Gå til innhold

Linni, Ida Fladen, Jenny Skavlan uten sminke i Det Nye


avida30

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med slike kommentarer?

Ida Fladen er en flott jente, med og uten sminke.

Vitsen er at jeg ikke synes hun er pen, med eller uten sminke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vitsen er at jeg ikke synes hun er pen, med eller uten sminke.

Da kan du holde det for deg selv. Nå gjør du bare deg selv mindre enn du forhåpentligvis er, ved å fremstå som lavpannet og ondsinnet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du holde det for deg selv. Nå gjør du bare deg selv mindre enn du forhåpentligvis er, ved å fremstå som lavpannet og ondsinnet.

Jeg er over gjennomsnittet lang, har normal panne og er stort sett ganske snill. Og ærlig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg får helt avsmak når Ida Fladen nevnes i en hver sammenheng, også i denne.
Etter å ha hørt henne på radio (Miksteip på P3, takk og lov for at det er over!) så blir jeg irritert bare jeg hører navnet hennes. Snakk om å være masete og repeterende.

Men tilbake til saken: At noen i det hele tatt stiller opp uten sminke og uten retusjering er flott. Men det har jo ingen hensikt annet enn å selge mer av ETT ENESTE eksemplar så lenge dette er unntaket i stedet for regelen. De fikk ikke mine penger basert på det her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg får helt avsmak når Ida Fladen nevnes i en hver sammenheng, også i denne.

Etter å ha hørt henne på radio (Miksteip på P3, takk og lov for at det er over!) så blir jeg irritert bare jeg hører navnet hennes. Snakk om å være masete og repeterende.

Men tilbake til saken: At noen i det hele tatt stiller opp uten sminke og uten retusjering er flott. Men det har jo ingen hensikt annet enn å selge mer av ETT ENESTE eksemplar så lenge dette er unntaket i stedet for regelen. De fikk ikke mine penger basert på det her.

Hvis du hadde satt deg inn i saken hadde du visst at Det Nye kommer til å laget et "usminket" nummer minst årlig, og at de videre fortløpende skal ha usminkede artikler i bladet. Leseresponsen vurderes kontinuerlig, og dersom publikum liker dette vil man se mer av denne typen reportasjer i Det Nye. Dette er altså bare begynnelsen.

Alt for mange rager av gårde på internettforum uten å bruke ti minutter på å lese seg opp om saken de har så sterke meninger om. Er det sånn dere tar avgjørelser i det virkelige liv også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja for en gang i året er virkelig å gjøre en forskjell i det ellers så forvrengte og perfeksjonerte motebildet. Yeah right....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for en gang i året er virkelig å gjøre en forskjell i det ellers så forvrengte og perfeksjonerte motebildet. Yeah right....

Det er en start hvertfall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for en gang i året er virkelig å gjøre en forskjell i det ellers så forvrengte og perfeksjonerte motebildet. Yeah right....

Hva var det med "og at de videre fortløpende skal ha usminkede artikler i bladet. Leseresponsen vurderes kontinuerlig, og dersom publikum liker dette vil man se mer av denne typen reportasjer i Det Nye" du ikke forstod?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det med "og at de videre fortløpende skal ha usminkede artikler i bladet. Leseresponsen vurderes kontinuerlig, og dersom publikum liker dette vil man se mer av denne typen reportasjer i Det Nye" du ikke forstod?

Hva er det som får deg til å tenke at jeg ikke forstod det?

Greit nok at det er "en start". Men om dette er et oppriktig og helhjertet forsøk så hvorfor avvente og se hva folk gir respons på? Ta et standpunkt og GJØR noe. Å gjennomgå det hele på en så seig måte som de gjør her er det samme som å si at de mener at det er rett. Men bare hvis resten av Norges overflatiske befolkning som i utgangspunktet liker glansbildene er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra. Kritikk som går på at "jeg får så dårlig selvtillit av å se andre pene uten sminke" blir som om jeg (som vanligvis går sminkefri) skulle kritisere alle som går med sminke fordi de gir meg dårlig selvtillit, eller klage på alle som legger ut bilde med flat mage, bare fordi jeg ikke har det (satt på spissen, men forhåpentligvis skjønner dere hva jeg mener). Håper utgaven kan være et dytt i riktig retning, og at vi alle kan bli litt mer komfortable med oss selv, og ufarliggjøre det å gå sminkefri. Det er helt absurd at det i utgangspunktet har blitt en greie, men...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som får deg til å tenke at jeg ikke forstod det?

Greit nok at det er "en start". Men om dette er et oppriktig og helhjertet forsøk så hvorfor avvente og se hva folk gir respons på? Ta et standpunkt og GJØR noe. Å gjennomgå det hele på en så seig måte som de gjør her er det samme som å si at de mener at det er rett. Men bare hvis resten av Norges overflatiske befolkning som i utgangspunktet liker glansbildene er enige.

Hvorfor ikke heller kritisere resten av motebransjen som ikke gjør noen ting?

Forstår ikke denne kritikken mot Det Nye. De forsøker i det minste å gå foran og gjøre en forskjell. At de må ta kommersielle hensyn på veien er da helt innlysende. Men at et moteblad som velger å ta litt samfunnsansvar blir møtt med kritikk av typen du kommer med her (og du er ikke alene) gir bakoversveis til de av oss som klarer å se at det er flott at noen tør.

Hvorfor er folk så surmaget?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange mennesker som klager uansett hva! Herregud, for noen surpupper dere er! Alltid noen som skal klage for alt!

Det er en kjempebra sak, som tar oss et lite skritt i riktig retning bort fra overdrevet photoshopping, rumpe og trenings- mania og kroppspress slik det er i dag, det er kjempepositivt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja for en gang i året er virkelig å gjøre en forskjell i det ellers så forvrengte og perfeksjonerte motebildet. Yeah right....

Så da er løsningen å gjøre ingenting i det hele tatt? Eller alt med en gang?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er løsningen å gjøre ingenting i det hele tatt? Eller alt med en gang?

Å ha faste innslag i stedet for å "se hva som skjer videre" hadde vært et langt tydeligere signal ja. Ser virkelig ikke hva som er så feil med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha faste innslag i stedet for å "se hva som skjer videre" hadde vært et langt tydeligere signal ja. Ser virkelig ikke hva som er så feil med det.

De skal jo det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest O___o

Jeg skjønner ikke helt greia. :lete:

Hva skal norske jenter lære av #Usminket2015? :klo:

Jeg synes det er vanskelig å la seg imponere over at jenter som har

  • bleket tenner
  • bryn stylet hos brynspesialist
  • vippeextentions
  • restylanefylte lepper
  • nose/boobjob
  • hår farget og stripet hos frisør
  • som er mer sommerbrune i april, enn hva de fleste nordmenn vil være i august

også ser smashing ut uten sminke.
I et fotostudio, stylet av stylist, håret fikset av frisører, lyssetting satt på en flaterende måte, samt bilde tatt og redigert av en profesjonell fotograf.

(Ja. Fotografer gjør veldig-veldig mye annet i photoshop annet enn å retusjere bort kviser og strekkmerker)

Jentene som har "tatt trenden med storm" i sosiale medier er stort sett jenter som til daglig kanskje bruker litt consealer, maskara og lipgloss.

Den største sjokkeffekten blir liksom: Se hvordan jenter ser ut UTEN mascara :sexy:

Og det eneste som kan ha en viss form for overraskelsesverdi, er at ei av jentene har fregner.

Jeg synes idéen og tanken egentlig er veldig god

Men ikke måten de har gjennomført det på

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal jo det.

Ja. En eller annen gang. Hvis mottakelsen er god nok. Kom tilbake og diskuter mer den dagen de faktisk har det som et fast innslag i hvert nummer f.eks. Ikke før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. En eller annen gang. Hvis mottakelsen er god nok. Kom tilbake og diskuter mer den dagen de faktisk har det som et fast innslag i hvert nummer f.eks. Ikke før.

Nei, nei, nei. Det de sier er at dette blir et jevnlig innslag fremover. Frekvensen avhenger av responen. Naturlig nok, men avgjørelsen er tatt, og Det Nye tør i alle fall prøve.

Kom tilbake og diskuter mer når du har satt deg ordentlig inn i saken. Ikke før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...