Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2004 #81 Skrevet 4. september 2004 Sverige tok i sin tid områder fra Norge så det er på ingen måte deres land. Kartene i verden har skiftet gjennom hele historien. Jeg ville valgt den noble metoden ja,det er ikke slik at disse kun har tilgang på sprettert,de har masse våpen til rådighet. Kan du fortelle meg hva 9 arabere og en afrikaner gjorde blant terroristene? Kjemper de også for eget land eller kjemper de mot de vantro? Om Sverige fortsatt hadde okkupert hele Norge så kunne vi kanskje begynne å sammenligne. Sprettert var en allegori - om du mener tsjetsjenerne våpenmessig er på likefot med russerne så er nok de fleste uenige med deg. Og at mange disse terroristene er religiøse gærninger tviler jeg ikke på. Poenget er at hadde man ikke gitt dem noen sak å kjempe for så hadde også rekrutteringsgrunnlaget deres blitt alvorlig svekket.
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2004 #82 Skrevet 4. september 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv må sammenligne. Jeg ser heller ikke likheten mellom å bli bombet og holdt fanget under særdeles grusomme omstendigheter. Var det skoler de bombet?
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2004 #83 Skrevet 4. september 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv må sammenligne. Jeg ser heller ikke likheten mellom å bli bombet og holdt fanget under særdeles grusomme omstendigheter. Var det skoler de bombet? Likheten er vel stort sett at begge deler ender med død og fordervelse. Om du har sett hvordan Grozny så ut etter krigen så kanskje du hadde forstått - alt ble ødelagt der. Det gjelder skoler,sykehus ++.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå