Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #21 Skrevet 1. september 2004 Noen ganger lønner det seg og få hue ut av ræ** og se ting i det litt større bilde. Det sitter over 200 barn og blir holdt som gissler, de har sett folk bli drept. For meg spiller det ikke noen rolle hvor hvilken sak, det er sykt og onnskapsfult
Gjest Devil's Spawn Skrevet 1. september 2004 #22 Skrevet 1. september 2004 Har du sett hva Tjetsjenere gjør med fangede russiske soldater eller Rattle. Jeg syns Putin skal gå inn å jevne Grozny med jorda igjen. Møkkafolk Det var en kvisete uttalelse for å si det rett ut. Tsjetsjenske terrorister gjør selvfølgelig overgrep, men vet du noe som helst om det russiske forsvaret? Du vil at de skal drepe alle tsjetsjenere, samtidig som du ikke forstår deg på den tsjetsjensk terrorismen. Du driver dobbletmoral til tusen, det og si at flere millioner er "møkkafolk" og terrorister bare vitner om at du heller burde holde deg til et diskusjonsforum for ungdomskoleelever.
Gjest Valhalla Skrevet 1. september 2004 #23 Skrevet 1. september 2004 Jeg ønsker aldri å forstå terrorister,men jeg skal gi meg i denne tråden nå,ble litt for sint når jeg leste den artikkelen
Gjest Devil's Spawn Skrevet 1. september 2004 #24 Skrevet 1. september 2004 Jeg ønsker aldri å forstå terrorister' date='men jeg skal gi meg i denne tråden nå,ble litt for sint når jeg leste den artikkelen[/quote'] Forstå de trenger man jo ikke, men det hjelper ikke akkurat saken noe veldig at russiske soldater henretter og voldtar uskyldig sivile i Tsjetsjenia. Russland ber til en viss grad om om det, selv om det selvfølgelig ikke er riktig å gå til terroraksjoner, og særlig ikke mot barn.
Gjest Valhalla Skrevet 1. september 2004 #25 Skrevet 1. september 2004 Jeg trekker tilbake den første posten som var basert på følelser. Det er selvsagt to sider av saken selv om jeg aldri vil akseptere terrorisme som virkemiddel
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #26 Skrevet 1. september 2004 Det må da være lov å reagere sånn som Valhalla gjør? Hvorfor skal vi ta i de folka der med silkehansker?? Merkelig holdning på enkelte her... For all del, ikke si noe stygt om noen, vær så tolerant som overhodet mulig! :-?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 1. september 2004 #27 Skrevet 1. september 2004 Det må da være lov å reagere sånn som Valhalla gjør? Hvorfor skal vi ta i de folka der med silkehansker?? Merkelig holdning på enkelte her... For all del' date=' ikke si noe stygt om noen, vær så tolerant som overhodet mulig! :-?[/quote'] Så kan man også slutte å værfe så tolerante mot overgrep fra Russland og? Både av tsjetsjenere og mot sine egne soldater?
Gjest Poirot Skrevet 1. september 2004 #29 Skrevet 1. september 2004 Du er nok desverre naiv. Bare tenk på hvordan nordmennn behandlet uskyldige tyskerunger. Eller se på barnesoldatene i Kongo og Sierra Leone... Trist.
Gjest gjesta Skrevet 1. september 2004 #30 Skrevet 1. september 2004 Hvis det er Tsjetsjenere må jeg samtidig si at jeg forstår det. Forsvarer ikke det de gjør' date=' men forstår de.[/quote'] Jeg forstår det ikke. Det er komplett umulig for meg å forstå at noen kan gjøre noe slikt. Små barn..uansett hvor mye jeg forsøker å forstå, så klarer jeg det ikke.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 1. september 2004 #31 Skrevet 1. september 2004 Det er vanskelig å forestille seg hvorfor de går til det skrittet å gjøre det. Ingen av oss vet hva de har opplevd, så jeg anstrenger meg ikke med å forstå meg ihjel på dette. Noen bekymrer seg om alkoholavgiften, andre at noen i deres nære famililer har blitt drept og voldtatt. Likevel, er det vi som vet best...merkelig det der.
Gjest Lilleulv Skrevet 1. september 2004 #32 Skrevet 1. september 2004 ojoj... :o må si du er tolerant, rattlesnake... sånn klarer ikke jeg å tenke...
Gjest Poirot Skrevet 1. september 2004 #33 Skrevet 1. september 2004 ojoj... :o må si du er tolerant, rattlesnake... sånn klarer ikke jeg å tenke... Å prøve å forstå bakgrunnen for en handling, er ikke det samme som å tolerere. Om man forstår bakgrunnen, er det lettere å vite hva man videre må gjøre for å unngå liknende hendelser i fremtiden.
Gjest gjesta Skrevet 1. september 2004 #34 Skrevet 1. september 2004 Noen bekymrer seg om alkoholavgiften, andre at noen i deres nære famililer har blitt drept og voldtatt. Likevel, er det vi som vet best...merkelig det der. Hva du nå enn mener med det! Ingen av oss kan sette oss inn i en slik situasjon, men samme hvor mye jeg forsøker så kan jeg ikke forstå. Du hevder du kan det. Hva bekymring om alkoholavgift har med det å gjøre må gudene vite.
Gjest Valhalla Skrevet 1. september 2004 #35 Skrevet 1. september 2004 Om man forstår bakgrunnen' date=' er det lettere å vite hva man videre må gjøre for å unngå liknende hendelser i fremtiden.[/quote'] Tilhenger av appeasment? Å nei du slikt skal aldri bli forstått. Sett hardt mot hardt,det er det eneste som virker.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 1. september 2004 #36 Skrevet 1. september 2004 Alkoholavgiftene var et eksempel for å illustrere hvor lite vi har å bekymre oss for i Norge. Jeg støtter ikke handlingene, men jeg kan forstå grunnen til at de gjorde. Kanskje lese litt om krigføringen i Tsjetsjenia først? Et eksempel: Noen russiske soldater har innrømmet at voldtekter skjedde foran de andre familiemedlemmen, samt henrettelser av uskydlige sivile. I tillegg stjal og ranet soldatene for store verdier. Hvis du ikke kan forstå at slike handlinger mot deg gjør deg desperat, så skjønner jeg ikke hvordan du tenker.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 1. september 2004 #37 Skrevet 1. september 2004 Nå er det akkurat det som har blitt gjort da. Det har aldri vært så mye terror fra Tsjetsjenere som etter krigen.
Gjest Valhalla Skrevet 1. september 2004 #38 Skrevet 1. september 2004 De må gjerne fortsette å irritere den store bjørnen med sin lille pinne,når bjørnen våkner vil den ikke være redd for å bruke sine tenner og klør. Det de oppnår er sin egen undergang
Gjest Esther Skrevet 1. september 2004 #39 Skrevet 1. september 2004 Ingen kan si at de forstår disse handlingene. To fly er sprengt i luften, en buss .. nå er flere hundre barn tatt til gisler sammen med lærerne på skolen ... hva blir det neste ? Vi kan bare ane den redselen som disse barna og deres foreldre nå føler.
Gjest Poirot Skrevet 1. september 2004 #40 Skrevet 1. september 2004 De må gjerne fortsette å irritere den store bjørnen med sin lille pinne' date='når bjørnen våkner vil den ikke være redd for å bruke sine tenner og klør. Det de oppnår er sin egen undergang[/quote'] Du mener mao at store bjørner kan oppføre seg som de vil, rett og slett fordi de er størst? :o
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå