Gå til innhold

Festlige Dawkins


debatant

Anbefalte innlegg

c6d8620a341fcd53346d9af7eaeeb13f.jpg

Videre slipper bibelen å omskrives hele tiden, slik som vitenskapen for å møte virkeligheten.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Videre slipper bibelen å omskrives hele tiden, slik som vitenskapen for å møte virkeligheten.

Bibelen har vært modifisert en rekke ganger. Mye er feks fjernet av en ikkereligiøs leder (regner med du har hørt om han) som ville at religionen skulle være enklere å styre folket sitt med... Men du har rett i at den aldri er korrigert for å stå i stil med virkeligheten... Nesten, i det minste. De har jo fjerna enhjørningen fra historien om Noahs ark. Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er faktisk usannsynlig dum og har i alle fall intet vettugt å komme med i forhold til biologi.

 

Absolutt alt i biologien er bevis for evolusjon. Dette viser faktisk hvor fraværende din forståelse av evolusjonsbiologi er.

Visste du at du er min fantasisvigersønn?

Intelligens er fantastisk :) 

Anonymous poster hash: 10883...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm....

Darwin skrev faktisk om artene opprinnelse, ikke at arter var en menneske skapt illusjon??

 

Hva vi observerer e at utilpassede dyr dør ut. De utvikler se m.a.o. ikke.

 

Hval-evolusjonen din er ren fiksjon og fantasi, totalt blotta for data og mellomledd.

1. Du forstår at ordet ART er noe vi mennesker har funnet på for å kunne differensiere ulike dyr? 

2. Så din allmektige Gud har altså en feiltagelses-rate på 99,9%? Alt dør jo ut av det han har laget? 

 - Hunder utvikler seg ikke? Hvordan forklarer du hunderasene vi ser idag som stammer fra ulv? 

 

Figure_1.png

 

Dette er et ekstremt forenklet kart av hvalens utvikling. Hvilke "mellomledd" og "data" mener du vi mangler? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du forstår at ordet ART er noe vi mennesker har funnet på for å kunne differensiere ulike dyr? 

2. Så din allmektige Gud har altså en feiltagelses-rate på 99,9%? Alt dør jo ut av det han har laget? 

 - Hunder utvikler seg ikke? Hvordan forklarer du hunderasene vi ser idag som stammer fra ulv? 

 

Figure_1.png

 

Dette er et ekstremt forenklet kart av hvalens utvikling. Hvilke "mellomledd" og "data" mener du vi mangler? 

Den flotte "tegneserien" av omstridte fossiler er jo overbevisende, særlig her hvor tegneren ønsker å få betalt av oppdragsgiver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flotte "tegneserien" av omstridte fossiler er jo overbevisende, særlig her hvor tegneren ønsker å få betalt av oppdragsgiver.

Hva mener du jeg skal gjøre? Sende lastebiler av fossiler til deg siden du ikke takler bilder eller illustrasjoner? 

Svar også på resten av det jeg skrev, og ikke heng deg opp i det samme gang på gang er du grei, sånn om du faktisk ønsker å diskutere noe med argumenter fremfor å kjøre alt i en blindgate slik du til stadighet gjør. 

 

Hvordan overlever du i jobben om du ikke kan bruke illustrasjoner egentlig? Ingeniør uten illustrasjoner syns jeg høres merkelig ut gitt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du jeg skal gjøre? Sende lastebiler av fossiler til deg siden du ikke takler bilder eller illustrasjoner? 

Svar også på resten av det jeg skrev, og ikke heng deg opp i det samme gang på gang er du grei, sånn om du faktisk ønsker å diskutere noe med argumenter fremfor å kjøre alt i en blindgate slik du til stadighet gjør. 

 

Hvordan overlever du i jobben om du ikke kan bruke illustrasjoner egentlig? Ingeniør uten illustrasjoner syns jeg høres merkelig ut gitt. :)

Ingenting å gjøre annet enn å håpe på at verden går tom for aluminiumsfolie.

 

fb9edh.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å gjøre annet enn å håpe på at verden går tom for aluminiumsfolie.

 

fb9edh.jpg

 

Jeg syns det er en veldig sløsete omgang med grillutstyr. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du jeg skal gjøre? Sende lastebiler av fossiler til deg siden du ikke takler bilder eller illustrasjoner? 

Svar også på resten av det jeg skrev, og ikke heng deg opp i det samme gang på gang er du grei, sånn om du faktisk ønsker å diskutere noe med argumenter fremfor å kjøre alt i en blindgate slik du til stadighet gjør. 

 

Hvordan overlever du i jobben om du ikke kan bruke illustrasjoner egentlig? Ingeniør uten illustrasjoner syns jeg høres merkelig ut gitt. :)

Det skader ikke å se på de faktiske fossilene nei. Det kan synes som om alle utdødde dyr blir plassert i en evolusjonistisk fortelling, fordi evolusjonistene trenger det. Legg merke til at det er et tapirlignende dyr som denne gangen blir bebreidet for å være en salgs protohval. Fossilene viser at det var et velfungerende landdyr.

 

Thats all.

 

Våre tegninger er verdifulle i motsetning til dette våset.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader ikke å se på de faktiske fossilene nei. Det kan synes som om alle utdødde dyr blir plassert i en evolusjonistisk fortelling, fordi evolusjonistene trenger det. Legg merke til at det er et tapirlignende dyr som denne gangen blir bebreidet for å være en salgs protohval. Fossilene viser at det var et velfungerende landdyr.

 

Thats all.

 

Våre tegninger er verdifulle i motsetning til dette våset.

Alle skjelletter blir plassert i et kart ja, og alle skjelletter som er blitt funnet har passet til kartet som fint beskriver og støtter evolusjonsteorien. Finner du noe som ikke stemmer der, så lager du verdensnyheter. 

 

Selvfølgelig var det et velfungerende landdyr? Hvorfor skulle det ikke ha vært det når det levde på land? Din forståelse av hvordan dette forekommer er jo lik null, tydeligvis. 

Endret av Timza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din forståelse av hvordan dette forekommer er jo lik null, tydeligvis.

Det er jo fellesnevneren for alle som mener evolusjon er tull... De har ingen forståelse for dette, og kommer med tomme kommentarer som "de fosilene der er omstridte!" uten å kunne backe opp påstanden sin... Lurer litt på hvordan debatant kan vite noe om hvor vidt fossilene bak hvalen er omstridte eller ikke. Han greier jo ikke vise til noe som støtter opp det han påstår.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fellesnevneren for alle som mener evolusjon er tull... De har ingen forståelse for dette, og kommer med tomme kommentarer som "de fosilene der er omstridte!" uten å kunne backe opp påstanden sin... Lurer litt på hvordan debatant kan vite noe om hvor vidt fossilene bak hvalen er omstridte eller ikke. Han greier jo ikke vise til noe som støtter opp det han påstår.

Man finner nok argumentene hans hvis man leter litt på talkorigins. Problemet er jo at hvis han gjør det - altså linker til den siden, så steller han seg opp i et hjørne da alt på den siden er tull og det enkleste i verden å motbevise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner nok argumentene hans hvis man leter litt på talkorigins. Problemet er jo at hvis han gjør det - altså linker til den siden, så steller han seg opp i et hjørne da alt på den siden er tull og det enkleste i verden å motbevise.

Jeg lurer litt på hvorfor man fortsetter å tro det som står der, når det alltid viser seg å være tull. Det burde jo gå opp et lys om at disse folka er løgnere, når de bare bedriver sitatfusk og feilfremstillinger av forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle skjelletter blir plassert i et kart ja, og alle skjelletter som er blitt funnet har passet til kartet som fint beskriver og støtter evolusjonsteorien. Finner du noe som ikke stemmer der, så lager du verdensnyheter. 

 

Selvfølgelig var det et velfungerende landdyr? Hvorfor skulle det ikke ha vært det når det levde på land? Din forståelse av hvordan dette forekommer er jo lik null, tydeligvis. 

hva i alle dager vet du eller noen andre evolusjonister om hvilke avkom disse dyra hadde. Alt du skriver er fantasier. Men kall det for fantasi da :)

 

fantasiteorien :)

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva i alle dager vet du eller noen andre evolusjonister om hvilke avkom disse dyra hadde. Alt du skriver er fantasier. Men kall det for fantasi da :)

 

fantasiteorien :)

Hva er det du prøver å si? 

 

Hva i alle dager vet du om evolusjonsteorien? Kan du remse opp det du mener definerer det hele, og forklare hvordan teorien med dens beviser fungerer? Samt komme med dine argumenter mot bevisene? Da gjerne med kilder på dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva i alle dager vet du eller noen andre evolusjonister om hvilke avkom disse dyra hadde.

Mer enn du veit om begivenhetene du leser om i bibelen, som har gått på folkemunne i hundrevis av år før de ble skrevet ned.

Evolusjon har ganske mye forskning bak seg, mens religion bare har "Noen fortalte meg at det var sånn", så det er rimelig ironisk av deg å komme med den typen kritikk.

Det er gjort en god del forskning på kristendommen, og andre religioner da, som viser at de er kopier av eldre religioner, så noe kunnskap finnes det jo der også, selv om selve religionen er blind tro på en historie om en mann som ønsker å gi deg noe fint, om du oppfører deg bra... Har du oppført deg bra i år da, Debatant?

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmmmm....

Darwin skrev faktisk om artene opprinnelse, ikke at arter var en menneske skapt illusjon??

 

Hva vi observerer e at utilpassede dyr dør ut. De utvikler se m.a.o. ikke.

 

Hval-evolusjonen din er ren fiksjon og fantasi, totalt blotta for data og mellomledd.

 

Gratulerer med dagens mest irrelevante opplysning.

 

Og nei, evolusjonen av hval er ekstremt godt dokumentert. Indohyus, Pakicetus, Rodhocetus, Protocetus, Ambulocetus, Basilosaurus og Dorudon viser dette med all tydelighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagens mest irrelevante opplysning.

 

Og nei, evolusjonen av hval er ekstremt godt dokumentert. Indohyus, Pakicetus, Rodhocetus, Protocetus, Ambulocetus, Basilosaurus og Dorudon viser dette med all tydelighet.

Nei det gjør det ikke. En håndfull fossiler som er fundamentalt annerledes enn hvaler viser med tydelighet at det ikke er nettopp det. Ikke hvaler eller proto-hvaler.

 

Hadde de tatt med lobefinnefisken, hadde jeg trodd dem :/

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør det ikke. En håndfull fossiler som er fundamentalt annerledes enn hvaler viser med tydelighet at det ikke er nettopp det. Ikke hvaler eller proto-hvaler.

 

Hadde de tatt med lobefinnefisken, hadde jeg trodd dem :/

De viser en klar progresjon mot hval. Selvfølgelig er de fundamentalt forskjellige fra moderne hvaler og delfiner. Det at du benekter/ikke forstår dette blir bare for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De viser en klar progresjon mot hval. Selvfølgelig er de fundamentalt forskjellige fra moderne hvaler og delfiner. Det at du benekter/ikke forstår dette blir bare for dumt.

Styrker det evolusjonsteorien at en aldri observerer evolusjon i virkeligheten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...