AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 En ansatt på min datters SFO kom ens ærend hjem til oss for å levere ett pannebånd hun hadde strikket til min datter. Da min datter gikk for å stelle seg på badet ved leggetid la hun fra seg pannebåndet på badet. Bonusbarnet mitt går på badet like etter for kveldstell. Da jeg går for å rydde badet etter dem finner jeg pannebåndet klippet i stykker, omsider innrømmer bonusbarnet å ha gjort dette med begrunnelse "det bare skjedde" Sendte henne rett i seng. Min datter har grått seg i søvn. Kjenner på at dette kan jeg jeg ikke la passere og vil ta dette opp igjen i morgen. Føler meg oppgitt og fortvilt, hva skal konsekvensen bli? Hun er gammel nok til å forstå at slikt gjør man bare ikke. De har begge mye Lego friends og mitt barn sin Lego er stadig i biter og jeg kjefter på henne om at hun ikke må plukke det fra hverandre, så viser det seg at det er bonusbarnet mitt som gjør dette da jeg observerte henne tilfeldig. Nå setter jeg ned foten, men hva skal konsekvensen bli? Anonymous poster hash: 56b4d...ecb
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Hvor gammel er "bonusbarnet"? Anonymous poster hash: e91ce...b50
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Hvor gammel er "bonusbarnet"? Anonymous poster hash: e91ce...b50 9 årAnonymous poster hash: 56b4d...ecb
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Er hun gammel nok til å strikke, hadde jeg faktisk forlangt at hun skulle strikke et nytt pannebånd. Hadde ikke stilt urimelige krav, så om det ble ujevne masker ville det bli godtatt. Men hun skulle fått lære på den harde måten at det hun ødelegger skal erstattes. Og mann trenger ikke være mange år før man lærer seg å strikke; det lærte jeg da jeg var sju. Anonymous poster hash: 108f2...a2a 21
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 9 år, ja, da får hun kjøpe pinner og garn for sine egne penger og bare sette i gang. Anonymous poster hash: 108f2...a2a 27
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 Det her høres jo ut som sjalusi. At søsteren fikk dette pannebåndet og ikke hun. Hvor er biologiske forelderen hen? Anonymous poster hash: d0e4a...9b9 17
skruf Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 Dette bør du ta opp med faren til stebarnet ditt (ikke bruk ordet bonus, det høres ikke ut som du mener hun er en bonus i livet ditt). Du selv skal ikke hoste opp en straff, men du skal diskutere det i samråd med far og sammen komme opp med hvordan dere skal håndtere situasjonen. Jenta mi har ei kusine som oppfører seg på samme viset. Ødelegger og herper ting som jenta mi er glad i. Vanskelig å ta tak i, men heldigvis er faren (broren min) oppegående og gir datteren sin sanksjoner. Sist måtte hun bruke av egne sparepenger for å erstatte ei bok som niesen min hadde ødelagt med vilje. 23
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #8 Skrevet 22. mai 2015 STEBARN*Anonymous poster hash: 3548b...aba Anonymous poster hash: 3548b...aba 22
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #9 Skrevet 22. mai 2015 Prøv heller å finne ut HVORFOR hun gjør slike ting, Straff er ikke riktig vei å gå. Anonymous poster hash: e91ce...b50 12
skruf Skrevet 22. mai 2015 #10 Skrevet 22. mai 2015 Hvorfor kunne ikke jentene fått like pannebånd forresten? Antar at du har bestilt pannebånd fra hun som jobber på SFO, så da kunne du bestilt likt til begge. Får litt ekkel bismak når jeg leser innlegget ditt, en følelse av at du fremelsker ditt eget barn, mens stebarnet ditt er det slemme som ødelegger alt. Husk det er to barn her, ikke bare ditt eget. 21
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #11 Skrevet 22. mai 2015 Beklager bruken av ordet Bonusbarn TsAnonymous poster hash: 56b4d...ecb 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #12 Skrevet 22. mai 2015 Hvorfor kunne ikke jentene fått like pannebånd forresten? Antar at du har bestilt pannebånd fra hun som jobber på SFO, så da kunne du bestilt likt til begge. Får litt ekkel bismak når jeg leser innlegget ditt, en følelse av at du fremelsker ditt eget barn, mens stebarnet ditt er det slemme som ødelegger alt. Husk det er to barn her, ikke bare ditt eget. Dette er IKKE bestilt av meg nei! Det er på eget initiativ hun strikket dette. Så ikke anta! Og ja, jeg vet det er to barn her og det er ikke snakk om å fremelske noen. Det er din oppfattelse av innlegget og du om det. Hvilket du står helt fritt til! TsAnonymous poster hash: 56b4d...ecb 45
skruf Skrevet 22. mai 2015 #13 Skrevet 22. mai 2015 Dette er IKKE bestilt av meg nei! Det er på eget initiativ hun strikket dette. Så ikke anta! Og ja, jeg vet det er to barn her og det er ikke snakk om å fremelske noen. Det er din oppfattelse av innlegget og du om det. Hvilket du står helt fritt til! TsAnonymous poster hash: 56b4d...ecb Så en SFO-ansatt er så begeistret for datteren din at hun kommer på døra med et pannebånd til henne..........? Les første innlegget ditt en gang til, og prøv å se hvilket lys du setter stebarnet ditt i. Og der du lurer på hvordan du skal straffe henne. Hva sier mannen din, pappaen til jenta, oppi alt dette da? 12
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #14 Skrevet 22. mai 2015 Dette er IKKE bestilt av meg nei! Det er på eget initiativ hun strikket dette. Så ikke anta! Og ja, jeg vet det er to barn her og det er ikke snakk om å fremelske noen. Det er din oppfattelse av innlegget og du om det. Hvilket du står helt fritt til! TsAnonymous poster hash: 56b4d...ecb Det er jo forståelig at stedatteren din ble sjalu, når datteren din fikk et pannebånd og ikke henne? Er det vanskelig å se? At handlingen hennes ikke er riktig er jo helt klart, men det ligger nok mer her enn bare faenskap. Anonymous poster hash: d0e4a...9b9 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #15 Skrevet 22. mai 2015 Neste gang ditt barn får et fint pannebånd (eller noe annet) så spør ditt stebarn om hun synes pannebåndet var fint og kanskje ønsker seg et sånt selv? Gi henne garn og pinner og sett deg ned med henne og lær henne å strikke et. Evt strikk et til henne selv (enda bedre). Anonymous poster hash: e91ce...b50 5
Yzma Skrevet 22. mai 2015 #16 Skrevet 22. mai 2015 Syntes det var en god ide og få henne til å strikke ett nytt pannebånd, eller ihvertfall prøve. Det er en straff, men samtidig ikke en straff. Barn gjør alltid som de gjør for en grunn, og det er opp til dere som har ansvar for henne å finne ut hvorfor. Det er nok noe bak det, kanskje sjalusi?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #17 Skrevet 22. mai 2015 Neste gang ditt barn får et fint pannebånd (eller noe annet) så spør ditt stebarn om hun synes pannebåndet var fint og kanskje ønsker seg et sånt selv? Gi henne garn og pinner og sett deg ned med henne og lær henne å strikke et. Evt strikk et til henne selv (enda bedre). Anonymous poster hash: e91ce...b50 Så Ts sin 9-åring skal få pannebånd, mens den andre jenta må strikke selv? Askepott all over again! De færreste 9-åringer har skikkelige strikke-skills forresten. Er du heldig så får de til et skakt skjerf til dukka si. Anonymous poster hash: 01626...82f 9
Populært innlegg Gjest Magdalene Skrevet 22. mai 2015 Populært innlegg #18 Skrevet 22. mai 2015 Så Ts sin 9-åring skal få pannebånd, mens den andre jenta må strikke selv? Askepott all over again! De færreste 9-åringer har skikkelige strikke-skills forresten. Er du heldig så får de til et skakt skjerf til dukka si.Anonymous poster hash: 01626...82f Så når et barn får en gave, må det andre få akkurat likt? 55
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #19 Skrevet 22. mai 2015 Så Ts sin 9-åring skal få pannebånd, mens den andre jenta må strikke selv? Askepott all over again! De færreste 9-åringer har skikkelige strikke-skills forresten. Er du heldig så får de til et skakt skjerf til dukka si. Anonymous poster hash: 01626...82f Er det ikke egentlig ganske hyggelig å sette seg ned å strikke med et barn? Vedder på at det biologiske barnet også vil være med og lære En 9-åring klarer fint å strikke et pannebånd med litt veiledning fra noen som har tid og lyst til å lære bort. Anonymous poster hash: e91ce...b50 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #20 Skrevet 22. mai 2015 Kan være koselig for bonusbarnet å strikke, ja. Det å gå sammen i garnbutikken og velge garn er jo også noe man kan gjøre noe positivt ut av. Anonymous poster hash: 108f2...a2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå