Gå til innhold

Festlige Dawkins


debatant

Anbefalte innlegg

Styrker det evolusjonsteorien at en aldri observerer evolusjon i virkeligheten?

Dette er selvsagt helt feil. Har gitt mange eksempler (Cuerna sayi, Fulica americanica, osv.). F.eks. har vi eksempler på at eksonforskyvning og proteindomeneendringer har resultert i helt nye gener. Du har ikke forstått noen av disse tingene, men det gjør dem ikke mindre gyldige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er selvsagt helt feil. Har gitt mange eksempler (Cuerna sayi, Fulica americanica, osv.). F.eks. har vi eksempler på at eksonforskyvning og proteindomeneendringer har resultert i helt nye gener. Du har ikke forstått noen av disse tingene, men det gjør dem ikke mindre gyldige.

vanskapte dyr er ikke evolusjon men sykdommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt helt feil. Har gitt mange eksempler (Cuerna sayi, Fulica americanica, osv.). F.eks. har vi eksempler på at eksonforskyvning og proteindomeneendringer har resultert i helt nye gener. Du har ikke forstått noen av disse tingene, men det gjør dem ikke mindre gyldige.

Hvilken ny art har oppstått vha dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskapte dyr er ikke evolusjon men sykdommer.

 

Ser ikke poenget ditt. 

Hvilken ny art har oppstått vha dette?

Nye arter oppstår ved tilblivelsen av isolerende barrierer (prezygotiske, postzygotiske, premating- og postmating barriers). Det har særdeles lite til ingenting å gjøre med hvordan ny evolusjonær innovasjon oppstår. Dette er en av de grunnleggende misforståelsene dine av evolusjonsbiologi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser ikke poenget ditt. 

Nye arter oppstår ved tilblivelsen av isolerende barrierer (prezygotiske, postzygotiske, premating- og postmating barriers). Det har særdeles lite til ingenting å gjøre med hvordan ny evolusjonær innovasjon oppstår. Dette er en av de grunnleggende misforståelsene dine av evolusjonsbiologi.

Hvilken ny art sikter du til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken ny art sikter du til?

ALLE som finnes. Kontemporære: F.eks. salamandere av typen ringarter. Et annet eksempel er Drosophila paulistorum samt Ophraella slobodkini. Mange andre eksempler har blitt gitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ALLE som finnes. Kontemporære: F.eks. salamandere av typen ringarter. Et annet eksempel er Drosophila paulistorum samt Ophraella slobodkini. Mange andre eksempler har blitt gitt.

ringarter beviser ringarter, ikke nye arter slik som Darwin snakket om. Fint om du skriver på norsk her. Latinsk vås er ikke bedre enn norsk vås.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringarter beviser ringarter, ikke nye arter slik som Darwin snakket om. Fint om du skriver på norsk her. Latinsk vås er ikke bedre enn norsk vås.

Finn deg et område der du forstår noe helst. Ringarter er et eksempel på nye arter.

"(...) latinsk vås (...)"

For en kontring!

Vet ikke om mod. har tenkt til å gjøre noe med ståa her inne nå? Er jo direkte tragisk slik denne patetiske "debatant" får holde på.

Endret av Synapomorphy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringarter beviser ringarter, ikke nye arter slik som Darwin snakket om. Fint om du skriver på norsk her. Latinsk vås er ikke bedre enn norsk vås.

Det er KUN du som bryr seg om Darwin. Lurer på hvorfor... Å, ja, glemte at du var stokk dum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er KUN du som bryr seg om Darwin. Lurer på hvorfor... Å, ja, glemte at du var stokk dum.

Hvilken ny art sikter du til?

 

Hva legger du i "evolusjon", om du ikke sikter til Darwins evolusjonslære??

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg et område der du forstår noe helst. Ringarter er et eksempel på nye arter.

"(...) latinsk vås (...)"

For en kontring!

Vet ikke om mod. har tenkt til å gjøre noe med ståa her inne nå? Er jo direkte tragisk slik denne patetiske "debatant" får holde på.

Sikkert litt pinlig for deg at du ikke har et eneste eksempel på denne evolusjonen.

 

Ringarter går under microevolusjon. Darwin skrev om macroevoluson...

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken ny art sikter du til?

 

Hvor lenge siden var det jeg svarte på dette, debatant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt pinlig for deg at du ikke har et eneste eksempel på denne evolusjonen.

Du har spesielt tungt for det i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge siden var det jeg svarte på dette, debatant?

micro evolusjon er ikke et eksempel på macro evolusjon. selv om du prøver alle triks i boka for å late som om du har svart på dette.

Du har aldri gitt et uomstridt eksempel på macro evolusjon.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

micro evolusjon er ikke et eksempel på macro evolusjon. selv om du prøver alle triks i boka for å late som om du har svart på dette.

Du har aldri gitt et uomstridt eksempel på macro evolusjon.

Lol, jeg kom nettopp med dem.

Makroevolusjon er så til de grader og uomtvistelig bevist, at man omtrent må være rape tulen for å benekte det (slik som du).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, jeg kom nettopp med dem.

Makroevolusjon er så til de grader og uomtvistelig bevist, at man omtrent må være rape tulen for å benekte det (slik som du).

Det er ikke pent å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke pent å lyve.

Enig, men nå gjorde jeg da ikke det, siden makroevolusjon er definert som "evolution above the species level".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men nå gjorde jeg da ikke det, siden makroevolusjon er definert som "evolution above the species level".

Jeg er ikke din lærer. Noe får du finne ut av selv. Jeg har en lav terskel for slikt tull.

 

Så uomstridte eksempler på macro evolusjon har du ikke....

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke din lærer. Noe får du finne ut av selv. Jeg har en lav terskel for slikt tull.

 

Så uomstridte eksempler på macro evolusjon har du ikke....

Nei, hva skal jeg med en lærer som ikke kan noe som helst om temaet?

Benekter du at makroevolusjon er definert som evolusjon over artsnivået?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du gidder Synamorphy, den andre tråden viser jo klart og tydelig at han ikke ønsker å forstå evolusjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...