Gå til innhold

Veien mot å bli mamma til 2! ♡


Frøkenfryd30

Anbefalte innlegg

Nå er det ingen tvil lengre!!! Hadde ikke særlig håpet på jobb i dag, hatt mensmurringer bortimot hele dagen og har flere ganger vært på badet å sjekka om tanta har kommet...

Tok en CB når jeg kom hjem og den var POSITIV!!! :hjerte: Så i juni 2016 blir jeg mamma på ny :hjerte:

post-92100-0-49065200-1444407169_thumb.j

Endret av Frøkenfryd30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jajaja, jeg visste det! Igjen -hipp hurra, og gratulerer så masse! Tipper det var verdt all "sløsingen" med tester :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmurringer og blod når jeg tørket meg istad :-( Har stressa sykt mye i det siste, redd jeg skal miste spira :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok på meg et bind etter jeg hadde blødd, har ikke kommet noe mer. *bank i bordet!!* Men guri malla så skummelt dette er! Vet liksom ikke hvor mye man blør ved SA, om man må ha vondt, når tid jeg kan teste på nytt for å vite om spiren har kloret seg fast osv... Dette blir noen lange dager! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg blødd ennå mere, frisk rødt blod :( Så da er det nok over for denne gang! Tenk at det kan snu så fort... For under 1 døgn siden stod jeg med en positiv test i hånden, nå blør jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sprø av dette, prøver å lese litt på nett.. Hvor lenge vil jeg blø, når tid kan vi prøve igjen... Jeg er så sykt svimmel, jeg blør ikke gjennom, det er som en mensblødning, men er nok mer situasjonen som gjør det. Tårene kommer lett og har veldig vondt i hodet. :( Faens drit, var sååå glad når testen lyste "gravid" mot meg i går - og nå dette!

Jeg er kanskje rar som tar det tungt når jeg nylig har fått vite det, men har jo gått å ventet på positiv test i 6 mnd nå - og endelig ble det!! - Også ble det ikke allikevel :(

Har snakket med kusinen min. Det gjorde veldig godt å få snakket med noen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe rart at du tar det tungt i det hele tatt. Den store gleden over at man er gravid er jo der om man har visst om der i ett døgn eller en måned. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var mye mer forferdelig enn jeg hadde sett for meg med tanke på hvor kort tid jeg var på vei...

Blødde endel på lørdag og natt til søndag, mer sparsommelige mengder i dag og i går (mindre enn ved mensen). Går med bleie etter forrige fødsel, pga. jeg har lest om styrtblødninger som plutselig kan komme, pluss at mange blør endel når plommesekken kommer ut...

Tok meg en egenmeldingsdag fra jobb i dag, greier rett og slett ikke å dra på jobb. Er uvel/svimmel (pga situasjonen), dårlig matlyst og tar lett til tårene..

Skal å ta blodprøver for å sjekke hcg i dag, også tilbake igjen på torsdag. Jeg er ganske så sikker på at jeg har mistet, for symptomene mine er forsvunnet, men allikevel greit å få tatt en blodprøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei meg... :(
 

Jeg var så sykt stressa på lørdag og dagene før, pga. jeg skulle være med på et arrangement og hadde så mye jeg måtte ordne først... I det jeg skal til å gå ut døra kommer jeg på at jeg må en liten tur på do å tisse først, og det er da blødningene starter! Tenk om jeg kunne slappet litt mer av, ikke stressa slik, da hadde kanskje spiren holdt seg fast.... Leser side opp og side ned på nett at stress kan føre til SA de første ukene av graviditeten :(

 

Tenk at det altså kan være grunnen til at jeg mistet :( Blir gal i hodet mitt av å sitte å tenke på at det kan være årsaken. Men samme hvor mye jeg tenker på det, så vil jeg aldri finne svaret på hvorfor det skjedde.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære søte deg. Du mister ikke pga stress. Det er mest sannsynligvis bare noe galt med celledelingen (mener det er omlag 80% av tidlig SA som skjer pga kromosonfeil). Jeg fikk positiv CB digital med ukesindikator når jeg hadde 16 i hcg (!!!). Målt samme dag som test og jeg hadde altså en kjemisk. Testene ble aldri ordentlig sterke og tre dager etter ikm kom blødningen. Jeg fikk svake positive tester som altså aldri ble noe sterkere og det er vel litt det du også opplevde? Det er en bra ting at kroppen ordner opp og sorterer ut det som ikke er levedyktig.

På den positive siden så sa min gynekolog at man er mer fertil etter en abort og jeg ble jo gravid på neste eggløsning (16-18 dager etter første blødningsdag). Kan være tilfeldig, men føler det er påfallende mange som raskt blir gravid igjen

Neste gang går det bra!! :)

Stor klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på ingen måte at dette var noe du hadde skyld i! Jeg tror det var noe som dessverre måtte skje pga at noe ikke var riktig, og at hormonene du har i kroppen hjelper deg til å bli gravid igjen i neste PP (hvis du ønsker å prøve så snart igjen, selvfølgelig). Ta gjerne kontakt hvis du vil prate om det! Du vet hvor du finner meg. Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære søte deg. Du mister ikke pga stress. Det er mest sannsynligvis bare noe galt med celledelingen (mener det er omlag 80% av tidlig SA som skjer pga kromosonfeil). Jeg fikk positiv CB digital med ukesindikator når jeg hadde 16 i hcg (!!!). Målt samme dag som test og jeg hadde altså en kjemisk. Testene ble aldri ordentlig sterke og tre dager etter ikm kom blødningen. Jeg fikk svake positive tester som altså aldri ble noe sterkere og det er vel litt det du også opplevde? Det er en bra ting at kroppen ordner opp og sorterer ut det som ikke er levedyktig.

På den positive siden så sa min gynekolog at man er mer fertil etter en abort og jeg ble jo gravid på neste eggløsning (16-18 dager etter første blødningsdag). Kan være tilfeldig, men føler det er påfallende mange som raskt blir gravid igjen

Neste gang går det bra!! :)

Stor klem til deg.

Tusen takk, ble litt roligere etter å ha lest denne!

 

De strimmeltestene var mye svakere enn på samme tidspunkt sist jeg var gravid. Men når det lyste "gravid 1-2" på Clearblue, så var det liksom ikke noe tvil lengre... Trodde jeg!

 

Har også lest at mange blir lett gravide etter SA, også ser jeg andre plasser at mange gynekologer anbefaler å hoppe over 1 mnd før de starter prøvingen.. Så ikke lett å bli klok på..

 

Skal en tur til legen i morgen, så får forhåpentligvis svar på alt jeg lurer på da :)

 

Takk for klemmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på ingen måte at dette var noe du hadde skyld i! Jeg tror det var noe som dessverre måtte skje pga at noe ikke var riktig, og at hormonene du har i kroppen hjelper deg til å bli gravid igjen i neste PP (hvis du ønsker å prøve så snart igjen, selvfølgelig). Ta gjerne kontakt hvis du vil prate om det! Du vet hvor du finner meg. Klem :)

Håper det stemmer, blir gaal av denne googlingen. Håpet er å bli gravid igjen snart, men det tok 6 mnd med poden, og det gjorde det denne gangen også, så håper virkelig ikke at det tar like lang tid nå.

Tusen takk for det søte deg! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke det stemmer for oss som hadde en kjemisk. Det er jo dessverre mer som en forsinket mens å regne siden egget knapt rakk å feste seg. Jeg fikk i hvert fall klarsignal av min gynekolog (som er ekspert på fertilitet). :) De regnes som kjemisk frem til uke 5 da en eventuell graviditet kan sees på ultralyd.

Kjenner meg igjen i googlingen. Jeg leste alt jeg kom over og det tok litt tid å forsone meg med at det ikke hadde gått veien. Nå syns jeg det er bra med tanke på at jeg ikke vil bære frem noe som ikke er friskt.

Lykke til hos legen i dag :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til legen og på labratoriet.

Blodprøvene får jeg svar på iløpet av neste uke, ikke at det er så nøye, for svaret vet jeg jo allerede..

Ble sykemeldt t.o.m søndag, kjenner det kam være greit å slippe å jobbe i helga. Tar hele greia tungt og tar lett til tårene..

Legen mente at så lenge jeg var klar for det, så kunne vi bare fortsette prøvingen. Og at det er en myte at man skal hoppe over noen mensen'er før man prøver på nytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i uke 7 og blødde selvfølgelig mer enn vanlig mens. Den største blødningen varte i 5 dager, som vanlig, men småblødde lenge etterpå. 17 dager totalt. Men ikke noen mer enn en bind kunne klare å absorbere. Holdt meg hjemme nær toalettet.

En bruker der har opplevd to tidlige SA etter hverandre, uke 6+, og blødde som ved vannlig mens.

 

Neste EL og mens kom til vanlig tid hos meg. Regnet SA dagen som 1 syklusdag.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i uke 7 og blødde selvfølgelig mer enn vanlig mens. Den største blødningen varte i 5 dager, som vanlig, men småblødde lenge etterpå. 17 dager totalt. Men ikke noen mer enn en bind kunne klare å absorbere. Holdt meg hjemme nær toalettet.

En bruker der har opplevd to tidlige SA etter hverandre, uke 6+, og blødde som ved vannlig mens.

 

Neste EL og mens kom til vanlig tid hos meg. Regnet SA dagen som 1 syklusdag.

 

Trist å lese at du også har mistet. 17 dager var jo ikke småtterier heller :( Masse lykke til med videre prøving, håper dere lykkes snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...