Gå til innhold

Linni, Ida Fladen, Jenny Skavlan uten sminke i Det Nye


avida30

Anbefalte innlegg

Det er lov å være positiv. Hvis det blir mer vanlig med usminkede og uretusjerte bilder i media, vil sannsynligvis flere bli komfortable med å vise seg sminkefri. Synd du må trykke positive gester og handlinger ned i søla og kun fokusere på det negative.

Helt enig med deg. Dette er et steg i riktig retning.

Håper de fortsetter å gjøre dette jevnlig (ikke nødvendigvis med hele bladet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det bra for dem som sliter med dårlig selvbilde, lav selvtillit og som er usikker/misfornøyd med eget utseende etc å se at de som ser smashing ut med sminke jo ser like bra ut uten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Hvorfor er det bra for dem som sliter med dårlig selvbilde, lav selvtillit og som er usikker/misfornøyd med eget utseende etc å se at de som ser smashing ut med sminke jo ser like bra ut uten?

Ida Fladen ser jo ikke akkurat bra ut uten sminke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart å applaudere sminkefrie modeller fordi det får dem til å framstå mer ordinære, og legge vekt på deres "skavanker".

Hva er det som gjør at enkelte (kvinner) tydeligvis føler seg bedre av å se andres feil og verre av at de ser bra ut? Manglende øyebryn,strekkmerker - dette er skikkelig pene damer!

Jeg vil heller ha retusjering og tydelig merking enn ikke-retusjering og liksom-vanlighet og fokus på "de er som oss" (nei, de er ikke som oss og who the fuck cares).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er et supert tiltak! Og jeg skal også kjøpe bladet, til tross for at jeg mistenker at det ligger en del markedsføringstanker bak denne utgaven :)

.. men det er vel opplagt? De gir jo ikke bort magasinet? Klart de skal selge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart å applaudere sminkefrie modeller fordi det får dem til å framstå mer ordinære, og legge vekt på deres "skavanker".

Hva er det som gjør at enkelte (kvinner) tydeligvis føler seg bedre av å se andres feil og verre av at de ser bra ut? Manglende øyebryn,strekkmerker - dette er skikkelig pene damer!

Jeg vil heller ha retusjering og tydelig merking enn ikke-retusjering og liksom-vanlighet og fokus på "de er som oss" (nei, de er ikke som oss og who the fuck cares).

En god fotograf klarer å ta fine bilder også av de som ikke tror de er noe fine. Jeg tror det er spesielt mange unge som har godt av å se at kjendiser ikke egentlig har det sparklede perfekte utseende vi er mest vant til å se.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så for å sette fokus på å føle seg bra sminkefri, så viser de bilder av jenter som er komfortable uten sminke og som ser fantStisk ut uten sminke.

Hjelper nok det. *ironi*

De ser jo helt vanlige ut uten sminke?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida Fladen ser jo ikke akkurat bra ut uten sminke?

Synes faktisk at hun så bedre ut uten sminke enn med. Men det er bare min mening :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

En god fotograf klarer å ta fine bilder også av de som ikke tror de er noe fine. Jeg tror det er spesielt mange unge som har godt av å se at kjendiser ikke egentlig har det sparklede perfekte utseende vi er mest vant til å se.

Hadde blitt hakket mere imponert og følt meg mange hakk bedre selv over mitt eget utseende om jentene i bladet hadde vært jenter som faktisk har problemområder større en fire strekkmerker på et lår og litt sparsommelige øyenbryn.

Men har kjøpt bladet for å støtte ideen, og så krysse fingrene for at det ikke er siste gangen de kjører en utgave som denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida Fladen ser jo ikke akkurat bra ut uten sminke?

Synes hun var den av de som faktisk kledde å være sminkefri best. Friskt med litt fregner og et godt smil! Ellers synes jeg de ser ut som jenter flest, og kjenner flere jeg synes er penere (helt naturlig).

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bladet er nok blitt mye mer spennende bare fordi de har ett par jenter uten sminke der. Løp og kjøp.

Her er noe dere kan gjøre istedet, som er gratis! Ta av dere sminken og se i speilet :O

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Bra tiltak, men det endrer ikke på det faktum at det fortsatt er et elendig, overfladisk blad. Ja, over ti år etter er jeg fortsatt sur for at de ødela det flotte bladet Det Nye en gang var! Dette tiltaket er jo ikke i nærheten av det de kunne skrive om før.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minge

Er det bare meg som ikke visste at Ida Fladen har fregner?

Fint med fregner og Ida er kjempesøt, men likevel ugjenkjennelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig helt ugjenkjennelig, til og med leppene hennes forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått inn på saken, men ifølge vg.no var ihvertfall Linni Meister sminket og innrømmer juks.

Hmm...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du kanskje ikke uttale deg, MarianneE. Det som var kjernen, er at Linnie sminket øyenbrynene sine, og det så magasinet først i etterkant. Så de gjorde en ny shoot med henne hvor hun var helt usminket (de renset ansiktet hennes).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da burde du kanskje ikke uttale deg, MarianneE. Det som var kjernen, er at Linnie sminket øyenbrynene sine, og det så magasinet først i etterkant. Så de gjorde en ny shoot med henne hvor hun var helt usminket (de renset ansiktet hennes).

Var det ikke verre enn DET?

Da er det jo virkelig ikke noe å nevne en gang!

Jeg gadd faktisk ikke tegne et abonnement på vg+ for å lese saken, og nevnte det her i håp om at noen andre hadde mer info enn meg- og det virket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida Fladen ser jo ikke akkurat bra ut uten sminke?

Hun ser ikke bra ut med sminke heller.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke verre enn DET?

Da er det jo virkelig ikke noe å nevne en gang!

Jeg gadd faktisk ikke tegne et abonnement på vg+ for å lese saken, og nevnte det her i håp om at noen andre hadde mer info enn meg- og det virket.

Du kan se intervju på vgtv av både redaktøren og linni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser ikke bra ut med sminke heller.

Hva er vitsen med slike kommentarer?

Ida Fladen er en flott jente, med og uten sminke.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...