Gå til innhold

Festlige Dawkins


debatant

Anbefalte innlegg

Er det mulig at han mente den kristne matematikeren John Lennox, som har gjort seg bemerket i evolusjonsdebatter? Det er uansett ganske utrolig å navnforveklse de to.

Nei, det var et direkte sitat fra musikeren John Lennon, fordi "han traff spikeren på hodet", og dermed var verdens beste kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det var et direkte sitat fra musikeren John Lennon, fordi "han traff spikeren på hodet", og dermed var verdens beste kilde.

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istemmes.

Her blir debatant beskrevet meget bra.

Jeg har da aldri sagt noe av det der..??

SÅ VÆR SÅ SNILL Å KOM MED ET ENESE EKSEMPEL PÅ DARWINSK EVOLUSJON

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var et direkte sitat fra musikeren John Lennon, fordi "han traff spikeren på hodet", og dermed var verdens beste kilde.

SÅ VÆR SÅ SNILL Å KOM MED ET ENESE EKSEMPEL PÅ DARWINSK EVOLUSJON

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lakrispia

Det var egentlig Dawkins og evolusjon som var tema her. Jeg tror på bibelen. De tusener som er satt fri fra forskjellige avhengigheter på f.eks. Evangeliesenteret er mine bevis.

Det er da noe......

Du skal selvfølgelig få tro på akkurat det, men en ting jeg vil du skal vite er at vitenskap ikke er ondt. Det er ingen som aktivt prøver å motbevise det som står i bibelen. Alle må få tro på det de vil, men for mange gir ikke bibelen en forklaring som henger sammen med det de observerer i virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ VÆR SÅ SNILL Å KOM MED ET ENESE EKSEMPEL PÅ DARWINSK EVOLUSJON.

VÆR SÅ SNILL......

SÅ VÆR SÅ SNILL Å KOM MED ET ENESE EKSEMPEL PÅ DARWINSK EVOLUSJON.

Som andre nevner er jo det enkleste beviset antibiotikaresistente bakterier.

Du var også veldig opptatt av at arter er dømt til å forbli i samme art. Det er jo bare slik fordi vi klassifiserer dem ut i fra forfedrene (eller felles stamfar). På bakgrunn av evolusjon. En kan jo like godt klassifisere dem etter nytte, farge, osv. Det er bare veldig upraktisk.

Visste du at vi faktisk er mer bakterier enn vi er mennesker dersom vi regner i antall celler?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ VÆR SÅ SNILL Å KOM MED ET ENESE EKSEMPEL PÅ DARWINSK EVOLUSJON

Jeg driter i darwinsk evolusjon. Har ikke lest noe særlig om hva han mente, men jeg er ganske oppdatert på dagens oppfatning av evolusjon, og den har jeg gitt deg eksempler på, min søte, lille sukkerklump <3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel krever du flere bevis. Du ønsker at vi skal finne the missing link. Akkurat som om hele evolusjonsteorien kan avskrives fordi vi ikke har funnet dette. Men vi lever da ikke i en konstruert verden der alt av tidligere arter ligger god preservert like under jordens overlfate og bare venter på å bli funnet. Ogl a oss hypotetisk anta at vi hadde funnet en apelignende skapning og kalt det the missing link. Ville du trodd på det? Eller ville du argumentere for at det bare var enda en utdødd art som ikke har noe med mennesker å gjøre? Uansett, tilbake til the missing link- trenger vi egentlig å finne det? Svaret er nei, og grunnen til det ligger i genforskning. Mennesker har overveiende mange felles gener med andre arter. For eksempel har vi 96% felles gener med sjimpanser, 80% felles med kuer og 75% felles med mus. Og hva forteller dette oss? Jo, vi stammer fra de samme fofedrene, noe som kun kan forklares ved evolusjon.

Jeg krever ingen ting, bare konstaterer at de ikke finnes. Hva er det som holder evolusjonsteorien oppe om det ikke er observerte data?

Så mangel på fossiler beviser din sak? At u gir blaffen i om linkene finnes er særdeles uvitenskapelig framgangsmåte.

Å tolke at DNAet beviser evolusjon uten å h peiling på hva som faktisk står der er vel en tanke useriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der fikk jeg mye vas. Akkurat som her. Du sier bevisene finnes ett eller annet sted du ikke kan redegjøre for,

Jeg prøver en gang til:

SÅ VÆR SÅ SNILL Å KOM MED ET ENESE EKSEMPEL PÅ DARWINSK EVOLUSJON.

Evolusjonsteorien blir lært på skolen av en grunn. Bevisene er overveldende og du har fått mengder på mengder av dem i flere tråder.

Om noe, så kan du motbevise evolusjonsteorien, få oss til å forstå at den er gal, og vin en mengde med priser i samme slengen.

Det å si at hund er en hund og en katt er en katt er meningsløst. Kom med noe håndfast. Alle vet at katter føder katter. Det å påstå noe annet er absurd, og om du argumenterer på den måten så beviser du bare ovenfor oss andre at du ikke har en fjerneste anelse hva teorien går ut på.

"Go go go!" Jeg heier på deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre nevner er jo det enkleste beviset antibiotikaresistente bakterier.

Du var også veldig opptatt av at arter er dømt til å forbli i samme art. Det er jo bare slik fordi vi klassifiserer dem ut i fra forfedrene (eller felles stamfar). På bakgrunn av evolusjon. En kan jo like godt klassifisere dem etter nytte, farge, osv. Det er bare veldig upraktisk.

Visste du at vi faktisk er mer bakterier enn vi er mennesker dersom vi regner i antall celler?

Antibiotiskresistente bakterier er jo et eksempel på det motsatte av evolusjon, der immunforsvaret går løpsk og ergo blir immunt. en slik bakterie vil ikke ha noe fordel av immuniteten sin i andre settinger.

Dessuten ble ikke resistente bakterier predikert av evolusjonister. Ergo har det ingen ting med evolusjonsteorien å gjøre.

Så det er galt å klassifisere liv??

Selvfølgelig

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lakrispia

Jeg krever ingen ting, bare konstaterer at de ikke finnes. Hva er det som holder evolusjonsteorien oppe om det ikke er observerte data?

Så mangel på fossiler beviser din sak? At u gir blaffen i om linkene finnes er særdeles uvitenskapelig framgangsmåte.

Å tolke at DNAet beviser evolusjon uten å h peiling på hva som faktisk står der er vel en tanke useriøst?

SÅ VÆR SÅ SNILL Å KOM MED ET ENESE EKSEMPEL PÅ DARWINSK EVOLUSJON

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lakrispia

Antibiotiskresistente bakterier er jo et eksempel på det motsatte av evolusjon, der immunforsvaret går løpsk og ergo blir immunt. en slik bakterie vil ikke ha noe fordel av immuniteten sin i andre settinger.

Dessuten ble ikke resistente bakterier predikert av evolusjonister. Ergo har det ingen ting med evolusjonsteorien å gjøre.

Glad du ikke er min lege hvertfall

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krever ingen ting, bare konstaterer at de ikke finnes. Hva er det som holder evolusjonsteorien oppe om det ikke er observerte data?

Så mangel på fossiler beviser din sak? At u gir blaffen i om linkene finnes er særdeles uvitenskapelig framgangsmåte.

Å tolke at DNAet beviser evolusjon uten å h peiling på hva som faktisk står der er vel en tanke useriøst?

Nylig ble det jo funnet en ny tidlig menneskeslektning: Australopithecus deyiremeda.

Og jo, vi vet hva som står i DNA-et, din taskeladd. 98,5 prosent er likt for mennesket og sjimpansen, hvilket gir et estimat på 5-6 mill. år siden vi hadde en felles stamfar. Dette sammenfaller jo fint med dateringen av Sahelanthropus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Evolusjonsteorien blir lært på skolen av en grunn. Bevisene er overveldende og du har fått mengder på mengder av dem i flere tråder.

Fortell!!??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad du ikke er min lege hvertfall

da hadde jeg tatt blodpriser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Antibiotiskresistente bakterier er jo et eksempel på det motsatte av evolusjon, der immunforsvaret går løpsk og ergo blir immunt.

Av alle dine idiotiske utsagn, må dette være et av de aller verste.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lakrispia

Skjønner du hva jeg mente, eller? :ler:

Ja, herregud. Dette må være noe av det rareste jeg har opplevd her på KG. Lurer på hvem denne fantastiske debatanten er….

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud. Dette må være noe av det rareste jeg har opplevd her på KG. Lurer på hvem denne fantastiske debatanten er….

Det er ganske gøy! Han har holdt på akkurat sånn der, i flere år, og ikke bare på dette forumet :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...