomane. 2 dødsfall i min familie pga overdose og 2 som har vært på kjøret. Jeg har faktisk en del innsikt når det kommer til slikt. 

• Liker 1
Skrevet

vi har hatt skatt, siden det er det som fungerer i et samfunn. Frivillig skatt? Det er for mange egoister til at det vil fungere. Du mener vel virkelig at det skal fungere med frivillighet? Det er nesten så jeg må spørre om de i dette partiet går på farlige ikke reseptbelagte midler

Du snakker om egoisme? Sosialismen er jo egoistismen over alle ismer. Den baserer seg nesten utelukkende på å beslaglegge andres verdier for å bruke dem på det du selv syns er flott. 

Liberalistene er kanskje det minst egoistiske partiet som finnes. Der er alle mennesker frie og kan stort sett gjøre som de vil så lenge de oppfører seg. 

Egoisme er dog et begrep som deles opp, litt enkelt sagt finnes det god egoisme og dum egoisme. 

God egoisme er slikt som at du gjør prioriterer og tar valg som fremmer ditt liv, så du komme dit du ønsker å være. 

Et eksempel på dum egoisme er sosialisme slik jeg ser det. Ta verdier i fra andre for å bruke dem på seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Du snakker om egoisme? Sosialismen er jo egoistismen over alle ismer. Den baserer seg nesten utelukkende på å beslaglegge andres verdier for å bruke dem på det du selv syns er flott. 

Liberalistene er kanskje det minst egoistiske partiet som finnes. Der er alle mennesker frie og kan stort sett gjøre som de vil så lenge de oppfører seg. 

Egoisme er dog et begrep som deles opp, litt enkelt sagt finnes det god egoisme og dum egoisme. 

God egoisme er slikt som at du gjør prioriterer og tar valg som fremmer ditt liv, så du komme dit du ønsker å være. 

Et eksempel på dum egoisme er sosialisme slik jeg ser det. Ta verdier i fra andre for å bruke dem på seg selv.

Du trenger en grundig innføring i filosofi og politisk idéhistorie.......

Anonymous poster hash: c18c9...e2b

Skrevet

Kan jeg spørre hva liberalistene her på KG jobber med og hva dere har av utdanning?  Er det f.eks. noen samfunnsvitere, samfunnsøkonomer eller jurister blant dere? 

Skrevet (endret)

Kan jeg spørre hva liberalistene her på KG jobber med og hva dere har av utdanning?  Er det f.eks. noen samfunnsvitere, samfunnsøkonomer eller jurister blant dere? 

Selv jobber jeg i oljebransjen som ingeniør. Vet at av medlemmene i partiet så er det en god miks uten at jeg kan sette opp grafer og slikt. Ingeniører, selgere, håndtverkere, leger, eiendomsmeglere, samfunnsvitere, økonomer og sikkert en jurist eller to også :)

Edit: Jeg er sikker på at det er en "NAV'er" eller to også! 

Endret av Liberalisten
Gjest Walden
Skrevet

Det hadde vært interessant med en prinsipiell diskusjon omkring skatt, skattenivå og liberalisme. Men så fort "skatt = vold" trekkes inn, så melder i hvert fall jeg meg ut. Det nivået orker jeg ikke diskutere på. Og utfra tråden så virker det som om flere tenker noenlunde det samme. 

Det er så artig hvordan du alltid kommer inn i en diskusjon bare for å si at du melder deg ut :D

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er så artig hvordan du alltid kommer inn i en diskusjon bare for å si at du melder deg ut :D

Og vi klandrer henne ikke når vi ser hva hun må argumentere mot.

Anonymous poster hash: c18c9...e2b

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for hets av anonymbruker-funksjonen og personangrep.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...