Gå til innhold

Er jeg urimelig her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I helgen hadde stegutten bursdag. Han fikk fotballtur, allerede neste helg, med moren sin. Hun og han.

Jeg bor sammens med far som skal bort på guttetur i helgen. Barna som han fra før har mammahelg(vi deler 50/50). Vi har ett felles barn som er fire måneder.

Men.. Nå har de den problemstillingen at datteren på 11, som ikke får bli med på fotballtur, nekter å være hos barnevakten den helgen. Og da sier de til henne at hun da kan være hos meg.

Jeg har gledet meg litt til denne helgen der jeg skal få legge meg tidlig, se det jeg vil på tv, slippe å lage middag og tilrettelegge for barna. Bare kose meg med babyen, trille tur og kanskje nyte solen på verandaen.

Så jeg var veldig negativ til dette da begge foreldrene skal bort, og å være barnevakt er faktisk ikke mitt ansvar..

Så nå vet de faktisk ikke hva de skal gjøre.. Jeg har sagt at far fåt være hjemme dersom datteren skal være hos oss.. Jeg har lite lyst å være barenvakt for å redde eksen, da hun har vert veldig vanskelig og umulig for oss del.

Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen besteforeldre eller tanter/ onkler som kan stille?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg på en måte, men personlig så hadde jeg nok sett på det som en god mulighet til å knytte sterkere bånd til stedatteren. Du gjør jo i hvertfall det motsatte ved å nekte.

Se på det som positivt at hun har lyst til å være med deg :).

Anonymous poster hash: 05a8a...597

• Liker 14
Skrevet

Jeg hadde passet henne, funnet på noe gøy. Og så forventet litt ekstra service en helg det passet meg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er urimelig. Veldig trist at jenta skal føle seg uvelkommen i sitt eget hjem. Kan dere ikke finne på noe morsomt sammen?

Anonymous poster hash: b0fe8...be8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg på en måte, men personlig så hadde jeg nok sett på det som en god mulighet til å knytte sterkere bånd til stedatteren. Du gjør jo i hvertfall det motsatte ved å nekte.

Se på det som positivt at hun har lyst til å være med deg :).

Njoo.. Jeg tar VELDIG mye ansvar ellers når det gjelder stebarna, og nå har jeg sett fram mot en helg kun for meg selv nesten, så syns jeg foreldrene er urettferdige som i det hele tatt foreslår meg altså..

• Liker 2
Skrevet

Ja, du er urimelig. Du har gått inn i et forhold med en mann med barn, og har derfor også påtatt deg ansvar for disse barna.

• Liker 3
Gjest Stinky
Skrevet

Du er urimelig. At foreldrene kun tenker på seg selv og sitt bør ikke gå utover datteren. Hvordan tror du hun føler det når hun føler seg uønsket på alle fronter?

Vær voksen, ta ansvar og gjør helgen fin for henne. Så får du kreve totalt barnefri en dag neste helg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde passet henne, funnet på noe gøy. Og så forventet litt ekstra service en helg det passet meg.

Dette er faktisk uaktuellt for meg.. For service ellers får jeg aldri.. I helgen skulle jeg få sove lenge da han skal bort neste.. det endre med at han dro på fest og jeg måtte ta barna hele dagen så han fikk sove ut..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, men kan du lage en avtale med stedatter? At hvis hun skal være hos deg, blir helgen slik du har sett for deg, og det blir altså ingen tilrettelegging for henne. Men hun kan kose seg hjemme med deg og baby, må se på det du vil av tv, spise lettvint mat og aktivisere seg selv.

Så har du "en til gode" hos mannen.

Anonymous poster hash: 3bdb8...0e0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er urimelig. Du har gått inn i et forhold med en mann med barn, og har derfor også påtatt deg ansvar for disse barna.

barnet har mammahelg denne helgen. Da har jeg IKKE ansvar

• Liker 12
Skrevet

Jo, det mener jeg du har. Jeg skjønner godt at dette er irriterende for deg, jeg hadde vært kjempeirritert selv, men denne jenta har faktisk to hjem, og må få lov til å velge hvilket hun skal være i den helgen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke urimelig. Det er deres ansvar, og når de ikke gidde gjøre tjenester for deg kan de ikke forvente at du skal gjøre tjenester for dem.

Anonymous poster hash: cc3e7...f23
  • Liker 9
Gjest Stinky
Skrevet

Du tok ansvar for å tilrettelegge for jenta når du gikk inn i et forhold hvor barn var involvert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg ikke er den 11 åringen som nå føler på kroppen at hun ikke er ønsket.

Anonymous poster hash: d3bed...05b
  • Liker 18
Skrevet

Ja, du er urimelig! Hva med å legge litt godvilje til å prøve å få dette til å bli en koselig helg sammen med stedatteren? Har du noen gang tenkt på hvordan det føles for barnet å ikke få lov til å være i det ene hjemmet sitt fordi du ikke vil ha henne der da?

• Liker 1
Skrevet

Njoo.. Jeg tar VELDIG mye ansvar ellers når det gjelder stebarna, og nå har jeg sett fram mot en helg kun for meg selv nesten, så syns jeg foreldrene er urettferdige som i det hele tatt foreslår meg altså..

Er hun et mer aktivt eller rolig barn? Har dere mulighet for å sitte på hver deres skjerm? Er hun moden nok til at du kan sette på en fin film, dele en litt god bokse-is og ei flaske farris/pepsi-max, og du kan ta deg et glass vin når hun starter å legge seg? Ferdigmat ei helg er jo ikke noe barn/ungdom ofte klager på.

TLDR: Hvis du må ta denne helga, ikke vær supermamma/supertante/superstemor. Vær deg selv. Og notér helga som "gjeld" for mannen til et passelig tidspunkt.

Skrevet

Livet med barn er uforutsigbart innimellom. Her synes jeg du må ta hensyn til resten av familien, og være med din stedatter. Hun er vel relativt selvgående i og med at hun er 11 år. Jeg hadde aldri i verden funnet på å nekte mitt stebarn å være hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er faktisk uaktuellt for meg.. For service ellers får jeg aldri.. I helgen skulle jeg få sove lenge da han skal bort neste.. det endre med at han dro på fest og jeg måtte ta barna hele dagen så han fikk sove ut.. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0

Men du kan jo ikke la det gå utover barna. Det er jo noe du må ta opp med samboeren din.

Har man gått inn i et forhold med barn så må man gjøre det med kropp og sjel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pussig hvor fort vi stemødre har et ansvar ovenfor stebarna når det går denne veien....

Dette er ikke stemor sitt ansvar ettersom dette er mor sin helg og pappa velger å dra på guttetur. Her er to alternativ, enten må mor finne barnevakt (ettersom det er mors helg) eller så må far være hjemme og ta seg av datteren. Ja, det kan være en mulighet til å få bedre kontakt med stedatteren, men dette er et valg ts må ta, ikke mor og far. Mor burde jo kanskje tenkt dette da hun "booket" tur sammen med sønnen på en helg hun skulle ha begge ungene. Man skal ikke ta som en selvfølge at stemor stiller opp.

Og når ts skriver at far endte opp på bytur sist helg og hun måtte være med ungene hele dagen etter, da skjønner jeg at ts ønsker å ha denne frihelgen. Her må far og mor gjøre en innsats!

Anonymous poster hash: e7d58...296
  • Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...