Gjest Devil's Spawn Skrevet 2. september 2004 #61 Skrevet 2. september 2004 Rattlesnake skrev: Her skriver du faktisk rett ut at du forstår terroristenes handlinger - går det virkelig an å forstå seg på disse handlingene ? Går det an å forstå hvorfor de sprenger 2 fly i luften så 90 mennesker blir sprengt i filler ? Går det an å forstå at de tar barn til fange og ikke gir dem mat eller medisiner ? Går det an å forstå at de sprenger masse uskyldige mennesker i luften i busser ? Hvordan folk i vesten kan gjøre seg til "forståsegpåere" til disse syke, vanvittige handlingene er meg helt uforståelig ... Prøvd å forklare mange ganger her nå. Les en gang til, hvis du fortsatt ikke forstår, skal jeg kanskje gidde å forklare en gang til.
Gjest Esther Skrevet 2. september 2004 #62 Skrevet 2. september 2004 Jeg ser at du mener at det er overgrep gjort mot tsjetsjenerne som er årsaken til terrorhandlingene - det er det jo faktisk ingen som er sikre på - sannsynligvis så er det kanskje en av årsakene. Derfor lurer jeg veldig hvordan du kan forstå handlinger som man ikke vet hvem som har begått ?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 2. september 2004 #63 Skrevet 2. september 2004 Jeg ser at du mener at det er overgrep gjort mot tsjetsjenerne som er årsaken til terrorhandlingene - det er det jo faktisk ingen som er sikre på - sannsynligvis så er det kanskje en av årsakene. Derfor lurer jeg veldig hvordan du kan forstå handlinger som man ikke vet hvem som har begått ? Jeg vet ikke hvor annerledes jeg kan forklare det. Jeg har forståelse for at folk kan bikke over for de overgrepene som har skjedd, og at det kan psykisk ha "klikket" for dem. Jeg syns også det er interessant at alle sympatierklæringene kommer nå, samtidig som vi ikke hørte et pip da Russerne jevnet Grosny med jorda, og drev 2 millioner på flukt. Følelsene til folk er i stor grad mediestryrt. Valhalla har nevnt i tråder før den skjeve framstillingen av media. Derfor på en måte "forstår" jeg de i gåsøyne. Noe klarere kan jeg ikke å si det, så skjønte du det ikke nå så får det så være.
Gjest TomKrus Skrevet 2. september 2004 #64 Skrevet 2. september 2004 Hvordan folk i vesten kan gjøre seg til "forståsegpåere" til disse syke, vanvittige handlingene er meg helt uforståelig ... Forstår du ikke at terorisme er for dem det eneste virkemiddelet de har mot en stormakt som Russland? Forstå ett valg, er annet enn å legitimere eller akseptere ett valg. Det som er mer skremmende for meg er de som ovehodet aldri vil forstå slike mekanismer. De som aldri vil forstå hva resultatet kan bli av at noen blir utsatt for et så stort press at slike desperate handlinger blir den eneste utveien for dem. Ingen gjør dette for gøy. Ingen gjør dette for penger. Resultatet av manglende forståelse for årsaks-virkningsforhold er en uendelig rekke med "end of pipe"-løsninger, framfor å forsøke å fikse problemet med rota (som regel i et korttidsperspektiv mer avansert, men som man i det lange løp vil tjene på).
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2004 #65 Skrevet 2. september 2004 Enten så lyver du eller så har du dårlig hukommelse Rattle. Det var bred mediadekning av hva som skjedde der nede.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 2. september 2004 #66 Skrevet 2. september 2004 Enten så lyver du eller så har du dårlig hukommelse Rattle. Det var bred mediadekning av hva som skjedde der nede. Les en gang til hva jeg skrev. Jeg skrev ikke at det ikke var bred dekning av mediene.
Gjest Esther Skrevet 2. september 2004 #67 Skrevet 2. september 2004 TomKrus skrev: Forstår du ikke at terorisme er for dem det eneste virkemiddelet de har mot en stormakt som Russland? Senest idag har det vært diskusjoner i media om akkurat dette - merkelig at du kan være så skråsikker når folk som deltar i diskusjoner om dette ikke blir enige med seg selv om det skyldes religion, politikk eller en blanding av de to. Forskere på området sier faktisk at det som begynte som en forsiktig reaksjon på krigens hendelser har bikket mer og mer over mot den ekstreme siden - noe som gjenspeiler seg i måten terrorangrepene blir utført på.
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2004 #68 Skrevet 2. september 2004 Men i granskauen som folk tillegger meg meninger! Jeg sammenlikner ikke militære med barn, alt jeg sa er at vernepliktige er mennesker med familier de og. Eksakt hvor sa jeg at jeg sammenlikner vernepliktige med barn? Du skrev ingenting om at de vernepliktige hadde familie. Slik jeg forstod deg sammenlignet du barn med vernepliktige som "gisler"; like uskyldige?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 2. september 2004 #69 Skrevet 2. september 2004 Det er veldig uinteressant hvordan du "forstår" det jeg skriver. Forhold deg til det jeg skriver. Jeg går ut i fra at du ikke er tankeleser, inntil du evt. blir det lar du være å tillegge meg meninger jeg aldri har uttrykt.
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2004 #70 Skrevet 2. september 2004 Veldig uinteresant hvordan jeg forstår deg?? Makan til frekkhet. Vil du ikke vite hvorfor jeg skrev det jeg skrev? Selvsagt er jeg ikke tankeleser, men når man leser det folk skriver her inne så gjør man seg jo en oppfatning om det. Kanskje misforstod jeg, kanskje forstod jeg det ikke ..i så fall beklager jeg. Hadde jeg skrevet rett ut at du hadde sagt det så hadde jeg ilagt deg meninger. Her skrev jeg hvordan JEG oppfattet, forstod det du skrev. Det er noe helt annet enn å illegge folk meninger de ikke har!
sommerfuglene Skrevet 4. september 2004 #71 Skrevet 4. september 2004 Helt grusomt' date=' er det.[/quote'] ja virkelig :cry:
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2004 #73 Skrevet 4. september 2004 Rattlesnake skrev: Her skriver du faktisk rett ut at du forstår terroristenes handlinger - går det virkelig an å forstå seg på disse handlingene ? Går det an å forstå hvorfor de sprenger 2 fly i luften så 90 mennesker blir sprengt i filler ? Går det an å forstå at de tar barn til fange og ikke gir dem mat eller medisiner ? Går det an å forstå at de sprenger masse uskyldige mennesker i luften i busser ? Hvordan folk i vesten kan gjøre seg til "forståsegpåere" til disse syke, vanvittige handlingene er meg helt uforståelig ... Vi "forsto" det veldig godt den gang russerne jevnet Grozny med jorden. Hva er så forskjellig med å forstå hvorfor de gjør dette?
Gjest Valhalla Skrevet 4. september 2004 #74 Skrevet 4. september 2004 Det forsto vi aldri Gjest,nå forvrenger du og lyver om historien for at det skal passe med dine argumenter. Jeg husker derimot at det var en stor sak om hvor ille deres angrep var. Jeg har sett støtte for denne aksjonen på norske muslimske sider,men jeg hadde ikke forventet det her,for en skam
Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. september 2004 #75 Skrevet 4. september 2004 Det forsto vi aldri Gjest,nå forvrenger du og lyver om historien for at det skal passe med dine argumenter. Jeg husker derimot at det var en stor sak om hvor ille deres angrep var. Jeg har sett støtte for denne aksjonen på norske muslimske sider,men jeg hadde ikke forventet det her,for en skam Det var faktisk en del som forsto dette angrepet jo, og avfeier russiske voldtekter og henrettelser som løgn. For en skam av de høyrevridde PK-erne.
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2004 #76 Skrevet 4. september 2004 Det forsto vi aldri Gjest,nå forvrenger du og lyver om historien for at det skal passe med dine argumenter. Jeg husker derimot at det var en stor sak om hvor ille deres angrep var. Jeg har sett støtte for denne aksjonen på norske muslimske sider,men jeg hadde ikke forventet det her,for en skam Det gleder meg å se at du også fordømmer Russlands krig i Tsjetsjenia. Til din opplysning kan det nevnes at det er forskjell på å "forstå" og å "støtte". Jeg fordømmer aksjonen på det sterkeste - noe man derimot må "forstå" er at slike aksjoner er blitt en naturlig konsekvens av den brutale krigføringen i Tsjetsjenia. Det som også synes ganske åpenbart er at man ikke vil få slutt på blodbadet før man nå en eller annen form for politisk løsning på konflikten. Dette har ingenting med å føye seg for terroristene, men å innse at makt ikke vil løse konflikten.
Gjest Valhalla Skrevet 4. september 2004 #77 Skrevet 4. september 2004 Jeg synes ikke det er en naturlig reaksjon,jeg synes det er helt unaturlig. Dette er kanskje det laveste jeg har sett mennesker utføre med unntak av holocaust. Disse terroristene har ikke lenger krav på beskyttelse fordi de er mennesker,de er udyr. Det er sjelden et land frivillig gir avkall på landområder,mener du Russland bare skulle la Tjetsjenerne få landområde? Det er vel noe naivt. I krig skjer det jævlige ting,og det kom fra begge sider. Deres geriljakrig har jeg sympati for,når de nå har gått over til islamistisk terrorisme er min sympati lik null.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. september 2004 #78 Skrevet 4. september 2004 Jeg synes ikke det er en naturlig reaksjon,jeg synes det er helt unaturlig. Dette er kanskje det laveste jeg har sett mennesker utføre med unntak av holocaust. Disse terroristene har ikke lenger krav på beskyttelse fordi de er mennesker,de er udyr. Det er sjelden et land frivillig gir avkall på landområder,mener du Russland bare skulle la Tjetsjenerne få landområde? Det er vel noe naivt. I krig skjer det jævlige ting,og det kom fra begge sider. Deres geriljakrig har jeg sympati for,når de nå har gått over til islamistisk terrorisme er min sympati lik null. Avkall på landområder? Det er vel snakk om at Tsjetsjenere ønsker å være en selvstendig republikk.
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2004 #79 Skrevet 4. september 2004 Jeg synes ikke det er en naturlig reaksjon,jeg synes det er helt unaturlig. Dette er kanskje det laveste jeg har sett mennesker utføre med unntak av holocaust. Disse terroristene har ikke lenger krav på beskyttelse fordi de er mennesker,de er udyr. Det er sjelden et land frivillig gir avkall på landområder,mener du Russland bare skulle la Tjetsjenerne få landområde? Det er vel noe naivt. I krig skjer det jævlige ting,og det kom fra begge sider. Deres geriljakrig har jeg sympati for,når de nå har gått over til islamistisk terrorisme er min sympati lik null. Ingen som sier at terroristen skal få noen beskyttelse. Når du snakker om at jævlige ting skjedde på begge sider i denne konflikten - så kan vi kanskje begynne å se på de svilie tapstallene? 50.000 sivile ble drept da Grozny ble jevnet med jorda. Ikke en russisk sivilist ble drept. At du synes det er helt unaturlig å begå terror er forståelig. Mulig du hadde sett det på en annen måte om russiske styrker hadde sprengt og voldtatt dine familiemedlemmer. Jeg regner med at du hadde valgt den noble metoden - å begynne å skyte på de russiske stridsvognene med sprettert. Forøvrig er det ikke snakk om at Russland skal "gi" fra seg noe landområde. Russland okkuperte i sin tid Tsjetsjenia - så det er på ingen måte "deres" land.
Gjest Valhalla Skrevet 4. september 2004 #80 Skrevet 4. september 2004 Sverige tok i sin tid områder fra Norge så det er på ingen måte deres land. Kartene i verden har skiftet gjennom hele historien. Jeg ville valgt den noble metoden ja,det er ikke slik at disse kun har tilgang på sprettert,de har masse våpen til rådighet. Kan du fortelle meg hva 9 arabere og en afrikaner gjorde blant terroristene? Kjemper de også for eget land eller kjemper de mot de vantro?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå