Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg støtter deg Ts. Dette var ikke en valp du ville ha.

Anonymous poster hash: ad3d2...167

Da burde ikke TS tatt imot valpen. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg støtter deg Ts. Dette var ikke en valp du ville ha.

Anonymous poster hash: ad3d2...167

Da burde ikke ts tatt i mot hunden. Et voksent menneske med nok vett mellom ørene tar ikke motvillig imot et kjæledyr og ansvaret for det. Da takker man heller nei, istedetfor å gjøre noe man overhodet ikke vil. Å velge å skaffe seg kjæledyr er ikke noe man bestemmer seg for der og da. Det er noe man tenker godt over og veier for og i mot, og om man virkelig vil ha det ansvaret i 15-20 år.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS

Jeg begynner å lure på om enkelte av dere har lest tråden eller bare kommer for å være spydig?! Jeg har fått en venn til å ta kontakt med ulike organisasjoner, venner, gårder etc en siste gang, har dere hoppet glatt over det? JEG har ikke noe mer energi å bruke på den hunden etter månedsvis med slit og kommer ikke til å løfte en finger igjen, men noen har vært så snill og sagt seg villig til å gjøre det for meg. Hun kontakter meg hvis hun får et konkret svar innen uka, det har hun ikke gjort ennå ergo er det bare å sitte tålmodig og vente for min del.

Og dere som hyler om rosiner kan sjekke faktaene deres før dere hyler ut, han har fått rosiner og druer uten problem før, og det gikk helt fint denne gangen og. Men det løste ikke problemet mitt, den sovnet ikke før mange timer etter at jeg logget av! Jeg gir da ikke noe jeg vet er giftig til hunden, har ingen planer om å avlive den hjemme!

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Jeg begynner å lure på om du selv har lest tråden og hva du skriver i den?? Jeg skjønner virkelig ikke at det er mulig! Min 14 år gamle lillesøster er mer oppegående enn deg.

Kan du ikke bare ringe det nummeret og be dem hente hunden!! Du hadde vært kvitt hunden i over en uke allerede om du hadde gjort det, det hadde vært bedre for både deg og hunden.

Anonymous poster hash: 30885...b4d

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo trene den opp. Hvordan tror du unger lærer seg å tisse og når de skal være stille? De blir trent opp til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herre min hatt, her var det mange hysteriske kjerringer på en gang. Jeg synes TS har prøvd veldig mye for å få denne krevende hunden omplassert. Et sted må grensen faktisk settes. Jeg synes denne hunden virker til å være mentalt syk på et vis. Hunder kan også være det, i likhet med mennesker. I dette tilfellet mener jeg at avliving er det eneste rette å foreta, både av hensyn til dyret, som helt åpenbart ikke har det bra med seg selv, og av hensyn til TS' psykiske helse.

Det å søke råd angående dyr her på KG, er ikke det lureste en kan gjøre. De som vanker i dette kjæledyrforumet, er temmelig skrudde i hodet når det kommer til dyrevelferd, og da særlig når det dreier seg om hund og katt. Det eksisterer en avgudsdyrking av dyra, som er helt hinsides all fornuft. 

Anonymous poster hash: eac2f...69d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herre min hatt, her var det mange hysteriske kjerringer på en gang. Jeg synes TS har prøvd veldig mye for å få denne krevende hunden omplassert. Et sted må grensen faktisk settes. Jeg synes denne hunden virker til å være mentalt syk på et vis. Hunder kan også være det, i likhet med mennesker. I dette tilfellet mener jeg at avliving er det eneste rette å foreta, både av hensyn til dyret, som helt åpenbart ikke har det bra med seg selv, og av hensyn til TS' psykiske helse.

Det å søke råd angående dyr her på KG, er ikke det lureste en kan gjøre. De som vanker i dette kjæledyrforumet, er temmelig skrudde i hodet når det kommer til dyrevelferd, og da særlig når det dreier seg om hund og katt. Det eksisterer en avgudsdyrking av dyra, som er helt hinsides all fornuft. 

At det ikke er så lurt å søke råd om dyr her er jeg veldig enig i, derfor poster jeg alltid som anonym. Imidlertid synes jeg absolutt ikke at folk har vært hysteriske i denne tråden. Både TS og oppdretter har opptrådt idiotisk og ansvarsløst, og det finnes faen ingen unnskyldning for det de har gjort - på bekostning av en uskyldig, forsvarsløs valp. Hvordan denne valpen sin psyke i utgangspunktet er vet vi null og niks om. Det vi vet, er at TS ikke hadde lyst til å ha den, og at hun ikke har brukt nødvendig tid på den. Da den begynte å vise negativ adferd som et resultat av manglende oppdragelse og stimuli responderte hun med å låse den ute i hagen, eller i bur inne, og problemene bare vokser. Enhver skjønner at dette er det reneste vanvidd.

Jeg hadde vært så flau over situasjonen jeg hadde skapt at jeg søren ikke hadde turt å spørre om råd engang. 

Anonymous poster hash: 382a8...472

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det gått flere dager siden TS hevdet at vennen hadde begynt å kontakte organisasjoner som er nevnt i tråden. Noe burde ha skjedd. FOD ville betale transport og ta imot hunden.

TS, har du gjort avtale med FOD?

Anonymous poster hash: 60520...8c0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her, tenkte å komme med en siste oppdatering

Nå er det gått flere dager siden TS hevdet at vennen hadde begynt å kontakte organisasjoner som er nevnt i tråden. Noe burde ha skjedd. FOD ville betale transport og ta imot hunden.

TS, har du gjort avtale med FOD?

Anonymous poster hash: 60520...8c0

Min venn tok kontakt med dem, etter oppfordring fra en bruker på KG som mente FOD hadde bekreftet at de kunne ta seg av det. Men de svart at de hadde ingen mulighet til å hente valpen, så da gikk det alternativet bort. Så mye som folk maste om å kontakte dem i tråden hadde jeg håpet at folk var klar over hva FOD faktisk hadde kapasitet til å bidra med. 

Uansett, jeg fikk for to dager siden endelig beskjed fra henne at hun satte strek. Ingen av de hun har kontaktet så langt har hatt mulighet til å hente hunden, og man kan ikke lete i det uendelige heller. Har brukt de siste dagene til å gjøre det så OK for hunden som mulig, tatt den ut på tur når det er mest folketomt, latt den besøke sine søsken, sluppet den ut av burdet og lagt fram alt av dyremat jeg har. I morgen har vi time til avliving hos veterinær, fikk beskjed at jeg kunne velge om å være der i dens siste timer eller ikke, men med tanke på alt vi har vært gjennom synes jeg at jeg skylder den såpass å ta farvel. 

Så jeg avslutter tråden her og takker alle for hjelpen. Synes det er super fint at så mange engasjerer seg i dyrs velferd, men man kan ikke glemme at alt er i ikke i svart-hvit heller, noen ganger går ikke ting etter planen og man må ta tøffe valg. Det har ingenting med deg som person å gjøre, og man lærer av sine feil!

Tusen takk for forståelsen! Bekjente har sagt seg enig i det i en lang stund, samme med dyrlegen. Dette har verken vært sunt for meg eller dyret, og jeg tror ærlig det vil være en stor befrielse for oss begge når den sovner stille inn. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå må du gi deg ts, jeg synes faktisk at de fleste her har vært alt annet enn fanatisk. Det med FOD synes jeg bare var rart, hvis de ikke kan redde et døende dyr hvem kan de redde da?! Brenner mammahjertet mitt at det ender slik, stakkars stakkars lille hunden :( men la dette være advarsel til ALLE at man ikke skaffer seg dyr om man ikke er 100000% klar over ansvaret det følger med, synes slike ting som dette taler mer og mer for strengere regulering av hvem som kan eie dyr!

Anonymous poster hash: 6cb60...18d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det finnes folk her som har bedt deg sende PM fordi de har tilbudt seg å overta hunden, det velger du glatt å overse, eller?

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I og med at flere har sagt at de kan komme å hente hunden så virker det for meg som om du velger å avlive den for å hevne deg på oppførselen dens.

Anonymous poster hash: 968f8...b7e
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det finnes folk her som har bedt deg sende PM fordi de har tilbudt seg å overta hunden, det velger du glatt å overse, eller?

Hun aviste det tidligere i tråden av samme grunn som hun gjøre med FOD, hun krevet at noen skal hente hunden hjemme hos henne og det har ingen mulighet til :( kjenner jeg føler meg dårlig av tråder som denne, at det finnes slike folk der ute som tar så lett på et liv

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hahaa, beklager at jeg ler, men det der blir for dumt. Ikke gadd jeg lese alt du skrev heller.

At hunden er ufordragelig kan du skylde deg selv for, en valp trenger å lære hva som er rett å galt, at den ikke får bjeffe, osv. Hvis du ikke har gjort en dritt for å trene opp denne hunden fra den var liten, er det helt ærlig din egen feil.

Det er lov å si nei, spesielt til noe så viktig som en valp du ikke kan ta vare på. Mat og tak over hodet er faktisk ikke nok.

Anonymous poster hash: 4ad5f...e82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun aviste det tidligere i tråden av samme grunn som hun gjøre med FOD, hun krevet at noen skal hente hunden hjemme hos henne og det har ingen mulighet til :( kjenner jeg føler meg dårlig av tråder som denne, at det finnes slike folk der ute som tar så lett på et liv

Flere av de henvendelsene har hun ikke engang svart på. :( Det er flere ting som ikke er besvart i denne tråden, og som jeg stusser på. Jeg velger å tro at det er en trolletråd, skrevet i nettopp dette forumet fordi det er så lett å provosere her. Det har hun jo greid, til gangs.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, jeg blir direkte forbanna. 

Uansett om det er en realitet eller et troll, så blir jeg hinsides forbanna når jeg leser TS sitt siste svar i denne tråden.

Her har det vært flere brukere som har sagt at de kan ta i mot hunden, og det virker ikke som at TS har ringt noen whatsoever. Mange har tilbudt seg å til og med hente hunden, og Dyreorganisasjonen i Finnmark har til og med sagt at de kan ta den.

Nei, jeg velger og tro at dette er troll. Et stygt, ekkelt troll som ikke har nevneverdig respekt for dyr i det hele tatt. Hadde TS hatt respekt for dyr generelt, så hadde hun tatt kontakt med nevneverdige brukere her inne! 

Stusser også veldig på at FOD ikke kunne ta den. Det er bare bullshit.

Beklager, TS, om du syns det var hardt (selv om jeg tror du er et troll), men når det gjelder dyr så er det ekstremt mange som engasjerer seg, nettopp fordi dyr ikke kan snakke for seg selv. Da trenger de representanter som velger å ta opp kampen for dem.

Æsj, jeg ble egentlig veldig kvalm nå...

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort fortalt siden jeg må løpe av gårde, men "det skal vi klare å ordne" var beskjeden jeg fikk fra FOD når jeg sa at TS ikke hadde midler til å sende selv..

Endret av Kontormus
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, tenkte å komme med en siste oppdatering

Min venn tok kontakt med dem, etter oppfordring fra en bruker på KG som mente FOD hadde bekreftet at de kunne ta seg av det. Men de svart at de hadde ingen mulighet til å hente valpen, så da gikk det alternativet bort. Så mye som folk maste om å kontakte dem i tråden hadde jeg håpet at folk var klar over hva FOD faktisk hadde kapasitet til å bidra med. 

Uansett, jeg fikk for to dager siden endelig beskjed fra henne at hun satte strek. Ingen av de hun har kontaktet så langt har hatt mulighet til å hente hunden, og man kan ikke lete i det uendelige heller. Har brukt de siste dagene til å gjøre det så OK for hunden som mulig, tatt den ut på tur når det er mest folketomt, latt den besøke sine søsken, sluppet den ut av burdet og lagt fram alt av dyremat jeg har. I morgen har vi time til avliving hos veterinær, fikk beskjed at jeg kunne velge om å være der i dens siste timer eller ikke, men med tanke på alt vi har vært gjennom synes jeg at jeg skylder den såpass å ta farvel. 

Så jeg avslutter tråden her og takker alle for hjelpen. Synes det er super fint at så mange engasjerer seg i dyrs velferd, men man kan ikke glemme at alt er i ikke i svart-hvit heller, noen ganger går ikke ting etter planen og man må ta tøffe valg. Det har ingenting med deg som person å gjøre, og man lærer av sine feil!

Tusen takk for forståelsen! Bekjente har sagt seg enig i det i en lang stund, samme med dyrlegen. Dette har verken vært sunt for meg eller dyret, og jeg tror ærlig det vil være en stor befrielse for oss begge når den sovner stille inn. 

Hvorfor åpner du denne tråden og lar folket engasjere seg hvis det egentlig var bestemt å avlive dyret.

Respektløst overfor andre brukere av forumet å kaste bort andres tid og engasjement på denne idiotiske måten.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg aldri har vært så skuffet over en trådstarter før som nå. Håper karma biter tilbake senere. 

Anonymous poster hash: 919aa...981
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, jeg blir direkte forbanna. 

Uansett om det er en realitet eller et troll, så blir jeg hinsides forbanna når jeg leser TS sitt siste svar i denne tråden.

Her har det vært flere brukere som har sagt at de kan ta i mot hunden, og det virker ikke som at TS har ringt noen whatsoever. Mange har tilbudt seg å til og med hente hunden, og Dyreorganisasjonen i Finnmark har til og med sagt at de kan ta den.

Nei, jeg velger og tro at dette er troll. Et stygt, ekkelt troll som ikke har nevneverdig respekt for dyr i det hele tatt. Hadde TS hatt respekt for dyr generelt, så hadde hun tatt kontakt med nevneverdige brukere her inne! 

Stusser også veldig på at FOD ikke kunne ta den. Det er bare bullshit.

Beklager, TS, om du syns det var hardt (selv om jeg tror du er et troll), men når det gjelder dyr så er det ekstremt mange som engasjerer seg, nettopp fordi dyr ikke kan snakke for seg selv. Da trenger de representanter som velger å ta opp kampen for dem.

Æsj, jeg ble egentlig veldig kvalm nå...

Du er ikke alene, for å si det sånn. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...