Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Ååh, gratulerer med frisk og fin jente :strix: Perfekt å ha en storebror som kan passe på lillesøster :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Weebs skrev:

Mannen har også troen på gutt. Han kan bare lage gutter, sier han ;) Jeg har ingen tippeliste, men kanskje jeg må lage en når det nærmer seg OUL nå. 10 dager igjen! :danse:

Hehe, blir spennende å se da :)

13 timer siden, Sjela skrev:

Ååh, gratulerer med frisk og fin jente :strix: Perfekt å ha en storebror som kan passe på lillesøster :rodmer: 

Takk! Tror han kommer til å bli en flink storebror. Han elsker hvertfall babyer, står og nistirrer på de :fnise:

31 minutter siden, Grastusta skrev:

Ble terminen flyttet noe særlig, forresten?

Den ble satt midt mellom menstermin og min egen termin, så ble bare flyttet to dager (framover iflg min utregning). Tror faktisk den ble lik med terminen jeg fikk etter ul i uke 12, men nå er det blitt så mange at jeg husker ikke lenger :ler:  Før ultralyden regnet jordmor seg fram til ennå en ny termin forresten, så da ble forvirringen komplett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov jeg på madrass på rommet til jr. Han våkna halv ett med et vræl, skulle absolutt ha på lyset så var vel redd for mørket igjen (selv om nattlysolje stod på). Jeg våkna igjen halv fem og klarte å snike meg ut, men han våkna før jeg rakk å sovne igjen så da var det bare å rusle tilbake. Våkna ikke før vekkerklokka ringte kvart på sju igjen da, eller egentlig våknet vi ikke før sju. Det hjalp en del, og i motsetning til i går var jr blid hele morran i dag. På mandag var det jo helt krise, måtte tvinge han opp i bæresele og så satt han og sprella og hylte hele veien til barnehagen. I dag gikk han selv nesten hele veien og hylte ikke da vi gikk vekk fra gravemaskinen som står ved veien engang. Vanligvis er det litt sutring da. Deilig med en fin morgen :Nikke:

I morgen er mannen borte på jobb tur så da blir det bare meg og jr. Skal på sommeravslutning i barnehagen så blir nok ikke noe særlig middag. Tenker vi går og mater endene og håper at noen naboer blir med sånn at disse små kan løpe av seg litt energi :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 14. juni 2016 at 15.22, A4-livet skrev:

Du hadde helt rett ja :Nikke: Her er de heldige vinnerne av tippekonkurransen: 

:babyjente:

Tekola

Nautika

Marimba

Strikkesokken 

Sunhands

Fjotteri

Så koselig! Hurra for liten frisk og aktiv jente i magen! :hoppe:Tror kanskje det er litt sånn at det første man tipper er det rette, og det var vel jente du tenkte aller først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Sunhands skrev:

Så koselig! Hurra for liten frisk og aktiv jente i magen! :hoppe:Tror kanskje det er litt sånn at det første man tipper er det rette, og det var vel jente du tenkte aller først. :)

Ja, jeg tenkte jo faktisk jente først. Så på en måte så tippa jeg riktig likevel :danse:

8 timer siden, Marimba skrev:

Woho, jeg vant :hoppendeglad:

Og gratulerer så mye! Veldig koselig med jente! 

Takk :) Og hurra for god gjetting :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skulle en nabo og jeg plukke brunsnegler på lekeplassen, men vi fant ingen :bolledeig:Det betyr jo at det hjalp å plukke over 100 stk og strø ut Ferramol for noen uker siden. Vi plukka i området mellom hagen deres og veien i stedet, og der fant vi ganske masse. Er jo skog og fuktig der så regnet med å finne en del. Så noen litt lenger ned i dag også, skal be noen plukke og klippe det høye gresset der. Er så kjedelig hvis de sprer seg fordi noen ikke gidder å hjelpe til. Og ikke minst; det er mye vanskeligere å bli kvitt de når man først har fått de inn på området. Ja, litt opptatt av brunsnegler om dagen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.6.2016 at 14.45, A4-livet skrev:

Du hadde helt rett, Pyntestøv. Vi er like håpløse på å tippe begge to. For her ser det ut til at det kommer en liten jente rundt 14. november :strix: Mannen gleder seg allerede til å kjøpe masse rosa og til å få pappas lille jente. Skal kjøpe motorsag for å skremme bort gutta når hun blir tenåring :ler: Og hun så frisk og fin ut, aktiv liten frøken som drev og gjemte seg for ultralyden

Næmmen, så gøøøøy! Er veldig kjekt å ha "en av hver" (selv om jeg hadde blitt minst like glad for en gutt altså). Og å gjemme seg - jepp, det gjorde Sigrid også. Jordmor brukte den ultralydpropen så hardt at jeg holdt på å kaste opp :spy:Men, gratulerer så mye med en frisk og flott jente. Nå er du i tillegg straks halvveis. Da syns jeg virkelig tiden begynte å fly og plutselig var jeg ferdig. (Ok, de siste ukene var temmelig lange, men det blir de jo alltid når man går inn i ventemodus).

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pyntestøv skrev:

Næmmen, så gøøøøy! Er veldig kjekt å ha "en av hver" (selv om jeg hadde blitt minst like glad for en gutt altså). Og å gjemme seg - jepp, det gjorde Sigrid også. Jordmor brukte den ultralydpropen så hardt at jeg holdt på å kaste opp :spy:Men, gratulerer så mye med en frisk og flott jente. Nå er du i tillegg straks halvveis. Da syns jeg virkelig tiden begynte å fly og plutselig var jeg ferdig. (Ok, de siste ukene var temmelig lange, men det blir de jo alltid når man går inn i ventemodus).

Takk! Ja, herregud, halvveis allerede. Syns det har gått utrolig fort hittil. Og nå som det er sommer flyr jo dagene ennå raskere og plutselig er jeg over 30 uker på vei liksom. Bare hun ikke kommer mer enn fem dager over termin er jeg fornøyd, orker ikke en som en tregere enn broren sin :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente :babyjente:

Som mamma til ei flott, bestemt frøken kan jeg bare si en ting - gled deg :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 13. juni 2016 at 8.04, A4-livet skrev:

Argh, skrev et langt svar i går men så klikka kg :( Men hva er det dere dyrker i andelsbruket da? 

 

Helga har vært fin. Mannen og naboen har bygget platting på inngangssiden så jeg har tatt meg av jr. På lørdag var vi bare hjemme, men i går var vi med mamma på store badet (som jr kaller det) og så var vi hos mamma et par timer mens hun sydde på lystett stoff på gardinene til jr. Håpet er at han kanskje sover lenger enn halv seks-seks hvis det ikke blir så lyst på rommet hans. I dag hjalp det ikke da.... Jr klarte å gå en hel helg uten å sove på dagen, det var verken spesielt ønskelig eller vellykka. Nestemann skal hvertfall sove i vogn, det med at mannen skulle ha han til å sove i senga bare har ødelagt mye syns jeg. Må alltid være hjemme midt på dagen, er vi et annet sted blir det jo bare tull om vi ikke har med reiseseng, madrass og dyne. Kjedelig å ikke bare kunne være på stranda en dag f.eks. Ok, nok sutring... Etter å ha vært hos mamma tok vi en tur til farmor i går, hun ble 83. Fikk møtt den nye "vennen" hennes også, syns det er litt søtt jeg. Hun ble jo enke for tre år siden og trenger en sånn "venn" tror jeg. Han var hvertfall veldig hyggelig. Og litt gøy at mannen på noen og åtti eller hva han nå var satt der med en iPhone :ler: Da vi kom hjem i går var mannen og naboen ferdig med plattingen, så nå må vi bare kjøpe noen blomsterkasser og en benk så har vi et koselig sted å sitte ved lekeplassen. Og så er det der vi har sol på formiddagen så blir deilig å sitte der med en kopp morgenkaffe :)

Fikk visst ikke svart på denne!

Det er alt mulig i andelsbruket. Tror det er minst 50 vekster. Noe av det er vi ikke så vant med å bruke, så det blir spennende. :) Planta sukkererter her hjemme. Håper jeg ikke har vært for sein! Var litt travelt en stund.

Koselig med ny uteplass! Og kjekt at dere har fått den ferdig før sommeren så den er klar til bruk! Her skal mannen fikse trappa så det blir plass for barnevogn på siden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Blir spennende med navn forresten! Og om man blir enige! Jeg har mange favoritter, men vi er ikke enige i noen navn her i huset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 16. juni 2016 at 18.32, Småkjekset skrev:

Gratulerer med jente :babyjente:

Som mamma til ei flott, bestemt frøken kan jeg bare si en ting - gled deg :hjerte:

 

Takk! Tror det blir veldig stas med jente altså, og ene naboen som har termin to mnd før meg får også jente. Greit å få jevnet ut litt her, er nesten bare gutter i nabolaget.

Den 18. juni 2016 at 13.21, Sunhands skrev:

Fikk visst ikke svart på denne!

Det er alt mulig i andelsbruket. Tror det er minst 50 vekster. Noe av det er vi ikke så vant med å bruke, så det blir spennende. :) Planta sukkererter her hjemme. Håper jeg ikke har vært for sein! Var litt travelt en stund.

Koselig med ny uteplass! Og kjekt at dere har fått den ferdig før sommeren så den er klar til bruk! Her skal mannen fikse trappa så det blir plass for barnevogn på siden :D

Oj, spennende med så mye forskjellig! Jeg har jo bare standardgrønnsaker og tenker aldri på å teste noe nytt når vi er i butikken, så det hadde vært en glimrende anledning til å prøve ut nye ting :jepp:

Den 18. juni 2016 at 13.21, Sunhands skrev:

Blir spennende med navn forresten! Og om man blir enige! Jeg har mange favoritter, men vi er ikke enige i noen navn her i huset :P

Vi er litt på forskjellige planeter på navn foreløpig. Jeg liker navn som Oda, Vilde, Tuva og Hedda. Han liker Celine, Emilie, Adelen osv, og mener at jeg bare liker bestemornavn. Men det er jo de som er fine, han har bare ikke skjønt at jeg har rett enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok på din side! Vi stod mellom Tuva og det vi endte opp med til slutt (som ligner et av de andre på din liste) 

Jentenavn er så mye enklere enn guttenavn, så av den grunn vil jeg gjerne ha jente neste gang også :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sjeldent inne på kg fra noe annet enn mobil, sånt blir det lite skriblerier av....

Hatt en ganske fin helg selv om jeg har lyst å kaste mann og barn på hue ut av huset innimellom. Lei av å rydde etter andre (mannen mener jo selv at han er ryddig, men når jeg må rydde inn tallerken, glass og bestikk etter han flere ganger om dagen tillater jeg meg å være uenig. Det samme gjelder med brukte tissebleier og møkkete klær fra jr som slenger rundt på badet og i stua i 2. etg og som blir liggende i flere dager før jeg til slutt gir opp og rydder det inn sjæl. Kan jo ikke si noe, da finner han alltid en eller annen filleting å klage på meg for), lei av sliten jr og dertilhørende sutring, og lei av å nok en gang føle at jeg får hele ansvaret for jr en hel helg. Neste helg har jeg faktisk tenkt å kreve at mannen tar med seg jr ut alene sånn at jeg kan få litt alenetid. Ikke at mannen har vært hos kamerater eller noe, han har kjørt bort søppel etter plattingbygging, kjøpt nye materialer og bygget en platting til, men det er noe med det å få være littegrann for seg selv som jeg ikke føler jeg har fått på lenge. Kanskje jeg burde høre på jordmor likevel og kreve en halv dag meg-tid hver helg. Hadde vært sykt deilig hvertfall! Kan foreslå at han kan ta med jr til svigerfar, for hver gang vi er der skravler jo de bare i vei uten meg og så må jeg underholde jr så jeg føler jeg bare er med som barnevakt. Oj, nå ble det mye klaging, det er ikke bare ille her altså. Har j okost meg med jr, og så hadde vi besøk av besteforeldrene mine i går. Fikk ferske jordbær fra Lier, de er nest best etter de jeg har i bedet mitt. Jr syns også jordbær er godt, og så fikk han vannmelon som er noe av det beste han vet tror jeg.

Ble tilbudt sitteplass på toget igjen i dag, må bruke gravidklær hver dag tror jeg for da er det alltid en mann som gir meg plassen sin. Lurer på om jeg kanskje må bestille et par gravidkjoler siden alt snart er for trangt. Begynner å bli god på nettshopping, handler jo nesten alt på zalando siden jeg hater shopping :fnise: Men jeg kan seriøst ikke gå hele sommeren i olabukser eller den ene gravidkjolen jeg har (har to men den ene er strikket og ikke egnet for sommertemperaturer). Kanskje jeg skal se på finn. Har allerede sett på stellebord der, tenkte å ha et ganske enkelt med en skuff og noen hyller. Fant et par i nærheten som kan være aktuelle, det ene var til og med helt nytt. Og så skal jeg kjøpe sånne milepæl-kort, synd jeg ikke visste om sånne da vi fikk jr.

Nei, nettshopping here I come! Håper alle har en fin dag i regnet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Nautika skrev:

Jeg er nok på din side! Vi stod mellom Tuva og det vi endte opp med til slutt (som ligner et av de andre på din liste) 

Jentenavn er så mye enklere enn guttenavn, så av den grunn vil jeg gjerne ha jente neste gang også :hoho:

Da sier jeg til mannen at det er to mot en :fnise: Guttenavn er dritvanskelig, vi hadde slitt om det hadde blitt en gutt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er gift med mannen min - han er helt lik! I dag er jeg alene hjemme, herrefred så deilig det er! Ikke noe rot annet enn det jeg eventuelt måtte lage selv, ingen klær og bleier og leker og glass og sokker og tennisracketer og gudvethva som på mystisk vis vokser frem over hele huset. Jeg ville ikke byttet ut verken den ene eller den andre for alt i verden, men av og til tar jeg meg i å tenke at det var jaggu ikke så verst å være singel og bo alene :fnise: 

Jeg liker jentenavnene dine! :jepp: Guttenavn er vanskelig ja, aner ikke hva nestemann skal hete om det blir en gutt. Har sett litt på navnene bakover i slekta for å se om det var noen fine navn der, men merker at jeg ikke er sånn ekstremt keen på å kalle en fremtidig sønn for Bjarne :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Vanligvis synes jeg damer på KG klager litt vel raskt over rot - men her var jeg faktisk enig og føler meg nå langt mindre sjuskete :ler:

Jordbærene her på Østlandet smaker liksom litt annerledes - selvsagt liker jeg best de fra Sørlandet. Her er de litt fastere og mer......jeg kan ikke helt beskrive smaksforskjellen. Men kanskje det er sesongen(?).

Jeg er så nysgjerrig på hvor du bor - send meg PM :nigo: Jeg ELSKER å plassere folk på et kart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker jentenavnene dine, helt i min gate og! I kveld tror jeg at jeg må bringe Hedda på banen, takk for "tips" 😉

Kjenner meg igjen i å rydde inn oppvask.. Hva skjer med å sette alt på benken rett over maskinen? Ellers er min en ryddig mann altså 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...