Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Wubwub har mange gode poeng.

Når det gjelder den supermuskuløse mannen, hvem er det?

VG sin versjon av denne mannen er: Han som tar steroider (og blir stor som en okse), banker kjæresten sin (ustabil) og tar gjerne kokain/amfetamin i tillegg. I tillegg kan du banne på at han har mange tribals på overkroppen sin. Stereotypisk. Og de finnes jo i de fleste byer.

Steroider kan både brukes og misbrukes. Misbrukeren leser du om i VG.

Folk flest (og kanskje spesielt jenter) er latterlig naive og uvitende innenfor dette området. Du har kanskje noe helsepersonell som TROR de har peiling, men faktum er at de kun har erfaring med misbrukere og er generel uvitende om temaet.

Men steroider er forbudt.

Og det er kanskje like greit at trådene blir stengt/slettet. For det finnes nok dumme folk i verden, som kan la seg påvirke om noe positivt som skrives om steroider, eventuelt at det er ufarlig.

Av erfaring vet jeg at denne tråden vil bli slettet eller stengt. Informative poster vil bli slettet.

For å svare på startinnlegget, så synes jeg selv at SUPERmuskuløse menn vanligvis er "too much". Synes det er fascinerence med en pen fysikk, men supermuskuløse har en tendens til å bli litt for... svære. Litt for åpenbart, at det er unaturlig.

Gir en lang fanden i om folk boler seg eller ei, men så lenge det ser noelunde naturlig ut, så er det fascinerende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er på steroider

Jeg vet, og hvorfor skulle jeg bry meg? Han ser bra ut og er en morsom fyr, så hva han velger å ha i seg er temmelig irrelevant for min del :)

Skrevet

Jeg vet, og hvorfor skulle jeg bry meg? Han ser bra ut og er en morsom fyr, så hva han velger å ha i seg er temmelig irrelevant for min del :)

Jeg syntes man skal bry seg å være litt bekymret når kroppspresset mot gutter/menn er så stort at folk velger sette livet sitt på spill for å få en fin kropp, for det er faktisk slik at unge gutter som tar steroider har en mye høyere dødelighet enn gutter som er naturlige. 

Det er også stor risiko for å få permanente skader som man må lide med resten av livet. Husker en jeg kjenner tok mye steroider i tenårene, ble diger som en okse så kom han i militæret, under en øvelse røk senene i korsryggen. årsaken var at musklene hadde vokst seg for store og sterke i forhold til resten av kroppen, så belastningen ble for stor.

i 13 år har han vært 100% uføre pga enorme ryggsmerter. 

Så ja jeg syntes man skal bry seg når folk risikerer liv og helse bare for å få en litt kjekkere kropp. Holdningene du viser til her er bare med på å ufarliggjøre steroider og det er leit.

Syntes du det er greit at jenter utvikler anoreksia og kanskje dør av underernæring pga kroppspress? Det bryr deg kanskje heller ikke? Så lenge de er flotte å se på så er det bare det som teller i ditt hode?

AnonymBruker
Skrevet

akkurat som alle andre i bodybuilder miljøet eller hollywood kjekkasene som forvandler seg til arnold scwartznegger kropper på 6 måneder før de skal spille i en muskuløs rolle. 

Jeg tror ikke mange er klar over hvor utbredt bruk av anabole steroider i fitness miljøet, i idretter og i hollywood faktisk er.

Kvinner klager ofte over at de er spesielt utsatt for kroppspress fra mote industrien men jeg tør påstå at kroppspresset mot menn er betraktelig høyere, for å få drømmekroppen/sommerkroppen som er trendy i hollywood så må man faktisk ta steroider. man må også ta steroider om man skal ha noe fremtid i diverse idrettsgrener i usa. 

for det er faktisk slik at man blir ikke supermuskuløs uten steroider, kroppen har en naturlig grense med et maks potensiale for muskelvekst, og muskelvekst går tregt på den naturlige måten.

med steroider kan man legge på seg opptil 7kg muskelmasse per måned samtidig som man kan ha 4-6% fettprosent. naturlig så kan man legge på seg 1kg muskler per måned det første året man trener, så stuper tallet de neste årene, og man må i tillegg ha høyt kalori inntak som gjør at man ikke kan gå året rundt å være ripped med lav fettprosent. det er bare oppnåelig et par måneder å ha lav fettprosent , om man går lengre så forsvinner musklene.

kort forklart : naturlige gains har diminishing returns. dvs på et viss punkt stopper man bygge større muskler når man har nådd en viss punkt, og den barrieren er ikke supermuskuløs, langt derifra. skal man bli stor må man ta bol 

Akkurat derfor menn ikke er atraktive med for store muskler ;)

Steroidebruk er like seksuelt opphissende som en crack-pipe :P

Anonymous poster hash: 773c6...018

Gjest EspenAskeladd
Skrevet

akkurat som alle andre i bodybuilder miljøet eller hollywood kjekkasene som forvandler seg til arnold scwartznegger kropper på 6 måneder før de skal spille i en muskuløs rolle. 

Ja, jeg bare kommenterte dette fordi det først så ut som skylines var en av de jentene som først skal klage på bolerkropper, for så å vise en kropp de synes er bra. Men så viser det seg at det er bolerkropp det og.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg bare kommenterte dette fordi det først så ut som skylines var en av de jentene som først skal klage på bolerkropper, for så å vise en kropp de synes er bra. Men så viser det seg at det er bolerkropp det og.

Det får hun stå for, hun som sa dette. Jeg har ikke sansen for han.

Anonymous poster hash: 773c6...018

Gjest Universe
Skrevet

Jeg tenker de er bodybuildere. De har ikke dårlig selvtillit av den grunn. Alle har forskjellige interesser. 

Skrevet

Tråden er ryddet for svar til slettede innlegg.

Yvonne (mod)

Skrevet (endret)

Jeg tenker de er bodybuildere. De har ikke dårlig selvtillit av den grunn. Alle har forskjellige interesser. 

Skjønner ikke den tankegangen i det hele tatt. Ville det ikke i tilfellet være motsatt? Kan tenke meg at de fleste som allerede utseendemessig er lite attraktive (og vette dette selv), har liten motivasjon til å begynne å trene, mens mange pene mennesker ser etter stadig nye måter å forbedre utseendet sitt. F.eks. hører man sjelden om folk som er helt ræva i fotball som på død og liv skal fortsette på G19, juniorlaget, B-laget til langt ut i 30-årene, osv.

Endret av Synapomorphy
  • Liker 1
Skrevet

Jeg elsker store armer med muskler. Vil bare ha de store trygge armene rundt meg!

Skrevet

Jeg syntes man skal bry seg å være litt bekymret når kroppspresset mot gutter/menn er så stort at folk velger sette livet sitt på spill for å få en fin kropp, for det er faktisk slik at unge gutter som tar steroider har en mye høyere dødelighet enn gutter som er naturlige. 

Det er også stor risiko for å få permanente skader som man må lide med resten av livet. Husker en jeg kjenner tok mye steroider i tenårene, ble diger som en okse så kom han i militæret, under en øvelse røk senene i korsryggen. årsaken var at musklene hadde vokst seg for store og sterke i forhold til resten av kroppen, så belastningen ble for stor.

i 13 år har han vært 100% uføre pga enorme ryggsmerter. 

Så ja jeg syntes man skal bry seg når folk risikerer liv og helse bare for å få en litt kjekkere kropp. Holdningene du viser til her er bare med på å ufarliggjøre steroider og det er leit.

Syntes du det er greit at jenter utvikler anoreksia og kanskje dør av underernæring pga kroppspress? Det bryr deg kanskje heller ikke? Så lenge de er flotte å se på så er det bare det som teller i ditt hode?

Jeg bryr meg ikke, da jeg ikke kjenner han, og vil sannsynligvis aldri møte han heller. Hva andre velger å gjøre med sin kropp, er ikke min sak. Mente ikke noe mer enn det, relax :)

Skrevet

Har man dårlig selvtillit hvis man klipper håret eller anlegger skjegg og brunfarge? LOL

AnonymBruker
Skrevet

Som han her?

Bodybuilder-Injections-Arms-Turned-To-Ro

Anonymous poster hash: 92fb6...1fc

Latterlig eksempel. Han har jo implantater, ingen "ekte" muskler/biceps på han der.

Anonymous poster hash: f4d79...085

• Liker 1
Skrevet

Latterlig eksempel. Han har jo implantater, ingen "ekte" muskler/biceps på han der.

Anonymous poster hash: f4d79...085

Han har sprøyta inn synthol (oljelignende greier).. Kom over en artikkel om han nylig. Skal være ganske syk i hodet for å gjøre dette..

Skrevet (endret)

Tror dere har misforstått litt dere som sier at det handler om å like å trene styrke. Dere viser jo til bodybuildere. Dersom dere liker å trene styrke ville dere sett mer ut som en vektløfter eller en strongman utøver enn en bodybuilder. Bodybuildere trener jo utelukkende for å se bra ut. De kan jo hverken løfte de tyngste vektene eller sloss. Ser ikke helt meningen med det.

Endret av Personenmeg
  • Liker 3
Gjest Universe
Skrevet

Tror dere har misforstått litt dere som sier at det handler om å like å trene styrke. Dere viser jo til bodybuildere. Dersom dere liker å trene styrke ville dere sett mer ut som en vektløfter eller en strongman utøver enn en bodybuilder. Bodybuildere trener jo utelukkende for å se bra ut. De kan jo hverken løfte de tyngste vektene eller sloss. Ser ikke helt meningen med det.

Se bra ut? Det er jo ikke akkurat så sexy med for mye muskler. Det må de da se selv også?
Skrevet (endret)

Se bra ut? Det er jo ikke akkurat så sexy med for mye muskler. Det må de da se selv også?

Helt enig. Men hadde de sett det selv hadde de vel ikke fortsatt? Noe særlig funksjonelt er det jo ikke.

Dersom de synes at det er gøy så er det helt OK for min del.

Endret av Personenmeg
Skrevet (endret)

Regner selvfølgelig med at det første var ironi. Pumping er deilig.

Skjønner at du ikke har mye peiling, nei. Kroppsbygging vs "styrkeløfting" er som evolusjonsbiologi vs. kreasjonisme. "Styrkeløfting" er basert på elendig teknikk, trøyer for å øke tungden på løft, osv. I kroppsbygging fokuserer man på isolering, hypertrofi og reell styrke. F.eks.: Styrkeløfter A tar 190 kg i benken med bump, svai og styrketrøye. Kroppsbygger B tar 150 kg. Disse er omtrent like sterke. Hvis du tror at f.eks. Arnold Schwarzenegger, Ronnie Coleman eller Mike O'Hearn var svakere enn Arild Haugen, tar du grundig feil. Coleman legpresset 850 kg som ingenting.

Endret av Synapomorphy
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du ikke har mye peiling, nei. Kroppsbygging vs "styrkeløfting" er som evolusjonsbiologi vs. kreasjonisme. "Styrkeløfting" er basert på elendig teknikk, trøyer for å øke tungden på løft, osv. I kroppsbygging fokuserer man på isolering, hypertrofi og reell styrke. F.eks.: Styrkeløfter A tar 190 kg i benken med bump, svai og styrketrøye. Kroppsbygger B tar 150 kg. Disse er omtrent like sterke. Hvis du tror at f.eks. Arnold Schwarzenegger, Ronnie Coleman eller Mike O'Hearn var svakere enn Arild Haugen, tar du grundig feil. Coleman legpresset 850 kg som ingenting.

du kan hvertfall ikke noe om vektløfting. du snakker om en nisje  innenfor styrke, som powerlifting med uttyr, det har ingenting med vektløfting å gjøre. vektløfting er sånn du har sett i ol, der de gjør jerk and clean og sånne psycholøft. det finnes også powerlifting uten utstyr, som forøvrig er mest utbredt. ingen fokuserer på isolering. dvs, folk flest liker ikke gjøre tunge baseøvelser, så det er lettere å selge folk isolasjonstrening som de gidder å gjøre kontra å bli sterker. ingen av disse bodybuilderne du snakker om har bygd fysikkene sine gjennom isolasjonstrening. 

Anonymous poster hash: 23c1e...b2a

AnonymBruker
Skrevet

og legpress? hvem faen bryr seg om det. do you even squat son

Anonymous poster hash: 23c1e...b2a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...