Gå til innhold

Bonusbarn ødelegger mitt barns ting

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må da finnes tapere uten barn fra før man kan formere seg med.

Anonymous poster hash: 251ba...2e9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man leser aldri: Barn ødelegger bonusbarns ting.

Det er vel ikke så rart, da ville man jo bare gått inn og oppdratt barnet sitt selv. Det ser jo ikke ut til å være noe problem for noen her, mens at en stemor skal gjøre det, det er tydeligvis ikke greit.

Anonymous poster hash: 61aa1...3e3

• Liker 3
Gjest Keikolina
Skrevet

Det er vel ikke så rart, da ville man jo bare gått inn og oppdratt barnet sitt selv. Det ser jo ikke ut til å være noe problem for noen her, mens at en stemor skal gjøre det, det er tydeligvis ikke greit.

Nei, fordi det er lettere å se hvilke feil andre gjør mot sine egne enn motsatt. Skulle ikke forundre meg om ts sin egen er en liten møkka unge selv mot stesøster.
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi det er lettere å se hvilke feil andre gjør mot sine egne enn motsatt. Skulle ikke forundre meg om ts sin egen er en liten møkka unge selv mot stesøster.

Du synes ikke det er bittelitt teit å trekke en slutning det overhodet ikke er noe grunnlag for?

Hvis du skal endre premisset for enhver diskusjon her inne, fordi du tror noe annet er mer sannsynlig, så skjønner jeg helt ærlig ikke hvorfor du gidder å delta? Vi vet bare det TS skriver, og vi kan aldri få vite noe mer om situasjonen enn det. Hva er poenget med å komme med ville spekulasjoner ut av løse luften da?

• Liker 5
Gjest Keikolina
Skrevet

Bare finner det merkelig, og det er ikke bare denne, men hver eneste tråd der det blir klagd på "bonusbarn".

AnonymBruker
Skrevet

Bare finner det merkelig, og det er ikke bare denne, men hver eneste tråd der det blir klagd på "bonusbarn".

Kanskje fordi man trenger ikke råd rundt det å sette sine egne unger på plass. Og ikke-stebarn er som kjent mye mer robuste enn stebarn... :ironi:

Anonymous poster hash: eda53...7be

• Liker 5
Skrevet

Herreguuud... Jeg irettesetter barn når de gjør noe galt. Barn som er på besøk hos jenta mi, tanteunger, barn til venner, barn på gata (ikke lenge siden jeg så en gutt på 8-10 år, uten foreldre i nærheten, som sparka en hund. Skulle jeg bare latt som jeg ikke så det?).

Voksne er VOKSNE, og rollemodeller/rettesnorer for barn. Barn må tåle å bli irettesatt når de gjør noe galt. Barn som blir strykt med hårene hele oppveksten, lærer ikke hvordan de skal takle konfrontasjoner etc.

At ikke steforeldre skal kunne snakke til og involvere seg med stebarna sine er noe av det dummeste jeg har hørt. Stakkars både barn og steforeldre.

Jeg er helt enig med deg. Jeg forbeholder meg retten til å irettesette ethvert barn (og enhver voksen) som gjør ikke-kseptable ting i mitt hjem.

• Liker 3
Skrevet

Det er hun sikkert, men det er ikke det samme som at bonusbarnet har lov til å ødelegge tingene hennes for det.

Skrevet

Her tror jeg det er mye misunnelse/sjalusi inni bildet. Hvordan behandler du ditt barn vs dit bonusbarn? Kanskje bonusbarnet ditt merker stor forskjell i dette og at det er grunnen til hennes "atferd"?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Far må gjerne sette ny kjæreste først så mye han vil - vi er ikke sammen lengre.

Det far plikter og som vi er enige om muntlig og skriftlig er:

Barna skal settes først.

Det innebærer at faren og jeg er enige i oppdragelsen til barna og at det kun alltid er han og jeg som oppdrarog veileder.

Dette vet vi best selv. Rimelig frekt av deg å tre bastante prediksjoner på fremmede og enhver.

Anonymous poster hash: 538f2...f53

"Hos oss ville utenforstående (steperson) blitt sparket ut om den blandet seg. Barna og foreldrene først!"

Du sier selv "barna og foreldrene først". Jeg skrev at far dessverre ikke kom til å sette deg først den dagen han får seg kjæreste. (Og nå sier du at han gjerne må sette en ny kjæreste først?)

Se for deg dette scenarioet. Fars kjæreste og barnet er ute alene, barnet kaster stein på noen ender, stemor sier i fra at det ikke er akseptabelt å plage dyr. I følge deg så kan ikke stemor si sånt til barnet. Hun må altså si til far hvordan barnet har oppført seg. Og så må han avgjøre hva han skal gjøre med det.

I følge dine meninger og deres "avtale" så kan du bestemme at far må gjøre det slutt med kjæresten sin, fordi hun "blandet seg inn" og irettesatte barnet????

Men det var vel dumt av meg å si at barnet og stemor er ute alene, for det skjer nok ikke i ditt liv og under dine bestemmelser.

Du trenger hjelp. Det kan umulig være sunt for deg å ha et så strengt regime. Du sier ofte det beste for barna, men slik som du fremstiller deg selv og situasjonen er ikke til det beste for noen andre enn deg.

Anonymous poster hash: 6b68f...0dc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

jeg synes forslaget om å ta jenta med på garnbutikken, kjøpe nytt garn for hennes penger og så gå til denne personen som strikket pannebåndet hvor jenta må forklare at hun har ødelagt det og spørre pent om hun kan strikke et nytt. Dette er kjempeflaut og hun vil garantert ikke gjøre det en gang til.

Så ville jeg ha pratet med henne og spurt om hun hadde det vanskelig. Det kan ligge mer bak hvis det er mye ødeleggelser, det er ikke normalt av en 9-åring.

Min bror er blind pga sjalusi (som liten gutt) så få det stoppet!

Anonymous poster hash: 53ec9...e20
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Jeg forbeholder meg retten til å irettesette ethvert barn (og enhver voksen) som gjør ikke-kseptable ting i mitt hjem.

Jeg signerer denne. Dette er den mest facinerende tråden jeg har lest. Det er en selvfølge for meg å kunne gi tilsnakk til barn som ikke oppfører seg, hvis ingen av foreldrene er tilstede når det skjer.

Til dere som er så mot at andre gir tilsnakk til ungen deres, har dere noengang barnevakt til dem? Får barnevakten gi tilsnakk eller skal de bare finne seg i alt som steforeldre tydligvis skal gjøre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg signerer denne. Dette er den mest facinerende tråden jeg har lest. Det er en selvfølge for meg å kunne gi tilsnakk til barn som ikke oppfører seg, hvis ingen av foreldrene er tilstede når det skjer.

Til dere som er så mot at andre gir tilsnakk til ungen deres, har dere noengang barnevakt til dem? Får barnevakten gi tilsnakk eller skal de bare finne seg i alt som steforeldre tydligvis skal gjøre.

Antar denne regelen kun gjelder damer som har sex med deres eks. Ikke besteforeldre, tanter, lærerinner og pedagoger. Håper jeg. Denne tråden viser hvilket syns en del eiesyke ekser har på stemødre.

Anonymous poster hash: a97fe...863

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis et barn stadig ødelegger tingene til et annet barn med vilje, kan man inndra, eventuelt klippe i stykker ting som vandalen er glad i. Da vil vandalen skjønne hvordan det føles når noen stadig ødelegger ens ting. De fleste slutter fort å ødelegge andres ting når de ser at konsekvensen er tap av egne ting.

Anonymous poster hash: 5c487...350
  • Liker 3
Skrevet

Antar denne regelen kun gjelder damer som har sex med deres eks. Ikke besteforeldre, tanter, lærerinner og pedagoger. Håper jeg. Denne tråden viser hvilket syns en del eiesyke ekser har på stemødre.

Anonymous poster hash: a97fe...863

Ville ikke blitt veldig overrasket om det gjelder alle. Jeg er vant til å få tilsnakk av både stemor og stefar, da de bodde i lag med min mor og far. Det var en selvfølge at de kunne snakke til meg om jeg gjorde noe som fortjente det, og jeg kunne ikke vært sammen med en som skulle nektet meg å gi tilsnakk til et barn som kommer inn i mitt hjem.

At far eller mor vil gi tilsnakk selv hvis de ser hva som skjer, er en ting. Men når de ikke er der eller ser hva som har skjedd så bør absolutt stemor/stefar gi tilsnakk på lik linje som mor/far.

AnonymBruker
Skrevet

En del svar her virker jo til å tro at det er en 3åring som ikke forstår konsekvenser som har gjort dette. Det er snakk om en 9åring! Det er ikke et bittelite barn! En 9åring vet veldig godt at dette er galt! Såklart skal hun irrettesettes, ikke belønnes med tur til butikken for å spise is og ha hobbykveld, er dere helt skrullete? Såklart må man også snakke med barnet og prøve å komme til bunns i hvorfor hun oppførere seg sånn og hva familien sammen kan gjøre for å gjøre situasjonen bedre for alle. Det ene utelukker ikke det andre, man kan gi konsekvenser men også forsøke å snakke med barnet og høre om hun sliter med noe.

Jeg ville som aller minste krav satt at hun skulle sagt unnskyld til søsteren sin, vist forståelse for at søsteren ble lei seg, og kjøpe et nytt pannebånd der hun må bidra noe av egne ukepenger.

Anonymous poster hash: 88ed2...49f
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

En del svar her virker jo til å tro at det er en 3åring som ikke forstår konsekvenser som har gjort dette. Det er snakk om en 9åring! Det er ikke et bittelite barn! En 9åring vet veldig godt at dette er galt! Såklart skal hun irrettesettes, ikke belønnes med tur til butikken for å spise is og ha hobbykveld, er dere helt skrullete? Såklart må man også snakke med barnet og prøve å komme til bunns i hvorfor hun oppførere seg sånn og hva familien sammen kan gjøre for å gjøre situasjonen bedre for alle. Det ene utelukker ikke det andre, man kan gi konsekvenser men også forsøke å snakke med barnet og høre om hun sliter med noe.

Jeg ville som aller minste krav satt at hun skulle sagt unnskyld til søsteren sin, vist forståelse for at søsteren ble lei seg, og kjøpe et nytt pannebånd der hun må bidra noe av egne ukepenger.

Jeg synes også at det er helt irrelevant om det er bonus-, halv- eller helsøster, man ødlegger ikke andre barns ting med vilje. Hadde det kommet de samme svarene om dette var noen barnet gjorde mot en venninne? Eller mot en klassekamerat hun ikke likte? Da ville det vel blitt snakket om mobbing, ikke om stakkars barnet som kanskje er sjalu og oversett..

Om man ikke føler at man er godt nok kjent med barnet til å irrettesette utover å si ifra hvor galt det hun har gjort er, fordi man er ny voksenperson i barnets liv, så får man involvere sin partner, barnets far, og bli enige om en konsekvens og veien videre sammen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes jenten skal betale for nytt pannebånd (garn og arbeid). Og så bør foreldrene prøve å løse problemet/problemene som ligger bak disse hendelsene.

• Liker 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Kanskje fordi man trenger ikke råd rundt det å sette sine egne unger på plass. Og ikke-stebarn er som kjent mye mer robuste enn stebarn... :ironi:

Anonymous poster hash: eda53...7be

Ok.
AnonymBruker
Skrevet

Så fint at dere har en løsning du er fornøyd med!

Hos oss har vi skriftlig og muntlig enighet om og avtale på at kun foreldrene tar seg av oppdragelse og grensesetting/irettesettelse og etc. Hos oss ville utenforstående (steperson) blitt sparket ut om den blandet seg. Barna og foreldrene først!

Anonymous poster hash: 538f2...f53

Strengt tatt burde vel da også foreldrene holdt sammen - om de ikke tolererer innblanding av andre...

Anonymous poster hash: 50e39...7ec

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...