Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

5 timer siden, juliane skrev:

Snill mamma du har da! :jepp: 

Det må bli Tuva altså, du får bare hilse den vordende far og si at KG har talt. :opplyser: Måtte forresten inn og sjekke ssb nå, syns alle på kg enten har en Tuva eller i alle fall har det på lista. Men det var visst bare på 31. plass i 2015, det er jo innafor. :jepp: 

Ja, veldig snilt å gi oss bilen. De er tvers gjennom snille mennesker :Nikke: Passer veldig fint at det er så langt nede på lista. Det er faktisk et kriterier at det ikke er topp ti.

4 timer siden, Strikkesokken skrev:

Ååå da så! Men likevel ja. De kunne nok fått en del for den! Snill mamma :biggrin:

Ja, det kostet de en del tusenlapper sånn sett. Tenker vi kanskje gjør noe hyggelig sammen eller hvertfall ber på god middag når vi selger den igjen. Synes liksom de skal få igjen litt for det :)

 

I dag sovna jeg på jobb :sjenert: Mannen mener jeg burde ta en dag eller to hjemme, jeg kan vel ikke være helt uenig i det. Skal snakke med sjefen i morgen, tipper jeg tar en avspaseringsdag på onsdag. Mannen sa han kan levere i barnehagen da, for jeg sa at det hjelper jo ikke å være hjemme når jeg uansett må stå opp og gå til barnehagen. Så onsdag = sovedag. Og så får vi se andre formen etter ferien, kanskje jeg kommer til å trenge en fast sovedag i uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres deilig ut med en sovedag! Håper det gjør seg. Har hørt om flere som blir gradert sykemeldt under graviditeten fordi de trenger en sovedag som du sier. Viktig å tenke på seg selv og høre på kroppen nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt til kroppen din og prioriter deg selv og familien din først. Var på et møte med Nav og de sa så greit at du skulle føle at du mestret hjemmelivet 100% også måtte jobben reduseres i forhold til hvor mye og ofte man klarer å yte 100% når man er der. Hun mente jo på sin måte at man alltid skulle prioritere hjemmet først. Jobben er viktig, men ikke viktigst. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva er jo kjempefint :) Og ja til onsdag som sovedag! Tenker vi sier det sånn at om vi ser at du driver å snuser i dagbøkene på onsdag, så sender vi deg rett tilbake til sengs igjen :P 

 

Så snilt av mammaen din med den bilen! Men det er jo gode tanker fra deg også om å gjøre noe litt ekstra hyggelig når dere skal selge den videre igjen, så det er bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg skikkelig til å ha sovedag/alenedag i morgen. Skal sove lenge, ordne litt i hagen og kjøpe en duk til å ha på bordet ute. Altså akkurat det jeg har lyst til :)

I dag da vi hentet jr sa de som jobber i barnehagen at han kom til å vise oss hva han hadde tegnet. Og joda, gutten hadde tegnet seg selv på magen med tusj og var dritstolt! Hadde gått og vist det til absolutt alle :ler: Har fått vekk den sterkeste fargen men han er fortsatt full av brune streker på magen. Og er fortsatt like stolt, var kjempefornøyd da jeg tok bilde av han hvertfall. Dette kommer frem i konfirmasjonen din, gutten min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, sånne dager er så deilige! Gjøre akkurat det du vil i det tempoet du vil. Mitt tempo på sånne dager er slow motion :tongue: Kos deg! Sov til klokka er tusen ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag falt jr uti vannet da vi matet ender. Han stod og lekte med en stor pinne (les: et lite tre) og så bare *plopp*. Mannen stod rett ved siden av da så fikk han opp med en gang. Men var et stk forskrekka og våt gutt han plukka opp. Jaja, kanskje han er litt mer forsiktig neste gang... Han passer hvertfall på å ikke sykle ned til garasjen etter at han sykla ned der og kræsja i betongveggen for en ukes tid siden. Så han lærer innimellom :fnise:

Ellers fikk jeg rydda uteboden og luka i blomsterbedet/kjøkkenhagen i går. Nå er det ikke lov å bare slenge ting inn i boden mer, tror det er andre eller tredje gang jeg rydder den siden vi flytta hit for et år siden. Mannen skal få lov å rydde i verktøyet sitt selv da, jeg tok bare grovsorteringa på akkurat det. I morgen og på lørdag er de første jordbæra mine modne da. Er fire-fem stk som er neeeesten modne. Åh, jeg (og jr, og ene naboungen) gleder meg til å smake. De er store også :jepp: Blir definitivt skrytebilde på facebook/instagram i morgen :ler:

Nå ligger jr og synger på En elefant kom masjerende  (musserende som tlf ville at jeg skulle skrive...) og Politimester Bastian. Han er så søt når han synger (man skal være grei og nill, og foløvi tan man gjøre som man vil) :rodmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Jr! Ser det for meg :fnise: Nevøen min gjorde omtrent det samme da han var et par år eldre. Vi var på hytta, og han vandret bortover brygga mens han så på noe spennende oppi lufta. Stoppet liksom aldri å gå, så plutselig havnet han i sjøen :ler: Pappaen hoppet raskt uti og hentet han opp igjen. Han kikket nedi bakken når han gikk på brygga etter det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:

Stakkars Jr! Ser det for meg :fnise: Nevøen min gjorde omtrent det samme da han var et par år eldre. Vi var på hytta, og han vandret bortover brygga mens han så på noe spennende oppi lufta. Stoppet liksom aldri å gå, så plutselig havnet han i sjøen :ler: Pappaen hoppet raskt uti og hentet han opp igjen. Han kikket nedi bakken når han gikk på brygga etter det ;) 

Haha, fort gjort :fnise: Blir som når jr går og glaner på gravemaskinene langs veien samtidig som han går oppå en midtrabatt mellom veien og fortauet (ikke trafikkert vei altså) og plutselig går han utfor kanten. Holdt på å skje i dag igjen, jeg rakk å si fra i tide :jepp:

22+0 i dag. Og bare en uke til jeg tar ferie. Om åtte dager sitter vi på flyet til Mallorca :danse: Frøkna er foreløpig ikke noe roligere enn broren sin, i går kveld var hun nesten helt turbo. Var ikke noe problem for mannen å kjenne for å si det sånn :ler: Jeg hintet veldig kraftig om at nå var det lov å kjenne etter (les: oj, nå sparker hun fælt. Nå har hun flyttet seg litt lenger opp. *mas, mas, mas*) siden han bare har gjort det én eller to ganger. Han syntes det var koselig da, og lurte på hva hun skulle hete. Tuva! :rope::krangle: Han likte Hedda da, så kanskje det blir det. Og jeg som hele tiden har sagt at det er sååå mye lettere å finne jentenavn :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå har vi funnet det perfekte hotellet for oss til neste års sommerferie! Kloke av skade fant vi jo ut at det kanskje er lurt å være tidlig ute, hadde dødd av å bo i en 2-romsleilighet med to unger. Skulle bare ta en kjapp titt mens jeg har rask pc (den hjemme er til å dø av) og så dykket det opp med en gang. Måtte sende mail til mannen og ringe han med en gang, ble så gira :fnise: Så nå skal vi bare bestemme oss hvis hvilken del av hotellet vi skal bo på og nøyaktig avreisedato og så bestiller vi i kveld. Bare 11 mnd til vi drar :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, A4-livet skrev:

Åh, nå har vi funnet det perfekte hotellet for oss til neste års sommerferie! Kloke av skade fant vi jo ut at det kanskje er lurt å være tidlig ute, hadde dødd av å bo i en 2-romsleilighet med to unger. Skulle bare ta en kjapp titt mens jeg har rask pc (den hjemme er til å dø av) og så dykket det opp med en gang. Måtte sende mail til mannen og ringe han med en gang, ble så gira :fnise: Så nå skal vi bare bestemme oss hvis hvilken del av hotellet vi skal bo på og nøyaktig avreisedato og så bestiller vi i kveld. Bare 11 mnd til vi drar :ler: 

Haha. Må le litt, for jeg er akkurat likedan :fnise:
Kan du linke til meg på facebook? Er bare litt nysgjerrig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pentu skrev:

Haha. Må le litt, for jeg er akkurat likedan :fnise:
Kan du linke til meg på facebook? Er bare litt nysgjerrig :P

Sendt! Kanskje vi ender opp på samme hotell igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Tuva er kjempefint! :) 

Så deilig at det nærmer seg ferie for dere. Vi bestemte oss for Norgessommer i år (bortsett fra at vi selvsagt reiste bort den uka det var så fint vær), men Norgessommer har neimen ikke vært mye å skryte av til nå.. Har jo hatt et par dager der jeg har puslet i hagen, men det er jo så ustabilt at det er umulig å planlegge noe.

Menn og mage er rare greier! :fnise: Samboer ble dritredd da jeg slang meg nedpå sengen. "Pass på babyen!" Og det virker som han er nervøs for å kjenne på magen og at han synes det er rent absurd at noe skal bevege seg inni der så man kan merke det utenpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag stod jeg opp med jr. Det endte med at: 1. Han falt ned trappa (bare noen få trinn heldigvis). 2. Han falt halvveis ut i vannet da vi matet ender. Usikker på om jeg burde ha ansvar for barn lenger :ler:

Skulle på selvplukk av jordbær i dag, men det rakk vi ikke siden det stengte etter bare en halvtime. Det er jeg litt sur for faktisk, hadde jo gledet meg sånn. Og til uka har jo ikke jeg ferie, uka etter er vi bortreist, og selvplukken er helt sikkert over når vi kommer tilbake. Æsj ass :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingen her dømmer deg hvis du f.eks. plasserer jr. hos naboer/besteforeldre i noen dager. Det er kanskje tryggest. Jeg sier ikke at noen kommer til å ringe barnevernet, men altså.... It might happen. 
:fnise:

Neida, dette kommer nok til å gå greit ;)  Godt det bare var et par trinn. Trapper er skummelt! Jeg har fremdeles trykket ganske godt inni hodet at "ikke ha henene i lomma når du går i trapper" :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Weebs skrev:

Tror ingen her dømmer deg hvis du f.eks. plasserer jr. hos naboer/besteforeldre i noen dager. Det er kanskje tryggest. Jeg sier ikke at noen kommer til å ringe barnevernet, men altså.... It might happen. 
:fnise:

Neida, dette kommer nok til å gå greit ;)  Godt det bare var et par trinn. Trapper er skummelt! Jeg har fremdeles trykket ganske godt inni hodet at "ikke ha henene i lomma når du går i trapper" :ohmy:

Han tryna på sykkel en gang og på grusveien mens han løp en gang. I tillegg var det litt hyling når jeg f.eks tok sykkelen hans fordi han ikke hørte på meg. Er bare å vente på brevet fra barnevernet nå :fnise: Han hadde virkelig ikke dagen i går stakkars....

11 timer siden, Fjott skrev:

Jeg likte begge navnene! 

Så bra :) Tror mannen er litt mer på gli nå også. Og på fredag skrev jeg ut to lister over alle jentenavn fra ssb der vi kan stryke de vi ikke liker og så sammenlikner vi listene etterpå. Da er vi hvertfall kommet et stykke på vei :Nikke: Har fire mnd på oss da, bestemte ikke navnet til jr før en mnd før termin heller.

 

Vet dere hva? I helga fikk jeg vite at en nabo til er gravid og har termin to uker etter meg! Så da er vi oppe i åtte 2016-barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjott

Jeg tror kanskje jeg må komme på besøk til deg og drikke endel av det vannet der når jeg skal prøve :ler:

Angående sykemelding så tenker jeg det begynner å bli en lur idè når en faktisk sovner på jobb :P Da er man i praksis arbeidsufør sånn helt bokstavelig talt i en viss grad iallefall, ingen tvil om det :sprettoy:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Grastusta skrev:

Det nabolaget ditt ass! Sjuke greier. 

Det begynner nesten å bli latterlig :ler: Ikke rart det er i dette området det er vanskeligst å få barnehageplass i hele kommunen.

26 minutter siden, Fjott skrev:

Jeg tror kanskje jeg må komme på besøk til deg og drikke endel av det vannet der når jeg skal prøve :ler:

Angående sykemelding så tenker jeg det begynner å bli en lur idè når en faktisk sovner på jobb :P Da er man i praksis arbeidsufør sånn helt bokstavelig talt i en viss grad iallefall, ingen tvil om det :sprettoy:

 

 

Bare å komme! Om noen naboer er bortreist skal jeg sørge for å få tak i nøkkel til dere så dere får litt privatliv også :jepp:

Håper vi får avvent guttungen disse nattlige oppvåkningene etter ferien (der har vi jo bare ett soverom) sånn at alle får sove litt mer. Ellers har jeg ikke noe problem med å be om 20% for å få sove ut en dag i uka. Har ikke vært like sliten nå heldigvis, men merker at jeg sover dårligere. Gjorde ikke det forrige gang, så var ikke helt forberedt. Ikke på at bekkenet og ryggen stivner hele tiden heller. La meg på gresset her om dagen og var såvidt jeg kom opp av meg selv etterpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...