Gå til innhold

Bonusbarn ødelegger mitt barns ting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stakkars barn

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest morhjertegod
Skrevet

Hva er det som gjør at dette stebarnet gjør slikt, hva utløste det. Veldig sjeldent barn bare ødlegger ting i denne alderen, snakk med barnet.

Skrevet

Kan være koselig for bonusbarnet å strikke, ja. Det å gå sammen i garnbutikken og velge garn er jo også noe man kan gjøre noe positivt ut av.

Anonymous poster hash: 108f2...a2a

Kanskje stemor kunne tatt med seg begge jentene i garnbutikken og kjøpt garn og oppskrift sånn at de alle tre hadde hatt et felles strikkeprosjekt? Da hadde begge jentene blitt inkludert, og ingen hadde følt seg utenfor.

Dette forutsetter at stemor kan å strikke og lære bort da. Til meg hadde dette vært et dødfødt prosjekt da jeg ikke eier håndarbeidsevner.

Men hvis stemor har evnene så ville det vært et supert tiltak og ide for å viske ut konflikt mellom jentene!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid det er like synd på det destruktive barnet som det barnet som opplever å få ting ødelagt.

Er barnet sjalu og opplever skjevhet så et dette moren og farens jobb å ordne. Ikke stemoren. Og barnet som fikk ødelagt pannebåndet sitt er helt uskyldig i denne handlingen.

Vi vil aldri få den fulle historien og alle sidene. Gi datteren din en klem. Sibat det er leit dette skjedde med hennes gjenstand. Snakk ned den som strikket, om du kan få et til (til din datter) på bestilling. Dersom ikke mulig, ta med datteren din ut og la henne velge en trøstepremie i en butikk hun liker.

La faren og moren til denne som klippet pannebåndet straffe henne. Det vil bli mest riktig, hun vil ikke oppleve deg som objektiv og vil føle seg ennå mer urettferdig behandlet om du er staffeutmåler av noe hun gjorde mot ditt barn.

Anonymous poster hash: 4eb56...725

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid det er like synd på det destruktive barnet som det barnet som opplever å få ting ødelagt.

Er barnet sjalu og opplever skjevhet så et dette moren og farens jobb å ordne. Ikke stemoren. Og barnet som fikk ødelagt pannebåndet sitt er helt uskyldig i denne handlingen.

Vi vil aldri få den fulle historien og alle sidene. Gi datteren din en klem. Sibat det er leit dette skjedde med hennes gjenstand. Snakk ned den som strikket, om du kan få et til (til din datter) på bestilling. Dersom ikke mulig, ta med datteren din ut og la henne velge en trøstepremie i en butikk hun liker.

La faren og moren til denne som klippet pannebåndet straffe henne. Det vil bli mest riktig, hun vil ikke oppleve deg som objektiv og vil føle seg ennå mer urettferdig behandlet om du er staffeutmåler av noe hun gjorde mot ditt barn.

STRAFFE henne? Hva med å snakke med henne i stedet?

Anonymous poster hash: e91ce...b50

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sjalusi eller ei; det er uansett ikke greit å ødelegge andres ting og hun bør få en eller annen form for reaksjon. Hva med at hun må fortelle damen som laget pannebåndet at hun har ødelagt det, og så må hun kjøpe garn til et nytt for sine egne penger?

Selvsagt må dere (spesielt pappaen) prøve å finne ut hvorfor hun gjør sånn. Men noen barn er bare sjalu, uten at det er noen grunn til det. Det trenger ikke være reell forskjellsbehandling inne i bildet for at et barn skal føle sjalusi.

Anonymous poster hash: 9d392...4db
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

STRAFFE henne? Hva med å snakke med henne i stedet?

Om vi lar dette være opp til moren og faren, så kan straffen komme i form av tilsnakk, en dialog.. Men reaksjonen bør komme fra dem og de bør velge hva konsekvensen er. Ikke TS og slett ikke vi.

• Liker 5
Skrevet

STEBARN*

Anonymous poster hash: 3548b...aba

Anonymous poster hash: 3548b...aba

TAKK. Jeg blir helt gæren når folk skriver bonusbarn.

• Liker 9
Gjest Eurodice
Skrevet

Er det ingen av dere som har lagt merke til at TS skriver at stedatteren stadig ødelegger for den andre? Det er ikke bare dette hårbåndet det dreier seg om.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen av dere som har lagt merke til at TS skriver at stedatteren stadig ødelegger for den andre? Det er ikke bare dette hårbåndet det dreier seg om.

Nei, en er for opptatt av å skylde på stemor, eller fortelle at en gir ikke barn straff. Og såklart påpeke bruk av ordet "bonusbarn".

Herlighet, det er lov å gi en 9-åring beskjed i klartekst at dette IKKE er greit. Urettferdighet skjer gjennom hele livet, det er ingen krise at et barn får noe og et annet ikke.

Krev beklagelse, og sett barnet i gang med å strikke! Beklage til barnet ditt og hun som lagde det!

Anonymous poster hash: a97fe...863

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en fordummende debatt..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo forståelig at stedatteren din ble sjalu, når datteren din fikk et pannebånd og ikke henne? Er det vanskelig å se?

At handlingen hennes ikke er riktig er jo helt klart, men det ligger nok mer her enn bare faenskap.

Anonymous poster hash: d0e4a...9b9

En 9-åring må da kunne klare å takle at noen andre får noe som hun ikke får uten å ødelegge tingen i sinne? Regner med barnet med pannebåndet går på SFO og 9-åringen ikke. Alt kan ikke, og må ikke, være likt hele tiden.

Hadde nok ikke tvunget barnet til å lære seg å strikke for å kompensere for skaden, men hadde heller tatt henne med i butikken for å finne et nytt pannebånd til stesøstrren. Pakket det pent inn og fått henne til å skrive et kort med en beklagelse og gitt det til søsteren. Har hun oppsparte penger kan hun gjerne betale selv, om ikke får de voksne gjøre det.

Anonymous poster hash: 34182...0d2

• Liker 8
Gjest Eurodice
Skrevet

Herregud for en fordummende debatt..

Hvorfor sier du det? Har du noen forslag til hva man gjøre i en slik situasjon?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal ikke TS få lov til å straffe dette barnet, men kun mor og far? Hendelsen skjedde jo i TS sitt hjem, mot hennes barn, så hvorfor skal ikke stebarnet oppleve å bli straffet for det av TS?

Er det slik dere andre ville ha gjort?

Anonymous poster hash: e50fd...79c
  • Liker 11
Skrevet

Akkurat det jeg skulle til å skrive.. Det hjelper ikke stort med "syklubb" så lenge denne jenta fortsetter å ødelegge stesøsterens leker..

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier du det? Har du noen forslag til hva man gjøre i en slik situasjon?

Ja, og de har jeg nevnt tidligere i tråden.

• Liker 1
Skrevet

Er så lei av at det alltid skal være stakkars bonusbarn, sjalusi, andre unskyldninger ''hvor er hennes mor'', askepott og slik. Må gå ann i 2015 å faktisk gi ''straff'' til unger. Ikke snakk om slåing, men bare det å strikke et nytt pannebånd. Bruke lørdagsgodtpengene+sparepenger til å erstatte ødelagte leker/la de rydde hele huset o.s.v for å tjene penger til erstatning.

Før i tiden fikk barn straff/kosekvenser, og da veldig strenge. Idag er mange unger helt umulige, frekke og prinsesser hele gjengen. ''Stakkars bonusbarn er jo sjalu, da er det jo ikke lov med straff for at hun naturligvis ødelagte hårbåndet''.

Håper du gir en såkalt ''straff'' og forklarer henne at hun får bruke stemmen fremfor å gjøre oppgjør. Uansett hva hun er lei seg for er det ikke greit å ødelegge andres ting gang på gang. Håper ingen klarer å innbille seg det, at man bare skal synes synd på de å prinsesse-snakke med de. Noen av svarene her altså. :lillesky:

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av at det alltid skal være stakkars bonusbarn, sjalusi, andre unskyldninger ''hvor er hennes mor'', askepott og slik. Må gå ann i 2015 å faktisk gi ''straff'' til unger. Ikke snakk om slåing, men bare det å strikke et nytt pannebånd. Bruke lørdagsgodtpengene+sparepenger til å erstatte ødelagte leker/la de rydde hele huset o.s.v for å tjene penger til erstatning.

Før i tiden fikk barn straff/kosekvenser, og da veldig strenge. Idag er mange unger helt umulige, frekke og prinsesser hele gjengen. ''Stakkars bonusbarn er jo sjalu, da er det jo ikke lov med straff for at hun naturligvis ødelagte hårbåndet''.

Håper du gir en såkalt ''straff'' og forklarer henne at hun får bruke stemmen fremfor å gjøre oppgjør. Uansett hva hun er lei seg for er det ikke greit å ødelegge andres ting gang på gang. Håper ingen klarer å innbille seg det, at man bare skal synes synd på de å prinsesse-snakke med de. Noen av svarene her altså. :lillesky:

Dette jeg mener. Fordummende debatt. Stakkars barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den som har ansvar for barnet burde komme inn her, med mindre hun bor til dere 100% da vil jeg se deg egentlig ganske ansvarlig også. Finn ut hvorfor, kjefting er ikke alltid rette vei. Vis at du er skuffet slik at hun skal få dårlig samvittighet, å bli enige sammen hva "straffen" skal bli.

Sikker på at hun ikke gjør det for å være slem, men sjalusien kan rett og slett ta litt overhånd.

Og hvem kommer på døra til en elev av seg med gaver? Kunne aldri falt meg inn, jeg har jobbet med barn i bhg og skole/sfo, har aldri hørt om dette før.

Anonymous poster hash: 1e720...14c

• Liker 1
Skrevet

Nei, en er for opptatt av å skylde på stemor, eller fortelle at en gir ikke barn straff. Og såklart påpeke bruk av ordet "bonusbarn".

Herlighet, det er lov å gi en 9-åring beskjed i klartekst at dette IKKE er greit. Urettferdighet skjer gjennom hele livet, det er ingen krise at et barn får noe og et annet ikke.

Krev beklagelse, og sett barnet i gang med å strikke! Beklage til barnet ditt og hun som lagde det!

Anonymous poster hash: a97fe...863

Selvfølgelig skal man straffe barnet, men man kan ikke sette en 9 åring i gang med å strikke. Det er jo helt vilt. Jeg er i tyve årene, og jeg greier faen ikke strikke, selv om jeg har prøvd mange ganger. Skal TS sette seg ned og lære stedatteren hennes å strikke, for så å tvinge henne til å strikke et nytt pannebånd da? (stedatter ja, ikke bonusbarn. Bonusbarn er tiårets styggeste ord, siden det som regel brukes av folk som syntes det er alt annet enn et bonus å ha dette barnet til stede. Min personlige mening.)

Søsteren min ødela mange av tingene mine når vi vokste opp, og jeg ødela hennes. Vi fikk kjeft hver gang, men gode gud. Det er faktisk ikke verdens undergang.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...